Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Trzyma koła


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:37, 13.03.2010

Zauważyłem ostatnio, że coś mi "trzyma" auto więc postanowiłem przeczyścić hamulce. Wyciągnąłem zaciski, wszystko poczyściłem, wymieniłem gumki i... jest niewiele lepiej. Zauważyłem, że klocki bardzo mocno siedzą w swoim miejscu i żeby je wyciągnąć po rozkręceniu wszystkiego musiałem je zdrowo podważyć śrubokrętem żeby wyszły.
Co gorsza po ściągnięciu całego zacisku tarcza nie chodzi wcale całkiem gładko, co ją może jszcze trzymać? Łożysko? Coś z przegubem? Brakuje mi koncepcji i pomysłu, może ktoś pomoże.

Tylne koła po podniesieniu kręcą się bardzo lekko, jak przekręcę reką to wykonają kilka obrotów a tych z przodu nie da rady wprawić w taki ruch...
  • 0

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:39, 13.03.2010

Zauważyłem, że klocki bardzo mocno siedzą w swoim miejscu i żeby je wyciągnąć po rozkręceniu wszystkiego musiałem je zdrowo podważyć śrubokrętem żeby wyszły.

wyczysc dokladnie ich prowadzenie, sprawdz tez swobode ruchu tloczkow

Co gorsza po ściągnięciu całego zacisku tarcza nie chodzi wcale całkiem gładko, co ją może jszcze trzymać? Łożysko? Coś z przegubem?

probowales z zalozonym kolem czy bez?

Tylne koła po podniesieniu kręcą się bardzo lekko, jak przekręcę reką to wykonają kilka obrotów a tych z przodu nie da rady wprawić w taki ruch...

ewidentnie jest cos nie tak jak powinno

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:45, 13.03.2010

w poniedzialek to wszystko jeszcze raz rozbiore, prowadnice wydaja sie byc ok, moze wiecej smaru potrzebuja...
probowalem bez kola :-P
  • 0

#4 zibi

zibi
  • Forumowicz
  • 164 postów
  • Skąd:Lublin / IRL
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:147
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:53, 13.03.2010

Zauważyłem ostatnio, że coś mi "trzyma" auto więc postanowiłem przeczyścić hamulce. Wyciągnąłem zaciski, wszystko poczyściłem, wymieniłem gumki i... jest niewiele lepiej. Zauważyłem, że klocki bardzo mocno siedzą w swoim miejscu i żeby je wyciągnąć po rozkręceniu wszystkiego musiałem je zdrowo podważyć śrubokrętem żeby wyszły.
Co gorsza po ściągnięciu całego zacisku tarcza nie chodzi wcale całkiem gładko, co ją może jszcze trzymać? Łożysko? Coś z przegubem? Brakuje mi koncepcji i pomysłu, może ktoś pomoże.

Tylne koła po podniesieniu kręcą się bardzo lekko, jak przekręcę reką to wykonają kilka obrotów a tych z przodu nie da rady wprawić w taki ruch...


Wydaje mi się że u ciebie jest wszystko w porządku , przednie koło nigdy nie będzie się kręciło tak swobodnie jak tylne opór mechanizmu różnicowego , skrzyni itd robi swoje nawet przy rozpiętych hamulcach nie będzie tej "swobody" jaka jest z tyłu :lol:
  • 0

:B Pozdrowionka :B
-----------------------------------------------------------------


Niech będzie błogosławiony człowiek , który
nie mając nic do powiedzenia powstrzymuje się
od ubrania tego faktu w słowa


#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:57, 13.03.2010

a co z uczuciem trzymania na wzniesieniach, czuc ze auto sie swobodnie nie toczy, to takie uczucie jakby troszke byl reczny zaciagniety
  • 0

#6 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:38, 14.03.2010

jeśli ręką zakręcisz kołem przy podniesionym przodzie to jest ok

ale nie o tym chciałem, tylko o zacisku - przeczyść dobrze prowadnice i blaszki, a jeśli klocki wchodzą b. ciężko to weź pilnik i podpiłuj troszkę miejsca styku klocka z prowadnicą (klocek piłuj). A jak już chcesz dać smaru, to miedzianego, i tylko tyle, aby nie poleciał na tarczę...
  • 0
AK

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:28, 14.03.2010

w poniedzialek to wszystko jeszcze raz rozbiore, prowadnice wydaja sie byc ok, moze wiecej smaru potrzebuja...
probowalem bez kola

bez kola jest niekiedy ciezko zakrecic, sproboj jeszcze raz to rozebrac, sprawdz jeszcze raz swobode dzialania cylinderkow (nie wiem ile ich tam jest w Twoim autku), sprawdz tez swobode przemieszczania sie klockow, mozesz tam poczyscic klocki pilnikiem, a ruchome czesci (ale nie cylinderki) posmarowac smarem miedzianym

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 19marek76

19marek76
  • Klubowicz
  • 167 postów
  • Skąd:Morden, Surrey
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:138+
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:22, 14.03.2010

Może za mocno masz zaciśnięte łożyszko koła czy też piasty, w zależności jak to nazwiesz. Ta duża nakrętka. Jak wiadomo powinna być dokręcona odpowiednią siłą. Parę 'N' - niutonów może robić różnicę.
  • 0
<p>Marek<br><br><strong>H</strong>appy <strong>O</strong>wners <strong>N</strong>ever <strong>D</strong>rive <strong>A</strong>nything else</p>

#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:07, 14.03.2010

19marek76 - przy 250 Nm parę N w tym przypadku nie robi różnicy, a ta nakrętka ma być dobrze dokręcona i zabezpieczona. Bezpieczniej jest wymienić łożysko niż poluzować tę nakrętkę!
  • 0
AK

#10 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:26, 14.03.2010

tez sugeruje nakretki lozyska nie ruszac ...
klikajac tutaj mozna znalezc przkroj piasty przedniej, i odpowiedz dlaczego tej nakretki sie nie luzuje http://www.zssplus.p...ublikacje07.htm
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:30, 20.03.2010

dzisiaj odkrecilem tylne kola i zauwazylem ze hamulce z tylu sa w bardzo kiepskim stanie, od wewnetrznej strony tarcza praktycznie calkiem zardzewiala, oplaca sie to przetoczyc czy lepiej kupic tarcze/klocki ate na tyl?

ps czy mi tu ktos jednej srubki nie pod.....kosil?:P

Dołączona grafika


a wracajac do trzymajacego przodu zaczalem bardzo mocno hamowac i zauwazylem, ze po 3 dniach odpuscilo tak z 60%
  • 0

#12 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:36, 20.03.2010

od wewnetrznej strony tarcza praktycznie calkiem zardzewiala, oplaca sie to przetoczyc czy lepiej kupic tarcze/klocki ate na tyl?

o tym czy toczyc decyduje grubosc tarczy, jezeli tarcza jest niewiele grubsza niz minimum to po toczeniu bedzie juz zbyt cienka, wiec toczenie oplaca sie tylko jak na tarczy jest duzo "miesa" ;-)
jak chcesz autko dluzej posiadac to wez nowki ;-)
sprawdz tez jak wyglada beben (to sa tarczobebny)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:38, 20.03.2010

a ile oryginaly z tylu mialy, 10mm?

i jeszcze jedno pytanie, czy po odreceniu zacisku i tej srubki z przodu tarcza zejdzie czy to bardziej skomplikowana operacja?:)
  • 0

#14 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:43, 20.03.2010

a ile oryginaly z tylu mialy, 10mm?

tak 10mm, minimum to 8mm, nowe od 130zl za sztuke, toczenie pewnie z 50zl od tarczy, bierz nowe

i jeszcze jedno pytanie, czy po odreceniu zacisku i tej srubki z przodu tarcza zejdzie czy to bardziej skomplikowana operacja?:)

te tarcze trzyma tez reczny, to nie bedzie latwa operacja ;-)

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:58, 20.03.2010

o kurcze, znalazlem zestawa na allegro ate
http://allegro.pl/it...vic_accord.html

330zl za komplet, chyba atrakcyjna cena
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq