Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

reflektory przednie parownie - O tym jak Honda załatwia parujące reflektory!

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
669 odpowiedzi w tym temacie

#496 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:08, 05.05.2017

Mało osób zwraca uwagę na te odpowietrzniki w lampie. A może to jest jakiś trop. Na filmiku widać o które chodzi ( szare z siateczką). Dostęp do nich jest b. trudny bez demontażu lamp, ale po zdjęciu plastikowej maskownicy przedniego pasa ( ta na 8 spinek) widać je.

Tu gość szuka nieszczelności w lampie ale po mojemu skoro producent przewiduje jakąś formę  " odpowietrzników" to nie o to chodzi aby lampa była 100% hermetyczna.


Użytkownik automobilS edytował ten post 17:10, 05.05.2017

  • 0

#497 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:28, 05.05.2017

Pisałem o tym w tym temacie:

http://www.accordklu...em-projektorze/

 

Ogólnie dowierciłem drugi otwór odpowietrzający i zamontowałem po 2 odpowietrzenia na lampę. Lampa nie paruje, a nie mam w niej woreczków.

 

Odpowietrzniki w środku mają tkaninę zwaną goretex - takie coś jak na kurtki narciarskie lub odzież sportową, która oddaje pot ale trzyma ciepło.


  • 0

#498 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:55, 06.05.2017

Dokładnie,bardzo dobrze to opisane. Super poradnik.

Jakby ktoś szukał tych odpowietrzników to będzie coś takiego :

http://www.mc-pet.it...=0&pagina=1&L=0

https://www.nitto.co...oup/temish/001/

np.

C2-NTF9208-L01

powinny być do kupienia  w  ASO  Kia/ Hyundai   92163-39000-QQK


Użytkownik automobilS edytował ten post 09:05, 06.05.2017

  • 0

#499 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:35, 07.05.2017

Tak, do są dokładnie te odpowietrzniki, Nitto Denko. U siebie założyłem niebieskie.


  • 0

#500 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:56, 16.05.2017

Zastanawiam się, czy wywiercenie na przykład po dwa lub cztery otwory najmniejszej średnicy wiertłem z przodu każdej z lamp po ich bokach lub po jednym w środkowej części każdej lampy, nie rozwiązałoby problemu parowania.
W którymś z nowszych modeli aut, ale nie Hondy, takie otwory widziałem i być może one w tym celu tam służą.
Co myślicie o tym?
  • 0

#501 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:30, 17.05.2017

Jeżeli założysz na nie tkaninę typu goretex lub inny filtr, to tak. Jeżeli nie, to w żadnym wypadku. Tak szybko się zabrudzi wnętrze, że przez brud efekt będzie gorszy niż przez parowanie.


  • 0

#502 rafal_gdansk

rafal_gdansk
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:04, 08.06.2017

Ja oddałem reflektory do zakładu ręgeneracji w celu oczyszczenia. Lampy zostały przy tej okazji rozklejone i sklejone ponownie. Parowanie zmniejszyło się po tym zabiegu znaczaco. Słyszałem od goscia ktory je kleil ze są one fabryvznie salbo sklejoNe, a zaschniety klej z biegiem czasu zaczyna pękać i to jest wlasnie glowna przyczyną parowania.
  • 0

#503 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:41, 08.06.2017

Owszem, stary klej jest twardy i puszcza. I faktycznie, klejone są słabo.


  • 0

#504 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:05, 08.06.2017

Najwyższy czas by dokładnie opisać jak usunąć problem z parowaniem reflektorów i nie pakować do środka żadnych pochłaniaczy wilgoci.
Pierwszą wmiankę na ten temat zapodałem w temacie http://www.accordklu...kacja-lamp-vii/ w #11.
Aby upewnić sìę że miałem rację co do prostej naprawy fabrycznego błędu produkcyjnego na podstawie prac z wieloma reflektorami. Śledząc temat zaczepiłem w końcu pare osób na PW i opowiedziałem co mają zrobić/wykonać w lampie by było po problemie.
W gronie tych osób znalazł się między innymi AntonioPL który poszedł o krok dalej robiąc bi-xenon ( brawo) i z tego co pamiętam mówìlem jeszcze kolegom Jacob101, Kacper_zet, znajomemu z poza for i jeszcze komuś tam...
Turetolial tu generalnie nie potrzebny dla lubiących dłubać. A jeśli już potrzeba to jest zawarte u kolegi w temacie. Zapodaje miniaturke fot.
http://www.accordklu...em-projektorze/

1. Zaopatrzyć się w dodatkowe korki odpowietrzające. Link u kolegi w #500, ja akurat posiadałem z 2 lampy. Klej butylowy( nie pirwszy lepszy bo tani) orza wiertło fi 4,2+wiertarka oraz Dremel z końcówką 0.5( jak ktoś nie posiada można pracę wykonać pilnikiem igłowym)

2. To jeśli lampa nie była nigdy jeszcze rozklejana. Należy ją rozkleić celem ponownego dokładnego uszczelnienia/sklejenia klejem butylowym. Oraz pomoże to nam w niezaśmiecwniu lampy przy dalszwj pracy... Jeśli komuś dodatkowo kiepsko już świeci to korzystamy z okazji by oddać odbłyśniki do regeneracji w zakładzie metalizacji. Natomiast "szkło" wypolerować jeśli zmatowiało lub jest porysowane.

3. Krok to należy zdjąć plastikowy korek odpowietrznika z gumką, usunąć membranę z goratexu. W zależności od lampy znajduje się w górnej części przy pokrywie św.mijania lub na dole przy "zejściu" lampy do grilla. I mamy rurkowe wejście do lampy. Zobaczymy że według fabryki odprowadzenie pary ma zapewnić otwór może 0,4mm. Śmiech na sali...szczególnie przy H1...
Wykonujemy rozwiercenie obu otworów wiertłem 4,2 na przelot. Natomiast po zawnętrznej stronie rurki znajdują się mini skrzydełka by po wciśnięcu korka gumowego powstał prześwit dla powietrza. Jest on jednak zbyt mały. Szczególnie że gumkę dociska jeszcze korek plastikowy. Należy więc wykonać dodatkowo niewielkie x4 podebrania na tej rurce zewnętrznej tak by przypadkiem nie przerwać ścianki. Zrobimy to Dremelem( mini szlifierka) lub pilnikiem igłowym. Na tak wykonane poprawki w obu otworach wciskamy korek gumowy i plastikowy.

4. Sklejamy dokładnie lampę dokładając nowy klej butylowy.
Należy pamiętać by po sklejeniu lampy przed jej montowaniem do auta należy ją dobrze przewentylować ciepłym powietrzem by pozbyć się wilgoci i oparów z kleju butylowego.

I cieszymy się widokiem czystych nie zaparowanych lamp przez wszystkie sezony pór roku :-)

Od roku osuszacze leżą sobie w domu i czekają na zastosowanie n.p. w kabinie w okresie zimowym by szyby tak nie parowały :-). U kolegi AntonioPL też brak problemu. I u znajomego który nie jest na for.

Pozdrawiam i polecam ten zabieg! :)

P.s. Pytanie do kolegów czy zrobić z tego odzielny temat czy też nadaje się do działu zrób to sam?

Załączone pliki


Użytkownik NEO NFS edytował ten post 19:14, 08.06.2017

  • 0

#505 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:31, 09.06.2017

Potwierdzam, aczkolwiek ja nie usuwałem membran z goretexu, dałem poprostu nowe odpowietrzniki. Lamp nie wietrzyłem po sklejeniu i około miesiąc po założeniu przy wilgotnej pogodzie po zgaszeniu lamp pojawiały się jeszcze opary w dolnym narożniku lampy. Teraz nie paruje już nic, osuszaczy żadnych nie mam.


  • 0

#506 gacki

gacki
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 21.07.2017

Najwyższy czas by dokładnie opisać jak usunąć problem z parowaniem reflektorów i nie pakować do środka żadnych pochłaniaczy wilgoci.
Pierwszą wmiankę na ten temat zapodałem w temacie http://www.accordklu...kacja-lamp-vii/ w #11.
Aby upewnić sìę że miałem rację co do prostej naprawy fabrycznego błędu produkcyjnego na podstawie prac z wieloma reflektorami. Śledząc temat zaczepiłem w końcu pare osób na PW i opowiedziałem co mają zrobić/wykonać w lampie by było po problemie.
W gronie tych osób znalazł się między innymi AntonioPL który poszedł o krok dalej robiąc bi-xenon ( brawo) i z tego co pamiętam mówìlem jeszcze kolegom Jacob101, Kacper_zet, znajomemu z poza for i jeszcze komuś tam...
Turetolial tu generalnie nie potrzebny dla lubiących dłubać. A jeśli już potrzeba to jest zawarte u kolegi w temacie. Zapodaje miniaturke fot.
http://www.accordklu...em-projektorze/

1. Zaopatrzyć się w dodatkowe korki odpowietrzające. Link u kolegi w #500, ja akurat posiadałem z 2 lampy. Klej butylowy( nie pirwszy lepszy bo tani) orza wiertło fi 4,2+wiertarka oraz Dremel z końcówką 0.5( jak ktoś nie posiada można pracę wykonać pilnikiem igłowym)

2. To jeśli lampa nie była nigdy jeszcze rozklejana. Należy ją rozkleić celem ponownego dokładnego uszczelnienia/sklejenia klejem butylowym. Oraz pomoże to nam w niezaśmiecwniu lampy przy dalszwj pracy... Jeśli komuś dodatkowo kiepsko już świeci to korzystamy z okazji by oddać odbłyśniki do regeneracji w zakładzie metalizacji. Natomiast "szkło" wypolerować jeśli zmatowiało lub jest porysowane.

3. Krok to należy zdjąć plastikowy korek odpowietrznika z gumką, usunąć membranę z goratexu. W zależności od lampy znajduje się w górnej części przy pokrywie św.mijania lub na dole przy "zejściu" lampy do grilla. I mamy rurkowe wejście do lampy. Zobaczymy że według fabryki odprowadzenie pary ma zapewnić otwór może 0,4mm. Śmiech na sali...szczególnie przy H1...
Wykonujemy rozwiercenie obu otworów wiertłem 4,2 na przelot. Natomiast po zawnętrznej stronie rurki znajdują się mini skrzydełka by po wciśnięcu korka gumowego powstał prześwit dla powietrza. Jest on jednak zbyt mały. Szczególnie że gumkę dociska jeszcze korek plastikowy. Należy więc wykonać dodatkowo niewielkie x4 podebrania na tej rurce zewnętrznej tak by przypadkiem nie przerwać ścianki. Zrobimy to Dremelem( mini szlifierka) lub pilnikiem igłowym. Na tak wykonane poprawki w obu otworach wciskamy korek gumowy i plastikowy.

4. Sklejamy dokładnie lampę dokładając nowy klej butylowy.
Należy pamiętać by po sklejeniu lampy przed jej montowaniem do auta należy ją dobrze przewentylować ciepłym powietrzem by pozbyć się wilgoci i oparów z kleju butylowego.

I cieszymy się widokiem czystych nie zaparowanych lamp przez wszystkie sezony pór roku :-)

Od roku osuszacze leżą sobie w domu i czekają na zastosowanie n.p. w kabinie w okresie zimowym by szyby tak nie parowały :-). U kolegi AntonioPL też brak problemu. I u znajomego który nie jest na for.

Pozdrawiam i polecam ten zabieg! :)

P.s. Pytanie do kolegów czy zrobić z tego odzielny temat czy też nadaje się do działu zrób to sam?

witam.

wykonujesz taka usługę odpłatnie??


  • 0

#507 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:27, 23.08.2017

Mam pytanko, bo wymieniłem dzisiaj osuszacze na nowe i ze starycj, zapewne jeszcze fabrycznych posypalo się trochę "kredy" wyczyscilem ile się dało, ale wygląda na to ze na soczewce i wew stronie lampy zostało trochę pyłu, czy jest to groźne dla zarnikow albo przeszkadza w oswietlaniu drogi? Oraz czy może ktoś zna jakiś prosty sposób oczyszczenia reflektorów? Przedmuchac sprezonym powietrzem, czy już tylko pozostaje demontaż i rozklejanie/mycie? A może jazda z tym pyłem nie jest szkodliwa dla mnie i innych uzytkownikow?
  • 0

#508 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:40, 24.08.2017

Pył znacznie ogranicza ilość światła. Szkodliwy jeżeli chodzi o uszkodzenia i powikłania nie jest, ale zmniejsza skuteczność świateł, więc jest potencjalnie niebezpieczny.

 

Soczewki można wyjąć bez rozklejania, pozostałość wypłukać wodą destylowaną i osuszyć.

 

Kompresorem możesz wydmuchać tylko jeżeli powietrze jest przygotowane jak do malowania (odolejone i odwodnione).

 

Nie jest to problem, zerknij do poradnika o modyfikacji i regeneracji lamp.


  • 0

#509 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:13, 24.08.2017

witam.
wykonujesz taka usługę odpłatnie??

Jest do ogarnięcia ... jak coś to zapraszam na pw.

A tak by okazji wykonałem modyfikacje przeciw parowaniu (+regeneracja kloszy) i wizerunku reflektora u kolegi hubert90. Mam nadzieje że się pochwali tym na for i potwierdzi skuteczność 😀
Pzd.

Użytkownik NEO NFS edytował ten post 09:39, 25.08.2017

  • 0

#510 hubert90

hubert90
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Wyszków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 30.08.2017

Jest do ogarnięcia ... jak coś to zapraszam na pw.

A tak by okazji wykonałem modyfikacje przeciw parowaniu (+regeneracja kloszy) i wizerunku reflektora u kolegi hubert90. Mam nadzieje że się pochwali tym na for i potwierdzi skuteczność 😀
Pzd.

 

 

Modyfikacja wyszła bardzo fajnie, lecz co najwazniejsze lampa, nie paruje! Jedna z lamp parowała mi bardzo i często. Pochłaniacze zostały wyrzucone, bo i tak były twarde, jak beton. Zamontowany został dodatkowy odpowietrznik, od tego czasu, lampa nie paruje wcale. Po modyfikacjach lampy zmieniły całkowicie swój wyglad, dzieki srebrnym kierunkom i antracytowej obudowie. To wszystko zasługa NEO NFS!!! Najwieksze wrazenie zrobila na mnie wiedza kolegi w tym temacie i dbanie o kazdy najmniejszy szczegoł lampy. Dawno nie widziałem tak dokładnej osoby. Polecam!!!

Załączone pliki


Użytkownik hubert90 edytował ten post 21:07, 30.08.2017

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq