Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wymiana czujnikow poziomowania

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 10.09.2016

Witam
Accord vii gen kombi 2,4 benzyna 2007r.
Czy po wymianie czujnikow poziomowania ksenonów powinno się e zrobić cos jeszcze? Nie wiem podlaczyc pod kompa czy jakos zresetowac czy samo powinno odrazu działać?

Użytkownik unckle edytował ten post 11:18, 10.09.2016

  • 0

#2 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:05, 10.09.2016

Po moich doświadczeniach trzeba po wymianie podłączyć pod kompa i odpalić diagnostyke xenonow. Bez tego poziomowanie nie reagowało na zmianę obciążenia. Przynajmniej w moim przypadku.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 Daniel_wafel

Daniel_wafel
  • Forumowicz
  • 519 postów
  • Skąd:Otwock/Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 10.09.2016

U mnie w 8 gen po wymianie obu czujników nie trzeba było podpinać pod kompa. 


  • 0

#4 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:22, 10.09.2016

Wstawilem uzywany czujnik na tyl. I teraz hest kilka niewiadomych:
Czy czujnik tylny ten co wstawilem jest sprawny
Czy czujnik przedni jest sprawny
Czy wlasnie o co pytalem jest jakas procedura ktora powoduje uruchomienie tych czujnikow na nowo
Jak uwazacie czy np. Odlaczenie akumulatora na kilka minut mogloby pomoc?
  • 0

#5 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:00, 10.09.2016

Nie pomoze. Ja zmienilem z dedykowanego do vii gena na taki z ufo (inna konstrukcja) i trzeba bylo odpalic diagnostyke. Jesli tobie nie dziala po wymianie to trzeba próbować pod komputer.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 16:30, 10.09.2016

Nie trzeba podłączać komputera, trzeba odpalić kalibrację ale można to zrobić bez komputera.
Włączamy zapłon bez włączania silnika i zanim upłynie 5 sekund musimy zdążyć trzykrotnie włączyć i zgasić swiatła mijania (zostawiając je włączone).
Jeśli się wyrobimy i procedura się odpali to światła się bujną góra dół od końca do końca i wszystko będzie już działać. U mnie bez wykonania tej procedury po wymianie tylnego czujnika też nadal nie działało samopoziomowanie. Po jej wykonaniu ożylo.
Procedura nie jest opisana w ESM od VII ale jest opisana w ESM od VIII a pomimo tego działa też w VII.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:33, 10.09.2016

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:15, 10.09.2016

Super dzięki za informacje!

niestety teraz tego nie sprawdzę, bo czujnik który starałem się zregenerować (jeszcze) nie działa. Ale spróbuje ponownie, do pełni szczęścia musiałbym ścieżki elektryczne odtworzyć przy pomocy jakiegoś lakieru przewodzącego prąd lub czegoś podobnego


  • 0

#8 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 18:49, 10.09.2016

Nie męcz się, szkoda czasu i wysiłku a efekt może być słaby. Kup używkę. Może być nawet ta od przodu (tańsze) ale wtedy trzeba przekładać dźwignię i uchwyt mocujący co nie jest takie proste bo nakrętka na osi jest zagnieciona a przy odkręcaniu siły nie można przykładać pomiędzy oś a obudowę czujnika bo zmiażdżysz delikatne wnętrze. Trzeba trzymać za dźwignię (a nie za obudowę lub uchwyt mocujący) i odkręcać nakrętkę kluczem. Ja tak zrobiłem. Do zakręcenia dałem dwie nowe nakrętki (tej zaciskanej już drugi raz nie użyjesz) i gwint posmarowałem klejem do śrub dla pewności. Proponuję też rozebrać używkę i zobaczyć w jakim jest stanie a gumowy o-ring dodatkowo uszczelnić płynną uszczelką (u mnie woda weszła do środka i dokonała zniszczenia właśnie przez ten o-ring)

Ktoś pisał, że podobno sam czujnik od Mazdy RX8 jest identyczny (i tańszy) ale też trzeba przekładać dźwignię i uchwyt.

 

Dla jasności ma być tak (wcześniej zapomniałem o najważniejszym !!!)

 

zewrzeć złącze diagnostyczne SCS spinaczem (tak jak przy "wymigiwaniu" kodów błędów)

włączasz zapłon

włącz i wyłącz światła mijania (3 razy) <- to się musi zakończyć w ciągu 5 sekund od włączenia zapłonu

włącz światła

w tym momencie światło powinny się "bujnąć" co oznacza zakończenie uczenia pozycji spoczynkowej czujników obciążenia

wyłącz światła

wyłącz zapłon i wyjmij spinacz


Użytkownik klosz007 edytował ten post 18:55, 10.09.2016

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#9 unckle

unckle
  • Forumowicz
  • 279 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 10.09.2016

właśnie bardzo ciężko dostać ten czujnik - do VII gen albo nie ma wcale albo cena odstrasza

 

są do VIII gen albo do Civica ale tu nie do konca czaje czy to będzie pasować i ewentualnie jak zmodyfikować by pasowało, z RX8 wyglądają inaczej

 

 

co do przekładania z przodu do tyłu - dekielek z przodu jest inny niż dekielek z tyłu - ścieżki idą odwrotnie stąd zakładam że nie da rade przełożyć dźwigienki żeby działało dobrze...

 

klosz007 - mozesz mi podrzucić linka gdzie to złącze i co dokładnie zewrzeć?


Użytkownik unckle edytował ten post 19:03, 10.09.2016

  • 0

#10 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:16, 10.09.2016

Kurcze, mogłem tu skłamać. To było dawno, kilka lat, na pewno musiałem z jakiegoś powodu przekładać tą dźwignię. Możliwe, że nie użyłem przedniego tylko przysłali mi tylny bez dźwigni i musiałem ją wziąć ze starego. Może przedni faktycznie się nie nadaje... O tym, że pasuje z którejś Mazdy to czytałem na forum. Może ktoś inny podpowie.
Pamiętam, że zapłaciłem 100zł podczas gdy przeciętna cena to była 300-400zł (nowy ok. 1000 !!), ktoś chyba nie wiedział co sprzedaje.
Z HA VIII nie podejdzie bo tam jest czujnik hallotronowy a nie oporowy, tak przynajmniej wynika z instrukcji serwisowej. Z Civica nie wiem.
Zwora serwisowa - poszukaj wątku o samodiagnostyce spinaczem.
No dobra, masz :)
http://www.accordklu...tyka-spinaczem/
Zwierasz piny 4 i 9.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:32, 10.09.2016

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#11 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:32, 10.09.2016

Z UFO pasuje 100% ale... Jest inna wtyczka. Dlatego też należy kupić czujnik wraz z obciętym kawałkiem wiązki. Dodatkowo montuje się go odwrotnie. Lutujemy przewody odwrotnie ponieważ w ufo czujnik montuje się od strony środka auta, a w VII od strony tyłu. Lekka zamotka, wiem ale jest to tak naprawdę proste. Warto zainwestować w czujnik od UFO. Jest mniej awaryjny.

Klosz77: pisząc o zworce potwierdzasz to, co pisałem czyli diagnostyka przez kompa tylko bardziej chałupniczo.

DODATKOWO: z tego co widzę na alledrogo czujnik od ufo jest taki sam jak w Acco VIII.... Więc działa :)

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik mafia35 edytował ten post 20:36, 10.09.2016

  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 22:15, 10.09.2016

No tak ale szukanie kogoś kto ma HDS/HIM albo jechanie z tym do ASO i płacenie tylko po to, żeby za pomocą tego narzędzia zewrzeć pin 4 i 9 to bez sensu. W moim rozumieniu "podłączanie komputera (HDS/HIM)" to wykonanie czynności serwisowej której nie można przeprowadzić za pomocą spinacza i robienia "czegoś jeszcze" (czyli tak jak tutaj mrugania światłami) a tak po prawdzie to 90% diagnostyki, kasowań i regulacji można w Accordzie zrobić "spinaczem". Operacje do których naprawdę jest niezbędny HIM/HDS są w zdecydowanej mniejszości i są to rzeczy zdecydowanie grubszego kalibru.

 

W sumie jak się zastanowiłem to bardzo możliwe, że czujnik z HA VIII da się zastosować bo efekt końcowy działania obu jest taki sam - na wyjściu czujnika dostajemy napięcie proporcjonalne do kąta obrotu osi czujnika. Tyle, że w HA VII jest to zrealizowane w oparciu o dzielnika napięcia na potencjometrze węglowym a w VIII - w oparciu o bezstykowy (i zapewne dlatego bardziej niezawodny) czujnik Halla.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 22:20, 10.09.2016

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:15, 11.09.2016

W 100% sie z Tobą zgadzam. Ja podłączałem to kompa, bo i sam czujnik wymieniał mi magik od Hondy. Nie mam lutownicy, a i z cierpliwością bywa różnie.
Co do samej podmiany to działa na 100%. Ważne tylko mieć wtyczkę i polutować odwrotnie przewody. W obu przypadkach są 3 żyły.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#14 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 16:41, 11.09.2016

Masa, zasilanie i sygnał wyjściowy. Jeśli czujnik działa "odwrotnie" to w takim układzie trzeba by zamienić miejscami masę i zasilanie (po ustaleniu które to są przewody bo niekoniecznie skrajne). W sumie do wszystkiego można dojść patrząc w EPC od VII i VIII. Spojrzę później.

Użytkownik klosz007 edytował ten post 16:43, 11.09.2016

  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#15 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1643 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 21:25, 11.09.2016

Muszę powiedzieć, że jest to zdrowo porypane. Nie dość, że kolory przewodów są inne w VII i w VIII to jeszcze są inne dla przedniego i tylnego czujnika (i w HA VII i w HA VIII) i jeszcze wygląda tak, jakby się zmieniały gdzieś po drodze tj. inny kolor jest przy czujniku a inny przy centralce.

Unckle, napisz czy chcesz zakładać czujnik od VIII - jeśli tak to opiszę te kolory z czego będzie wynikać jak podłączyć wtyczkę od czujnika z VIII do przewodów oryginalnej instalacji VII (i to będzie inaczej w zależności czy wtyczka od VIII będzie pochodzić od tylnego czy przedniego czujnika).


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq