Uspokój się kolego "mechaniku"
Między felgę a tarcze można delikatnie posmarować ale między piastę i tarcze nigdy!
weź się ubeku może za pieczenie bułek bo praktyki u ciebie zeroooo....
Użytkownik pawel-sek edytował ten post 21:54, 04.04.2017
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 21:53, 04.04.2017
Uspokój się kolego "mechaniku"
Między felgę a tarcze można delikatnie posmarować ale między piastę i tarcze nigdy!
weź się ubeku może za pieczenie bułek bo praktyki u ciebie zeroooo....
Użytkownik pawel-sek edytował ten post 21:54, 04.04.2017
Napisano 21:58, 04.04.2017
pawel-sek
Powodzenia życzę .Proszę sobie zamontować nowe tarcze na posmarowaną piastę smarem miedzianym. Potem proszę wziąć czujnik zegarowy i zmierzyć jej bicie (mam nadzieję że masz czym to zrobić i wiesz jak to zrobić ) oraz wiesz jakie są wartości odchyłki do zaakceptowania.Potem proszę zdemontować wszystko oczyścić piastę i tarczę ze smaru.Ponownie wykonać pomiary.Wtedy zrozumiesz na czym polega różnica i czego nie należy robić.Proszę nie pisać bzdur i nie wprowadzać kolegów w błąd.
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:00, 04.04.2017
Napisano 22:02, 04.04.2017
pawel-sek
Powodzenia życzę .Proszę sobie zamontować nowe tarcze na posmarowaną piastę smarem miedzianym. Potem proszę wziąć czujnik zegarowy i zmierzyć jej bicie (mam nadzieję że masz czym to zrobić i wiesz jak to zrobić ) oraz wiesz jakie są wartości odchyłki do zaakceptowania.Potem proszę zdemontować wszystko oczyścić piastę i tarczę ze smaru.Ponownie wykonać pomiary.Wtedy zrozumiesz na czym polega różnica i czego nie należy robić.Proszę nie pisać bzdur i nie wprowadzać kolegów w błąd.
Nie no jasne napewno będziesz czuł bicie na kierownicy z tego smaru, Gratulacje ! Ja nie wiem jaką masz praktykę i ile tego smaru dajesz że uważasz ze Ci wyjdzie bicie hehehehe.
Napisano 22:18, 04.04.2017
Sprawdź a potem pisz
Zacznijmy od tego czy masz czym i wiesz jak
Jak już będziesz miał i wiedział jak -to zostanie Ci to w pamięci do końca życia i już nie będziesz pisał bzdur
I tak na marginesie nie obrażaj tutaj ludzi.Nie każdy na forum jest mechanikiem i ma prawo czegoś nie wiedzieć. Forum jest po to aby pomagać i wyjaśniać wątpliwości.
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:34, 04.04.2017
Napisano 22:32, 04.04.2017
Napisano 22:43, 04.04.2017
Każdy ma swoje praktyki ok rozumem. Ale jakby wam przyszło robic to często i mielibyscie takie przypadki że zapieczonej tarczy do piasty nie mozna zdjąć to jedynie pozostaje mi Wam życzyć aby Wam tak kiedyś zapiekło tarczę że podczas zdejmowania jej choćby do toczenia to żebyście se ją uszkodzili np. pękła podczas zbijania i wtedy kolego jeden z drugim musisz wywalić kaskę na nowy komplet tarcz a wystarczyło psiknąć odrobinę smarem który jest do tego stworzony A co do zaleceń producenta to okej można się stosować tylko czy zawsze warto. Producent dziś zaleca tak żebyś w jak najszybszym czasie do niego wrócił po nowy komplet.
Napisano 23:04, 04.04.2017
Tak się składa że miałem kilka przypadków cięcia tarcz bo,, przyspawały,, się do piasty.
Tak się zdarza (auta z dużymi przebiegami bez wymiany tarcz) .Ale to ekstremalne przypadki.Przy montażu nowego zestawu nie ma to znaczenia.Przy łożyskach z magnetycznym pierścieniem ABS nie radzę walić młotem w tarczę (da się to zrobić bez użycia ,,nadmiernej,, siły)
Co do toczenia tarcz to mam złe doświadczenia.Ale to za namową klienta Toyoty Yaris raz zrobione i nigdy więcej.Stać na konia to na owies też. Szklić można ale szyby u szklarza.To moje osobiste zdanie.Po cyklu szkoleń z układów ATE i wykonaniu prób pomiaru bicia tarczy ze smarem i bez miałem naoczne wyniki.Dlatego nie piszę tego czego sam nie widziałem i nie byłem świadkiem.I podtrzymuję moją wcześniejszą wypowiedz.Należy pamiętać że układ hamulcowy nie jest bezobsługowy.Jeżeli będzie się o niego dbało i przeglądało co jakiś czas to nam posłuży.Z reguły jest tak że delikwent przyjeżdża jak już trze blacha o tarczę bo jeździ się do końca .Potem żal i płacz że trzeba wszystko wymienić.Takie są realia.Jak dbamy tak mamy
Co do zaleceń producenta.zawsze się stosuję i jeszcze mi to bokiem nie wyszło.Proszę się nie stosować do zaleceń producenta (konstruktora) np przy rozrządzie -za każdym razem nowe śruby do wału korbowego (koło bez klina) nowe śruby kół wałków rozrządu (koła bez klina) podobnie śruby kół rozrządu w napędzie łańcuchowym.Dodatkowo wytyczne do dokręcania tych połączeń (odpowiednia siła i kąt) Mina mechanika co się nie zastosował do ,,wytycznych,, po przyjeździe auta z powrotem na ,,linie,, bezcenna .Trochę się rozpisałem ale chciałem pokazać że nie po to ktoś coś wymyślił żeby to olewać .Jeśli to ktoś robi to na swoją odpowiedzialność.Wtedy sam ponosi konsekwencję głupoty lub braku wiedzy.Pozdrawiam
Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:25, 04.04.2017
Napisano 23:25, 04.04.2017
Napisano 23:31, 04.04.2017
Jeśli robicie to na aucie to ok.W taką operację i jej skutki wierzę.Mało kto ma takie możliwości żeby robić to na aucie.Dlatego w wielu przypadkach z problemem bicia trzeba mierzyć i piastę i tarczę.Ale to nie problem tylko trochę więcej pracy.
Napisano 10:56, 05.04.2017
Ja toczyłem tarcze tak: na maszynie, która umożliwiała przetoczenie obu stron oraz styku z piastą "na jednym mocowaniu". Chodziło o zachowanie równoległości wszystkich płaszczyzn. Poza tym przed i po toczeniu tarcze przechodziły obróbkę cieplną. Z efektów byłem zadowolony.
To było po znajomości w dużym zakładzie obróbczym i dawno temu. Tarcze zwykłe, niewentylowane z trzydziestoletniej Hondy.
A ze smaru miedzianego wyleczyłem się po próbie regeneracji zacisków:-)
|
VII
Mechanik →
Silniki →
JAKI ROZRZĄD HONDA ACCORD VII 2.2 ICDTINapisany przez alvargo , 21 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych