Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Piszczacy problem

VIII kolo pasowe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 numen

numen
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 17.10.2016

Witam Wszystkich!

 

mam mały problem pod maska. Po zakupie samochodu wymieniłem pasek klinowy wielorowkowy gdyż poprzedni spadł podczas kolizji, dodam ze samochód stał po tym jakiś czas. 

Po wymianie paska po jakimś czasie pod maską zaczęło coś (nie wiem do końca jak to nazwać) kwilić :) bo nie mogę tego nazwać piszczeniem. 

Pomyślałem, że to nowy pasek i pojeździłem jakieś dwa tygodnie. Jako ze wydawało mi się ze z dnia na dzień jest gorzej to pojechałem do mechanika.  

Ten powiedział ze do wymiany jest rolka napinacza - kupiłem ją wraz z ta aluminiowa łapą + nowy pasek bo tamten po dwóch tygodniach wyglądał jakby był pocięty. Było ok przez jakiś tydzień i znowu temat wrócił. 

Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Jak zdiagnozować która rolka hałasuje nie jadać do mechanika (pomyślałem o mierniku dźwięku przystawionym do każdej z rolek ale takowego nie mam :) )? 

 


  • 0

#2 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:14, 17.10.2016

Najprościej to poluzować napinacz,zdjąć pasek i pokręcić kołami osprzętu. W tedy masz 100% trafności.
  • 0

#3 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 422 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:28, 17.10.2016

Jak u siebie wymienialem pasek przy okolo 230tys km to wymienilem rolke napinacza (sama rolka) + rolka prowadzaca. Ta druga bo zdemontowaniu byla juz dosc glosna w porownaniu do nowej.

Tak czy inaczej zdejmij pasek I krec czym sie da :)


  • 0

#4 archi152

archi152
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 17.10.2016

Witam Wszystkich!

 

 nowy pasek bo tamten po dwóch tygodniach wyglądał jakby był pocięty. Było ok przez jakiś tydzień i znowu temat wrócił. 

 

 

Coś masz krzywe po dzwonie i dlatego drze paski.  Ustalić, która rolka nie stoi w pionie  i naprawić byka.


Użytkownik archi152 edytował ten post 19:01, 17.10.2016

  • 0

#5 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:41, 17.10.2016

Hej :)
Wcale nie koniecznie po dzwonie... wystarczy, że któraś śruba trzymająca napinacz, jest niedokręcona/urwana, lub jeszcze bardziej prozaicznie - ktoś podważał pasek śrubokrętem na jakimś kole (u mnie od wspomagania) i powstał delikatny zadzior wyczuwalny pod palcem, ale praktycznie nie zauważalny... i będzie ścinało pasek, nie od razu, ale po kilkunastu/kilkudziesięciu kilometrach - niestety sprawdzone praktycznie na własnej skórze, a przed oddaniem do mechanika na wymianę pompy wspomagania wszystko było OK.

Pozdrawiam
Tomek

wysłane z fona
  • 0

#6 piotrr1987

piotrr1987
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:łodz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:ev
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 12.01.2017

Witam posiadam k24a3. Podłącze się pod temat . Mianowicie jak przyszła zimna pojawił się problem . Co jakiś czas jak jest zimny słyszę Piszczemie i chrabotanie z okolic paska wieloklinowego. Pasek naciągniety wydaje mi się odpowiednio . Jak otworze maskę słychać jakby od pompy wypromagania . Za każdym razem po przejechaniu około 2km wszystko cichnie i nic nie słychać z tych rzeczy . Co to może być? Wydaje mi się ze jakby to było łożyskd w pompie to cały czas by hałasówalo
  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:37, 27.01.2017

Myślę ,że się przyda coby się na koszty nie naciągać (koyo 6203) ok 30 zł.Też się tyczy K20

Użytkownik Wlodar edytował ten post 23:43, 27.01.2017

  • 0
                       

#8 marco30

marco30
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201+ Reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:10, 28.01.2017

Po ściągnięciu paska sprawdził bym luzy na kołach i sprawdził czy niema wycieków w tych okolicach.


  • 0

#9 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:02, 28.01.2017

Pasek potrafi naprawdę mocno "ćwierkać". U mnie już bardzo skrzypiał/piszczał po odpaleniu zimnego, przez 2 max 3 minuty. Potem cisza zupełna.  Najłatwiej sprawdzić pasek po odpaleniu coś na niego psiknąć od góry ( cokolwiek, silikon w sprayu, jakiś plak czy choćby wodę)  Jak ucichnie to wiadomo, że winny pasek jest. Nagrałem nawet filmiki ale nie mam jak wrzucić. Mój pasek był jeszcze oem, nie miał uszkodzeń mechanicznych ani nie był spękany, ale ta górna warstwa była taka wytarta śliska w porównaniu z nowym  bando gdzie jest taka powłoka  gumowana i jest nieśliska. Po wymianie na  bando cisza od razu po odpaleniu nawet w deszczowy dzień. Na starym pasku miałem znacznik napinacza prawie w połowie, między tym " małym a dużym prostokątem" ( tak 1-2mm bardziej na małym ale wciąż w tolerancji) Na nowym bando znacznik poszedł na koniec dużego prostokąta a nawet 1-2mm za niego.


  • 0

#10 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 14:33, 28.01.2017

Myślę ,że się przyda coby się na koszty nie naciągać (koyo 6203) ok 30 zł.Też się tyczy K20

Doprecyzujmy, że łożysko 6203 2RS C3.

Koyo, NTN, SKF, FAG.

 

To popularne łożysko stosowane szeroko w motoryzacji i nie tylko. W pompie wspomagania K-serii też siedzi.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, kolo pasowe

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq