U mnie wibracje występowały sporadycznie, zwykle przy "załadowanym" samochodzie. Wymieniłem przegub od strony pasażera i zaczęło wibrować cały czas. Czekam na wymainę z drugiej strony. Jeśli nie pomoże to chyba pora na zmianę samochodu...
Btw. Przeguby oryginalne od Hondy.
W takiej sytuacji to bym szukał przyczyny między innymi w układzie kierowniczym.
w obu przypadkach bym sprawdził łożysko na podporze bo jak się zagłębić w tematy na forum to niejeden rozwiązał temat drgań zmianą łożyska na podporze ale niekoniecznie się pochwalił w tym temacie.
W 2018 przy 130kkm wymieniłem prawą półoś drgania ustały - winny jak zwykle przegób wewnętrzny.
Teraz drgania przy przyspieszaniu wróciły - przebieg 200kkm. Wymieniam lewą stronę. Olej ze skrzyni spuszczony, zawieszenie rozpięte, przy piaście przegub zwolniony.... wszystko szło książkowo....
ale ni ch...ry nie mogę wyciągnąć przegubu wewnętrznego ze skrzyni / mechanizmu różnicowego. Podważam dzwignią, nie chcę uszkodzić obudowy skrzyni. Macie na to jakiś patent ? Ten pierścień trzyma jak diabli
Z prawej strony poszło mi łatwo wtedy, tam jest półoś pośrednia - przystawiłem toola puknąłem i wyskoczyło. Lewa strona nie jest taka prosta.
Zostaje powoli podważać i obracać przegubem. Jeśli zapierasz za skrzynie warto coś podłożyć żeby rozłożyć obciążenie na większą powierzchnię. Nawet kawałek blaszki 1mm grubości.
6:44 mały łom (pry bar) i raz a dobrze uderzyć wewnętrzną stroną dłoni. Powinno wyskoczyć.
Idę szukać łoma
edit: poszło jak na filmie. Raz uderzyłem i wyskoczył.
Półoś wymieniona, wszystko poskładane i autko jak nowe.
Podsumowaując:
- 130kkm prawa półoś, drgania przy przyspieszaniu
- 190kkm lewa półoś, drgania jw
W obydwu przypadkach raczej sam przegub wewnętrzny był winowajcą, ale nie bawiłem się w jego wymianę, tylko poszły całe półosie + nowe nakrętki, nowa śruba + nakrętka widelca amortyzatora, nowa nakrętka sworznia zwrotnicy + zawleczka, nowa nakrętka stabilizatora drążka kierowniczego.
Przy lewej dochodzi też olej MTF 2l + dwie podkładki pod korki.
Czekam na prawą raz jeszcze ale to za jakieś 70kkm.
/e12
Użytkownik egon12 edytował ten post 22:11, 22.05.2022
Panowie czy warto zakładać zamienniki? Telepie już dość mocno. Ręką wyczuwam tylko luz na frezie przy prawej półosi na łączeniu przy podporze. Półoś oryginał to 2650 zł. Accord VIII cu3 2.2 150km 2009 rok. Jakie łożysko siedzi w podporze (91057-SH3-008)?
nie tylko do hondy, przed chwilą rozmawiałem ze sprzedawcą części z takiego zwykłego sklepu, mówił że dotąd ceny rosły o jakieś kilka, kilkanaście do jakichś 30, 40%, przyjmowali to jako taką obecną normę, tyle że te części pochodziły z starych dostaw, leżały w magazynach producentów czy hurtowni, obecnie z nowych dostaw niektóre ceny podskoczyły o dodatkowe nawet 100%... śmiał się że w pewnym momencie było tak że np. tarcze hamulcowe takiego renomowanego producenta jak kamoka były droższe niż trw czy bosch, bo kamoka była po nowych cenach a trw jeszcze po starych, ogólnie ciekawych czasów dożyliśmy
nie tylko do hondy, przed chwilą rozmawiałem ze sprzedawcą części z takiego zwykłego sklepu, mówił że dotąd ceny rosły o jakieś kilka, kilkanaście do jakichś 30, 40%, przyjmowali to jako taką obecną normę, tyle że te części pochodziły z starych dostaw, leżały w magazynach producentów czy hurtowni, obecnie z nowych dostaw niektóre ceny podskoczyły o dodatkowe nawet 100%... śmiał się że w pewnym momencie było tak że np. tarcze hamulcowe takiego renomowanego producenta jak kamoka były droższe niż trw czy bosch, bo kamoka była po nowych cenach a trw jeszcze po starych, ogólnie ciekawych czasów dożyliśmy
Dlatego między innymi ja robiłem sprzęglo i dwumas bo zaczynało się ślizgać i jakby mi przyszło za pół roku robić to bym się poskładał bo ceny tak wariują.