Skocz do zawartości


Zdjęcie

czy to pompa wspomagania czy może coś innego?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 mapet

mapet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 13.11.2016

pacjent - Honda Accord VII 2.0  2003

objawy - na zimnym silniku i postoju przy kreceniu kołem kierownicy słychać wycie/gwizdanie spod maski.

Ostatnio te same objawy zauważyłem na zimnym silniku przy dodawaniu gazu (bez względu na to, czy kołami się kręci czy nie).

dwkukrotnie również (przy kręceniu kołami na postoju - podczas parkowania) na krótki moment (dosłownie na ułamek sekundy) straciłem całkowicie wspomaganie.

dzisiaj mam wrażenie, że wspomniane wcześniej wycie było słyszalne również podczas jazdy (rozgrzany silnik) na wprost...

płyn we wspomaganiu zmieniony kilka tygodni temu, trzyma odpowiedni poziom w zbiorniczku.

po głowie jeszcze chodzi mi alternator?

czy któryś z powyższych kierunków jest właściwy?

z góry dzięki za sugestie



#2 Edson

Edson
  • Moderator
  • 2861 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Sport
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Jazz
Reputacja: 83
Super

Napisano 21:48, 13.11.2016

Sprawdź przy kręceniu kołami w miejscu czy w zbiorniczku Ci nie pojawiają się pęcherze powietrza?? Jeżeli tak to masz nieszczelny układ..właśnie to obstawiam..

Ps.w jaki sposób zmieniłeś płyn, jak odpowietrzałes układ??

Inspekcje przed zakupowe m.in. Hond do ~150km od Warszawy (sprawdzam też inne m-ki)

regulacja zaworów w silnikach Hondy (nie tylko Accordy), ozonowanie,  wymiana:  hebli,płynów,sworzni zwrotnic, wahaczy - elementów zawieszenia,..etc. zapraszam na priv.. opinie: tu kliknij

moja EX Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

 


#3 mapet

mapet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 13.11.2016

płyn zmienili mi w aso

inna kwestia, poziom w zbiorniczku jest raczej na stałym poziomie.

przy nieszczelnym układzie chyba by tak nie było?


Użytkownik mapet edytował ten post 21:54, 13.11.2016


#4 Edson

Edson
  • Moderator
  • 2861 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Sport
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Jazz
Reputacja: 83
Super

Napisano 21:59, 13.11.2016

płyn zmienili mi w aso
inna kwestia, poziom w zbiorniczku jest raczej na stałym poziomie.
przy nieszczelnym układzie chyba by tak nie było?


Sprawdź najpierw czy masz szczelny układ w taki sposób jak Ci napisałem..

Inspekcje przed zakupowe m.in. Hond do ~150km od Warszawy (sprawdzam też inne m-ki)

regulacja zaworów w silnikach Hondy (nie tylko Accordy), ozonowanie,  wymiana:  hebli,płynów,sworzni zwrotnic, wahaczy - elementów zawieszenia,..etc. zapraszam na priv.. opinie: tu kliknij

moja EX Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

 


#5 mapet

mapet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 13.11.2016

Sprawdź najpierw czy masz szczelny układ w taki sposób jak Ci napisałem..

 

orajt, sprawdzę jutro z rana 

a czy wskazane przeze mnie objawy mogą sugerować również altek (a dokładniej jego łożyska)? 


Użytkownik mapet edytował ten post 22:06, 13.11.2016


#6 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:39, 14.11.2016

Ja mam podobny problem,jak się silnik rozgrzeje to jest ciszej,alternator , pompa wody i rolka są ok.

Także zostaje pompa do wymiany.

Na wolnych obrotach jest cisza,tylko tak od 2000 w górę szumi

U  mnie wspomaganie działa bez zarzutu i żadnych bąbelków,ani ubytków nie mam.

Zrobiłem tak już 20tys.km i nie jest ani lepiej,ani gorzej.

 

Na twoim miejscu również sprawdziłbym rolkę i alternator.


Użytkownik pawel84 edytował ten post 19:50, 14.11.2016


#7 mapet

mapet
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:47, 14.11.2016

no właśnie nie zaobserwowałem żadnych pęcherzyków/bąbelków

a z ciekawości, o ile by się okazało, że to pompa, to czy ona jest regenerowalna?

w najbliższym czasie przy okazji wymiany oleju i filtrów poproszę mechanika by rzucił na to okiem



#8 Edson

Edson
  • Moderator
  • 2861 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:1.4
  • Wersja:Sport
  • KM:100
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Jazz
Reputacja: 83
Super

Napisano 21:03, 14.11.2016

da się regenerować ;) jest trochę roboty, ale na spokojnie jest to wykonalne..


Inspekcje przed zakupowe m.in. Hond do ~150km od Warszawy (sprawdzam też inne m-ki)

regulacja zaworów w silnikach Hondy (nie tylko Accordy), ozonowanie,  wymiana:  hebli,płynów,sworzni zwrotnic, wahaczy - elementów zawieszenia,..etc. zapraszam na priv.. opinie: tu kliknij

moja EX Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

 


#9 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:26, 14.11.2016

Dziwne jest to,że ona nie hałasuje przy skręcaniu kołami,nawet do oporu,nie zmienia się jej dzwięk. Na wolnych obrotach jest cisza.



#10 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 621 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 12:53, 30.07.2017

Od jakiegoś czasu zdarza mi się (nieregularnie), że podczas kręcenia przy parkowaniu zanika wspomaganie - raz mocniej, innym razem słabiej - dodatkowo podczas takiego zaniku (również nieregularnie) włączają się kontrolki: wykrzyknik w trójkącie i VSA (przy ponownym włączeniu silnika kontrolki już się nie świecą), raz czy dwa zdarzyło się również, że silnik zgasł.

Płyn (PSF-S) zalany do maksymalnego poziomu, nie bulgocze, nie ma baniek, nic nie wyje.

Co może być przyczyną?

Pozdrawiam
- Artur

#11 vova777

vova777
  • Klubowicz
  • 261 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:41, 30.07.2017

Stawiam na pompę. A konkretnie zawór nadcisnieniowy się zacina.
Ale zaczął bym od sprawdzenia krzyżaka. On też potrafi się blokować. . .

Użytkownik vova777 edytował ten post 12:25, 31.07.2017


#12 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 621 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:32, 05.08.2017

Trójkąt z wykrzyknikiem i VSA pojawiają się coraz częściej - jest jakaś opcja żeby samodzielnie zdiagnozować tę pompę?

Jeżeli faktycznie jest uszkodzona, to regenerować czy wymieniać - jeżeli wymieniać, to na zamiennik czy wyłącznie OEM?

Pozdrawiam
- Artur

#13 pawlik118

pawlik118
  • Klubowicz
  • 481 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:07, 06.08.2017

Odczytaj błędy z VSA, wtedy będziesz wiedział dlaczego się pojawiają.



#14 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 621 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 05:32, 07.08.2017

Czyli że kontrolka ABS miga również błędy/awarie układu wspomagania - myślałem, że wyłącznie układu hamulcowego?

Pozdrawiam
- Artur

#15 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 621 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 14:29, 12.08.2017

Błędy, które wymigało mi podczas samodiagnostyki:
11
13
61
68
86
i na końcu dziwna/nieznana kombinacja: trzy albo cztery bardzo szybkie (tak szybkie, że trudno policzyć - czy trzy, czy cztery), jedno długie i dwa krótkie - wie ktoś co oznacza taka kombinacja?

Sprawdzałem znaczenie powyższych błędów i nie znalazłem, żeby któryś traktował o pompie wspomagania.

Miałem już kiedyś błąd: 13 z 61 i 68 (czujnik ABS w lewym kole - został wymieniony), ale wtedy nie było problemu ze wspomaganiem.

Pozdrawiam
- Artur





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq