Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Lancuch rozrzadu

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#16 chrishonda

chrishonda
  • Forumowicz
  • 740 postów
  • Skąd:bialystok
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:19, 27.11.2017

Na to wyglada, byc moze juz przeskoczyl o oczko, skoro nawet ciezko pali. Lepiej szybko ogarniaj poki zawory cale. Manual podaje granice wysuniecia napinacza na 13,5 mm, wiec to o czyms mowi. A w praktyce to sie jezdzi do czasu az lancuch zrobi sie calkiem luzny (napinacz juz przestaje w ogole napinac). Na szczescie z reguly mamy ostrzezenie przed katastrofa w postaci kodu bledu. Dla niewtajemniczonych napisze, ze w naszych silnikach mamy do czynienia z tzw. lancuchem cichobieznym, ktory wymaga stalego napiecia. To cos innego niz np lancuch rolkowy w rowerze, gdzie nawet luzny dalej przenosi moment obrotowy.


  • 0

#17 baronwłoski

baronwłoski
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Lubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:48, 28.11.2017

Części zamówione, teraz szukam fachowca, który podejmie się roboty.


  • 0

#18 slawekw

slawekw
  • Klubowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 19.12.2017

Części zamówione, teraz szukam fachowca, który podejmie się roboty.

Ile zapłaciłeś za części i wymianę?


  • 0

#19 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:20, 16.01.2018

Pany ..to jest wysunięcie napinacza :-D
Łańcuch prawie się dotknął

  • 0
                       

#20 Kamilek117

Kamilek117
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 28.05.2019

Ja z ciekawosci dzis zmierzylem wysuniecie napinacza .niestety sama suwmiarka nie moglem tego zrobic poniewaz napinacz byl wysuniety poza okno rewizyjne,zrobilem to tak iz wsunalem cienki pasek zaznaczylem na nim miejsce styku i zmierzylem. 12mm przy przebiegu 310 100km. Czy ktos z Was wymienial lancuch chodzi mi o przyblizony koszt i czy to byl oryginal czy moze jakis zamiennik ktory sie sprawdzil?
  • 0

#21 jahrasta

jahrasta
  • Klubowicz
  • 112 postów
  • Skąd:RZE
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 28.05.2019

wymieniaj dopiero jak zaświeci się check od wałka albo wysunięcie przekroczy 13,7mm( jak dobrze pamietam z manuala) , chyba ze lubisz mieć tip top to wymieniaj od razu, ale tylko na OEM. Przeważnie ślizgi są git ale wiadomo do sprawdzenia, także zostaje łańcuch i napinacz
  • 0

#22 jay11

jay11
  • Klubowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:30, 28.05.2019

Nie wiem jakie u mnie było wysunięcie, ale zapalił się check, vsa i wykrzyknik. Po wymianie jak ręką odjął. Wymieniony łańcuch, napinacz chyba i koła zębate. Koszt 1700 z robotą.
  • 0

#23 Kamilek117

Kamilek117
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 28.05.2019

Nie wiem jakie u mnie było wysunięcie, ale zapalił się check, vsa i wykrzyknik. Po wymianie jak ręką odjął. Wymieniony łańcuch, napinacz chyba i koła zębate. Koszt 1700 z robotą.


Dzieki za info odnosnie $ pewnie poczekam az cos zacznie sie dziac w tym temacie jakies bledy czy cos poczytalem na forum niektorzy przy okazji innej awarii silnika dopiero odkryli nadmierne wysuniecie napinacza bylo duzo wieksza niz 13.5mm a jezdzili bez zadnych bledow i innych objowow itp . A podalbys konkretnie jakiej firmy byl to zestaw rozrzadu?
  • 0

#24 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3392 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 154
Super

Napisano 21:46, 28.05.2019

Tak jak w przypadku diesla tylko i wyłącznie OEM. 

Wklejałem niedawno linki do OEM zestawów. Na pewno znajdziesz. 

 

 

A jakie jest nominalne wysunięcie?? bo ja bym wymieniał mimo wszystko, a nie czekał na zapalenie się check, a jego zapalnie się nie jest regułą, było już kilka osób co się zdziwiło.... tym bardziej że łańcuch, ślizgi czy sam napinacz do najsolidniejszych nie należy. 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#25 Kamilek117

Kamilek117
  • Klubowicz
  • 32 postów
  • Skąd:LPU
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:55, 28.05.2019

Spokojnie skoro japonczycy zalecaja wymiane pow wysuniecia napinacza 13.5mm tzn ze na pewno maja kilka mm w zapasie zanim cokolwiek zlego sie stanie wiemy z filmiku powyzej ze przy 26mm lancuch przeskoczyl o zabek. Ja co pol roku teraz bede kontrolowal wysuniecie napinacza(skoro zbliza mi sie do wartosci granicznych) i pewnie zanim pojawia sie jakiekolwiek bledy itp wymienie kompleksowo lancuch.Nie znalazlem w dokumentacji jakie jest nominalne wysuniecie napinacza wszedzie pisza o wymianie powyzej 13.5mm.

Użytkownik Kamilek117 edytował ten post 23:56, 28.05.2019

  • 0

#26 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 3392 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 154
Super

Napisano 06:57, 29.05.2019

Z początku Japończycy uważali że rozrząd na łańcuchu będzie wieczny :)) Także trudno im zaufać  :diabelgrin:

 

To co zalecają, a to co się potrafi wydarzyć to dwa tematy.... wystarczy nieregularna zmiana oleju czy jazda z małą ilością oleju i napinacz się blokuje na tych zapadkach... wtedy zostanie wysunięty np. na 11mm, a łańcuch się dalej wyciągnie... ślizgi wytrą i przeskok łańcucha gotowy...

Do takiego stopnia był problem z tymi blokującymi się zapadkami w napinaczu, że w poprawionych wersjach pozbyto się ich całkowicie.


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#27 Jaakubbek

Jaakubbek
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:04, 21.05.2020

Witam Panowie,

Mam pytaniem co do łańcucha. Od listopada podczas ruszania na zimnym, słychać dziwne grzechotania i również takie same odgłosy podczas zmiany biegów (dodawania gazu). Na ciepłym lekko zanika, ale również występuje. Mechanik pierwotnie stwierdził, że to luzy zaworowe. Po regulacji (były tylko niewielkie) odgłosy dalej są. Sprawdzaliśmy wysunięcie napinacza i niestety jest poza okno rewizyjne.

Był komputera podpinany i pełna diagnostyka, zero błędów. Również nie mam problemów z odpalaniem, brakiem mocy czy większym zużyciem paliwa. Podczas uruchamiania silnika (również na zimnym) niczego nie słychać. Słychać jedynie podczas odpuszczania gazu z 2 - 3 tys. obrotów lekkie grzechotania w okolicach 1,5 - 1 tys. obrotów.

Silnik to K20A6 a przebieg to 242 tys. kilometrów. Dodam, że na wałku wydechowym, pierwsza krzywka ma dość mocny wżer (tylko jeden na całym wałku, ssący jest w porządku).

Proszę o info czy czas na wymiane kompletu rozrządu. Oczywiście na OEM i jak już wszystko będzie otwarte to wymiana wałka i napędu pompy oleju.
  • 0

#28 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4347 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 126
Super

Napisano 19:23, 21.05.2020

Ostatnio średnio raz w tygodniu zmieniamy łańcuch w k-serii..

Jak mechanik nie wie jak sprawdzić czy łańcuch jest rozciagniety, to radzę zmienić mechanika..
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki

mechanika: regulacja luzu zaworowego wszystkie Hondy, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników - etc, zapraszam na pw..opinie /klik/


#29 Jaakubbek

Jaakubbek
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:42, 21.05.2020

Jutro mam jeszcze raz podjechać i sprawdzimy.

Edson w jakim mieście masz warsztat?
  • 0

#30 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4347 postów
  • Skąd:Centrum
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Specjals
  • KM:~999
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Miniwagen
Reputacja: 126
Super

Napisano 06:55, 22.05.2020

Warszawa, Targówek
  • 0

wyszukanie aut typowo pod zamówienie - specjalizacja japończyki

mechanika: regulacja luzu zaworowego wszystkie Hondy, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników - etc, zapraszam na pw..opinie /klik/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq