Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Swap 1.8 na 2.0

VI Accord Vi Silnik Swap 2.0 1.8 Olej Accord vi Moc

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:33, 12.09.2016

Witam. mój silnik 1.8 w accordzie VI jest w opłakanym stanie i pije olej litrami. Zastanawiam się nad wlozeniem 2.0 tylko jak to wygląda z o-sprzetem i elektronika? robił ktoś coś takiego? I czy będę musiał robić jakieś przeróbki? wyczytałem że silniki te się różnią tylko pojemnością i nieznaczna ilością koni, ale chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej o takim zabiegu. Chcę zmienić silnik bo wyjdzie mnie to taniej niż robocizna mojego.
  • 0

#2 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:37, 12.09.2016

Remontuj swój silnik (jak znam życie to wymienisz panewki i pierścienie + regeneracja głowicy i będzie gitara). Co prawda możesz wrzucić 2,0 w miejsce 1,8 i powinno to odpalić bez żadnych przeróbek, ale silnik nie będzie pracował optymalnie, ponieważ w komputerze będziesz miał mapy paliwowe do starego 1,8.


  • 0

#3 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:51, 12.09.2016

No tak ale nawet wrzucenie innego 1,8 wyjdzie o połowę taniej niż remont. Taki remont pewnie koło 3k
  • 0

#4 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 802 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:27, 12.09.2016

Mi remont wyszedł 2000 zł (panewki zostały stare). Zużycie oleju praktycznie niezauważalne teraz. A używkę silnik  nie wiadomo w jakim stanie kupisz.


  • 0

#5 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 14:33, 12.09.2016

A taki "wrzucony" kilkunastoletni 1.8 nie będzie wcale lepszy od tego "wyrzuconego" i za chwilę znowu będzie problem ;)

 

Remont F18B2 nie jest skomplikowany, największy problem tych silników to zapiekające się pierścienie tłokowe i w zasadzie wymiana pierścieni i kompletu uszczelek głowicy zamyka temat picia oleju.

 

Ale przy okazji warto profilaktycznie wymienić jeszcze panewki korbowodowe (chociaż fabryczne japońskie panewki są często jeszcze w niezłym stanie) i przy planowania głowicy u szlifierza można też zlecić odświeżenie zaworów (frezowanie gniazd+szlifowanie zaworów).

 

A co do swap'a na F20B6 to będzie też jeździć na sterowniku z 1.8 (ma tak kilka osób na forum), teoretycznie nie jest to optymalne rozwiązanie ale da się tak jeździć (przekładka sterownika jest kłopotliwa przez immo, które w 2.0 ma inną liczbę nóżek i nie da się tak łatwo przelutować i trzeba szukać jakiegoś magika, który przeprogramuje immo w komputerze).


Użytkownik Pejot edytował ten post 14:46, 12.09.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#6 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 14.09.2016

A występuje przy tym spadek mocy i i zwikszone spalanie paliwa?
  • 0

#7 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:05, 15.09.2016

Nie, sterownik korzysta z sondy lambda i przy normalnej jeździe ustali optymalną mieszankę (znajomy taksówkarz, po swapie z 1.8 na 2.0 mówił mi, że lepiej zbiera się od dołu i to na ECU 1.8).

 

Ale przy gazie do dechy i sprincie pewnie nie będzie jechać tak dobrze jak na sterowniku od 2.0 ...


Użytkownik Pejot edytował ten post 20:14, 15.09.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#8 damian83.

damian83.
  • Forumowicz
  • 1968 postów
  • Skąd:LDZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Exe navi
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 09:43, 16.09.2016

Kolego przemyśl swap na f23z5 . Większy moment , nieco większe spalanie i trochę droższy . Swap na f20b6 już sporo ludzi przerobiło , troszkę trzeba poszukać .


  • 0

#9 Devin1995

Devin1995
  • Forumowicz
  • 38 postów
  • Skąd:Sosnowiec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:40, 20.09.2016

Panowie teraz na 500 km musiałem dolać jakieś 3 litry oleju żeby utrzymać poziom maksymalny na bagnecie. Po 250 było suchutko. Co o tym myślicie? To faktycznie tylko pierścienie i remont na zasadzie wymiany pierścieni, uszczelki pod głowica i panewek da mu drugiie życie czy zaryzykować inny silnik
  • 0

#10 senseitbk

senseitbk
  • Klubowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rabka-Zdrój/Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:19, 21.09.2016

Jak chcesz pojeździć tym autem trochę, to spróbuj zrobić swój silnik. Jak miałem problemy z gniazdami w swojej głowicy, to usłyszalem od znajomego "kupisz sobie jakąś igłę za 800zł i będzie", po czym rozmawiałem z goścmi z Cairo (jeden z zakładów specializujących się w swapach) jako że i tak odbierałem u nich zakupy i zapytałem jak to jest z taką wymianą silnika. Usłyszałem, że właśnie czekają na 5ty z kolei silnik, bo wszystkie do tej pory to się do niczego nie nadawały, a jak coś znajdą, to tak minimum 1500zł trzeba będzie zapłacić. Dolicz do tego jeszcze wymianę i wychodzi Ci w zasadzie tyle co za remont posiadanego. U mnie skończyło się na remoncie głowicy, przy okazji wyszło że wałek był w takim sobie stanie - zrobienie na tip-top - 1800zł (sama robota szlifiarza kosztowała 900zł)

 

Próbowałeś sprawdzić kompresję? Najlepiej by było dorwać manometr, jeśli nie masz, sprawdzić kompresję, a potem nalać po odrobince oleju na każdy z cylindrów i sprawdzić jeszcze raz - będziesz wiedział, w jakim stanie są pierścienie (jeśli dobrze pamiętam)


Użytkownik senseitbk edytował ten post 01:21, 21.09.2016

  • 0

#11 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 12:08, 22.09.2016

Panowie teraz na 500 km musiałem dolać jakieś 3 litry oleju żeby utrzymać poziom maksymalny na bagnecie. Po 250 było suchutko. Co o tym myślicie? To faktycznie tylko pierścienie i remont na zasadzie wymiany pierścieni, uszczelki pod głowica i panewek da mu drugiie życie czy zaryzykować inny silnik

 

Jeżeli planujesz jeszcze tym autem pojeździć to zrób tzw "mały remont" - uszczelki, pierścienie tłokowe i przynajmniej panewki korbowodowe, łatwo trafić na używany silnik w tym samym stanie co Twój obecnie !

 

Wpisz w wyszukiwarce "remont silnika" to znajdziesz sporo tematów np:

 

http://www.accordklu...18b2-accord-vi/


Użytkownik Pejot edytował ten post 12:08, 22.09.2016

  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Accord, Vi, Silnik, Swap, 2.0, 1.8, Olej, Accord vi, Moc

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq