Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Problem Stag 300-4 isa2

VI F20B6

Najlepsza odpowiedź piotrficek , 10:43, 05.11.2016

Cześć, Jeżeli problem występuje tylko przy pierwszym przełączeniu na zimnym, może to być:

1. Z przewodów gazowych przez noc znika gaz (puszczający wtryskiwacz, puszczający reduktor podciśnieniem, nieszczelność na przewodach). Może wcale nie smierdzieć gazem przy małej nieszczelnośći.

2 Wtryski zabrudzone mazutem

rozwiązania: zostawić gazownikowi na noc i niech sprawdza na zimnym bez odpalania:

1. czy w układzie gazowym jest odpowiednie ciśnienie jeżeli go nie ma to zazbroić elektrozawory (nabić ciśnienie) i szukać gdzie uchodzi BEZ ODPALANIA bo się zagrzeje i bedzie musiał przetrzymać hanie kolejny dzień.

2. jeżeli jest ciśnienie wyczyścić wtryski.

Myślę że problem pojawił się bardziej ze spadkiem temperatury powietrza niż wymianą sondy.

PF

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bożydar

Bożydar
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:28, 05.11.2016

Witam, od pewnego czasu mam problem z gazem, gdy padła mi sonda, było okej do pewnego czasu, 3-4 dni przed wymianą sondy, zaczął tracić obroty, dławił się mimo pedała gazu w podłodze, taki objaw był do wymiany sondy, i chyba 2 dni po wymianie, teraz gaśnie. Wszystko sie dzieje gdy samochód odstoi noc, i przełącza sie z BENZYNY na GAZ. Późniejsza jazda to przyjemność nie ma żadnych bolączek, tylko przy przełączaniu paliwa. Hania byla u gazownika, wymienił filterek , był podłączany pod komputer i 'regulowany' gaz. Macie może jakieś pomysły?

 

Pacjent Honda Accord CG9 F20B6 z instalacją Stag 300-4 isa2

 

 

 

~ Taki margines,. Nie wiem czy to ma jakiś związek z wymienioną sondą, ale wolałem dopisać.


Użytkownik Bożydar edytował ten post 10:31, 05.11.2016

  • 0

#2 piotrficek

piotrficek
  • Partner HAKP
  • 69 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 10:43, 05.11.2016   Najlepsza odpowiedź

Cześć, Jeżeli problem występuje tylko przy pierwszym przełączeniu na zimnym, może to być:

1. Z przewodów gazowych przez noc znika gaz (puszczający wtryskiwacz, puszczający reduktor podciśnieniem, nieszczelność na przewodach). Może wcale nie smierdzieć gazem przy małej nieszczelnośći.

2 Wtryski zabrudzone mazutem

rozwiązania: zostawić gazownikowi na noc i niech sprawdza na zimnym bez odpalania:

1. czy w układzie gazowym jest odpowiednie ciśnienie jeżeli go nie ma to zazbroić elektrozawory (nabić ciśnienie) i szukać gdzie uchodzi BEZ ODPALANIA bo się zagrzeje i bedzie musiał przetrzymać hanie kolejny dzień.

2. jeżeli jest ciśnienie wyczyścić wtryski.

Myślę że problem pojawił się bardziej ze spadkiem temperatury powietrza niż wymianą sondy.

PF


  • 0

#3 Bożydar

Bożydar
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:48, 05.11.2016

dobra, bardzo cenne informacje. Dzięki bardzo

 

Bo w sumie tak zaobserwowałem że zaczęło sie to dziać ze spadkiem temperatur


Użytkownik Bożydar edytował ten post 10:53, 05.11.2016

  • 0

#4 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 15:12, 05.11.2016

jeśli nie masz w pobliżu nikogo zaufanego, to polecam zaopatrzenie się w interfejs do Staga + darmowy program. 

Sam wtedy możesz podłączyć się do sterownika i obserwować parametry. Ewentualnie wrzucisz SS, i na pewno  piotrficek lub ktoś inny Ci pomoże w diagnozie.

 

A może się okazać, że kabelek będzie tańszy od nawet jednej wizyty u gaziarza, który nie gwarantuje poprawnej diagnozy...


  • 0

#5 Bożydar

Bożydar
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:52, 05.11.2016

w tym problem, że ja jestem 650 km od domu, i moją hanią opiekuje sie moja siostra, a ona troche nie kumata, ja dopiero za tydzień wracam do domu, więc co najwyżej moge co kolwiek zrobić w następny poniedziałek. Umówiłem się z gazownikiem żeby zostawić auto, i przekazałem mu żeby główną uwagę zwrócił na to co wyżej kolega piotrficek  napisał. Ponoć kumaty bo na różnych forach i od ludzi sie słyszało o nim, więc bede zmuszony i tak stracić troche grosza. 

Mogłem myśleć że to jakaś błachostka i kolege poprosić żeby to zrobił, ale jak tak może być jak w/w to wole oddać dla gazownika i niech porobi pomiary. Dzieki wielkie za zainteresowanie :)


  • 0

#6 Bożydar

Bożydar
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:41, 08.11.2016

Okazała się nieszczelność. po dokręcane śrubki i jest dobrze. Przy parowniku poluzowało się. Dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam!


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F20B6

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq