Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jakie są łożyska alternatora K20A6 CL7

VII alternator łozyska wymiana regeneracja

Najlepsza odpowiedź jakjaro , 16:21, 16.01.2020

Jako że jestem świeżo po własnoręcznej regeneracji alternatora Denso 104210-3292 (Accord VII, 2.0 benzyna przedliftowa K20A) , podaję numery części jakich użyłem:

6303 C3 2RS - jak pisali poprzednicy łożysko z przedniej kopuły alternatora, kupiłem bodajże NSK (made in Poland jako że jestem patriotą) w sklepie rolniczym za 12zł

WBO  820-210 - łożysko tylne, firma WAI (chińczycy ale chyba mocni, mają biuro w USA i stronę z katalogiem produktów)

mostek prostowniczy Transpo INR429; mostek i w/w łożysko tylne kupiłem tutaj (mają konto i aukcje na allegro) http://alterstar.pl/

 

Ponieważ po wymianie w/w dalej był problem - tj. lampka ładowania nie zapalała się w ogóle (i ładowania też nie było) doszedłem do wniosku że jeszcze trzeba wymienić regulator, znalazłem aukcję i dokupiłem go, a że ten sam sprzedający miał jeszcze szczotkotrzymacz nowy za 11zł to dokupiłem również i jego, mimo że moje szczotki miały jakieś 4mm wysokości jeszcze (ESM mówi że minimum to 1,5):

ARE6047 - regulator marki AS, niestety linia standard, szukałem ARE6047P (linia premium) ale nigdzie nie znalazłem oprócz w katalogu na stronie ASa. Z dwóch opinii fachowców zajmujących się naprawą alternatorów dowiedziałem się że zamienniki regulatorów padają już nawet po 3m-cach, i jeśli stary regulator działa to go zostawiają zawsze. No ale jako że mój padł to nie miałem innego wyboru

ABH6006 - szczotkotrzymacz, też z firmy AS

 

Wymiana tego wszystkiego zajęła mi z pół dnia, największy problem miałem z rozmontowaniem altka, na filmach z YT szło to dość prosto, a u mnie tragedia, jak mi się w końcu udało to zrozumiałem dlaczego, po prostu zewnętrzne bieżnie łożysk skorodowały w przedniej i tylnej obudowie w taki sposób że się to po prostu zapiekło całkowicie. Teraz jednak gdybym to robił drugi raz, to myślę że w 3-4h z wyjęciem i włożeniem do auta bym się wyrobił, a gdybm miał prasę i nie musiałbym się posiłkować imadłem to by jeszcze szybciej było. Oczywiście mówię o naprawie z poprawnym osadzeniem łożysk, a nie bicie młotkiem po zewnętrznej bieżni...

Składałem w nast. kolejności:

- łożysko tylne na wirnik, przez długą nasadkę bodajże 12mm która idealnie licuje się z wewnętrzną bieżnią łożyska, wprasowywałem imadłem (imadło musi mieć spore rozwarcie bo wirnik plus nasadka jest długi),

- dalej w ten sam sposób zamocowałem osłonkę przeciwkurzową (aczkolwiek dowiedziałem się że można jej nie zakładać, ona niewiele wnosi)

- dalej zamocowałem tylną obudowę wraz ze stojanem w imadle i mocno podgrzałem opalarką oprawę łożyska tylnego (ona jest stalowa, można grzać śmiało),

- po nagrzaniu oprawy wrzuciłem szybko podkładkę kompensacyjną (taką pofalowaną) i na to włożyłem wirnik z załóżonym łożyskiem tylnym, który to właściwie wpadł pod własnym ciężarek w tylną obudowę,

- następnie założyłem obudowę przednią, łożysko 6303 w niej zamontowane wchodzi bez większego oporu na czop przedni wirnika,

- dalej kółko pasowe, dalej niebieski klej do gwintów, dalej dokręcone kluczem na tyle ile daje się przytrzymując koło pasowe ręką, następnie korektorem zaznaczyłem pozycję nakrętki względem czopa i dopiero wtedy klucz udarowy na sekundę -dwie, obserwując o ile się dokręciło (klucz mam elektryk dewalta 900Nm, bałem się żeby nie zerwać gwintu), wystarczy wg mnie nawet 1/12 obrotu

- dalej mostek z założonym regulatorem i polutowanie 6 końców uzwojenia

- montaż szczotkotrzymacza ze szczotkami zablokowanymi małym gwoździkiem

- montaż pokrywki plastikowej

- montaż do auta,

- odpalenie i kontrola napięcia ładowania

 

Mam nadzieję, że komuś się przyda, moje zdanie - jak nie masz dużego imadła, nasadek, opalarki, lutownicy, ściągaczy i odklejacza do łożysk to lepiej do tematu nie podchodź, daj zarobić fachowcom. Ja chciałem dać zarobić, ale usłyszałem 3-5 dni czekania to zrobiłem sam, chociaż koniec końców okazało się że zajęło mi to 4 dni (oczekiwanie na dostawę części głównie dlatego że regulator zamówiłem dopiero po tym jak okazało się że nie tylko mostek mi się spalił, gdybym zamówił regiel od razu w ciemno - tym bardziej że zamawiając na odległość można przecież zwrócić bez podania przyczyny w razie gdyby okazało się że część stara jest dobra - to bym się w 2 dni wyrobił.

 

Koszty jakie poniosłem:

łożysko przednie 12zł

łożysko tylne 20zł plus mostek 84zł przez allegro (mam smarta więc powiedzmy że darmowa dostawa)

regulator 60zł (wyprzedaż, normalnie jest z 10-20zł droższy) i szczotkotrzymacz 11zł, tutaj miałem koszt dostawy 10,95zł)

Razem: 197,95zł

Cyny, kalafonii, prądu do opalarki, oświetlenia garażu i mojego czasu oczywiście nie wliczam.

Tam gdzie chciałem oddać alternator (zakład pod Wrocławiem, mający dobre opinie w google) powiedziano mi zakres kosztów od 300 do 500zł w zależności co się okaże zepsute.

Mam nadzieję że komuś się te wszystkie informacje przydadzą, w razie czego mam też zdjęcia ze składania, robiłem gdyby kiedyś mi jeszcze przyszło coś podobnego robić a pamięć jak wiadomo zawodna jest) jeśli ktoś były zainteresowany mogę podesłać na maila.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gilotyn@

Gilotyn@
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Łochów
  • Silnik:K20
  • Wersja:Custom-R
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:54, 21.09.2016

Witam

Szukam i szukam i coś dokopać się nie mogę.

 

Poszukuje numeru łożysk alternatora w K20A6 acco VII gen CL7

 

Chce małe SPA zrobić elementom kręcącym i tylko tego mi brakuje w zakupach.

 

Jesli taki temat był to biję się w pierś.

 

pozdrawiam Łukasz


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2773 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 37
Super

Napisano 19:35, 21.09.2016

31111-PT0-003

31114-PGK-A01


  • 0

#3 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:10, 22.09.2016

Ja może z nieco innym pytaniem, ale możliwe, że ma coś wspólnego z alternatorem, więc się podepnę pod temat.

Od jakiegoś czasu samochód dłużej kręci jak go odpalam. Wcześniej było praktycznie od strzała. Teraz muszę go dobre 2-3 sekundy zakręcić zanim zapali. A zdarzy się raz na jakiś czas, że nie odpali za pierwszym przekręceniem kluczyka. Świece nowe, cewki OK. Czy to może być kwestia alternatora?


  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3476 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:29, 22.09.2016

Łukasz, najczęściej to wina ustawienia zaworów.
  • 0

#5 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 22.09.2016

Można prosić o numery łożysk alternatora do diesla ? ;) 


  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Moderator
  • 7870 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 75
Wzorowa

Napisano 18:57, 23.09.2016

Można prosić o numery łożysk alternatora do diesla ? ;)

Zagladnij na japancars.ru i sam sobie sprawdź.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2773 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 37
Super

Napisano 19:09, 23.09.2016

Można prosić o numery łożysk alternatora do diesla ? ;)

Przedlift & Polift diesel mają takie same łożyska jak 2.0/2.4


  • 0

#8 Rafipro

Rafipro
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Radzyń Podlaski
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 23.09.2016

Dzięki, są to łożyska 6202 2rs c3, oraz 6303 2rs c3 .


  • 0

#9 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 632 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:30, 12.10.2016

Dzięki, są to łożyska 6202 2rs c3, oraz 6303 2rs c3 .

Znaczy jedno 6202 a drugie 6303?
Oba są C3?

Czy musi być z luzem C3?
  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#10 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 632 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:04, 12.10.2016

Przedlift & Polift diesel mają takie same łożyska jak 2.0/2.4

Czyli diesel i Pb 2.0/2.4 te same łożyska?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto i Eberspacher. Serwis, naprawa...


#11 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:13, 08.11.2016

Macie jakiś sposób na zdjęcie  tego łożyska z wałka? To drugie jest w obudowie i nie widzę z tym problemu,a to na wałku otacza taki jakby pierścień i nie dojdę tam żadnym ściągaczem ,ani prasą. Może ktoś coś podpowie?


  • 0

#12 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:59, 10.11.2016

Nikt tego nie wie? Szukałem na forum,ale nie znalazłem. 


  • 0

#13 ThinkeR

ThinkeR
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:SKL/SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:typeS
  • KM:190 + reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:41, 31.01.2017

I jak pawel84 opanowałeś wymianę tego tylnego łożyska? Ja też się przymierzam do wymiany, ale okazuje się że manual uwzględnia tylko wymianę przedniego, a tylne jest pominięte  :-? Trzeba pierścionki najpierw zdjąć, czy to razem schodzi ?


  • 0

Volvo S40 1,9D --> Honda Prelude BB9 F20A4 --> Honda Accord CL9 K24A3 & CG4 F20B5


#14 feniks

feniks
  • Forumowicz
  • 125 postów
  • Skąd:Leszczyny
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:zbyt mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:opływowe CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:57, 18.06.2018

forum wysiadło na week i chyba zamówiłem złe łożyska, poza naszym forum to tyle informacji że szok. hondowskie numery nie podają niestety wymiarów, ale wpisując na różnych stronach to wychodzą ładne cuda, znalazłem wymiary dla pierwszej pozycji 28x20x8 lub 35x15x13 a dla drugiej pozycji 35x15x13, podane oznaczenia 6202 i 6303 też nie specjalnie pasują do tych średnic. Szlak by trafił te oznaczenia na necie. Chyba będę musiał dokupić te 47x17x14. Przydałoby się aby ktoś konkretnie opisał dany numer oraz oryginalne średnice, zostanie dla potomnych.


  • 0

#15 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1633 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:17, 18.06.2018

Hej, ja kupowałem dwa miesiące temu takie (CL7 2007/08)

 

6303 2RS C3 - SKF - 12,80 zł.netto  (alternator od strony koła pasowego) (47x17x14)
6202 2RS C3 - SKF - 9,30 zł.netto - nie kupiłem, jest za wąskie do alternatora (15x35x11)
B15-66 T12 VV - NSK - 26,71 zł.netto - pasuje do alternatora od strony szczotek 15x35x13
6203 2RS C3 - SKF - 9,68 zł.netto 2szt (napinacz paska i pompa wspomagania) (17x40x12)
Edmax k.Skoczów
C3 musi być, są to łożyska z większym luzem do aplikacji szybkoobrotowych (alternator ma 2 jak nie 3 razy większe obroty niż silnik) 
Można się pokusić o łożyska z koszykami z tworzywa które są cichsze ale droższe. Oryginalnie koszyk z tworzywa miało chyba łożysko w napinaczu. 
 
SKF - made in italy
NSK - made in japan
 
przejechane jakieś 3-4tyś km i jest cisza (w końcu). Wszystko robiłem sam. 
 
Przy okazji wymieniłem też pompę wody. Przebieg auta 175kkm. Łożysko w napinaczu miało całkowicie wyschnięty smar. W alternatorze podobnie.

Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:19, 18.06.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, alternator, łozyska, wymiana, regeneracja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq