Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Ciężko wyjąć bieg?

VII frm

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:05, 11.11.2016

Witam przeczytałem już kilka tematów o problemach z pracą skrzyni ale ciężko dopasować mój problem! Chodzi o to że biegi 1 i 2 chodzą troszke gorzej niż reszta (wchodzą z większym oporem) ale najgorsze jest to że przy wysokich obrotach czasem nie idzie wyrzucić z 1 na 2 jakby bieg się zakleszczył , jeszcze zauważyłem że jak stoje np. na światłach wcisne sprzęgło i wrzuce 1 to auto lekko szarpnie , co to może być? Chodzi o VII gen 2.4


  • 0

#2 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:57, 11.11.2016

To może być koniec sprzęgła :(


  • 0

#3 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:02, 11.11.2016

Biore to pod uwage i jesli by tak było to wymieniam i jest git tylko martwie sie żeby w skrzyni wszystko było ok , bo kiedyś z głupa zagadałem do jakiegoś napotkanego mechanika to stwierdził że to wina synchronizatorów!?
  • 0

#4 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:32, 11.11.2016

Bzdury ten mechanik opowiada. Sprzęgło się kończy. Przy okazji sobie zmień płyn sprzęgła i porządnie odpowietrz wysprzęglik :) 


  • 0

#5 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:27, 11.11.2016

Dzięki za rade akurat zdaniem tego mechanika nie zabardzo się sugeruje a płyn był już wymieniany!
  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:57, 12.11.2016

Jak wysoko bierze sprzęgło ?
Próbowałeś lub mechanik lekko podregulować przy pedale ?
  • 0
                       

#7 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:42, 12.11.2016

sprzęgło bierze bardzo nisko a regulacji już za bardzo niema! :-/


  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 11:52, 12.11.2016

Tzn. jak nie ma ?Mechanik tak mówił ?
  • 0
                       

#9 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:12, 12.11.2016

poprostu się skończyła niema już jak podregulować


  • 0

#10 demonobiker

demonobiker
  • Forumowicz
  • 111 postów
  • Skąd:Sheffield
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:ciagnie jak Sasha Grey ;)
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:saloon
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:54, 13.11.2016

Chwila , przecież w VII gen jest ( nie pamiętam jak to się fachowo nazywa) system który bez znaczenia jak tarcza sprzęgła jest wytarta poziomuje pedał sprzęgła w tej samej pozycji , więc skąd pytanie na jakiej wysokości bierze sprzęgło ? Odnośnie regulacji rozumiem że chodzi o śrubę na popychaczu od pompy , ta przy pedale ? Jeśli tak to jak regulacja mogła się skończyć ? Osobiście jestem po wymianie sprzęgła i problem z szarpniecie przy wrzucaniu 1 biegu u mnie pozostał . Jest to delikatne ale czasem to czuję ...
  • 0

#11 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 23:06, 13.11.2016

Nie ma takiego systemu. Uproszczając: zużywa się tarcza sprzęgła, czyli okładziny cierne zmniejszają swoją grubość - sprzęgło bierze u góry. Zużywa się docisk, zwykle osłabieniu ulega sprężyna centralna. Tarcza docisku nie odsuwa sie od tarczy sprzęgłowej I sprzęgło ciągnie utrudniając pracę skrzyni. Oczywiście zakładamy że zespół sterowania sprzęgłem jest sprawny. Hydrauliczny niesprawny system, zanim pedał wpadnie w podłogę i już się nie podniesie będzie miał te objawy szarpania przy całkowitym wciśnięciu pedału sprzęgła. Systemy linkowe mają automatycznie regulacje kompesujace zużycie tarczy i naciągnięta linkę. Hydrauliczne można podciągnąć właśnie na pompie sprzęgła (pedale) lub kiedyś regulowane było na wysprzęgliku. Był to tak zwany luz. Obecnie właśnie tego luzu się nie ustawia bo nowoczesne łożyska wyciskowe tego nie wymagają. No to teraz inżynierowie do dzieła i tą łopatologię do piachu.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 frm

frm
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:212
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:41, 15.11.2016

Nie ma takiego systemu. Uproszczając: zużywa się tarcza sprzęgła, czyli okładziny cierne zmniejszają swoją grubość - sprzęgło bierze u góry. Zużywa się docisk, zwykle osłabieniu ulega sprężyna centralna. Tarcza docisku nie odsuwa sie od tarczy sprzęgłowej I sprzęgło ciągnie utrudniając pracę skrzyni. Oczywiście zakładamy że zespół sterowania sprzęgłem jest sprawny. Hydrauliczny niesprawny system, zanim pedał wpadnie w podłogę i już się nie podniesie będzie miał te objawy szarpania przy całkowitym wciśnięciu pedału sprzęgła. Systemy linkowe mają automatycznie regulacje kompesujace zużycie tarczy i naciągnięta linkę. Hydrauliczne można podciągnąć właśnie na pompie sprzęgła (pedale) lub kiedyś regulowane było na wysprzęgliku. Był to tak zwany luz. Obecnie właśnie tego luzu się nie ustawia bo nowoczesne łożyska wyciskowe tego nie wymagają. No to teraz inżynierowie do dzieła i tą łopatologię do piachu.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

dzięki za szybką lekcje :) czyli o ile dobrze wnioskuje to najpierw pasowałoby upewnić się czy sterowanie sprzęgłem jest w 100% sprawne a wtedy ewentualnie myśleć o samym sprzęgle!


  • 0

#13 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:43, 15.11.2016

Niesprawny wysprzęglik na bank zawsze cieknie. Natomiast pompa sprzęgła niekoniecznie. Będzie stopniowo przepuszczać, aż wpadnie w podłogę i może nie być wycieku. Zużycie sprzęgła jest naturalne i dlatego na trzpieniu pompy producent przewidział pewien zakres regulacji . Nie myl ze śrubą regulujacą luz na pedale sprzęgła. Odkręcasz kontrę i najpierw luzujesz właśnie tę śrubę. Następnie ustalasz na trzpieniu właściwy dostępny zakres pracy pedału sprzęgła. Wydłużasz jeśli bierze z dołu, skracasz gdy z góry. Tą śrubą z góry ustalasz niewielki luz na pedale i kontrujesz. Gdy już regulacja nic nie daje, no to wiadomo.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:17, 15.11.2016

poprostu się skończyła niema już jak podregulować

Oczywiście mówisz o trzpieniu co wchodzi do pompy sprzęgła ?


  • 0
                       

#15 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 08:35, 16.11.2016

No tak.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, frm

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq