Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Rozrząd K24Z3. Accord VIII

VIII rozrząd K24Z3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#31 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:07, 02.07.2020

To wtedy się leje oleje 0W czy 5W 40/50 czy 10w50/10w60, ale to nie do silnika 2.0...  Tyle OT olejowego. 

 

Skoro masz "ciężką" nogę i lejesz taki olej to faktycznie warto zajrzeć do napinacza, za chwilę i same ślizgi będą miały wżery coraz większe i łańcuch będzie coraz luźniejszy, który i tak sam z siebie też się potrafi rozciągnąć,  możliwe też że napinacz jest "zablokowany" co się często zdarza, to do uszkodzenia silnika wiele nie trzeba. 

 

 

 

 

Cena rozrządu? Około 1000/1200 pln jak dobrze poszukasz, oczywiście tylko OEM. 

Wymiana np samego napinacza to też zły pomysł. 

 

Numery części:

  • 14401-R40-A01,
  • 14510-R40-A01,
  • 14520-RAH-H01,
  • 14530-PPA-003,
  • 14540-RWC-A02

 

Honda Accord 2009 - 2012 Silnik K24Z1, K24Z2,  K24Z3, K24Z4, K25Z6

 

Honda CR-V 2006 - 2014 Silnik K24Z1, K24Z2,  K24Z3, K24Z4, K25Z6

 

 

 

 

 

 

Jest to tylko sama góra silnika.... 

 

s-l1600.jpg

 

 

 

 

 

Do tego należy dokupić jeszcze łańcuch i dwa ślizgi od pompy oleju(jeden ze wbudowanym napinaczem!).

 

  • 13441-R40-A01
  • 13450-R40-A01 lub 13450-REZ-A01
  • 13460-PNA-004

 

71oiYPApCDL._AC_SY450_.jpg

 

 

Cały rozrząd:

41ZlSIl6lqL._AC_.jpg

 

 

 

 

Temat połączyłem z innym istniejącym o rozrządzie do K24 w VIII gen. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#32 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 06:03, 03.07.2020

Nie zawsze trzeba kupować kompletny rozrzad do k-serii.. Decyzja zapada po zdjęciu obudowy i weryfikacji pozostałych elementów.. Oczywiście główny łańcuch i napinacz zawsze..


  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#33 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:28, 03.07.2020

A rozrządy Asumi? Na innych forach chwalą Łańcuchy. Słyszałem, że febi i swag też robi bardzo dobre.


Użytkownik gkill edytował ten post 11:00, 03.07.2020

  • 0

#34 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:02, 03.07.2020

Nie testuje na autach klientów - obowiązuje nas gwarancja..

Montuje oem
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#35 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:04, 03.07.2020

Oczywiście jeżeli u siebie wymienię rozrząd i będę testował zamienniki to podzielę się opinią, aczkolwiek oem mimo wszystko nie jest aż tak drogi.


  • 0

#36 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 13:00, 03.07.2020

Bingo
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#37 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:39, 03.07.2020

A opinie jak kończą zamienniki są także na forum  :diabelgrin:

Myślę że nie warto, tym bardziej że cena nie jest "kosmiczna" żeby tak ryzykować, a koszt ewentualnej podwójnej wymiany rozrządu(pracy mechanika) + remont/zakup drugiego silnika szybko spowoduję że naprawdę nie warto było dla kilku PLN wkładać zamiennik, tym bardziej że nie robi się tego co 50 tyś kilometrów. 

 

 

U siebie robiłem wszystko, łącznie z kpl. uszczelek góry silnika itd, a to tylko dlatego że skoro napinacz potrafi się zblokować , łańcuch główny potrafi się rozciągnąć, to taka sama przypadłość może spotkać łańcuch/napinacz od pompy oleju. (swoją drogą ciekawe że w N22 zrobili poprawione napinacze bez zapadek, a do np. k24z3 idą dalej na zapadkach) 

Do tego ilość roboty z rozrządem przy n22 oraz  przebiegi jakie robię, czyli głównie trasy, także wolałem raz zapłacić i potem nie pluć sobie w brodę że kilka PLN się zaoszczędziło i potem drugi raz ta sama robota i nowy silnik itd. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#38 xkriss

xkriss
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kwidzyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:53, 03.09.2020

Hejka

 

Ostatnimi czasy przy starcie silniki było słychać hałas. Myślałem, że koło zmiennych faz rozrządu. Mechanik zweryfikował i stwierdził, że wadliwy jest napinacz łańcucha rozrządu. 

Przebieg 260k km. Proponuje mi coś takiego:

https://www.amazon.c...g/dp/B01MCVCF5H

Nie znam tego producenta. Niby amerykańskie części. Kwota z hurtowni to 1700zł. 

Używałem szukajki ale nic nie znalazłem. Czy ktoś z Was wsadził ten zamiennik?  


  • 0

#39 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:09, 03.09.2020

Tak jak napisałem powyżej, poszukaj na forum opinii o zamiennikach, czy to niby UK części jak "FAI" czy to USA, a ile to osób założyło napinacze z USA do V6 i nie za wesoło silniki skończyły.... 

 

 

Reasumując, szkoda twoich pieniędzy na zamienniki, na podwójny koszt roboty mechanika w najlepszym wypadku, lub szukaniu drugiego słupka silnika i kolejna zmiana rozrządu tym razem na OEM.

Myślę że nie warto jak to sobie wszystko policzysz... Wszystko zostało już napisane na forum co do zamienników. 

 

Masz wyżej nr. części i wszystko. 

 

s-l1600.jpg

 

Do tego ten zestaw góry z wysyłką kosztuję 1550 PLN + opłaty celne(liczone po kursie euro 4.4) . Także gdzie tu logika ? Gdy powyższy zestaw pokazany przez Ciebie kosztuję 1700 ? Owszem jest kilka części więcej, ale to zamiennik który DO NICZEGO SIĘ NIE NADAJE. 

 

Poczytaj jeszcze ten temat:

http://www.accordklu...dgłosy-silnika/

 

czy o FAI;

http://www.accordklu...ńcuch/?p=885038

http://www.accordklu...rządu/?p=950063

 

 

Dla jasności, twój samochód, możesz założyć i w/w zamiennik, tylko potem proszę nie pisać PW żebym załatwił rozrząd z JPN, bo jednak jakiś "mądrala" z forum  miał racje  :) 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#40 xkriss

xkriss
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kwidzyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:18, 03.09.2020

Co do podesłanego zestawu to tylko w celach prezentacyjnych ;) Bym go nie zamawiał bo to hurtownia w PL już niby ma. 

Sam mechanika informowałem o tym, że wole OEM. Jednak hurtownia zaśpiewała 3700 za zestaw :D :D :D 

Moim zdaniem mechanik chce aż za dobrze bo proponuje wymienić koła zębate bez ich sprawdzenia. 

No nic. Lecę OEM. Dzięki za rozwianie wątpliwości. 


  • 0

#41 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:31, 07.10.2021

Oczywiście nie wymieniałem łańcucha rozrządu. Te delikatne szuranie to zbyt mocno napięty łańcuch poprzez napinacz zapadkowy.


  • 0

#42 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:35, 12.03.2022

prośba o pomoc - proszę bez hejtu bo nie znam się na mechanice. Dziś dałem do mechanika auto do regulacji zaworów, silnik K24z3. Mechanik obracał silnik kręcąc kołem rozrządu grzechotką. Był spory opór ale silnik się obracał. W pewnym momencie był dźwięk jakby grzechotka przeskoczyła ale niestety przeskoczył rozrząd o jakieś dwa zęby. Auto było cały czas na luzie podczas kręcenia koła rozrządu i nie było podniesione do góry żadne z kół. 

Pytanie jest następujące - czy można kręcić kołem rozrządu przy regulacji zaworów czy trzeba wałem? Czy to co się stało to jest wina mechanika który nie miał pojęcia co robił, czy jest to np. wina napinacza rozrządu - co też sugeruje mechanik. Rozrząd był wymieniany 150 tys km. temu. Czy teraz jak przeskoczył rozrząd a silnik nie był odpalany, wystarczy wymienić napinacz ustawić rozrząd i będzie wszystko w porządku czy jakieś inne poważniejsze konsekwencje mogły się zadziać (np. został uszkodzony silnik)?

 

Dodaje zdjęcia którym dokładnie kołem rozrządu mechanik kręcił.

 

https://zapodaj.net/...d42e1d.jpg.html
https://www.photobox...id=504583935527


Użytkownik Mateusz Byczek edytował ten post 05:41, 12.03.2022

  • 0

#43 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 07:21, 12.03.2022

Kręci się tylko i wyłącznie wałem w Accordzie 8gen... W 7gebie można kręcić pompa wspomagania...


Nie trzeba wymieniać napinacza, i to nie wina napinacza.. Tutaj ewidentnie wina leży po stronie mechanika.. Btw gdzie wt re auta prowadzicie
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#44 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:23, 12.03.2022

ehhh, nawet biorąc to na logikę, na tzw chłopski rozum, kręci się tym z czego wychodzi napęd rozrządu, a napęd rozrządu jakby nie kombinował, jest przecież z wału korbowego, na dodatek taka ładna szczelina w osłonie jest żeby przełożyć klucz... żeby było ciekawiej to rozwiązanie honda stosuje co najmniej od końca lat 80...

odpowiadając na pytanie - nigdy nie kręci się wałkiem rozrządu, mechanik spe..ł robotę i niech teraz naprawia


  • 0

#45 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:09, 12.03.2022

Panowie, bardzo dziękuję za informację. Jeszcze pytanie czy jak to już się stało to czy coś mogło się uszkodzić w silniku ? Oraz co trzeba zrobić żeby teraz to naprawić?


Użytkownik Mateusz Byczek edytował ten post 12:20, 12.03.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, rozrząd, K24Z3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq