Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Akumulator accord VI gen

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
335 odpowiedzi w tym temacie

#316 dos

dos
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:58, 04.10.2018

Tak mówiąc szczerze, nie kumam o jaką górną ramkę chodzi w VI

U mnie jest plastikowa skrzynka do której wkładam aku.

Na to taka plastikowa ramko-pokrywka spasowana brzegami ze skrzynką (powinna nachodzić na brzegi skrzynki)

i na to dopiero metalowa klamra ze śrubami.

Znalazłem fotkę w necie to jest to w prawym rogu :)

YcYehdk.jpg


  • 0

#317 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 16:57, 04.10.2018

:) i Ty to masz?
No to panie, może masz jedyną kompletną VI :)

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#318 dos

dos
  • Forumowicz
  • 69 postów
  • Skąd:Legnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ls
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:23, 05.10.2018

Więc kupiłem Yuasa YBX30075 za 250zł.

Co do wymiarów to na weekend dokładnie się temu przyjrzę i opiszę swoje przemyślenia gdyż straciłem kilka godzin w necie na tym temacie i szkoda by poszło na marne ;)

Po wymianie aku pojawił się problem z obrotami na rozgrzanym silniku, są za niskie i przypomniało mi się, że auto trzeba nauczyć obrotów. Zobaczymy czy o to chodzi.

 

Update: obroty po 2 dniach same się wyregulowały. Natomiast nie udało mi się spasować tej górnej klapki, tak, żeby idealnie siedziała w skrzynce. Aku o długości 242mm jest za długi o około 8-10mm. Jeśli chodzi o wysokość jest ok, natomiast sam bolec plusowy jest w tej yuasie osadzony poniżej górnej linii aku, dlatego muszę klemę poprowadzić pod klapką i w związku z tym odstaje. Ale poza efektem estetycznym nie ma to żadnego znaczenia. Pozdrawiam.


Użytkownik dos edytował ten post 11:07, 13.10.2018

  • 0

#319 lar2

lar2
  • Nowy
  • 16 postów
  • Skąd:tarnow
  • Silnik:1.8
  • Wersja:es
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:07, 21.11.2018

Witam. Ze względu na to iż mam webasto potrzebuje nieco pojemniejszego aku i tu mam pytanie, czy alternator poradzi sobie z naładowaniem powiedzmy 72ah?


  • 0

#320 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 12:35, 21.11.2018

Tak poradzi nawet ze 100ah i wiecej
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#321 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 16:33, 21.11.2018

Witam. Ze względu na to iż mam webasto potrzebuje nieco pojemniejszego aku i tu mam pytanie, czy alternator poradzi sobie z naładowaniem powiedzmy 72ah?

 

eh te legendy ;) mój znajmy kiedyś tam w przeszłości w maluchu woził 80 Ah, wrzucił taki bo taki miał w piwnicy a "maluchowski" mu padł, kasy nie miał na kupno nowego (wiadomo jak jest za czasów uczniowsko-studenckich), oczywiście aku siedział w miejscu kola zapasowego bo inaczej taki "potwór" raczej nie wejdzie do bagażnika maluszka, no i co - a no wbrew krążącej legendy aku był na full doładowany, teraz odpowiedz sobie sam - czy alternator z accorda mający moc około 1kW nie poradzi sobie z akumulatorem z którym problemu nie miał malutki alternator 0,5 kW? ;)

sam miałem w swoim maluchu 55 Ah i też nie było problemów, fabrycznie samochód który zmotoryzował Polskę miał 32 Ah, a więc ja miałem prawie dwa razy "większy", a kolega prawie trzy(!!!) razy większy...

już kiedyś pisałem skąd wziął się mit niedoładowanego aku...


  • 0

#322 Srebrny

Srebrny
  • Forumowicz
  • 694 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9 sedan
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:12, 08.12.2018

No to właduj 200 Ah , albo 300 Ah.
Mit obalony.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  • 0

#323 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:51, 09.12.2018

200Ah... coś mi się przypomniało, podam ci niepodważalny przykład - podjedź na wieś i zobacz jakie są akumulatory w Ursusach C330 i jakie alternatory ludzie wrzucają zamiast fabrycznych awaryjnych prądnic ;) się mocno zdziwisz...

a zresztą zobacz:

typowy aku https://allegro.pl/o...c360-6056108782 w "trzydziestce" są dwa połączone w szeregu żeby uzyskać 12V

alternator https://allegro.pl/a...7383599620.html - 50A, w samochodach masz min 60A, nawet w punto II gen 1.2 16V jest 85A, w accordzie masz 100A (takim prądem można spawać...)

teraz rozrusznik https://allegro.pl/r...7436919766.html 2.8kW, w accordzie masz chyba 1,4 kW czyli w c330 podczas rozruchu zostanie pobrane około 2 razy więcej energii z akumulatora, którą to energię, a jakże inaczej, alternator musi uzupełnić, ten malutki 50A alternator...

wnioski wyciągnij sam, jak widzisz malutki alternator 50A od "trzydziestki " radzi sobie z aku prawie 200Ah, w samochodach masz alternatory co najmniej 60A...


Użytkownik rafisz edytował ten post 00:16, 10.12.2018

  • 0

#324 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:30, 10.12.2018

W samo sedno napisane. Dodatkowo, w prawie każdym nowożytnym aucie (czyli nie starszym niż ćwierć wieku), po odpaleniu, podczas jazdy mamy pełne 14,+ V. Skoro napięcie jest utrzymywane, to oznacza że alternator ma wystarczającą wydajność. Wartość prądu ładowania wynosi tyle ile akumulator sam sobie pobierze z instalacji auta dla tego napięcia 14 - 14,5V.  

Niestety mit o niedoładowaniu tak bardzo się zakorzenił że jeszcze przez wiele lat będzie pielęgnowany w pamięci kierowców.


  • 0

#325 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 10:13, 10.12.2018

dokładnie, jeżeli przy pracującym silniku na słupkach akumulatora jest wiecej niż 12,8V (jest to napięcie spoczynkowe na full naładowanego akumulatora) to akumulator jest zawsze ładowany, nie wiem dlaczego ludzie myślą że ten większy aku potrzebuje więcej energii do naładowania po normalnym rozruchu silnika, ale może po porównaniu do gorzały stanie się jasne - bierzemy dwie "flaszki" 0,5 i 0,7, no i teraz z jednej i drugiej wypijamy shota 0,05, w obu flaszkach teraz brakuje te wypite 0,05, a więc żeby uzupełnić do pełna trzeba te 0,05 wlać, z aku jest tak samo :) i z tego "seryjnego" i z większego podczas rozruchu jest pobierana taka sama ilość energii, a skoro tak to dlaczego alternator ma nie uzupełnić braków w tym wiekszym?

oczywistą sprawą jest fakt że jak weźmiemy dwa rozładowane do zera aku to ten większy może (ale nie musi !!)potrzebować dłuższego czasu na doładowanie do pełna, tu wszystko zależy od wydajności alternatora, co nie zmienia faktu że i tak zostanie naładowany tyle że trochę dłużej to potrwa, ale nikt normalny nie ładuje całkowicie rozładowanego akumulatora alternatorem bo po pierwsze nie da się tak odpalić samochodu (pomijam pożyczanie od innego samochodu), a po drugie to zabójstwo dla akumulatora, podczas takiego ładowaniu aku "pobiera" nawet 20-30 A, alternator jest w stanie zapewnić taki prąd bez mrugnięcia okiem, a rozładowany aku ma "mały opór" więc zgodnie z prawem Ohma płynie duży prąd i tutaj nie ma znaczenia czy aku jest "fabryczny" czy większy, tu potwierdzenie  cytuję pana z filmu - "rzeźnia", dlatego mocno rozładowany aku zawsze ładujemy ładowarką/ prostownikiem prądem max 1/10 pojemności , 


Użytkownik rafisz edytował ten post 10:43, 10.12.2018

  • 0

#326 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 11.08.2019

Mój obecny aku ma rozmiar mniej wiecej 240x175x175. Katalogi pokrywaj się z długościa i szerokościa ale wysokośc podają nawet 225mm. Katalog Boscha pokazuje wysokosc 225 a np w katalogu IC wyokość to 190mm. Jaki kupić? Czy taki 225mm ni będzie za wysoki? Zapnę obejmę aku? Domknę maskę?


  • 0

#327 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:33, 10.09.2019

Mój obecny aku ma rozmiar mniej wiecej 240x175x175. Katalogi pokrywaj się z długościa i szerokościa ale wysokośc podają nawet 225mm. Katalog Boscha pokazuje wysokosc 225 a np w katalogu IC wyokość to 190mm. Jaki kupić? Czy taki 225mm ni będzie za wysoki? Zapnę obejmę aku? Domknę maskę?

Kupiłeś już coś? Ja dziś zamówiłem i przed 18 mam do odbioru Yuase YBX5027. Wg katalogu ma wymiary Dł.: 243 Szer.: 175 Wys.: 190. Dam znać jak siedzi.


  • 0

#328 kenczorf

kenczorf
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:54, 11.09.2019

Tak, kupiłem exide - ale nie pamiętam rozmiaru 


  • 0

#329 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:07, 17.09.2019

Kupiłeś już coś? Ja dziś zamówiłem i przed 18 mam do odbioru Yuase YBX5027. Wg katalogu ma wymiary Dł.: 243 Szer.: 175 Wys.: 190. Dam znać jak siedzi.


Siedzi idealnie. Przy temp. ok. 10 stop ni z rana silnik odpalił na dotyk. Poprzedni akumulator miałby z tym już problem. Jednak wszystko zweryfikują nadchodzące już niebawem przymrozki. Też dam znać.
  • 0

#330 lukibosss

lukibosss
  • Forumowicz
  • 89 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:41, 16.10.2019

Jak z tymi Yuase'ami jest? Bo piszecie o modelach co mają 190cm wysokości, a na necie czytam, że aku do acc vi może mieć 225cm, także sporo zapasu jest. Cytat z jednej ze stron "W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 230x173x222 mm lub 232x173x225 mm"

 

 

YBX5075 czy YBX5027? Ten drugi trochę wyższy, ale mój obecny akumulator ma tą samą wysokość i problemów nie ma. A pojemność tylko 2Ah większa, więc nie wiem co wybrać.


Użytkownik lukibosss edytował ten post 19:09, 16.10.2019

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq