Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ćwiergotanie - łożysko sprzęgła czy skrzyni - kto to miał ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 Iro1978

Iro1978
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:44, 02.08.2011

Od wymiany całego zestawu sprzęgła ta bolączka u mnie też występuje. Dodam, że z tym "świerszczem" zrobiłem już 40 tyś. km.
  • 0
Vector (Stag 300), AC R01, Hana

#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:37, 02.08.2011

ćwiergotanie jest od łożyska oporowego jest kiepskiej jakości ,wyeksploatowane lub słabo nasmarowane jak większość, jeżeli wciśniesz delikatnie sprzęgło i ustaje to jest to lub dasz tulejkę czego bym nie robił bo to tak jak byś jeździł z nogą na pedale i sprzęgło się wys.. wcześniej czy później.Jeżeli skrzypi przy wciskaniu to pompa co jest częste lub łapa w miejscu styku z tłoczkiem wysprzęglika.
Skrzynia jak pada to huczy lub wyje a łożyska są smarowane olejem więc stary lub niski poziom lub co najgorsze trza rozbierać.
Może się zdarzyć że okładzina się odklei od tarczy sprzęgła i też będzie hałas lub sprężynki tłumiki drgań np. jeden się wysr. ale wtedy będą wibracje spore.
Łożysko podporowe wałka sprzęgła też może szumieć ćwierkać ale wtedy przy wciśniętym sprzęgle też będzie go słychać choć przyznam że jeszcze się nie spotkałem.
  • 0

#18 gragi92

gragi92
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:staszów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 03.08.2011

Wczoraj zauważyłem dziwną sprawę wyjeżdżam z podwórka na wstecznym i było `trzzzz` oczywiscie to trzzzz pojawia sie przy wciskani sprzegła, tak samo jest przy ruszaniu, ale nie zawsze po przejechaniu paru km problem ustaje zarówno jak i przy cofaniu jak przy ruszaniu jest ok, ale jak auto dluzej stoi to słychac taki dziwny dzwiek przy ruszaniu. Wie ktoś w czym może tkwić problem ? auto ma przejechane 107 000mil.
  • 0

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:10, 10.08.2011

ja z kolei obserwuje, że oprócz ciągle aktywnego "świerszcza" biegi wchodzą coraz gorzej :k
a może to jednak to wysprzęglik się chrzani przez co:
-po pierwsze łożysko nie oddala się od słoneczka na wystarczającą odległość i ociera o nie co powoduje ćwiergotanie (przy złączonym sprzęgle),
-a po drugi biegi wskakują jakby coraz ciężej....

co myślicie????
  • 0

#20 accord5

accord5
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Skąd:WAR.MAZ
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 10.08.2011

ćwierkotanie to jest na pewno łożysko sprzęgła miałem to samo.Po wymianie kompletnego sprzęgła cisza całkowita.
  • 0

#21 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:35, 10.08.2011

accord5, jak już wcześniej napisałem sprzęgło było u mnie robione 2razy w ciągu ostatniego roku.... ostatnia wymiana miesiąc temu...
także chyba jednak nie....
  • 0

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:53, 04.08.2012

Hej,
Nie mam Hondy Accord, lecz inne auto - Colta Sport Edition z silnikiem 1.6. Miałem podobne problemy z "ćwierkaniem" spod maski. Sprawę można rozwiązać bardzo prosto.
Kupujemy smar do tłoczków (koniecznie do tłoczków!) hamulcowych, otwieramy maskę i odciągamy tłoczek wysprzęglika tak, żeby wyszedł z gniazda w łapie sprzęgła. Czyścimy gniazdo benzyną ekstrakcyjną, np. patyczek do czyszczenia uszu albo skrawek szmatki nasączony rozpuszczalnikiem. Czyścimy też główkę tłoczka. Kolejny etap to nałożenie dużej ilości smaru w gniazdo i smarujemy też tłoczek. Wciskamy tłoczek na swoje miejsca, wciskamy kilka razy sprzęgło na wyłączonym silniku. Odpalamy wózek, czekamy aż się zagrzeje, wciskamy znów sprzęgło parę razy, aby smar dobrze się rozszedł. I tak oto mamy rozwiązany problem.

Uwagi:
Nie stosujemy zwykłego smaru, bo ten wystarczy na kilka dni (dosłownie!) - koniecznie musi to być smar do tłoczków hamulcowych, który jest odporny na wodę, na niskie (-40) i wysokie (200 st. C) temperatury. Dodatkowo jest bardzo gęsty i ciężko go wypłukać.
Też chciałem wymieniać łożysko wyciskowe.
Też problem pojawił się po instalacji kompletu nowego sprzęgła. ;)
Założyłem sobie konto u Was, aby podzielić się tym spostrzeżeniem i mam nadzieję, że ten opis Wam pomoże.

Pozdrowienia z obozu Mitsubishi! :E
  • 0

#23 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:10, 19.08.2012

Już sporo zostało powiedziane i należy też podziękować koledze z bratniego obozu Mitsubishi :)
U mnie najprawdopodobniej chodzi o owe "ćwiergotanie". Ale żeby mieć pewność.. Czy tak jak u mnie ma ono u Was typowo metaliczny wydźwięk przy gazowaniu na biegu jałowym jak i przyspieszaniu ??
Pisałem już o tym w innym temacie, lecz chyba była tam mowa innym rodzaju dźwięku.
Żeby było ciekawiej są to dwa rodzaje dźwięków co nie musi oznaczać, że dotyczy to dwóch różnych ich przyczyn.

Zrobiłem następujący test na postoju w garażu podziemnym (dobra akustyka) :

1. kierownica skręcona i trzymana do oporu, słychać klekot (ten sam objaw przy obciążeniu klimą) + metaliczny dźwięk (ćwiergotanie)

2. kierownica skręcona i trzymana do oporu, oraz wciśnięte sprzęgło, słychać TYLKO metaliczny dźwięk (ćwiergotanie).
Ten sam efekt przy manewrowaniu gazem w niskim zakresie obrotów na jałowym i podczas przyspieszania w dolnym zakresie (do 1500obr ;).
Dodam, że sprzęgło faktycznie bierze wysoko i ciężko już ruszyć z tzw. mieleniem. Przy jego wciśnięciu na postoju gdy silnik luźno pracuje ustaje też dźwięk "szemrania" ale nie wiem czy to powiązane sprawy - wracając do poźniejszego ćwiergotania :)

Czy więc możemy mówić o tym samym ??
I jak się może mieć do tego ten inny rodzaj dźwięku (klekot) wspomniany wyżej??
  • 0

#24 wojtekS

wojtekS
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:biznesmenfreezone
  • Silnik:3.5
  • Wersja:2GR-FSE Hybrid
  • KM:343
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GS450h
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:12, 20.08.2012

ZZZ
  • 0

#25 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:19, 21.08.2012

Dziś przy okazji wymiany oleju w skrzyni zbadam temat.
Szacuneczek :B
  • 0

#26 Marabut

Marabut
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:46, 05.10.2012

Zakładając taką sprężynę na wysprzęglik jet rozwiązaniem ,ale narasta pytanie czy sprzęgło nie będzie chodziło z większym oporem ?
  • 0

#27 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:19, 05.10.2012

Należałoby się zastanowić czy problem nie leży gdzie indziej.. http://www.accordklu...er=asc&start=15
  • 0

#28 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:14, 05.10.2012

jakby ktos potrzebowal to mam skrzynie w idealnym stanie na sprzedaz.
  • 0

#29 Marabut

Marabut
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:08, 22.10.2012

Jeśli ma ktoś zamiar wymienic łożysko oporowe, to koszt w Aso Katowice 177 pln. Jest rabacik 20 % do końca pażdziernika.
  • 0

#30 alwin01

alwin01
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Kraj
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:15, 06.09.2013

Czy ktoś zbadal dalej temat? Czy posmarowanie tłoczka wysprzęglika pomaga?
  • 0
Alwin




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq