Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zimowanie auta w garażu - pytanie dotyczące zmiany oleju

VI Zmiany oleju

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:15, 31.10.2016

Polecam VR1. Większa zawartość ZDDP w oleju lepiej chroni wałki rozrządu i popychacze :)


Użytkownik h1tman edytował ten post 20:16, 31.10.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#17 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:58, 31.10.2016

Panowie przepalanie auta i zostawienie go potem w garażu to jedno z gorszych rozwiązań.Rozrzedzenie oleju paliwem,więcej wilgoci w środku silnika.Ja osobiście w motocyklu u siebie w tym sezonie zrobiłem 300 km z powodu urazu kręgosłupa i idzie nowy olej.Nie kosztuje mało wtajemniczeni wiedzą ile- Motul 300 V i nowy oryginalny filtr Suzuki.Motocykl zalany pod korek i NIE ODPALANY W ZIMIE !!!!!!!!!!!.Zużyty olej w silniku to też kwasy .W swojej Hondzie wymieniam co 8 tyś i staram się wymieniać po zimie z powodu częstej jazdy na krótkich odcinkach a to nie służy ,,oliwie,,Wybór należy do Ciebie.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:01, 31.10.2016

  • 0

#18 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 06:06, 01.11.2016

Kurcze...to ja już sam nie wiem
  • 0

#19 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 08:17, 01.11.2016

Napisałem to wszystko z własnego doświadczenia.Zrobisz jak zechcesz :)


  • 0

#20 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 09:24, 01.11.2016

Nie no spoko. Cenna uwaga, dzięki :-)
  • 0

#21 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:52, 01.11.2016

A jak normalnie odpalasz auto to nie rozrzedzasz oleju paliwem? Rozgrzanie silnika powoduje odparowanie wilgoci z oleju i silnika a nie większe się jej gromadzenie. Po dłuższym postoju auta cienka warstwa oleju spływa do miski pozostawiając nie chroniony metal i właśnie wtedy silnik może rdzewieć od środka.

A kwasy w oleju po 7k KM to co niby zrobią? Miskę przeżrą? Ludzie jeżdza na olejach 2 lata i do 30k km "bo tak zaleca producent" i jakoś silnik nie są zeżarte przez kwasy.


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:58, 01.11.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#22 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:00, 01.11.2016

Robię w mechanice trochę :) lat więc nie pisz mi o wymianie co 30 tyś bo mi ,,pękają zajady,, od śmiechu.Tak się składa że współpracuję z ludzmi z ASO Ford (jako przykład) .Z pierwszej ręki mam informację o skutkach zmiany oleju co 30 tyś i więcej w przypadku modelu Transit .Całe szczęście dla klienta że ma auto na gwarancji.Więc nie pisz mi takich głupot za przeproszeniem.Dla mnie możesz zmieniać olej co 100 tyś lub 5 lat tak jak daje gwarancję na samochód producent.Ja u siebie po 8 tyś wymieniam olej .Po spuszczeniu jest czysty i zajeb...... pachnący benzyną z racji krótkich odcinków jakie robię.Jak pewnie wiesz KRÓTKIE ODCINKI TO NIEDOGRZANY SILNIK KTÓRY WTRYSKUJE WIĘCEJ PALIWA.Dla mnie i myślącego człowieka mieszanka oleju i NIESPALONEGO paliwa to  niezbyt dobre połączenie jako środka smarnego na dłuższą metę.Każdy ma swój rozum i niech zrobi według uznania.Tylko niech kolega ma jakiekolwiek rozeznanie i na jego podstawie niech podejmie decyzję co ma zrobić.Pozdrawiam myślących.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:06, 01.11.2016

  • 0

#23 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:18, 01.11.2016

Pewnie, że wymiana oleju co 30 tys to głupota. Przytoczyłem to tylko w kontekście kwasów w oleju.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#24 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 08:50, 02.11.2016

Zainteresowany kolega chyba sam zdecyduje według swojego sumienia :) mając na uwadze wszystkie wypowiedzi.Pozdrawiam


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Zmiany oleju

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq