Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wibracje przy przyspieszaniu w zakresie 40-70km/h

VIII wibracje przyspieszenie przyspieszanie przyspieszaniu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#16 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:15, 15.10.2016

wymieniłeś na nowy? ile kosztował ?


  • 0

#17 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:30, 15.10.2016

Drgania przy 40-70 km/h to nie ma co szukać przyczyn z niedoważeniem ..tam zabawa zaczyna się powyżej 100km/h ..co najwyżej krzywa felga ,opona. .ale jeśli po zdjęciu nogi z gazu ustaje przy tych 70km/h to i to nam odpada zostaje tylko napęd kół ,przegub ,półosie,podpora w najgorszym przypadku skrzynia

Użytkownik Wlodar edytował ten post 09:11, 16.10.2016

  • 0
                       

#18 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 09:05, 16.10.2016

Drgania przy 40-70 km/hto nie ma co szukać przyczyn z niedoważeniem ..tam zabawa zaczyna się powyżej 100km/h ..co najwyżej krzywa felga ,opona. .ale jeśli po zdjęciu nogi z gazu ustaje przy tych 70km/h to i to nam odpada zostaje tylko napęd kół ,przegu ,półosie w najgorszym przypadku skrzynia

Potwierdzam. Niedowazanie jest najbardziej wyczuwalne między 100 a 120km/h. Powyżej 140km/h zaczyna się samowywazanie i juz nic nie czuć.
Może trochę z innej beczki , ale kiedyś miałem podobnie w mercedesie i okazało się że łączniki elastyczne na wale napedowym mocno zużyte, czyli też problem był w napędzie. Wiec raczej też skupił bym się bardzie na półosiach.
  • 0

#19 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:08, 16.10.2016

Dlatego zapytałem, ile dał za owe półosie. Słyszałem, że ponoć niby astronomiczne ceny.


  • 0

#20 skansen

skansen
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:41, 16.10.2016

Dlatego zapytałem, ile dał za owe półosie. Słyszałem, że ponoć niby astronomiczne ceny.

 

wymieniłeś na nowy? ile kosztował ?

Cierpliwości;) Musiałem odgrzebać wycenę. Koszt przegubu napędowego wewnętrznego lewego wraz z wymianą to ok. 1650 zł. Wymiana całej półosi napędowej lewej (przegub wewnętrzny, przegub zewnętrzny, półoś, osłony, opaski, smar) - wraz z wymianą to ok. 2080 zł.


  • 0

#21 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:13, 16.10.2016

coś tanio ? może 2800 ? bo sam wewnętrzny z wymianą 1600 zł , a tu jeszcze zewnętrzny dochodzi ,półoś , gumy opaska? Chyba ,że w zestawie jest całość i dlatego tak "tanio" ?


Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:13, 16.10.2016

  • 0
                       

#22 wiran

wiran
  • Forumowicz
  • 194 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:26, 16.10.2016

Jak kupujesz półoś z tego co wiem przegub wewnetrzny jest razem z nią. Gdzieś ktoś pisał ,że kiedyś kupił najpierw przegub wew później chciał półoś i przez to został z dwoma przegubami. Tylko nie wiem cyz tyczyło się oem czy zamiennika.


  • 0

#23 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:05, 16.10.2016

Drogo bardzo


  • 0

#24 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:37, 16.10.2016

U mnie w VII nowy przegub prawy plus zestaw naprawczy tj. nowa opaska, manszeta, smar, nakrętka półosi - zapłaciłem w ASO razem 1650zł. Mechanik wymienił za 100 czy 150 zł. Wcale bym się nie zdziwił gdyby w VIII był ten sam numer części, szczególnie, że problem w VIII nadal występuje.
U Jarusia było wyraźnie taniej ale czas oczekiwania 2-3 tyg. a w ASO był na następny dzień. Nie mogłem aż tyle czekać.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 17:39, 16.10.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#25 gany

gany
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:57, 16.10.2016

1650 za tak ważny element, to jeszcze do zaakceptowania. Pytam z czystej ciekawości. Jak gdzieś pisałem do tej pory auta serwisował mi nieżyjący ojciec. Teraz umówiłem się na powtórkę ustawienia zaworów bo mam wrażenie, że z trasy na trasę z prawej strony pracują głośniej, a średnia spalania nie schodzi mi poniżej 8 litrów. Wcześniej przy mojej spokojnej jeździe osiągałem 7.2 litra. Termin zaklepali, tylko ciekaw jestem czy nie będę klepać ozorami, iż przejechałem 500 km.


  • 0

#26 mara00

mara00
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:21, 23.01.2017

Podepnę się pod temat drgań, bo miałem podobnie a nie chce zakładać nowego tematu

Przyczyną główną była półoś która poleciała do regeneracji. koszt 650 zł. (w zaleznosci od stanu naprawa od 300 do 800 zł). Bicie na kolach to już przeszlosc.

 

Po regeneracji okazało się ze nadal są wibracje. Do wymiany kwalifikuje się poduszka skrzyni o nr OEM 50870TL1E12 ,poduszka trudno dostępna, zamienników prawie brak a w ASO koszt 1300 zł.

Znalazłem na allegro chyba tego czego szukam, lecz cześć jest do silnika 2.4 a nie 2.0 (i tui tu jest manual) czy ktoś jest w stanie okreslic czy będzie element pasował do 2.0 ?

wkleiłbym link ale nie wiem dlaczego nie mogę tego zrobić

 


  • 0

#27 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 05.08.2017

Hej.

 

Przyczytałem wątek i mam jedno dodatkowe pytanie. Te przeguby wewnętrzne w VIII różnia się w zależności od wersji silnikowej (2.0, 2.4., 2.2d) czy w każdej są takie same?

 

...i jeszcze jedno. Czego konkretnie szukać ma mechanik? Luzów i wżerów na przegubach, a do tego jakiś zagięć na półosiach?


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 08:25, 06.08.2017

  • 0

#28 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:20, 09.08.2017

To tak jak rozmawialiśmy na priv :) - tak, przeguby niestety różnią się. Niektóre elementy półosi różne są chyba także między manualem i automatem.
Luz na łożysku podpory półosi pomocniczej, luz na wieloklinie półosi pomocniczej (na połączeniu z przegubem wewnętrznym, u mnie jest niewielki ale nie skutkuje wibracjami), wżery/zadziory na wewnętrznych bieżniach przegubów wewnętrznych, szczególnie w prawym.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 21:21, 09.08.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#29 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 11.08.2017

Hej. 

 

Mam objawy które sugerują omawiany problem z układem napędowym (mocne wibracje przy przyśpieszaniu między 100 a 120 km/h, przy mniejszych prędkościach też odczuwalne ale znacznie słabiej). Wibracje ustępują po puszczeniu gazu. Asekuracyjnie pojechałem jeszcze na wyważanie ale nic to nie pomoglo.

 

Po dłuższych konsultacjach z klosz007 na priv zostawiłem samochód u mechaników żeby sprawdzili przeguby/półosie itd. Robiłem to przy okazji wymiany oleju/filtrów więc na razie sprawdziłem prawy przegub bo to nie wymaga spuszczenia oleju ze skrzyni biegów. Mam zdjęcia wżeru które zrobił mechanik po wyjęciu i rozebraniu przegubu. Powiedzcie prosze czy tej wielkości wżer może być przyczyną tych drgań czy raczej powinienem przyczyny szukać gdzie indziej. 

 

dfa654d21c5f.jpg

 

Będe wdzęczny za wszelką pomoc. 

 

Pozdrawiam


  • 0

#30 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:13, 11.08.2017

Tak właśnie wyglądała przyczyna wibracji w mojej VII. Myślałem, że w VIIIkach nie ma tego problemu a jednak :-(
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wibracje, przyspieszenie, przyspieszanie, przyspieszaniu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq