Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zapieczony przedni zacisk

VII Zacisk

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rudyol

Rudyol
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:11, 31.10.2016

Witam czy mógłby mi ktoś napisać jak przeczyscic i czym nasmarowac prowadnice i Tloczek ? Bo zobaczyłem w czoraj ze mam z prawej strony zjechany prawie cały krócej a z lewej ponad pol , więc pewnie prowadniki sie zapiekly i chciałbym w przyszły weekend rozebrać przeczyscic i nasmarowac , przy okazji zestaw naprawczych kupiłem w razie w. Chciałbym zeby ktoś napisał jak to szybko zrobic i dobrze czym jaki smar użyć itd . Chciałbym sie przygotowac do tego i zrobic dobrze bez niespodzianek po drodze .

Użytkownik Rudyol edytował ten post 12:12, 31.10.2016

  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:36, 31.10.2016

Zaopatrz się w klucz ampulowy 7

 

Smar do prowadniczek np Textar Ceratec lub ATE Plastilube.

Smar do tłoczka np ATE Bremszylinder bardzo skąpo lub płynem hamulcowym zwilżyć.


  • 0

#3 Rudyol

Rudyol
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 31.10.2016

Ok a mam smar miedziany w sprayu nadal by sie zamiast tych smarow czy nie bardzo ? A i czy tłoczek wychodzi normalnie czy wkrecany jest ? I jakis pomysł w razie czego jak bym musiał odkrecic przewod hamulcowy i zeby nie odpowietrzac układu ?
  • 0

#4 aldek

aldek
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:raciborz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:20, 31.10.2016

mi sie zapiekly tylne tloczki.potrzebujesz ate bremszylinder.zbiorniczek plynu zakrylem kawalkiem foli i zakrecilem korek.przy rozebraniu tloczka robi sie podcisnienie i wyleci tylko tyle co w tloczku.ja mialem problemy z ponownym zalozeniem tej gumy zewnetrznej co to nie dopuszcza do zabrudzenia tloczka.reszta idzie gladko.jeszcze raz chce zaznaczyc ze robilem tyl,ale z przodu powinno byc to samo.mi tak zapieklo tloczek ze mialem tarcze do wymiany.


  • 0

#5 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:20, 31.10.2016

Hej :)

Ok a mam smar miedziany w sprayu nadal by sie zamiast tych smarow czy nie bardzo ?

Nie za bardzo (delikatnie mówiąc)... przeczytaj pierwszy z brzegu temat o regeneracji/naprawie zacisków - praktycznie w każdym z nich są informacje jakie smary i gdzie stosować...

Pozdrawiam
Tomek


wysłane z fona
  • 0

#6 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:06, 01.11.2016

Dokładnie.Miedziany smar robi się twardy i problem zapiekania wraca.Zrób jak trzeba i czym trzeba ,bo szkoda robić to samo co pół roku.


  • 0

#7 Rudyol

Rudyol
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:14, 02.11.2016

Ok dzieki za porady
  • 0

#8 maniekk1905

maniekk1905
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 12.11.2016

Ten smar miedziany ludzie stosują jako lek na wszystko. Niestety bardzo często przez "mechaników" jest nakładany pomiedzy piastę i tarcze hamulcowa nie wiadomo w jakim celu.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:35, 12.11.2016

Po to aby tarcze biły a pózniej nabijają swoje kieszenie :)! A tak poważnie ,to często pewnie z niewiedzy. 


  • 0

#10 maniekk1905

maniekk1905
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:54, 04.04.2017

Ostatnio na wymianie opon na letnie mechanik też chciał mi smarować miedzianym pomiędzy tarczą a felgą. Jak go zapytałem w jakim celu to robi to powiedział żeby nie rdzewiało. Wybiłem mu ten pomysł z głowy.


  • 0

#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:48, 04.04.2017

Mechanik źle nie chciał nie wiem co w tym dziwnego. Szczególnie miedzy felge stalową a tarczę na zimę dobra sprawa.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#12 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 19:30, 04.04.2017

Stosowanie miedzi przy montażu felgi aluminiowej (piasta z felgą ) powoduje korozję aluminium. Miedz z aluminium się ,,gryzie,, Podobnie przy montażu nowych tarcz nie używać żadnych smarów na styku piasta tarcza.

To co stosuję ja zamieszczam poniżej i gwarantuję że nic się nie stanie.

https://sklep.interc...superfit-100-ml

https://www.forch.pl...do-hamulcow-s47

https://www.forch.pl...hamulcowych-s49

https://www.forch.pl...mperaturowa-s48

http://www.motocyklo...axkkaArDP8P8HAQ

Do odtłuszczania tarcz i mycia zacisków

http://przewody-hamu...ar-zmywacz.html


  • 0

#13 pawel-sek

pawel-sek
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:22, 04.04.2017

HEHEHEHHEHHEHE. Czytam te ostatnie posty i mało co się z śmiechu nie polałem. Gamoniu jeden z drugim smar miedziany stosowany jest często tam gdzie występuje wysoka temperatura wraz z wodą powodując korozję i zapiekanie i dlatego stosuje się ten smar np. między piastą i tarczą  po to żebyś tą tarcze po 60tyś.km mógł normalnie zdjąć a nie prać młotem bo się tak przyspawa do piasty że nie idzie zdjąć tak samo czasami zapiecze felge do tarczy że odkręcam na serwisie koło i za hu....a nie chce zejść więc trzeba prać w oponę. Więc jak ci oponiarz chciał posmarować tarcze w miejscu styku felgi z nią to chciał zrobić dobrze bo pozniej to kolo bez problemu zdejmiesz. Więc nie pier...ol że mechanik nabija kieszeń jak smaruje piaste bo widać że twoja wiedza jest bardzo płlytka. Co do samru miedzianego w układzie hamulcowym to ktoś już tu wyżej napisał że od temp. zrobi się on twrardy i zapiecze tłoczek lub prowadnice i tu się zgadzam. I oczywiście mówię tu o smarach miedzianych dobrej jakości jak np. CU800 Wurth, a nie jakieś badziewia w wiadrach po 10L bo takimi smarami to se można rów w dup,,,e posmarować żeby cię nie piekł.


  • 0

#14 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 20:50, 04.04.2017

Uspokój się kolego "mechaniku"
Między felgę a tarcze można delikatnie posmarować ale między piastę i tarcze nigdy!
  • 0

#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:53, 04.04.2017

Ja na zimę przy zmianie opon/kół (felgi amelinowr także) zawsze pryskam w każdym aucie miedzianym w śpreju. Później felga ładnie schodzi. O korozji galwanicznej wiem, nie widzę skutków.

Wysłane z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Zacisk

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq