Hej, ja kupowałem dwa miesiące temu takie (CL7 2007/08)
6303 2RS C3 - SKF - 12,80 zł.netto (alternator od strony koła pasowego) (47x17x14)
6202 2RS C3 - SKF - 9,30 zł.netto - nie kupiłem, jest za wąskie do alternatora (15x35x11)
B15-66 T12 VV - NSK - 26,71 zł.netto - pasuje do alternatora od strony szczotek 15x35x13
6203 2RS C3 - SKF - 9,68 zł.netto 2szt (napinacz paska i pompa wspomagania) (17x40x12)
Edmax k.Skoczów
C3 musi być, są to łożyska z większym luzem do aplikacji szybkoobrotowych (alternator ma 2 jak nie 3 razy większe obroty niż silnik)
Można się pokusić o łożyska z koszykami z tworzywa które są cichsze ale droższe. Oryginalnie koszyk z tworzywa miało chyba łożysko w napinaczu.
SKF - made in italy
NSK - made in japan
przejechane jakieś 3-4tyś km i jest cisza (w końcu). Wszystko robiłem sam.
Przy okazji wymieniłem też pompę wody. Przebieg auta 175kkm. Łożysko w napinaczu miało całkowicie wyschnięty smar. W alternatorze podobnie.
Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:19, 18.06.2018