Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

brak Å‚adowania aku

VII

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 arwi

arwi
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • SkÄ…d:Leicester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:36, 23.09.2016

Hej. Tak jak w temacie nastąpił brak ładowania. Mam pytanie w związku z tym czy musze kupic nowy badz regenerowany alternator? Czy wystarczy wymienić regulator ze szczotkami?
  • 0

#2 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8870 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 17:56, 23.09.2016

Bez jaj.
Szklaną kulę mamy wyciągać?

Jedź do elektryka i się dowiesz. Regeneracja powinna wystarczyć ale możesz kupić inną używkę w jakimś tam stanie i też pojeździ.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Adam2004

Adam2004
  • Forumowicz
  • 147 postów
  • SkÄ…d:Ropczyce
  • Silnik:2,0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:15, 24.09.2016

U mnie np ostatnio nie ladowalo jak siÄ™ silnik rozgrzal. Regeneracja altka 230zl i wszystko chodzi:)
  • 0

#4 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:11, 24.09.2016

Świeciła się kontrolka ładowania?

Mi ostatnio padł akumulator bez ostrzeżenia, a kontrolka nawet nie błysnęła.


  • 0

#5 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • SkÄ…d:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:48, 25.09.2016

Kontrolka jest nie miarodajna. Wystarczy spadek napiÄ™cia Å‚adowania na alternatorze o 0.2V poniżej minimalnej wartoÅ›ci, a bÄ™dziesz miaÅ‚ zbyt sÅ‚abe. Kontrolka ci siÄ™ nie zaÅ›wieci. 


  • 0

#6 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 26.09.2016

Brak ładowania, diagnoza - padnięty alternator, a kontrolki nawet nie blysnęły. W środę leci do regeneracji.

BTW. To do czego faktycznie służy kontrolka ładowania?


  • 0

#7 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • SkÄ…d:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:00, 28.09.2016

Brak ładowania, diagnoza - padnięty alternator, a kontrolki nawet nie blysnęły. W środę leci do regeneracji.

BTW. To do czego faktycznie służy kontrolka ładowania?

Ten alternator czasami tak się uszkadza, że zwiera układ sygnalizacji do masy i kontrolka gaśnie ...


  • 0

#8 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 28.09.2016

Uszkodzony jest regulator napięcia, już się naprawia. Przy okazji wymieniony będzie pasek i jakaś rolka bo ma luz. Jutro Acco będzie jak młody bóg.


  • 0

#9 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • SkÄ…d:BBÅ‚ota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 13:17, 28.09.2016

Przy pomiarze napiecia ladowania pamietajmy, ze Honda posiada uklad ELD. Zalacza ladowanie ako wyzszym napieciem 14,4v lub nizszym 12,4v (dla zmniejszenia obciazenia silnika -nizsze zuzycie paliwa)

 

When the circuit C voltage is pulled low
by the ECM: the charging voltage at the battery will range from 12.4-12.9V. The ECM uses the low output mode
when the engine is starting or if all of the following parameters are met:
electrical Load below 15 Amps (varies with vehicle),
vehicle speed between 10-45 mph or at idle while in drive,
engine speed below 3,000 rpm,
coolant temperature above 167°F (75°C),
A/C Switch Off
intake air temperature above 68°F (20°C).

 

Pnadto:

Zdjecie klemy na pracujacym silniku = uszkodzenie diod prostowniczych

Luzna klema  po pewnym czasie nastapi = uszkodzenie diod prostowniczych w alternatorze.


  • 0

#10 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • SkÄ…d:GdaÅ„sk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:42, 11.11.2016

Przy pomiarze napiecia ladowania pamietajmy, ze Honda posiada uklad ELD. Zalacza ladowanie ako wyzszym napieciem 14,4v lub nizszym 12,4v (dla zmniejszenia obciazenia silnika -nizsze zuzycie paliwa)

 

Kupiłem woltomierz (wtykany w gniazdo zapalniczki, fajny gadzet) i rzeczywiście napięcie przy włączonym silniku w czasie jazdy jest 14,4v, czasem spada do 12,4v-12,6v, po lekkim przygazowaniu rośnie ponad 14v. Tak samo jest na wolnych obrotach.

Przy wyłączonym silniku zimnym jest 11,9v, na ciepłym ponad 12v


  • 0

#11 metallica81

metallica81
  • Forumowicz
  • 127 postów
  • SkÄ…d:Jawor
  • Silnik:2.0
  • Wersja:COMFORT
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:08, 11.11.2016

WedÅ‚ug mnie to taki gadżet. ZwykÅ‚ym miernikiem sprawdź na sÅ‚upkach akumulatora. Jeden przewód do plusa, drugi do minusa. Sprawdź na wolnych obrotach i po dodaniu gazu. Tylko nie na maksa. Trzeba podnieść obroty 2-2.5tyÅ›. mniej wiÄ™cej i zaczekać chwilÄ™. OczywiÅ›cie sprawdzaj na wÅ‚Ä…czonych Å›wiatÅ‚ach.  13.9V-14.6V to jest norma. Z tego co pamiÄ™tam to te Hondy majÄ… ok. 14.10V-14.30V. Ważne by siÄ™ mieÅ›ciÅ‚o we wczeÅ›niejszych wartoÅ›ciach. JeÅ›li masz w którymÅ› przypadku inaczej, to coÅ› jest nie tak i musisz to zrobić.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq