Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wibracje przy przyspieszaniu w zakresie 40-70km/h

VIII wibracje przyspieszenie przyspieszanie przyspieszaniu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#76 Marten

Marten
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Z. Góra
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 21.05.2018

No i wymieniony prawy wewnętrzny przegub, a wibracje ku mojej rozpaczy dalej są... Wydaje się się, że trzeba wymienić też i lewy...

W serwisie mówili, że to loteria który przegub... Czy jest jakiś sposób żeby z pewnością określić który przegub padł? Pewnie tylko rozebrać i dokładnie obejrzeć bieżnie kielicha. Jakaś masakra te przeguby.


  • 0

#77 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:32, 21.05.2018

No tak, dokładnie, w ciemno raczej się tego nie wymienia bo to trochę za drogo żeby eksperymentować. Ja w VII-ce podejrzewałem najczęściej zużywający się prawy, dopiero gdy po jego rozebraniu okazało się, że faktycznie ma wżery to zamówiłem nowy. Po wymianie wszystkie problemy ustały.

Założyłeś oryginalny ?


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#78 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:42, 21.05.2018

No i wymieniony prawy wewnętrzny przegub, a wibracje ku mojej rozpaczy dalej są... Wydaje się się, że trzeba wymienić też i lewy...
W serwisie mówili, że to loteria który przegub... Czy jest jakiś sposób żeby z pewnością określić który przegub padł? Pewnie tylko rozebrać i dokładnie obejrzeć bieżnie kielicha. Jakaś masakra te przeguby.

Oczywiście koła sprawdzone i wyważone na wyważarce z testem drogowym ?
W przeciale 100-120 (jak piszesz ) odpuszczając gaz masz idealnie ? bez najmniejszych drgań?
  • 0
                       

#79 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 05:17, 22.05.2018

Accord jest obrzydliwie wrażliwy i bicie może być spowodowane "pierdołą". Kiedyś odebrałem auto od mechanika i ku zdziwieniu zaczęło coś wibrować przy większych prędkościach choć wcześniej był spokój. Wiecie jak mechanik zakłada koła... jedna szpilka, pneumat i dokręcamy, później następne. Podniosłem auto, odkręciłem koła, przestawiłem na szpilkach inaczej i dokręciłem zgodnie ze sztuką czyli wszystkie szpilki lekko i później dociąganie na krzyż. Wibracje znikły...


  • 0

#80 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 06:35, 22.05.2018

Zgadza się.czuły strasznie.Przy moim ET 38 w 17 dorobne drgania były nadal po wyważeni nawet na Hunterze ,który pokazywał siłę "odbicia" jednorodności opony 13kg co niby jest jeszcze w granicach tolerancji ale jednak nie accorda :) Dopiero przrzucenie tej opony na tył i założenie na przód takich w okolicy 7kg uspokoiło kierownicę.
Podstawa to czysta ,gładka piasta tak jak i felga ,dobry pierścień centrujący nie jakaś mało precyzyja imitacja,proste fele i "okrągłe jednorodne" opony.
Dobry jest w jednym z ostanich Auto Ś artykół o nowych oponach ,draganiach i Walce z loterią nowych opon

Użytkownik Wlodar edytował ten post 06:42, 22.05.2018

  • 0
                       

#81 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:37, 22.05.2018

Marten założyłeś oem przegub? Napisz czy ma luz na wałku pośrednim.
  • 0

#82 Wojto

Wojto
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type S
  • KM:209
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 06:43, 22.05.2018

Ja mam luz na wałku pośrednim, przeguby wymieniane 20 tkm wcześniej więc pewnie na nowym też był.
  • 0

#83 Marten

Marten
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Z. Góra
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 22.05.2018

Marten założyłeś oem przegub? Napisz czy ma luz na wałku pośrednim.

Tak, założyłem OEM w serwisie, dałem 1500 z wymianą. Mój mechanik twierdzi, że wałek ma delikatny luz i radził również wałek wymienić.. i tak mam wszystko po kolei wymieniać? A czy to nie jest tak, że wymienia się przeguby parami? Po 200 kkm przebiegu, obydwa mają pewnie dosyć... Coś mi się wydaje, że te wibracje w ogóle nie są od przegubów. Jutro mechanik ma sprawdzić całe zawieszenie, gumy, wahacze, sworznie, układ kierowniczy i amortyzatory.


  • 0

#84 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:01, 22.05.2018

Tak, założyłem OEM w serwisie, dałem 1500 z wymianą. Mój mechanik twierdzi, że wałek ma delikatny luz i radził również wałek wymienić.. i tak mam wszystko po kolei wymieniać? A czy to nie jest tak, że wymienia się przeguby parami? Po 200 kkm przebiegu, obydwa mają pewnie dosyć... Coś mi się wydaje, że te wibracje w ogóle nie są od przegubów. Jutro mechanik ma sprawdzić całe zawieszenie, gumy, wahacze, sworznie, układ kierowniczy i amortyzatory.

Ja w VII miałem drgania przy przyśpieszaniu i w końcu się wkurzyłem i wymieniłem jednocześnie dwa przeguby wewnętrzne oczywiście Honda OEM. Niestety nie pomogło a nawet było jeszcze gorzej bo po wymianie drgania miałem nawet na pierwszym biegu.

Z tego co się dowiedziałem to serwis zaleca wymianę kompletnych półosi za ponad 5 tys zł. Nie ma tez gwarancji że będzie dobrze.

Drgania i bicia to jakiś kosmos w tych samochodach.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 19:02, 22.05.2018

  • 0

#85 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:46, 22.05.2018

Panowie czy wy widzieliście zdj które wrzuciłem 2posty wcześniej ?!
Nie rozumiem w czym macie problem, przeguby się weryfikuje a dopiero potem wymienia to raz, po drugie trzeba sprawdzić czy nie ma luzów gdzieś indziej czyli na wieloklinach lub łożysku.

Jak nie macie uszkodzeń w bierzni przegubów wew to 1500zl z wymianą w piach poszlo.
  • 0

#86 michałWD

michałWD
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:206
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 22.05.2018

Wczoraj rozmawiałem z gościem z firmy Jurseb. Oni właśnie dorabiają wałki półosi. Facet twierdzi, że przyczyną drgań jest "luz poprzeczny" pomiędzy osią pośrednią a przegubem wewnętrznym. W sumie jest w tym jakiś sens... Kielich przegubu się delikatnie kantuje na wieloklinie wałka pośredniego i powoduje drgania.

Już sam nie wiem co o tym myśleć ale chyba skuszę się na dorobienie osi pośredniej na wymiar do przegubu (Mam kupiony oem przegub). Powiedział że jest w stanie to wykonać po przesłaniu mu przegubu. Koszt 350zł.


  • 0

#87 Marten

Marten
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Z. Góra
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 23.05.2018

Sprawdzone zawieszenie. Jest luz na dolnym sworzniu wahacza. Zobaczę czy po wymianie dalej będą wibracje... Jakaś wściekła polka z tymi usterkami..


  • 0

#88 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:40, 24.05.2018

Ja zmienialem niedawno wszystkie sworznie z przodu i nie mialo wplywu. Niektorym pomaga wymiana samego przegubu ale widze wiecej sensu w tym co pisal michalWD z walkami/poloskami, przynajmniej w przypadkach kiedy wymiany przegubow nic nie daja. U siebie "zamierzam" jeszcze spojrzec na pracujace polosie na podnosniku, zawsze cos :P


  • 0

#89 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:29, 30.05.2018

A ja tam wymieniłem całą prawą półoś z dwoma przegubami - jako kompletną część OEM, drgania przy przyspieszaniu ustąpiły...
jeździ jak nowe :)

nie chce mi się teraz wymieniać lewej, skoro prawa pomogła :)

/e12
  • 0

#90 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:11, 30.05.2018

Ja juz doszedlem do tego, ze roznicowka ma luz gora dol i moze to je to:)

 

Ciezko to diagnozowac, nawet jak sie ma przed soba.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 23:11, 30.05.2018

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wibracje, przyspieszenie, przyspieszanie, przyspieszaniu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq