XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Ćwiergotanie - łożysko sprzęgła czy skrzyni - kto to miał ?
#16
Napisano 12:44, 02.08.2011
#17 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:37, 02.08.2011
Skrzynia jak pada to huczy lub wyje a łożyska są smarowane olejem więc stary lub niski poziom lub co najgorsze trza rozbierać.
Może się zdarzyć że okładzina się odklei od tarczy sprzęgła i też będzie hałas lub sprężynki tłumiki drgań np. jeden się wysr. ale wtedy będą wibracje spore.
Łożysko podporowe wałka sprzęgła też może szumieć ćwierkać ale wtedy przy wciśniętym sprzęgle też będzie go słychać choć przyznam że jeszcze się nie spotkałem.
#18
Napisano 16:01, 03.08.2011
#19 Guest_Anonymous_*
Napisano 08:10, 10.08.2011
a może to jednak to wysprzęglik się chrzani przez co:
-po pierwsze łożysko nie oddala się od słoneczka na wystarczającą odległość i ociera o nie co powoduje ćwiergotanie (przy złączonym sprzęgle),
-a po drugi biegi wskakują jakby coraz ciężej....
co myślicie??
#20
Napisano 08:29, 10.08.2011
#21 Guest_Anonymous_*
Napisano 09:35, 10.08.2011
także chyba jednak nie....
#22 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:53, 04.08.2012
Nie mam Hondy Accord, lecz inne auto - Colta Sport Edition z silnikiem 1.6. Miałem podobne problemy z "ćwierkaniem" spod maski. Sprawę można rozwiązać bardzo prosto.
Kupujemy smar do tłoczków (koniecznie do tłoczków!) hamulcowych, otwieramy maskę i odciągamy tłoczek wysprzęglika tak, żeby wyszedł z gniazda w łapie sprzęgła. Czyścimy gniazdo benzyną ekstrakcyjną, np. patyczek do czyszczenia uszu albo skrawek szmatki nasączony rozpuszczalnikiem. Czyścimy też główkę tłoczka. Kolejny etap to nałożenie dużej ilości smaru w gniazdo i smarujemy też tłoczek. Wciskamy tłoczek na swoje miejsca, wciskamy kilka razy sprzęgło na wyłączonym silniku. Odpalamy wózek, czekamy aż się zagrzeje, wciskamy znów sprzęgło parę razy, aby smar dobrze się rozszedł. I tak oto mamy rozwiązany problem.
Uwagi:
Nie stosujemy zwykłego smaru, bo ten wystarczy na kilka dni (dosłownie!) - koniecznie musi to być smar do tłoczków hamulcowych, który jest odporny na wodę, na niskie (-40) i wysokie (200 st. C) temperatury. Dodatkowo jest bardzo gęsty i ciężko go wypłukać.
Też chciałem wymieniać łożysko wyciskowe.
Też problem pojawił się po instalacji kompletu nowego sprzęgła.
Założyłem sobie konto u Was, aby podzielić się tym spostrzeżeniem i mam nadzieję, że ten opis Wam pomoże.
Pozdrowienia z obozu Mitsubishi! :E
#23
Napisano 20:10, 19.08.2012
U mnie najprawdopodobniej chodzi o owe "ćwiergotanie". Ale żeby mieć pewność.. Czy tak jak u mnie ma ono u Was typowo metaliczny wydźwięk przy gazowaniu na biegu jałowym jak i przyspieszaniu
Pisałem już o tym w innym temacie, lecz chyba była tam mowa innym rodzaju dźwięku.
Żeby było ciekawiej są to dwa rodzaje dźwięków co nie musi oznaczać, że dotyczy to dwóch różnych ich przyczyn.
Zrobiłem następujący test na postoju w garażu podziemnym (dobra akustyka) :
1. kierownica skręcona i trzymana do oporu, słychać klekot (ten sam objaw przy obciążeniu klimą) + metaliczny dźwięk (ćwiergotanie)
2. kierownica skręcona i trzymana do oporu, oraz wciśnięte sprzęgło, słychać TYLKO metaliczny dźwięk (ćwiergotanie).
Ten sam efekt przy manewrowaniu gazem w niskim zakresie obrotów na jałowym i podczas przyspieszania w dolnym zakresie (do 1500obr .
Dodam, że sprzęgło faktycznie bierze wysoko i ciężko już ruszyć z tzw. mieleniem. Przy jego wciśnięciu na postoju gdy silnik luźno pracuje ustaje też dźwięk "szemrania" ale nie wiem czy to powiązane sprawy - wracając do poźniejszego ćwiergotania
Czy więc możemy mówić o tym samym
I jak się może mieć do tego ten inny rodzaj dźwięku (klekot) wspomniany wyżej??
#24
Napisano 07:12, 20.08.2012
#25
Napisano 12:19, 21.08.2012
Szacuneczek
#26
Napisano 07:46, 05.10.2012
#27
Napisano 08:19, 05.10.2012
#28
Napisano 09:14, 05.10.2012
#29
Napisano 15:08, 22.10.2012
#30
Napisano 10:15, 06.09.2013
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych