Skocz do zawartości


Zdjęcie
all_gen

Polerka lamp - utrwalenie efektu

all_gen polerka lampy

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 814 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:36, 18.09.2016

Jakie macie pomysły aby utrwalić efekt polerki lamp?? Właśnie są po polerce i nałożonym wosku ale czy jest jeszcze jakiś sposób na trwały efekt? Może folia bezbarwna załatwiła by sprawę?

images_thumb_1153060_800_800_resize.jpg


Użytkownik Talar edytował ten post 13:37, 18.09.2016

  • 0

#2 damian_acc

damian_acc
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Parczew
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:24, 18.09.2016

Ja u siebie po polerce nakładałem SOFT99 Nano Hard Clear. Czy to coś daje to nie wiem, za mało czasu jeszcze minęło i mało km zrobiłem.


  • 0

#3 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3578 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:21, 18.09.2016

Wyłącznie malowanie bezbarwnym. Pomalowałem swoje lampy i już od roku wyglądają jak nowe.


  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#4 n0r3er7

n0r3er7
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Skąd:frstd
  • Silnik:2,2
  • Wersja:2,2 exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:cw3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:39, 18.09.2016

Ja używam Meguiar's Headlight Protectant. Minęło 6 mcy a lampy nie blakną.

Wysłane z mojego E6533 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#5 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 261 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:06, 18.09.2016

Ale to malujesz bezbarwnym po polerce? Czy po zmatowieniu papierem 2000-2500?

Bo rzeczywiście efekt w moim przypadku nie utrzymuje się długo


  • 0

#6 Dieselss

Dieselss
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport:)
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:56, 19.09.2016

Ja bym poszedł w cos bardziej konkretnego osobiscie mam zamiar u siebie zalożyc cuś takiego nazywa sie --3M Ventureshield-- 


  • 0

#7 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 524 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:51, 19.09.2016

Ja w Logo robiłem polerkę lamp dwa razy, ale szybko efekt ginał.

Ostatnio przejechałem je papierem sciernym od 2000 do 4000 i połozyłem grubo klaru z utwardzaczem i w koncu lampy wyglądają tak samou juz od 3 miesiecy.

Taki sam zabieg planuje w acco bo plastik po polerce pastą Ultimate Compoud od Megsa jest ok, ale na 3-4 miesiące.


  • 0

#8 wiran

wiran
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:14, 19.09.2016

Najlepiej polerka + bezbarwny lakier. Najlepszy i najbardziej trwały efekt. Coś jak robi ten gościu.
W innym aucie mam nałożoną folię bezbarwną i jest napewno lepiej niż bez póki co.(na tylnę światła).


  • 0

#9 Sysunia

Sysunia
  • Klubowicz
  • 404 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES-R
  • KM:235KM / 232 Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:45, 19.09.2016

Zabezpieczenie woskiem jest krótkotrwałe. Najlepiej lakierem bezbarwnym bo w razie czego później polerujemy lakier a nie plastik. Poza tym lakier lepiej ochroni reflektor przed uszkodzeniami mechanicznymi np kamyki
  • 0

#10 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 551 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:42, 19.09.2016

Dokładnie, tylko malowanie bezbarwnym.
  • 0

#11 toki

toki
  • Klubowicz
  • 1355 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 21
Super

Napisano 17:48, 19.09.2016

jestem trochę zaskoczony tym co piszecie, robiłem u siebie polerkę ponad 4 lata temu i nic nie blaknie ,efekt utrzymuje się taki sam.Ciekawe od czego to zależy ,przecież lampy mamy takie same


  • 0

#12 Łapa6

Łapa6
  • Forumowicz
  • 193 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Automat
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:14, 19.09.2016

Jakim lakierem trzeba lakierować? Takim jakim lakieruje się blacharkę, czy jakimś specjalnym?

Ciekawa sprawa, że w filmach na YT robią lampę najpierw szlifując papierem, później od razu lakierują, bez polerowania w międzyczasie i wychodzi gładko.


  • 0

#13 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 524 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:27, 19.09.2016

moze plastiki w siódemkach juz sa mniej trwałe :)

 

Ja lakierowałem lakierem z puszki, który posiadał nabój uwalniajacy utrwardzacz. Takim do blachy. Zwykły klar bez utwardzacza tez zejdzie i bedzie miekki, wiec podatny na uszkodzenia mechaniczne.


  • 0

#14 eMAGIeliK

eMAGIeliK
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Trawniki(Lubelskie)
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ESi
  • KM:220
  • Paliwo:PB
  • Rok:1995
  • Nadwozie:EJ2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:37, 20.09.2016

Jakim lakierem trzeba lakierować? Takim jakim lakieruje się blacharkę, czy jakimś specjalnym?

Ciekawa sprawa, że w filmach na YT robią lampę najpierw szlifując papierem, później od razu lakierują, bez polerowania w międzyczasie i wychodzi gładko.

-Lakierować bezbarwnym, najlepiej HS(High Solid) czym się różni HS od MS szukaj w google,

-Nie ma specjalnych lakierów do plastiku, by zwiększyć przyczepność bezbarwnego stosuje się podkład do tworzyw(bezbarwny),

-Żeby bezbarwny się trzymał to powierzchnia musi być zmatowniona, i to maks do 2000 gradacji, przy mniejszej może w późniejszym czasie się łuszczyć.

-A by miało to ręce i nogi to wypadałoby dodać uelastyczniacza do bezbarwnego.

 

Także żeby zrobić to dobrze, trzeba poświęcić trochę czasu, ale efekt jest bardzo trwały.

A bezbarwnym ze spraya to można płot malować.


  • 1

#15 NEO NFS

NEO NFS
  • Klubowicz
  • 242 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 20.09.2016

-
-Nie ma specjalnych lakierów do plastiku, by zwiększyć przyczepność...

Niestety jesteś w WIELKIM BŁĘDZIE!!
Abyś wiedział na przyszłość. Dla potomnych.
Jest cała gama lakierów do tworzyw sztucznych. Dzielą się na 2 grupy technologiczne, hemo i Uv utwardzalne, gupy epoksydowe 1 i 2 składnikowe,rozcięczalnikowe, akrylowe, poliuretanowe, i.t.d. Na grupy przyczepności do podłoża czyli n.p. (PCW/h,PS,PCE), (PP, PE, PCW/l, PET), i.t.d. . Kaźdy producent ma swoją gupe "pracy"
Niektóre z tworzyw sztucznych wymagają specjalnej aktywacji powierzchni po przez obróbkę chemiczną z grupy primer, lub systenami dezaktywacji powierzchniowej systemem Korona lub jono palnikowym.
I dużo by o ty pisać. Problem w tym że są to farby skierowane do przemysłu/zakładów, chodz dostępne i dla przeciętnego " kowalskiego". Jednak deko zwala cena w zakupie. Nie wspominająć że po doborze farby czy lakieru na ploliwenglan(i jego podgrupy podskładnikowej ). Zakup 1op.-1kg to od 250 do 400zeta, do tego rozcięczalnik op. min.5L to od 520zeta, utwardzacz op.1kg to od 180zeta, aktywator 1L to od 130zeta, czasami trzeba zamiennie stosować opuźniacz. No robi się sumka co?
A teraz tak na x2 lampy potrzeba (z nadmiarem) ok. 50gram lakieru(farby), od 10do50ml rozcięczalnika, 2 do 10% utwardzacza, ew. ok. 50ml aktywatora powierzchniowego. Nie mówiąc że w przypadku technologi UV, naświetlarka to min.6k zeta. (A powierzchnie muszą być gładkie bez rys po papierze .)
Czyli z takiego zakupu by się "opłacało" trzeba mieć ok.200 do 300 kompletów lamp. I jeszcze zostanie "gratów". Wtedy wychodzi groszowo. I nawiasem mówiąc tu tkwi tajemnica zakładów profesjonalnie regenerującyh reflektory. Dobór odpowiednich składników danego producenta oraz receptury wypracowane w drodze wieloletniego doświadczenia. A dla "zjadaczy" zostają cudowne polerki i kombinacje zabezpieczenia powierzchni.
Pzd.
Pzd.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, polerka lampy

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq