Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Problem po czyszczeniu przepustnicy

VIII czyszczenie przepustnica

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#16 dwupack

dwupack
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:52, 06.06.2017

Na ostatnim foto w pozycji "Nauczanie obrotów biegu jałowego" powinno się wyświetlić TAK i zielona kropka. Zresetuj jeszcze raz za pomocą HDS, grzej auto na 3000 obr./min. aż włączy się wentylator(-y) i czekaj aż się potwierdzi nauka wolnych obrotów.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Po zerowaniu ECM pokazuje się info, że nauka obrotów biegu jałowego może trwać 10min... ja czekałem ok 25 i nic się nie zmieniło, wolne obroty dalej wachlują 1200-2000 obrotów. Czy możliwa jest taka sytuacja, że obroty nie chcą się ustawić przez niewyregulowane luzy zaworowe?


  • 0

#17 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 10:26, 06.06.2017

A wentylator się załączył? Widzę, że u Ciebie jest tylko jeden czujnik ECT - u mnie są dwa ECT1 i ECT2 - i wentylator właczył się dopiero gdy ECT1 pokazał 103st.C. Po zresetowaniu przepustnicy i kodów, wyłącz klimę, wrzuć silnik na 3000obr. i trzymaj tak długo aż się włączy wentylator(-y). Wtedy odpuść gaz i obserwuj naukę obrotów na liście. Rozumiem, że po czyszczeniu przepustnicy wszystko poskładałeś jak należy, nigdzie nie dostaje się "lewe" powietrze?


Użytkownik lajsta edytował ten post 10:30, 06.06.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#18 dwupack

dwupack
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:15, 06.06.2017

A wentylator się załączył? Widzę, że u Ciebie jest tylko jeden czujnik ECT - u mnie są dwa ECT1 i ECT2 - i wentylator właczył się dopiero gdy ECT1 pokazał 103st.C. Po zresetowaniu przepustnicy i kodów, wyłącz klimę, wrzuć silnik na 3000obr. i trzymaj tak długo aż się włączy wentylator(-y). Wtedy odpuść gaz i obserwuj naukę obrotów na liście. Rozumiem, że po czyszczeniu przepustnicy wszystko poskładałeś jak należy, nigdzie nie dostaje się "lewe" powietrze?

 

O i tutaj może być problem bo ja puszczałem obroty przy 90st, a nie wtedy gdy się załączył wentylator, dziś wieczorem spróbuję ponownie i dam znać jak poszło.

Co do przepustnicy to jestem pewien, że wszystko jest elegancko, bo zrobiłem dokładnie wg ESM, nowe uszczelki (oryginalne z ASO), skręcanie kluczem dynamometrycznym na 22Nm jak w instrukcji. 


  • 0

#19 Masterbb

Masterbb
  • Klubowicz
  • 249 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan CU2 polift
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:19, 06.06.2017

W tej pozycji 'nauka obrotów biegu jałowego' jak zagrzejesz silnik konkretnie i na chwile odpuścisz gaz  z Niedostępne ma wyświetlać NAUCZANIE i tak zostawiasz już na jałowym aż zakończy 5-10 min ... oczywiśćie światła, klima, radio OFF przy tym procesie .


  • 0

#20 dwupack

dwupack
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:33, 06.06.2017

Nagrzewałem autko do załączenia się wentylatora (ok 102 -103 st) i dalej  nic, obroty biegu jałowego się nie ustawiły, w HDS nie pokazało się nauczanie. W moim 2.0 jest przepustnica na linkę  + tempomat, czy czasem opcja uczenia obrotów biegu jałowego nie jest dostępna tylko w wersjach z elektroniczną przepustnicą?

W HDS jest opcja podświetlenia parametrów (dopuszczalne przedziały) dla pracy na biegu jałowym i widać które parametry nie są są spełnione. Czy z tego można coś wywnioskować?

111.png

222.png

333.png

444.png


  • 0

#21 kaizer

kaizer
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Bstok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:47, 07.06.2017

podłączam się pod temat z pytaniem z tego co już wiem z forum mam drgania na trybie D podczas postoju i zamierzam wykonać regulację luzów zaworowych jak nie pomoże myślałem też nad czyszczeniem przepustnicy ale widzę że jest z tym sporo problemów, pytanie czy jest sens czyścić przepustnicę przy przebiegu 120tyś ? i kolejne skoro tyle z tym problemów nie lepiej zlecić to w ASO niż mieć później problemy ?


  • 0

#22 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:53, 07.06.2017

Nagrzewałem autko do załączenia się wentylatora (ok 102 -103 st) i dalej nic, obroty biegu jałowego się nie ustawiły, w HDS nie pokazało się nauczanie. W moim 2.0 jest przepustnica na linkę + tempomat, czy czasem opcja uczenia obrotów biegu jałowego nie jest dostępna tylko w wersjach z elektroniczną przepustnicą?
W HDS jest opcja podświetlenia parametrów (dopuszczalne przedziały) dla pracy na biegu jałowym i widać które parametry nie są są spełnione. Czy z tego można coś wywnioskować?
111.png
222.png
333.png
444.png

Generalnie zbyt dużo pozycji świeci się u Ciebie na żółto, sporo parametrów jest przekroczonych. Miałeś tak przed czyszczeniem przepustnicy? Mnie to wygląda, że gdzieś lewe powietrze wpada do kolektora dolotowego, wtryski też zbyt długo podają paliwo. Może sonda padła?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 16:58, 07.06.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#23 dwupack

dwupack
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:01, 08.06.2017

Niestety nie wiem jak wyglądały te parametry przed czyszczeniem przepustnicy. Sprawdzę jeszcze wszystkie wężyki dochodzące do przepustnicy i kolektora, może któryś pękł jak wszystko rozbierałem i teraz podaje lewe powietrze...


  • 0

#24 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:16, 08.06.2017

Ale jak masz linkę na przepustnicy to nie nauczysz HDSem tak jak elektroniczną.
Spróbuj wyzerować kompa przez HDSa i (bez kluczyka w stacyjce) wyjmij wtyczki z komputera na 2 minut. Jest dostęp od strony pasażera za trujkątnym plastikiem pod kosolą. A nstępnie odpal auto i wszystko na off i do drugiego włączenia wiatraka

Poza tym poszukaj podobnych tematów nawet ze mną.

Użytkownik krzyzak24 edytował ten post 14:19, 08.06.2017

  • 0

#25 dwupack

dwupack
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:36, 09.06.2017

Temat znalazłem tu:

http://www.accordklu...y-i-iac/page-21

 

widzę, że procedura uczenia wolnych obrotów dla aut z przepustnicą na linkę jest zupełnie inna niż ta która jest w ESM, będę próbował tego:

 

Powiedzcie tylko, czy jest potrzeba koniecznie ustawiania TPS, podczas kiedy mój nie był w ogóle ruszany i z tego co rozumiem to mam nagrzewać autko na wolnych obrotach a nie utrzymywać 3000?

 

TaryfiX, dnia 28 Lip 2015 - 13:56, napisał:snapback.png

 

Ostatnio pisalem z kolega sebo_runner i podalem mu takie instrukcje jakie zadzialaly u mnie i jemu tez pomoglo.

 

U mnie zadziałało tak:

1) Silnik zimny (po całonocnym staniu), wsiadasz i włączasz zapłon.

2) Otwierasz maskę, ustawiasz tps (dobrym, nie chinolem) miernikiem na właściwą wartość (ja sie wpinałem sie w te 2 kabelki co idą od wtyczki TPS-u + i - [nie bierz minusa z aku! Tylko z TPS-u])

3) Wyłączasz zapłon, Kluczyki w kieszenie (Nie w stacyjce!) i wypinasz wszystkie wtyczki od kompa (ECU mieści sie pod radiem na dole przy podłodze)

4) odłączasz aku (obie klemy) na jakieś 10 min

5) wsiadasz do auta wciskasz pedał STOP na 10 sek (rozładowuje resztki prądu w układzie)

6) podpinasz aku (po tych 10 minutach)

7) podpinasz wtyczki od ECU

8) wsiadasz do auta i włączasz na zapłon [NIE ODPALAJ AUTA] i wszystkie elektryczne urządzenia na OFF (wszystko co ciągie prąd - radio, nawiewy, lusterka, nawet wtyczka co wchodzi w gniazdo zapalniczki itp na OFF)

9) odpalasz i czekasz aż odpali sie 2 razy wiatrak [NIE Dotykac pedałów pod żadnym pozorem, jak dotkniesz jest po zawodach i wracasz do punktu 3)] (to potrwa około 35-45 min zanim sie nagrzeje i odpali wiatrak 2 razy)

I tu może wystartować Ci na 1500 rpm na starcie i długo bedzie sie tak trzymać - spokojnie, napij sie zimnego piwka i czekaj aż 2 razy sie włączy i wyłączy wiatrak, do tego czasu bedzie delikatnie schodził sam z obrotów powoli do tych właściwych.

Ja sie bałem że bedzie stał na tych obrotach ale dopiero pod koniec po jakiś 35 minutach zaczął dopiero schodzić w dół z obrotami

Wiatraki sie włączą na bank, tylko uzbroi sie w cierpliwość bo może to trwać nawet 45 minut. Najlepiej jak odpalisz auto miej maskę otwartą i usiądź przed autem żebyś słyszał jak sie załączy wiatrak. Musi sie odpalić 2 razy potem gasisz auto.

Jak nie masz innego miernika niż chinol to pożycz od kogoś jakiś pożądniejszy na dobrych kablach. Ja na początku robiłem chinolem i nie szło za cholere tego ustawić. Potem skombinowałem pożądny sprzet i za pierwszym razem sie udało.

 

Tps ustawiasz:

0,45V zamknięta przepustnica

a 4,5V otwarta przepustnica (jak ustawisz 0.45V na zamkniętej przepustnicy to potem niech ktoś delikatnie wciska pedał gazu a Ty patrz na mierniku czy wzrasta liniowo - jak nie wzrasta  liniowo to TPS walnięty -i w pełni otwartej przepustnicy nie powinno przekroczyć 4.5V powinno być poniżej tego. Jak przekroczy TPS walnięty.

 


Użytkownik dwupack edytował ten post 08:39, 09.06.2017

  • 0

#26 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:39, 09.06.2017

Możesz przeprowadzić naukę, zapewne nic mu się nie stanie
  • 0

#27 dwupack

dwupack
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Krk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:02, 10.06.2017

Panowie, znowu się nie udało, dzisiaj rano zrobiłem procedurę uczenia wg ww. instrukcji i nic. Początkowo obroty zaczeły schodzić z 1500 do 1000 więc już się ucieszyłem że będzie ok, ale zanim sie nagrzało wróciły w okolice 1400 i tak już zostało. Może ja coś źle robię albo potrzeba żeby ktoś inny popatrzył na to autko. Macie jakieś sprawdzonego speca od Hond w Krakowie lub w okolicy?


  • 0

#28 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 17:36, 16.06.2017

Panowie czy miał ktoś takie czary że po zmianie przepustnicy wyskoczył błąd i Vsa ???
  • 0

#29 iceman

iceman
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:TBG
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190 +
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:05, 28.11.2017

Ooo kurde mam podobne objawy i lecę zobaczyć czy pomoże


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#30 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:57, 12.05.2018

Czy obroty na poziomie 750 sa ok po czyszczeniu adaptacji przepustnicy czy za wysokie


Użytkownik PrimoMas edytował ten post 10:16, 12.05.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, czyszczenie, przepustnica

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq