Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Podbijanie obrotow K24 po wysprzegleniu

VII obroty falowanie K24 wysprzeglanie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 bziq

bziq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Thurmaston
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 22.09.2016

Witam wszystkich,
 
Zakladam nowy watek bo niestety takiego problemu jeszcze nie widzialem, jesli jest to prosze o linka.
Pacjent to Accord VII 2007r. silnik K24A3. 
Na postoju wszystko ok - jalowe stabilne. Po wkreceniu na obroty i odpuszczeniu ladnie spada do ok 1000 i powoli do 600 rpm. Czyli wszystko OK.
 
Problem dotyczy obrotow podczas jazdy po wysprzegleniu przy dojezdzaniu np do swiatel.
Dojezdzam, jeszcze sie toczy, wysprzeglam, obroty spadaja do ok 600rpm, samoczynny powrot do ok 900-1000rpm i spadek znowu do ok 600rpm.
 
Przepustnica porzadnie wyczyszczona, zawory wyregulowane, swiece moze nie nowe ale nie tak dawno zmieniane, filtr powietrza nowy, dolot wyczyszczony.
Nauka biegu jalowego robiona wielokrotnie (aku rozlaczany jak rowniez robione z ''biala wtyczka'' z kompa).
Walcze z tym od dluzszego czasu i wiele osob rozklada rece. Bledow zadnych nie ma.
 
Link do kilkusekundowego filmu:
Czasami obroty powracaja wyzej w okolice 1000 i spadek do jalowych. Po zatrzymaniu trzyma stabilnie obroty ok 600.
 
Prosze o pomoc jesli ktos sie z takim przypadkiem spotkal.
Wielkie dzieki.

Użytkownik bziq edytował ten post 18:20, 22.09.2016

  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:34, 22.09.2016

Trzeba wyregulować HDS -em przepustnicę
Też mam podobny objaw tylko może mniej wyraźniej niż u Ciebie.Zrobiło się tak po czyszczeniu przepustnicy
Nie mogę się jakoś zebrać na taką regulację

Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:46, 22.09.2016

  • 0
                       

#3 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:49, 22.09.2016

Może to Cie naprowadzi?
Miałem prawie identyczny problem ale w Nissanie. Kombinowałem, czyszczenie przepł., przepustnicy, krokowca, afaptacja przepustnicy(nauka wolnych rpm),kasowanie pamięci tps i nic. Nieznacznie sytuacja porawiła się po wymianie czujnika położenia biegu jałowego w srzyni begów. Jednak objawy podbijania w pełni utąpiły po wizycie u kolegi w ASO. Przesoftował( wgrał od nowa) cały program do ustawień fabrycznych.
I dopiero było ok.
Pzd.
  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:05, 22.09.2016

Tylko HDS
http://www.accordklu...c/?fromsearch=1

Użytkownik Wlodar edytował ten post 19:05, 22.09.2016

  • 0
                       

#5 bziq

bziq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Thurmaston
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 22.09.2016

Dzieki za odzew.

Przewalilem wieksza czesc tego tematu, tam sprawa sie tyczy 2.0, przepustnicy na lince i brak zejscia obrotow do jalowych czyli ok. 650 rpm.

Wlodar, wyregulowac HDSem przepustnice masz na mysli zrobic reset ECU HDSem i nauka wolnych obrotow czy cos wiecej do regulacji przy przepustnicy poprzez HDSa ?

 

Dzieki

 

P.S. Np muzyczka w watku od Ciebie w poscie #104 pisze: blow , problem biegu jałowego i wolnych obrotów nie dotyczy K24 i elektronicznej przepustnicy w po liftach (czyli dokladnie moja)


Użytkownik bziq edytował ten post 19:56, 22.09.2016

  • 0

#6 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:10, 22.09.2016

Napisz do muzyczki .on wie co w trawie piszczy  .wydaje mi się ,że w K24 też ...Trzeba (nauczyć,ustawić) wartość spoczynkową przepustnicy .,dostaje za dużo powietrza itp.


Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:15, 22.09.2016

  • 0
                       

#7 bziq

bziq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Thurmaston
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:26, 22.09.2016

Wczoraj zagadnalem na PW z muzyczka. Na razie co mi odpisal cytuje: ''Tak troszeczkę dziwnie  ...  przepustnica  ??'' Koniec cytatu.

Brzmi to bynajmniej dosc zagadkowo. Opisalem mu troche wiecej. Mam nadzieje ze da jakas wskazowke. Niestety nie mam HDSa.

Chyba juz czas na ogarniecie tez tematu HDSa. Bez tego to  :grrr . Moze ktos jeszcze da jakis trop jak mial podobny problem.

 

Pzdr


Użytkownik bziq edytował ten post 21:05, 22.09.2016

  • 0

#8 NEO NFS

NEO NFS
  • Forumowicz
  • 476 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:15, 22.09.2016

Raczej nie ma innego tropu! Tak jak pisałem #3.
I reszta kolegów.
U mnie wbijało na 1,5k rpm, potem spadał do ok 300rpm. Zatelepał lub zgasł. Po wymianie czujnika spadał do 650 i norme trzymał. Po podłączeniu do kompa serwisowego zczytało nie przwidłowa ustawienie przepustnicy oraz że mapa deko rozjechana. Kolega zapobiegawczo przesoftował cały program i było cacy. A też go zdziwił taki przypadek chodz pracuje w serwisie bodaj że 18lat.
Japan to japan.
A to czy linka czy potencjometr elektroniczny nie ma większego znaczenia. Odczyt wychyłu przepustnicy jest/może być jednakowo błędny + inne anomalia odczytów ustawień parametrów pracy czujników.
Tak więć i moim zdaniem bez HDSa nic nie zdziałasz.
  • 0

#9 bziq

bziq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Thurmaston
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 18.10.2016

Odgrzeje kotleta. Dlugo to trwalo, bo probowane byly rozne opcje.

1. HDS - pelna diagnostyka kazdego systemu, ZERO bledow.

2. Sugerowana podmiana przepustnicy. Wniosek: stara, nowa, brudna, czysta - bez zmian. Oczywiscie wszystko przy udziale HDSa (resety, nastawy TP, nauka obrotow, sprawdzanie ewentualnych bledow). Problem pozostal.

3. Poprawilo sie jedynie na postoju po wkreceniu obrotami i odpuszczeniu gazu czyli: spadek do 1k -> pol sekundy zwiecha -> powolny opad do 650. Tu jest tak jak ma byc. Cacy.

4. Problem pozostal przy wysprzegleniu podczas jazdy czyli: sprzeglo -> spadek do min -> podbicie do 900-1000 -> opad do min. od razu lub po zatrzymaniu auta (to zalezy). Ale podbicie zawsze wystepuje.

Z problemem numer 4 walcze i nie widze poprawy. Pomyslow juz brak.

 

Filtry nowe, zawory po regulacji, swiece 10k km NGK irydowe, bledow zadnych przy jakimkolwiek tescie HDSem. Takie samo zachowanie na PB i na LPG.

 

Pomocy Panowie !!  :vtec:

 


  • 0

#10 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:17, 18.10.2016

HDS. zerowanie położenia przepustnicy ? Robiłeś ?
Mam podobnie po czyszczeniu przepustnicy i muszę coś takiego wykonać ....nie ma gdzie ,a ASO nie wiem ile liczą i boję się ,że coś spiepszą

Użytkownik Wlodar edytował ten post 21:26, 18.10.2016

  • 0
                       

#11 bziq

bziq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Thurmaston
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:41, 18.10.2016

Testy przepustnicy HDSem daja pozytywny wynik. Aaaa i oczywiscie podstawa ze zerowanie TP robilem, tak jak pisalem w poprzednim poscie.

HDSa mam juz wlasnego. Reset ECM -> zerowanie TP -> nauka obrotow.

Muzyczka wraz z resetem sugerowal wyjecie skrajnej bialej wtyczki z kompa, ze czasem lepiej dziala niz reset HDSem. Zrobilem. To samo. Nauka na cieplym, na zimnym.

Zerowanie na cieplym, na zimnym. Tyle opcji juz probowalem i pomysly sie wyczerpaly dlatego pytam o pomoc...

Przepustnica wyeliminowana u mnie, podmieniona. Stara, nowa, czyszczona, nie czyszczona. Resety, nastawy. Wszystko przechodzi w HDSie a poprawy brak.

 

Juz jutro bysmy to zrobili moim HDSem, bym przynajmniej wiedzial czy u Ciebie sie poprawi... ale niestety za daleko mieszkamy  :depresja:


Użytkownik bziq edytował ten post 21:46, 18.10.2016

  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:47, 18.10.2016

Lewe powietrze ? Tylko gdzie ,którędy ?
  • 0
                       

#13 bziq

bziq
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:Thurmaston
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 18.10.2016

Tez myslalem ze gdzies w dolocie lewe powietrze. Nie wiem jak to sprawdzic w sumie. Juz jestem sklonny podmieniac elementy w dolocie... Tez mi to do glowy przychodzilo....

BTW ... Uszczelki za kazdym razem nowe z ASO na kolektor pod przepustnice...

Najgorsze ze tyle razy juz rozbieralem caly dolot i za kazdym razem bez zmian ... takie same anomalie ....


Użytkownik bziq edytował ten post 21:58, 18.10.2016

  • 0

#14 Trivet

Trivet
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:51, 27.10.2022

Mam podobna sytuację po czyszczeniu przepustnicy bez jej ściągania. Auto po naciśnięciu sprzęgła wpada w obroty około 1 k i wraca do standardowych niskich. Bziq jak to rozwiązałeś?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:20, 27.10.2022

Jak długo tak się dzieje?
  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, obroty, falowanie, K24, wysprzeglanie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq