Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Stuki w przednim zawieszeniu, mechanik nie potrafi zlokalizować

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 nerkin

nerkin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 24.10.2016

Od pewnego czasu zauważyłem, że coś zauważalnie stuka z przodu na nierównościach. Na początku stuki było słychać (i czuć na podłodze) tylko przy nierównościach, które bujały autem na boki. Teraz już nie ma reguły, po prostu stuka, nie zauważyłem żadnych innych objawów. Pierwsze podejrzenie padło na zawieszenie. Sprawdziłem na szarpakach i jest wszystko ok. Pojechałem do mechanika i stwierdził, że to maglownica, bo zawieszenie sztywne i bez luzów. Tutaj moje pytanie - czy aby na pewno? Pytam, bo jestem przyzwyczajony do Audi, gdzie tak zauważalne stuki pojawiały się przy dość mocno zużytych wahaczach. Tam też miałem luz na maglownicy, ale objawia się to tylko delikatnym stukiem przy ruszaniu kierownicą. Poza tym - cisza. Poza tym mam wrażenie, że hałas pochodzi bezpośrednio od kół... Najciekawsze jest to, że problem pojawił się jakiś miesiąc temu, auto ma 148 000 przebiegu (dość pewnego) w Niemczech, przez dobre 5000km od zakupu nie działo się absolutnie nic, bez względu na stan nawierzchni. Czy mam szukać dalej, czy "ten typ tak ma" i jest po prostu głośno ze względu na maglownicę?


Użytkownik nerkin edytował ten post 20:13, 24.10.2016

  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:25, 24.10.2016

 tylko przy nierównościach, które bujały autem na boki. 

 

To książkowy przykład łączników stabilizatora do tego gumy drążka stabilizatora do sprawdzenia.

Stukać może wiele rzeczy sworznie, tuleje, końcówki i drążki, rzadko mocowanie amortyzatora i on sam.

Długo mechanik sprawdzał ręcznie zawieszenie przednie?


Użytkownik Sacrum edytował ten post 20:25, 24.10.2016

  • 0

#3 nerkin

nerkin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 24.10.2016

Najlepsze jest to, że to sprawdzali jako pierwsze, bo też wydało im się to typowe. Jak długo sprawdzali to trudno mi powiedzieć, bo zostawiłem auto na cały dzień i nie jestem w stanie na 100% powiedzieć, co się tam działo. Dodam jednak, że to dość zaufany mechanik, nie naprawiam tam pierwszego auta i do tej pory był dość rzetelny. 


  • 0

#4 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:53, 25.10.2016

U mnie dawno temu w HA V takie bliżej niesprecyzowane stuki z przedniego zawieszenia (a wszystko wyglądało OK przy wszelkich próbach szarpania itp.) pochodziły z amortyzatora. Po wymianie jak ręką odjął zniknęły.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:53, 25.10.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#5 nerkin

nerkin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:27, 26.10.2016

U mnie dawno temu w HA V takie bliżej niesprecyzowane stuki z przedniego zawieszenia (a wszystko wyglądało OK przy wszelkich próbach szarpania itp.) pochodziły z amortyzatora. Po wymianie jak ręką odjął zniknęły.


A jest Jakiś sposób żeby to sprawdzić bez wymiany? To jednak ingerencja plus koszty...
  • 0

#6 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 02:45, 30.10.2016

dolne sworznie w jakim stanie? pytam bo część mechaników nie potrafi tego zbadać w H ze względu na "przeciwny" tryb działania, u mnie auto przeszło badania tech. pomimo wyraźnych stuków, jedynie podniesienie i brecha są w stanie zdiagnozować problemy


Użytkownik rafisz edytował ten post 02:49, 30.10.2016

  • 0

#7 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:00, 30.10.2016

Witam. U mnie podobnie. Już z 4 miesiące tak jeżdżę i żaden mechanik nie może znaleźć. Rok temu wymieniałem gumy stabilizatora przedniego, poprzednio stukało wyczuwalnie. Łączniki stabilizatora wymieniłem profilaktycznie. Stukanie wtedy ustało. Jak w tedy zlokalizowali co się dzieje, tak teraz ni jak nie mogą do tego dojść. Jeden Mechanik mi powiedział, żebym jeździł do puki nie będzie głośniej stukać. To w tedy łatwiej będzie zlokalizować.


  • 0

#8 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:04, 30.10.2016

Sprawdźcie czy stuk nie dochodzi z maglownicy
  • 0

#9 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • Skąd:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:29, 31.10.2016

Sprawdźcie czy stuk nie dochodzi z maglownicy

Jak to mogę sprawdzić? Samemu dam radę, czy  muszę jechać na warsztat. Tak pytam bo jeszcze się nie spotkałem z stukaniem w maglownicy.


  • 0

#10 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:19, 31.10.2016

Jak to mogę sprawdzić? Samemu dam radę, czy  muszę jechać na warsztat. Tak pytam bo jeszcze się nie spotkałem z stukaniem w maglownicy.

Jedna osoba szarpie kierownicą lewo -prawo a Ty patrzysz w kanale czy nie przenosza się jakieś stuki na listwe magla lub na krzyżaku. Raczej dwie osoby potrzebne są. Szarpaki nie zawsze dadzą radę to wyłapać. Warto też zerknąc czy nie przenoszą się stuki z uwalonych drążków kierowniczych.


  • 0

#11 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:49, 01.11.2016

A jest Jakiś sposób żeby to sprawdzić bez wymiany? To jednak ingerencja plus koszty...


Chyba nie, po prostu wykluczyłem inne możliwości, zaryzykowałem i ryzyko się opłaciło. Mechanik twierdził, że to nie może być amortyzator a jednak. W VII dla odmiany tylny amortyzator czasem mi cicho popiskiwał na wybojach jak pompka rowerowa. I też mechanik mówił, że to nie to a jednak to.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 10:51, 01.11.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#12 nerkin

nerkin
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:30, 03.11.2016

Sprawdźcie czy stuk nie dochodzi z maglownicy

 

Chyba nie, po prostu wykluczyłem inne możliwości, zaryzykowałem i ryzyko się opłaciło. Mechanik twierdził, że to nie może być amortyzator a jednak. W VII dla odmiany tylny amortyzator czasem mi cicho popiskiwał na wybojach jak pompka rowerowa. I też mechanik mówił, że to nie to a jednak to.

 

Panowie, może trochę nadgorliwie, ale weryfikowałem te stuki i wszystko wskazuje na to, że to jednak maglownica. Byłem MEGA zaskoczony, bo ja wspominałem - miałem luzy w Audi, ale tam objawy były zupełnie inne. Podobno to nie zagraża bezpieczeństwu, jedynie trzeba doraźnie "naprawić" poprzez podgłośnienie radia:) Najgorsze jest to, że każdy mechanik stwierdził, że aż szkoda teraz to robić, bo przednie zawieszenie mam w stanie idealnym. No nic, niech postuka, w przyszłym roku się muszę tym zająć. 


  • 0

#13 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 09:05, 03.11.2016

gdzieś ktoś pisał, że czasem wystarczy coś tam dokręcić i pomaga. Może nie będzie konieczna regeneracja ;-)


  • 0

#14 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:11, 03.11.2016

Śrubę regulacyjną przy listwie można spróbować dociągnąć
  • 0
                       

#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:43, 03.11.2016

Śrubę regulacyjną przy listwie można spróbować dociągnąć

 

No właśnie o tę śrubę mi chodziło :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq