Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wibracje przy przyspieszaniu w zakresie 40-70km/h

VIII wibracje przyspieszenie przyspieszanie przyspieszaniu

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
262 odpowiedzi w tym temacie

#181 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:26, 23.11.2021

temat prosty nie jest, bo nie ma jednoznacznej przyczyny tych wibracji. jednym uda się trafić a inni włożą nowe przeguby OEM i bez poprawy...

W takiej sytuacji to bym szukał przyczyny między innymi w układzie kierowniczym.


Użytkownik gkill edytował ten post 11:33, 23.11.2021

  • 0

#182 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:50, 23.11.2021

U mnie wibracje występowały sporadycznie, zwykle przy "załadowanym" samochodzie. Wymieniłem przegub od strony pasażera i zaczęło wibrować cały czas. Czekam na wymainę z drugiej strony. Jeśli nie pomoże to chyba pora na zmianę samochodu...
Btw. Przeguby oryginalne od Hondy.

 

 

W takiej sytuacji to bym szukał przyczyny między innymi w układzie kierowniczym.

w obu przypadkach bym sprawdził łożysko na podporze bo jak się zagłębić w tematy na forum to niejeden rozwiązał temat drgań zmianą łożyska na podporze ale niekoniecznie się pochwalił w tym temacie.


  • 0

#183 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:56, 21.05.2022

Hej,

 

W 2018 przy 130kkm wymieniłem prawą półoś drgania ustały - winny jak zwykle przegób wewnętrzny.

Teraz drgania przy przyspieszaniu wróciły - przebieg 200kkm. Wymieniam lewą stronę. Olej ze skrzyni spuszczony, zawieszenie rozpięte, przy piaście przegub zwolniony.... wszystko szło książkowo....

 

ale ni ch...ry nie mogę wyciągnąć przegubu wewnętrznego ze skrzyni / mechanizmu różnicowego. Podważam dzwignią, nie chcę uszkodzić obudowy skrzyni. Macie na to jakiś patent ? Ten pierścień trzyma jak diabli :(

 

Z prawej strony poszło mi łatwo wtedy, tam jest półoś pośrednia - przystawiłem toola puknąłem i wyskoczyło. Lewa strona nie jest taka prosta.

 

Pomocy :)

Pozdr,

/e12


  • 0

#184 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:50, 21.05.2022

Zostaje powoli podważać i obracać przegubem. Jeśli zapierasz za skrzynie warto coś podłożyć żeby rozłożyć obciążenie na większą powierzchnię. Nawet kawałek blaszki 1mm grubości.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#185 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:58, 22.05.2022

 

6:44 mały łom (pry bar) i raz a dobrze uderzyć wewnętrzną stroną dłoni. Powinno wyskoczyć.

Idę szukać łoma :)

 

edit: poszło jak na filmie. Raz uderzyłem i wyskoczył.

Półoś wymieniona, wszystko poskładane i autko jak nowe.

Podsumowaując:

- 130kkm prawa półoś, drgania przy przyspieszaniu

- 190kkm lewa półoś, drgania jw

 

W obydwu przypadkach raczej sam przegub wewnętrzny był winowajcą, ale nie bawiłem się w jego wymianę, tylko poszły całe półosie + nowe nakrętki, nowa śruba + nakrętka widelca amortyzatora, nowa nakrętka sworznia zwrotnicy + zawleczka, nowa nakrętka stabilizatora drążka kierowniczego.

Przy lewej dochodzi też olej MTF 2l + dwie podkładki pod korki.

 

Czekam na prawą :) raz jeszcze :( ale to za jakieś 70kkm.

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 22:11, 22.05.2022

  • 0

#186 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:49, 22.05.2022

Skąd brałeś półosie? Nowe?

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#187 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:24, 22.05.2022

4 lata temu kupilem dwie nowe oem (made in usa) u Jarusia
/e12

Użytkownik egon12 edytował ten post 19:25, 22.05.2022

  • 0

#188 Pawel3747

Pawel3747
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 31.05.2022

Panowie czy warto zakładać zamienniki? Telepie już dość mocno. Ręką wyczuwam tylko luz na frezie przy prawej półosi na łączeniu przy podporze. Półoś oryginał to 2650 zł. Accord VIII cu3 2.2 150km 2009 rok. Jakie łożysko siedzi w podporze (91057-SH3-008)?


  • 0

#189 MiPi

MiPi
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:podkarpackie
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU3 Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 31.05.2022

U mnie pomogła dopiero wymiana przegubów. Musiałem wymienić obie strony. Po wymianie lewego było jeszcze gorzej.
  • 0

#190 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 20:23, 31.05.2022

Panowie czy warto zakładać zamienniki?

Skoro pytasz czy warto, to zakładam, że nie rozważasz rychłej sprzedaży, więc nie warto.

2650PLN to cena w ASO? Za taką cenę też nie warto ;)

Sprawdź u Jarka - https://jarusnet.pl/, ja od niego brałem OEM i polecam 👍
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#191 Pawel3747

Pawel3747
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Grudziądz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan cu3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 31.05.2022

Skoro pytasz czy warto, to zakładam, że nie rozważasz rychłej sprzedaży, więc nie warto.

2650PLN to cena w ASO? Za taką cenę też nie warto ;)

Sprawdź u Jarka - https://jarusnet.pl/, ja od niego brałem OEM i polecam

 Ta cena jest od Jarka)


  • 0

#192 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 07:40, 01.06.2022

Bo to jest za półoś z przegubem?

Ja płaciłem około tysiaka, ale za sam przegub.

Tak czy siak zamienników bym nie brał, szukałbym używanego oryginału w dobrym stanie.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#193 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:08, 05.06.2022

Skoro pytasz czy warto, to zakładam, że nie rozważasz rychłej sprzedaży, więc nie warto.

2650PLN to cena w ASO? Za taką cenę też nie warto ;)

Sprawdź u Jarka - https://jarusnet.pl/, ja od niego brałem OEM i polecam

 

Jaa Cieebie ... 2018 zapłaciłem 1600 z nakrętkami za jedną nową OEM.

A stare ? przeguby zewnętrzne jak nowe, półosie podobnie, wewnętrze wiadomo do wymiany.

Potrzymam jeszcze, to sprzedam w cenie jak zapłaciłem :P

Ceny części do hondy teraz to kosmos.

/e12


  • 0

#194 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 11:16, 05.06.2022

nie tylko do hondy, przed chwilą rozmawiałem ze sprzedawcą części z takiego zwykłego sklepu, mówił że dotąd ceny rosły o jakieś kilka, kilkanaście do jakichś 30, 40%, przyjmowali to jako taką obecną normę, tyle że te części pochodziły z starych dostaw, leżały w magazynach producentów czy hurtowni, obecnie z nowych dostaw niektóre ceny podskoczyły o dodatkowe nawet 100%... śmiał się że w pewnym momencie było tak że np. tarcze hamulcowe takiego renomowanego producenta jak kamoka  :mrgreen:  były droższe niż trw czy bosch, bo kamoka była po nowych cenach a trw jeszcze po starych, ogólnie ciekawych czasów dożyliśmy


  • 0

#195 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:15, 05.06.2022

nie tylko do hondy, przed chwilą rozmawiałem ze sprzedawcą części z takiego zwykłego sklepu, mówił że dotąd ceny rosły o jakieś kilka, kilkanaście do jakichś 30, 40%, przyjmowali to jako taką obecną normę, tyle że te części pochodziły z starych dostaw, leżały w magazynach producentów czy hurtowni, obecnie z nowych dostaw niektóre ceny podskoczyły o dodatkowe nawet 100%... śmiał się że w pewnym momencie było tak że np. tarcze hamulcowe takiego renomowanego producenta jak kamoka  :mrgreen:  były droższe niż trw czy bosch, bo kamoka była po nowych cenach a trw jeszcze po starych, ogólnie ciekawych czasów dożyliśmy

Dlatego między innymi ja robiłem sprzęglo i dwumas bo zaczynało się ślizgać i jakby mi przyszło za pół roku robić to bym się poskładał bo ceny tak wariują.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, wibracje, przyspieszenie, przyspieszanie, przyspieszaniu

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq