Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

montaz czujnika zmierchu i automatyczne światła

VII VII CL7 światła Automatyczne

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 biagioo

biagioo
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Opolskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL7
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 06.10.2016

Witam,

 

Planuje montaz swiatel przeciwmgielnych do mojego Accorda Facelift 2007 i przy okazji sobie pomyslame ze moglbym moze zamotnotwac rowniez automatyke swiatel gdyz mam juz DRL i fajnie by to wspolgralo.

Jak zamontowac przeciwgielne i co jest do tego potrzebne to inny temat, jednak mam pytanie co do automatyki swiatel. Z tego co sie zastanowilem potrzebowalbym nastepujace czesci:

 

- Manetkta z funkcja auto  08V38SEA-600A

 

- czujnik zmierchu (ten kwadratowy z przodu deski rozdzielcej)

 

-wiazka kabli - no walsnie co z kablami? czy sa one juz polozone standardowo? jak rozebralem srodkowa deske to lezy mi tam kilkunastopinowy wtyk ktory do niczego nie jest podlaczony. Co to takiego? Czujnik zmierzchu ma tylko wtyczke 5 pinowa.

 

Z tego co znalazlem z ESM to jest jeszcze jakis sterownik automatycznych swiatel ktory ma sie znajdowac w desce rozdzielczej po stronie pasazera (jeszcze tam nie zagladalem) a na schemacie elektrycznym  z Xenona jest jeszcze w stacyjce zaplonowej 3 pozycja ktora wlasnie zaisila ten modul. W schemacie z halogenami nie ma tej pozycji.

 

Byly wogole wersje ze swiatlami AUTO i Halogenami? Moze ktos juz rzezbil temat to byl bym wdziecny za pomoc.

 

Pozdrawiam


  • 0

#2 breader

breader
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:K-lin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:ST
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:18, 12.02.2017

Tak były wersje ze światłami auto i halogenami,ja tak mam z xenonem- wersja exe.
  • 0

#3 shantillas

shantillas
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Manchester/Olsztyn
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:26, 20.02.2017

Witam Panowie. Planuję zrobić to samo u siebie. Mam już manetkę. Czujnik zmierzchu jest na desce rozdzielczej czy gdzieś na szybie??
  • 0

Polift Accord 2.4 Type S-->Euro R konwersja+Navi+HFT+Recaro +Tein Street Flex+Reflash+Exedy Stage1+Lekkie kołoF1Racing+Hondata+Lotka HIC+OwiewkiMugen+ http://www.accordklu...-fotele-recaro/


#4 breader

breader
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:K-lin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Ex
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:ST
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:15, 20.02.2017

Czujnik jest na środku deski tuż pod szybą.
  • 0

#5 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:25, 03.03.2017

Światłami automatycznymi steruje moduł 39850C dokładnie taki http://allegro.pl/ho...5768969069.html

(to nie jest moja aukcja ani reklama tylko pokazuję jak to wygląda). Charakterystyczna jest blaszka mocująca, aukcja jest źle opisana. Moduł ten ma tę samą obudowę co moduły poziomowania, ale one mają inną, niższą blaszkę. 

Moduł ten łączy się z przełącznikiem zespolonym przy kierownicy i chyba MICU po 1 przewodowym CANie.

Części mam kupione, na wiosnę zabieram się za montaż to dam znać czy działa. Nie wiem, czy obecne oprogramowanie w MICU będzie wspierało tę funckję. Mam benzynę, a auto światła były chyba tylko w dieslach? 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 22:26, 03.03.2017

  • 0

#6 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:30, 23.04.2017

Jak ktoś jest żyła, to można to na przekaźnikach uniwersalnych z allegro po 4zł poskładać.


  • 0

#7 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:11, 23.04.2017

Z oryginalnym czujnikiem? Możesz rozwinąć swój pomysł? Nie będzie pozycji "auto" na manetce.


  • 0

#8 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 23.04.2017

Ależ mnie sprowokowałeś, robiąc pierwszy znak w paincie, wiedziałem, że to zły pomysł. Założyłem, że nie ma włącznika AUTO - jak chciałeś. Ogólnie nie jestem nauczony rysowania układów, tym bardziej w paincie na szybko.

Bazuję na takim przekaźniku: http://allegro.pl/pr...6729209589.html

Jak ktoś wie jak przekaźnik działa, to moje prymitywne bazgroły zrozumie.

 

Werbalnie: Po przekręceniu kluczyka stycznik (nie ma go na rysunku) podaje prąd z akumulatora do przekaźnika tego z prawej strony, który w neutralnej pozycji podaje prąd na przekaźnik z lewej, ten z lewej zaś, w neutralnej pozycji(zakładajac, że jest jasno) podaje + na LEDA. Jeżeli sygnał z czujnika zmierzchu zniknie (bo zrobi się ciemno) to przekaźnik zmieni swój stan i poda prąd na swiatla dzienne.

Można ledy w każdej chwili wyłączyć manualnie, włączając manetką światła dzienne.

 

Można by to ulepszyć, i zrobić na różne sposoby, dodać jescze jakieś odcięcia. Zajęło mi to 10min...

Niestety, po odpaleniu silnika/włączeniu zapłonu nie da się nie mieć włączonych żadnych świateł. Ale w nowych/seryjnych samochodach też tak jest.

A stopień na manetce "auto" można użyć jako "off", który by odcinał głowne zasilanie. Itd itd itd... 

 

@EDIT AHA, LINK DO MOJEGO ARCYDZIEŁA: https://zapodaj.net/...397ae4.png.html


Użytkownik alexuno666 edytował ten post 18:36, 23.04.2017

  • 0

#9 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:58, 23.04.2017

Ja już mam światła dzienne LED których nie chcę ruszać bo działają idealnie, łącznie z doświetlaniem po zamknięciu auta.

Rozumiem Twój pomysł. Sam sygnał z czujnika światła jest (chyba) napięciowy, więc trzeba dać jeszcze jakiś komparator który zmieni stan przekaźnika przy ustalonym poziomie jasności (w ori module jest potencjometr - podejrzewam że do regulacji tego progu). Z przełącznika zespolonego nie ma dodatkowego wyjścia od pozycji AUTO - komunikacja jest po CANie. Mimo wszystko ja będę próbował dopasować oryginalny moduł, zobaczymy co z tego wyjdzie. 


  • 0

#10 alexuno666

alexuno666
  • Forumowicz
  • 31 postów
  • Skąd:Wroclaw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ilS
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:iLs
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 23.04.2017

Ja zrozumiałem, że masz już założony czujnik zmierzchu, jako kompletne urządzenie w standardzie wyposażenia. Czujnik(zestaw) na wyjściu podaje 0 lub 1. Czyli + lub nic. Albo - lub nic. Za te procesy odpowiedzialny jest właśnie ten sterownik(komparator).  Z tego wynika, że masz tylko sondę pod daszkiem, martwą, nie podłączoną do niczego, nie dającą żadnych sygnałów, bo nie jest nawet zasilana. Wg mnie powinna być wpięta właśnie w moduł o jakim piszesz, z potencjometrem, a na wyjściu ze sterownika 0 lub 1.

Skąd się tam wzięła ta sonda?

Brak dodatkowego wyjścia z przełącznika... Czyli (po mojemu) przełącznik podaje 0. Rozumiem, że ustawiasz manetke na 'auto' i tam się nic nie zwiera, tylko plastik do plastiku, to też można wykorzytać jako sygnał.

Co ciekawe sygnały canowe można też używać jako sygnały sterujące do takich prostych przekaźników, ale niektóre są tak wrażliwe, że odcinają prąd przy praktycznie zerowym obciązeniu

Napisz coś więcej o tych gadżetach, jak je zdobyłeś?

Nie potrafie ogarnąć jaki masz plan. Wywnioskowałem, że Twój moduł to moduł, który ma interpretować info z sondy, a żeby sterował światłami, musiałby być wpięty szeregowo między manetkę, a reflektory i ledy.

Jak w tej chwili masz zasilane LEDY? Wpiąłeś się gdzieś w oryginalna wiązke pod światła dzienne? I nadal intryguje mnie niepodłączona sonda zmierzchu...


  • 0

#11 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:59, 23.04.2017

Więc tak. Zestaw ledów do jazdy dziennej montował poprzedni właściciel, i nie wiem jak są podłączone (bo zaświecają się na kilka min po zamknięciu auta, i nie jest to związane z kierunkowskazami). generalnie działają ok. Jak włączę światła mijania to ledy gasną.

 

Mam wersję auta bez funkcji auto świateł, bez NAVI.

 

Na allegro kupiłem przełącznik zespolony z funkcją auto, daszek z czujnikiem światła oraz moduł sterujący o który pisałem powyżej, wszystko używki OEM z Hondy. Według schematów z Hondy, przełącznik zespolony daje sygnał (po Canie) że jest w trybie AUTO. W czujniku światła jest fotodioda i wzmacniacz operacyjny (chyba). W module sterującym jest potencjometr, ale nigdzie nie jest opisane jego działanie.

Z tego co czytałem w Instrukcji obsługi wynika, że auta z funkcją AUTOświateł włączają też światła po zamknięciu auta.

Planuję te części włożyć do swojego auta + dorobić brakujące wiązki. Instrukcje Hondy nie zawierają w 100% kompletnych schematów. Roboty jest dużo więc czekam na urlop i dobrą pogodę. 

 

Co do działania przłącznik zespolonego. W Accordzie VII nie jest tak, że każdy styk przełącznika jest wyprowadzony na kostki. W tym przełączniku zespolonym jest elektronika, która zbiera sygnały ze styków i przesyła wszystko zbiorczo do MICU po Canie.


  • 0

#12 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:18, 19.02.2023

Wspólnie z pawlik118 rozgryzamy montaż. Mam całą wiązkę z opisem wtyczek z RHD N22, ale nie wiem gdzie dokładnie znajduje się ten moduł 39850C- w angliku ponoć z lewej strony nad MICU, a w wersji kontynentalnej gdzieś na przeciwko pasażera (różnią się też blaszką mocującą).
Macie ktoś zdjęcie zamontowanego orginalnie tego modułu? W ESM jest ilustracja, ale ciężko z niej coś wywnioskować.

Użytkownik jurcek edytował ten post 17:19, 19.02.2023

  • 0

#13 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:08, 19.02.2023

Pozwolę sobie dodać jeszcze zdjęcia modułu w wersji UK i EU. Jak widać mocowanie jest zupełnie inne. Elektronika jest taka sama.

W EU pod kierownicą jest na tyle mało miejsca, że zastanawiamy się jak to tam zmieścić.

Czy u Was moduł znajduje się pod kierownicą czy za schowkiem pasażera?

 

b75b156db67524a9med.jpg

 

39fdf388bbe6a229med.jpg

 

056400fdb35fcc58med.jpg

 

Według ESM powinno być gdzieś za schowkiem? ? 

 

8e5778b5fe54a725med.png


  • 0

#14 jurcek

jurcek
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:12, 07.05.2023

Tutaj na zdjeciu zapożyczonym od użytkownika palint, miejsce montażu modułu w wersji EU:

qhoFq24h.jpg
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, VII CL7, światła, Automatyczne

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq