Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

opony dla komfortu

VII opony komfort jazda

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:26, 08.10.2016

Witam,

Od przed wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Accorda 2004 Euro, auto jest wyjątkowo estetyczne i komfortowe dla oka, gorzej z komfortem jazdy. Przejrzałem wiele opinii i komentarzy w tej sprawie i doszedłem do wniosku, że zmienianie zawieszenia nie ma sensu, z drugiej strony i tak muszę wymienić opony więc pomyślałem, że żeby choć trochę poprawić wygodę jazdy kupię bardziej miękkie/wyższe opony. 

 

Moje rozeznanie na chwilę obecną jest takie:
- szersza opona z tym samym % profilu będzie bardziej komfortowa - czyli 215/55 będzie wyższa niż 205/55

- większy % profilu - bardziej miękka,
- współczynnik prędkości - im mniejszy tym opona zachowuje się bardziej balonowato czyli jest bardziej komfortowa (nie mylić ze współczynnikiem ścieralności)

Pytanie brzmi:
Jaka opcja połączenia tych trzech czynników jest wystarczają do poprawy komfortu na tyle żeby przy najechaniu na dziurę nie czuć, że lakier odpada od auta?

Jeżeli ktoś z was kiedyś przerabiał temat albo ma wyższy profil to proszę o opinie.

Dzięki

Darek


  • 0

#2 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 09:06, 08.10.2016

Najpierw przestudiuj tabele zamienników opon (rozmiarów), dowiesz się co można a czego już nie powinno się stosować żeby w razie czego policja, diagnosta albo ubezpieczyciel nie czepiali się. Są koledzy co lekko wychodzą poza homologowane rozmiary i sobie chwalą ale trzeba znać ewentualne konsekwencje.

Co do indeksów prędkości i nośności - nie eksperymentuj, wszystko określone jest w instrukcji i świadectwie homologacji. Nie możesz schodzić poniżej określonych parametrów, chyba że mówimy o zimówkach, wtedy z indeksem prędkości możesz zejść niżej (T, H).

Poza tym różnicę w komforcie może robić już sama opona. Są bardziej komfortowe i są sztywne i twarde jak diabli.

Aha, jak dasz bardzo wysoki profil stracisz sporo z właściwości jezdnych, szkoda bo to w końcu Accord.

Może lepiej zmienić na Citroena? ;)
  • 0

#3 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 12:17, 08.10.2016

Hej :)
Dokładnie ja napisał Kolega, zacznij od podstaw i zobacz jakie powinny być opony wg. producenta czyli Hondy (książka serwisowa, lub popularne serwisy dadzą Ci odpowiedź na to pytanie).
Następnie sprawdź i który parametr co oznacza... ponieważ średnica zewnętrzna koła musi być jednakowa, to im większa felga, tym mniejszy musi być profil, ale skoro już masz określone felgi, to nie za bardzo masz wybór (bo boczna wysokość opony jest niejako 'wyznaczona' przez różnicę między średnicą całego koła, które powinno być zgodne z tym co ustalił producent, a średnicą koła).
Idąc dalej przy OEM 16" opona powinna mieć parametry 205/55/R16 91 V i bardziej komfortowych opon o zgodnych parametrach nie znajdziesz.
Miękkość opony i tłumienie przez nią nierówności zależy przede wszystkim od składu mieszanki (za chwilę zmienisz na opony zimowe i każde letnie będą od nich twardsze, więc na zimowych komfort powinien być największy).
Poczytaj temat Opony letnie - opinie, rozmiary - tam znajdziesz więcej opisów...
Musisz pamiętać, że im opona jest bardziej miękka, tym szybciej ściera się bieżnik (czyli zużywa opona)... na forum wiele osób poleca opony Dunlop SP Sport Bluresponse, które są dosyć miękkie, ale jednocześnie mają b. dobre pozostałe parametry...

Pozdrawiam i zachecam do lektury
Tomek


  • 0

#4 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:02, 08.10.2016

Dziękuje za wasze odpowiedzi, 
 

Najpierw przestudiuj tabele zamienników opon (rozmiarów), dowiesz się co można a czego już nie powinno się stosować żeby w razie czego policja, diagnosta albo ubezpieczyciel nie czepiali się. Są koledzy co lekko wychodzą poza homologowane rozmiary i sobie chwalą ale trzeba znać ewentualne konsekwencje.

Co do indeksów prędkości i nośności - nie eksperymentuj, wszystko określone jest w instrukcji i świadectwie homologacji. Nie możesz schodzić poniżej określonych parametrów, chyba że mówimy o zimówkach, wtedy z indeksem prędkości możesz zejść niżej (T, H).

Poza tym różnicę w komforcie może robić już sama opona. Są bardziej komfortowe i są sztywne i twarde jak diabli.

Aha, jak dasz bardzo wysoki profil stracisz sporo z właściwości jezdnych, szkoda bo to w końcu Accord.

Może lepiej zmienić na Citroena? ;)

 
Tylko proszę ten argument z Citroenem już wcześniej słyszałem i nie uważam za dobre rozwiązanie :)

Jeśli chodzi o wysokość profilu opony to niby nie można przekraczać a jakoś w większości tuningowanych aut jest tak mało miejsca między nadkolem a oponą że się zastanawiam jak to niektórzy upchali i że to jeszcze żyje. 
  
Honda Accord VII Wersja silnikowa 2.4 Rozmiar fabryczny  215/55 R16 Rozmiar opcjonalny 215/55 R16, 225/45 R17,  

  
Tutaj  mówią że 215/55r16 jest w opcji, tak więc chyba bym poszukał czegoś takiego, no i dodał trochę do tego bardziej miękkie opony, co ciekawe poprzedni właściciel założył Bridgestony er300 turanza i choć w dyskusji były bardzo chwalone do dla mnie jednak trochę za twarde (i tak zgodzę się, że są bardzo dobre dla kogoś komu nie przeszkadza trzęsienie ich błyskotek).
 
Na innym forum spotkałem się z taką wypowiedzią i gościu bardzo poleca Michelin Primacy mxv4.  

 


Tires will deffinately make a difference. I had orig michelin tires untill i hit a pot hole and it ruined 2 tires so I went a
cheaper route and put on cooper tires which were eh then got sumitomo htr + and they were good at first but then got really
noisy after 5,000 miles then I got bfgoodrich traction ta and they were noisy so I returned them and now I have michelin primacy mxv4
the brand new ones and they ride amazing. Great handling (even better than bf goodrich traction ta and sumitomo htr +) and very very quiet and smooth.
They absorb the bumps very well and corner great. Just giving you my $.02 since I went through so many tires and my car has 46,000 miles on it.
I didnt think tires made that much of a difference but it really transformed my car.

 

 
 
Tutaj jest jeszcze coś takiego, jest masa opon, o których w ogóle nie ma wzmianki w tamtym temacie o oponach.
http://www.tyrerevie...Accord-Euro.htm

Rozeznam się i ogarnę jeszcze temat tych Bluereponsów.

Darek


Użytkownik darianski edytował ten post 14:10, 08.10.2016

  • 0

#5 grzybu

grzybu
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:12, 08.10.2016

Tylko byś potem nie narzekał, że Ci auto na trasie niepewnie się prowadzi. Ja z tego względu zmieniłem 15tki jakie miałem przy zakupie auta na 17tki i wrzuciłem twarde opony, bo nie dało się jeździć. Fakt wcześniej miałem Fordy, trochę jeździłem Alfą 159, po przesiadce na Hondę myślałem, że tak niestety już będzie. Co do telepania, we Wrocławiu raczej idealnych asfaltów nie ma ale jakoś nie odczułem spadku komfortu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#6 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 08.10.2016

Tylko byś potem nie narzekał, że Ci auto na trasie niepewnie się prowadzi. Ja z tego względu zmieniłem 15tki jakie miałem przy zakupie auta na 17tki i wrzuciłem twarde opony, bo nie dało się jeździć.

Nie dało się jeździć bo za miękko? No to raczej nie jeżdziłeś Meganką... :D


  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:42, 08.10.2016

Możesz pokusić się o zmianie sprężyn z acco. 2.0 tourer  manual .Sprężyna taka sama tylko drut ma ciut cieńszy .(bardziej komfortowy)

takie jak te  

http://allegro.pl/am...7.html#imglayer

..czerwony ,zielony ,niebieski ..Możesz zadzwonić i upewnić się czy są z tourera

Ps.

acco 2.4 ma fabryczny 205/55/16... nie jak napisłeś 215/55/16. .Gdzie takie parametry znalazłeś ?


Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:58, 08.10.2016

  • 0
                       

#8 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:00, 08.10.2016

Różnica w wysokości boku między 215/55 a fabrycznym 205/55 jest znikoma (118,25 vs 112,75 mm). Nie wydaję mi się, żeby to jakoś wyraźnie przełożyło się na lepszy komfort jazdy. Poza tym chyba 215 jako mniej popularne będą wyraźnie droższe.
Pozostaje dobór jak najbardziej komfortowej opony mając cały czas świadomość że może (nie musi) to wpłynąć na zauważalny spadek właściwości jezdnych.
Tak na chłopski rozum to lepiej powinny absorbować nierówności takie opony, które mają miekkie boki, oczywiście bez XL. Czyli wszystkie ze sportem w nazwie odpadają :P. No, może poza np. Uniroyal RainSport 3 - jak czytałem na zagranicznych forach opinie to właśnie miękkość boków wywołuje tam efekt pływania w cięższych autach typu BMW 5 czy Audi A6. W lżejszych pojazdach ludziska je bardzo chwalili.
Osobiście mogę powiedzieć że Vredestein też są relatywnie komfortowe.

Co do aut mocno stuningowanych - tam z reguły felgi dają ogromne a zamiast opony krawędzie feli malują czarnym plastidipem ;) A poważnie: prawie całkowity brak prześwitu między kołem a nadkolem to efekt ekstremalnego obniżenia. Ale to na bank nie spodobałoby ci się :)
  • 0

#9 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 08.10.2016

Co do indeksu prędkości, to zawsze się zastanawiałem czy naprawdę jest potrzeba zakładać wyższe niż prędkość jaka się jeździ. Logicznie widzę to tak, że producent sugeruje takie, ile jest prędkość max auta. I jak ktoś tyle nie jeździ, to mógłby założyć niższy indeks. No ale prawnie to wiadomo, z logiką to nie musi mieć wiele wspólnego:-) zna ktoś osobiście (nie z opowiadań) przypadki, gdzie ubezpieczyciel odmówił odszkodowania z tego powodu?
  • 0

#10 scorpio33

scorpio33
  • Forumowicz
  • 136 postów
  • Skąd:oświęcim
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:06, 09.10.2016

To ja powiem z własnego doświadczenia. Kupiłem okazyjnie felgi, 16" , 7 cali szerokie. Obute w opony 215/65/16 które były z felgami w gratisie. Jako że OEM felgi które miałem na aucie przeznaczyłem na zimówki i poza tym nadawały się do renowacji to tymczasowo założyłem cale te koła z oponami wysokimi na 65. Weszły tak prawie na styk.

No i wrażenia - zrobiła się kanapa w porównaniu do tego co było na 205/55 :) Różnica w komforcie naprawdę duża. Jeżdżę raczej spokojnie więc pogorszenia trakcji nie zauważam.  Koło wygląda niespecjalnie bo balon duży, ale mam ochotę je zostawić :)


  • 0

#11 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 08:34, 09.10.2016

Zdajesz sobie sprawę, że obecne kółka mają o 22% większą średnicę (a więc i obwód) niż OEM?

wysłane z fona
  • 0

#12 Carlos123

Carlos123
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:10, 09.10.2016

...a za tym idzie delikatne przekłamanie prędkościomierza:-)

Użytkownik Carlos123 edytował ten post 09:11, 09.10.2016

  • 0

#13 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:30, 09.10.2016

Uniroyal RainSport 3 + słuchawki dźwiękochłonne sprawują się nawet ok ;)
  • 0

#14 darianski

darianski
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:zewsząd
  • Silnik:2.4
  • Wersja:CL9
  • KM:180
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 09.10.2016

Hmm, czy chodzi o sprężyny z czegoś tego?
http://www.gumtree.c...2006/1125827490
W trakcie prób jeździłem takim tylko na fabrczynych felgach i moge spokojnie porównać doznania do kanapy passata. Wydaje mi się że w moim wypadku będzie lepiej zacząć od zmiany opon, ale dzięki bardzo za pomysł.

Tak chodziło mi oczywiście o fabryczne 205/55/16.

 

Apropos wysokości opony http://www.wheel-siz...da/accord/2004/
Możecie sprawdzić ten największy rozmiar o ile to więcej niż fabrycznie? "Largest tire size: 245/35ZR19"

 

Takich ludków eksperymentujących z rozmiarem jest masa IMHO, http://www.gumtree.c...5-40/1124426184
235/40/18... widać ich na ulicach, jeżdżą i żyją.

Na widok tego to pewnie producent dostałby tików nerwowych 
 

scorpio, 
No pewnie, ludzie idźcie tą drogą, pamiętajcie o waszych nadobnych pasażerach, polecam raz na jakiś czas przejazd komfortowym autem żeby się nie zatracić w tym obniżaniu etc. Jeśli chodzi o wygląd balona to kwestia osobista bo dla mnie osobiście gorzej wygląda duża felga z małą oponą i dużym dystansem do nadkola niż dobra 15stka z wysoką oponą i mniejszą przerwą do nadkola. Np te 18stki z pierwszego ogłoszenia w tym poście to moim zdaniem porażka, ale wiadomo. gusta...

Uniroyal RainSport 3 - faktycznie dobre opinie, ale tu gdzie mieszkam nie dostępne...

Dzięki wszystkim



 


Użytkownik darianski edytował ten post 15:47, 09.10.2016

  • 0

#15 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:34, 09.10.2016

ja polecam Dunlopy na prawde ciche opony i dobrze wybieraja dziury 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, opony, komfort, jazda

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq