Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnikow poziomowania

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#31 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 02.10.2016

zamontowałem używany czujnik z VII gena tylni na tył do mojego kombi 2007r

odrazu po przekręceniu kluczyka usłyszałem jak się lampy ustawiają - podniosły się - WRESZCIE

natomiast testowo zrobiłem ten reset ksenonów - spinacz w 4 i 9 pin w złączu obd i 3-krotne włączeniei wyłączenie świateł - rzeczywiście lampy poszły maks w dół a potem maks w górę i ustawiły sięodpowiednio.

 

mimo to lewa lampa mi świeciła mocno za nisko - starałem się kręcąc śróbokrętem podnieść ją wyżej ale bez skutku. próbowałem wszystkiego - krzyżak, duży płaski, różne rodzaje gwiazdek - i nic, 0 reakcji.

stweirdziłęm więc że rozłożę silniczek - żeby to zrobić w lewej lampie musiałem odkręcić i przesunąć nieco w bok akumulator, potem zdjąłem tylną część obudowy silniczka i wtedy jest dostęp do takiego plastikowego trzpienia w kolorze białym - kręcąc nim ręcznie udało mi się nieco podnieść lampę, ale nadal mam wrażenie że jest nisko.

 

czy ktoś może mi napisać na jakiej gdzieś wysokości powinny lampy świecić, ewentualnie jak to miarodajnie sprawidzć? na tą chwilę na pewno mi prawa lampa świeci wyżej od lewej


  • 0

#32 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 392 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:25, 02.10.2016

Prawa musi świecić wyżej... Zajedź do stacji diagnostycznej to Ci ustawią prawidłowo

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#33 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 02.10.2016

no wiem - pewnie żeby znaki lepiej oświetlaći pobocze

mimo to lewej nie da się już podnieść poprzez kręcenie regulacją, ja wykręciłęm maksa a mam wrażenie żę i tak świeci nisko więc na stacji już nic nie zrobią, można to inaczej ogarnąć?

 

co do czujnika - kupiłem klej wodoodporny i obleciałem nim wkoło czujnik na łączeniu się obudowy z wieczkiem żeby woda nie wnikała, zobaczymy ile pożyje


  • 0

#34 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4657 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 22:42, 02.10.2016

Woda najczęściej dostaje się ośką nie przykrywką
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#35 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:42, 03.10.2016

no właśnie tak słyszałem, ale jak to zabezpieczyć? może trochę gęstego smaru typu tawot , jak myślicie?


  • 0

#36 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 392 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:04, 03.10.2016

I jak Ci towot wejdzie na styki to będzie czad... Ogólnie nic nie zrobisz. Lepszym rozwiązaniem bylby czujnik od VIII

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#37 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1732 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 16:34, 03.10.2016

Woda najczęściej dostaje się ośką nie przykrywką

U mnie na 100% weszła przykrywką - wszystkie ślady zniszczenia i rdzawe zacieki na to wskazywały. Złącze elektryczne jest skierowane w górę i pomiędzy złączem a obudową jest takie krótkie "siodełko" którym stoi woda i penetruje. I tamtędy mi weszła.

Nowy "używany" czujnik od razu rozebrałem - nie tylko aby zobaczyć jaki jego stan ale aby od razu dodatkowo uszczelnić styk "płynną uszczelką".

 

Natomiast uszczelkę ośki od zewnętrznej strony posmarowałem silikonem który zmiękcza gumę i zapobiega jej twardnięciu.

 

I później jeszcze jakieś 3 lata jeździłem aż sprzedałem VII w czerwcu i ciągle było OK.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:38, 03.10.2016

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#38 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 03.10.2016

ja swojego uszczelniłem dookoła klejem wodoodpornym, ale pozostał temat ośki - jakieś inne pomysły poza towotem? silikon którego użył klosz007 wydaje mi sie nie do końca skutecznym pomysłem - pewnie chodzi o ten taki płynny do smarowania uszczelek?


  • 0

#39 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1732 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 12:57, 07.10.2016

Nie taki szklisty, śliski smar, używam go do konserwacji uszczelek drzwi.

On sam nie uszczelni ale zapobiega twardnięciu gumy.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#40 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:47, 28.12.2016

Panowie chyba problem z poziomowaniem powrócił.... masakra. piszę "chyba" bo mam wrażenie że lampy świecą za nisko, ale nie tak nisko jak wogóle był czujnik niesprawny. 

Spróbuje zresetowac lampy i zobacze czy pomoże, ale

na tą chwilę zastanwiam się

CZY MOŻNA ZASTĄPIĆ ten czujnik np. odpowiednim opornikiem - tj.zmostkować tak żeby cały czas dawał jedno i to samo napięcie? wkurza mnie strasznie ten problem bo to taka pierdoła której żaden serwis nie chce się podjąć a utrudnia życie mocno


  • 0

#41 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 153 postów
  • Skąd:Lublin/Grójec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Navi + LKAS/ACC/CMBS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:27, 28.12.2016

Po prostu ustaw na stacji diagnostycznej światła i tyle (ja mam w tej chwili tak,bo jeszcze nie zabrałem się za wymianę tego czujnika) .Lampy będą trzymały tą regulację ale nie będą się dostosowywać względem obciążenia..

Pozdrawiam,
Paweł
asa ale ty masz VII gen to nie wiem czy to będzie tak działalo,e VIII gen działa.

Pozdrawiam,
Paweł
  • 0

#42 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4904 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 22:13, 28.12.2016

Najtaniej i najpewniej kupić czujnik z Civica UFO - przerobiłem temat i wszystko hula. Na stacji diag. tylko mi ustawił gość dobry poziom lamp i jest gitara. Czujnik z UFO wraz z kawałkiem wiązki kosztował mnie 150 zł.


  • 0

#43 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4657 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 22:21, 28.12.2016

Opisywałeś gdzieś ? ..z tymi zamianami przewodów ? Skrajne idą odwrotnie ? Leży mi w garażu od UFO ..muszę się kiedyś za to wziąść.
Na razie mi nie przeszkadza ,bo światła nie chodzą ale stoją w ostatniej pozycji czyli na wprost i jest elegancko .
.Ustawiłem sobie sam ( w sumie były dobrze).Przecież to widać gdzie bijł.. tym bardziej ksenon .Nieraz potrafiłem zatrzymać się i ruszyć śrubokrętem ciut w górę lub w dół.. chwila roboty.Mają świecić jak najwyżej tak żeby nie raziły czyli poniżej lusterek i szyb samochodów z przeciwka na poziomej drodze .
Jeszcze nigdy żaden diagnosta nie zająknął się podjeżdżając przyrządem.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:23, 28.12.2016

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#44 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 4904 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 11:20, 29.12.2016

 

Ustawiłem sobie sam ( w sumie były dobrze).Przecież to widać gdzie bijł.. tym bardziej ksenon .Nieraz potrafiłem zatrzymać się i ruszyć śrubokrętem ciut w górę lub w dół.. chwila roboty.Mają świecić jak najwyżej tak żeby nie raziły czyli poniżej lusterek i szyb samochodów z przeciwka na poziomej drodze .
Jeszcze nigdy żaden diagnosta nie zająknął się podjeżdżając przyrządem.

 

Też tak robiłem, ale to jednak nie to samo, co porządne ustawienie ze sprzętem - w sumie niewielkie były korekty, ale jednak trochę pokręcił ;-) dodam, że zmieniałem przesłonę i wyciągałem soczewkę, więc też trochę to rozregulowało wszystko.

 

 

Opisywałeś gdzieś ? ..z tymi zamianami przewodów ? Skrajne idą odwrotnie ? Leży mi w garażu od UFO ..muszę się kiedyś za to wziąść.

 

Tak, opisane jest w moim temacie na jednej z ostatnich stron.


Użytkownik tarjei86 edytował ten post 11:20, 29.12.2016

  • 0

#45 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 256 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:22, 29.12.2016

ok, ale co goście na stacji moga zrobić innego jak pokręcić śrubkami od regulacji? 

bo ja mam już na maksa wykręcone aby podnieść w górę i mimo to nadal świecą bardzo nisko...


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq