Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem po regulacji zaworów

VI

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Breaker

Breaker
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:26, 07.11.2016

Witam.

Zwracam sie do was z ogrrrromną prośbą o pomoc. Mianowicie, kupiłem jakis czas temu Accorda vi z silnikiem f18b2. Od razu zacząłem od wymiany filtrow itd itp. Zrobiłem tez regulacje zaworów. No i zaczął się problem... Silnik zaczął dziwnie klekotać, co słychać na nizej załączonym filmiku. Regulowałem je trzy razy, wykonując skrupulatnie wszystkie czynnosci tak jak zalecają wszystkie poradniki w całym internecie. I juz nie mam sił... Dodam, ze za 3-cim razem wszystkie luzy były zbyt małe, ale to prawdopodobnie dlatego ze jak regulowałem je drugi raz, to silnik mógł byc jeszcze troszke ciepły. Natomiast za trzecim razem stał w temperaturze o 5 st. przez 3 godziny z podniesioną maską, więc mysle ze powinno byc ok. Panowie. Błagam o porady. Pozdrawiam.

Link do filmu:

  • 0

#2 fełtek

fełtek
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:strzegom
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:4d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:14, 07.11.2016

Napisz jakie luzy ustawiles? Ssace 0.25 wydechowe 0.30 ?
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 07:43, 07.11.2016

Po pierwsze to normalnie pracyjacy silnik.
Po drugie jesli regulowales na cieplym to do d taka regulacja. 3h z podnoesiona maska nie wystudzi goracego silnika.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:49, 07.11.2016

Może wystarczyło przestrzegać jednego dostępnego tu na forum poradnika/manuala opracowanego przez autora powyższego wpisu? Jest tam taki fragment:
"Silnik musi być absolutnie zimny, nie ciepły nie chłodny tylko zimny!!!! To bardzo ważne."
To co, czwarte podejście?
  • 0

pzdr


#5 Breaker

Breaker
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:13, 07.11.2016

Jezeli chodzi o luzy zaworowe, to tak. Ustawiałem ssące 0,25 mm a wydechowe 0,3.
Jezeli chodzi o zimni silnik. To raczej wątpię, żeby tak długo stojący na zewnątrz, przy tak niskich temperaturach i do tego z podniesioną maską nie silnik, nie był wystarczająco zimny. Przeciez nawet jak oddajecie do regulacji zaworów w Aso, to przeciez nikt nie oddaje auta na noc.
P. S. jak według was chodzi silnik na filmiku ? Prawidłowo w końcu czy nie prawidłowo ?
  • 0

#6 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:27, 07.11.2016

Jezeli chodzi o zimni silnik. To raczej wątpię, żeby tak długo stojący na zewnątrz, przy tak niskich temperaturach i do tego z podniesioną maską nie silnik, nie był wystarczająco zimny. Przeciez nawet jak oddajecie do regulacji zaworów w Aso, to przeciez nikt nie oddaje auta na noc.

Wątpisz, nie wątpisz - nie ma to znaczenia dla temp. silnika... wyreguluj po nocy, wtedy można dalej dyskutować...
Gdybyś przeczytał wątek o regulacji zaworów, to wiedziałbyś, że po ich poprawnej regulacji, dźwięk silnika może być 'bardziej niepokojący', niż przed...
Jeśli chodzi o ASO, to nie regulują wcześniej niż po 5-6 godzinach (przynajmniej w Łodzi), a silnik jest dodatkowo mocno chłodzony dmuchawą (w pierwszym etapie chłodzenia)...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#7 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:33, 07.11.2016

Tu nie ma miejsca na domysly. Silnik ma byc absolutnie zimny. Wewnątrz chlodzi sie wolniej zdecydowanie. To ze na zewnątrz jest juz chlodny nie znaczy ze wewnątrz w glowicy jest równie chlodny. Ma być zimny
  • 0

#8 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 08:48, 07.11.2016

Jezeli chodzi o luzy zaworowe, to tak. Ustawiałem ssące 0,25 mm a wydechowe 0,3.
Jezeli chodzi o zimni silnik. To raczej wątpię, żeby tak długo stojący na zewnątrz, przy tak niskich temperaturach i do tego z podniesioną maską nie silnik, nie był wystarczająco zimny. Przeciez nawet jak oddajecie do regulacji zaworów w Aso, to przeciez nikt nie oddaje auta na noc.
P. S. jak według was chodzi silnik na filmiku ? Prawidłowo w końcu czy nie prawidłowo ?


Auto powinno odstać noc . Zrób tak jak wszyscy radzą .
  • 0

#9 Breaker

Breaker
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:05, 07.11.2016

:/ . No doobra, w takim razie wezmę się za to po raz 4-ty :/ . Możliwe że uda mi się w tym tygodniu jeszcze. Jak zrobię, to dam znać co i jak. 
A tak przy okazji. Mam wrażenie że ostatnio zaczął brać mi więcej oleju :/. Na początku praktycznie w ogóle nie brał. Myślicie, że jak przejechałem te 2 tys. to mogło wypalić uszczelniacze zaworowe :/ ? Dodam, że to zagazowana jednostka.


  • 0

#10 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:22, 07.11.2016

A tak przy okazji. Mam wrażenie że ostatnio zaczął brać mi więcej oleju :/. Na początku praktycznie w ogóle nie brał. Myślicie, że jak przejechałem te 2 tys. to mogło wypalić uszczelniacze zaworowe :/ ? Dodam, że to zagazowana jednostka.

Ale wydaje ci się czy bierze więcej, i o jakich ilościach mówimy?? A jeśli chodzi o silnik to klepie jak każda F seria


  • 0

#11 Breaker

Breaker
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Przemyśl
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:32, 07.11.2016

Tzn. jak kupowałem autko, to właściciel twierdził, że od wymiany do wymiany nie dolewał oleju. Z tym, że autem jeździła podobno żona, która za pewne nie przekraczała 2,5 tys obrotów. No ja używam trochę wyższego zakresu, nie raz nawet do 5 tys. Słyszałem, że podobno jak używa się V-teca to silnik może brać olej. Po drugiej regulacji zaworów od spadku z maksymalnego poziomu oleju do minimum minęło 900 km. Poza tym silnik nie kopci, pracuje równo i ma moc. Żadnych negatywnych objawów.


  • 0

#12 toki

toki
  • Forumowicz
  • 1532 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:36, 07.11.2016

:/ . No doobra, w takim razie wezmę się za to po raz 4-ty :/ . Możliwe że uda mi się w tym tygodniu jeszcze. Jak zrobię, to dam znać co i jak. 
A tak przy okazji. Mam wrażenie że ostatnio zaczął brać mi więcej oleju :/. Na początku praktycznie w ogóle nie brał. Myślicie, że jak przejechałem te 2 tys. to mogło wypalić uszczelniacze zaworowe :/ ? Dodam, że to zagazowana jednostka.

 

zależy też jak jeździsz, jak nie ciśniesz obrotów za mocno to nie będzie Ci brał oleju, a jak ciśniesz na 5 tys to będzi Ci jadł. Litr oleju na 1000km? to grubo


Użytkownik toki edytował ten post 09:37, 07.11.2016

  • 0

#13 Brytan91

Brytan91
  • Forumowicz
  • 451 postów
  • Skąd:Tomaszów Maz.
  • Silnik:Z18
  • Wersja:Edition Plus
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Vectra C Liftback
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:44, 07.11.2016

Bardziej obstawiam jakiś wyciek oleju, zresztą nie wierze że od wymiany do wymiany nie dolewał oleju, po 2 tys kilometrów nie możliwe żeby się tak wszystko wysypało. 90% Hond bierze olej i nic na to nie poradzimy. A 5 tys to nie są takie wysokie obroty jak na Honde


  • 0

#14 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:59, 07.11.2016

Co mial Ci powiedziec? Ze żona dolewa litra co tydzień? :) ja zawsze biorę takie opowieści z przymrużeniem oka. Poszukaj czy nie ma wycieku z michy albo z uszczelniacza walu. Tam często sie poci.
  • 0

#15 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:10, 07.11.2016

Honda podaje, że temp. głowicy ma być poniżej bodajże 35 st. C czyli co najwyżej lekko ciepła. A silnik na filmiku pracuje normalnie jak dla mnie.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq