Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#106 Beli80

Beli80
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:12, 07.01.2022

lepszy byłby w pełni syntetyczny..


W opisach sprzedających jest że oba są w pełni syntetyczne.
  • 0

#107 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 13:48, 07.01.2022

W opisach sprzedających jest że oba są w pełni syntetyczne.


Zobacz na niemieckiej stronie Shella czy rzeczywiście są w pełni syntetyczne ;)
W DE taki kit nie przejdzie, u nas przepisy pozwalają na tego typu ściemy.
  • 0

#108 Beli80

Beli80
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:36, 07.01.2022

Zobacz na niemieckiej stronie Shella czy rzeczywiście są w pełni syntetyczne ;)
W DE taki kit nie przejdzie, u nas przepisy pozwalają na tego typu ściemy.


  • 0

#109 Beli80

Beli80
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:38, 07.01.2022

No i poczytałem...
HX7 - jednak pół syntetyk
HX8 - full syntetyk
Ale...
Wybieram jednak Shell helix ultra i nie profesional bo ten zwykły ultra jest lepszy.
Zobaczymy czy auto będzie szczęśliwe wkrótce :-)
  • 0

#110 Kaichou

Kaichou
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Gołąb/Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:52, 13.01.2022

Hej, podpowie mi ktoś czy do Acco VII przy przebiegu 320k warto zmienić olej na Valvoline 5W30 MaxLife czy zostać przy ENV C2? Zastanawiam się jeszcze nad FE. Zawsze był lany ENV C2. Płukanki też były ale chyba nie do końca dobre (K2), teraz zamierzam użyć Tec2000. Czytałem trochę to ten FE zawiera jakieś związki które zapobiegają gromadzeniu się szlamu itp., z kolei ten MaxLife jest w gruncie rzeczy przeznaczony dla silników z dużym przebiegiem. 


  • 0

#111 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:13, 13.01.2022

Hej, podpowie mi ktoś czy do Acco VII przy przebiegu 320k warto zmienić olej na Valvoline 5W30 MaxLife czy zostać przy ENV C2? Zastanawiam się jeszcze nad FE. Zawsze był lany ENV C2. Płukanki też były ale chyba nie do końca dobre (K2), teraz zamierzam użyć Tec2000. Czytałem trochę to ten FE zawiera jakieś związki które zapobiegają gromadzeniu się szlamu itp., z kolei ten MaxLife jest w gruncie rzeczy przeznaczony dla silników z dużym przebiegiem. 

Sugeruję olej 5w30 A3 lub 5w40 A3 właśnie na maxlife. ENV C2 jest olejem niezgodnym z IO i do tego to olej niskopopiołowy a więc nieco gorzej chroni silnik od takiego A3. Nie radzę lać olejów eco typu FE bo może go palić więcej i do tego mamy gorszą ochronę silnika.


  • 0

#112 Kaichou

Kaichou
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Gołąb/Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 13.01.2022

Sugeruję olej 5w30 A3 lub 5w40 A3 właśnie na maxlife. ENV C2 jest olejem niezgodnym z IO i do tego to olej niskopopiołowy a więc nieco gorzej chroni silnik od takiego A3. Nie radzę lać olejów eco typu FE bo może go palić więcej i do tego mamy gorszą ochronę silnika.

Raczej się przerzucę, a co powiesz o zmianie z 5W30 na 5W40? Jest to jakaś kolosalna różnica?


  • 0

#113 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:00, 13.01.2022

Jaki jest powód że chcesz zmienić na inną lepkość ? Jak nie spala oleju w dużych ilościach to nie widzę sensu.
  • 0

#114 Kaichou

Kaichou
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Gołąb/Puławy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:42, 13.01.2022

Raczej chodziło o to, że chciałem zamówić wszystko u Jarusnet'a bo zamiawiam także olej do skrzyni biegów, ale on ma w ofercie tylko MaxLife 5W40, ale napiszę maila i zobaczę 


  • 0

#115 MR12

MR12
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Navi
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:09, 02.05.2022

Czy ktoś używał do accorda 8 z silnikiem 2.4 taki olej

RAVENOL FDS SAE 5W-30 USVO, API CF, ACEA A5/B5, ACEA A7/B7.
Jest to olej w pełni syntyczny. A7/B7 nie widziałem w innych olejach. Chroni, to silnik czy tylko jeszcze bardziej nastawiony na oszczędność paliwa, a ochrona mało się liczy w takich olejach?

A może ktoś poleci jakiś inny olej? Może inną lepkość? Lepiej w pełni syntetyczny, czy nie zawracać sobie głowy i brać te pseudo syntetyczne? Jak np motul na opakowaniu napisane 100% syntetyczny, ale w rzeczywistości nie jest olejem syntycznym. Większość producentów tak oszukuje pisząc syntetyczny chociaż nie jest. Więc nie wiem, czy jest sens szukać prawdziwego syntetyka, bo niewiele ich jest. Większość ludzi kupuje te oleje, które nie są syntetykami myśląc, że kupują 100% syntetyka i samochody jeżdżą, nic się nie dzieje. Czyli chyba nie są złe i nie ma co przepłacać za full syntetyka?

Lepiej a3/b3,b4 czy a5/b5 ? Tylko, ze nie zawsze a3 i a5 są w tej i tej lepkości
  • 0

#116 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:25, 02.05.2022

Fdsa lałem u siebie w civicu. Potem wlałem FO ravenola. Olej z bardzo dobrymi parametrami i stosunkiem cena / jakość.
Olej fds jeszcze pół roku temu miał normę tylko ACEA a5/b5.


Jak mocno wciskasz pedał gazu i robisz sporo kilometrów po autostradzie szukałbym chyba jednak 5w/40 z ACEA A3.


Z drugiej strony fds, fo itp to dobre oleje i nie zaszkodzisz silnikowi jak będziesz trzymał się interwałów wymiany 10 tysięcy i kupował oliwę z pewnego źródła. Popatrz też na oleje firny pmo, taki top(popularne) ostatnich czasów razem z olejami ravenola.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#117 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:52, 02.05.2022

Może Ravenol SSO 0W-30?
ACEA A3, bardzo dobry HTHS jak na tę lepkość, "prawdziwy" syntetyk.
Wygląda na świetne połączenie zalet olejów lekkobieżnych z ochroną zapewnianą przez "grubasy".

Cena może trochę zniechęcać ale nie jest jakaś szczególnie wysoka w kategorii oliw z wyższej półki.

Aha, jeśli masz wątpliwości czy olej jest w pełni syntetyczny (PAO/estry) to sprawdzaj opisy na niemieckiej stronie producenta - tam prawo nie pozwala na takie ściemy jak u nas (i w większości krajów).
  • 0

#118 MR12

MR12
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Podlaskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Navi
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:32, 03.05.2022

Poprzedni właściciel lał amsoil oe 5w30, więc dlatego dalej chciałem lać 5w30. Rzadko kiedy mocno wciskam gaz, czasami spod świateł, szybko się rozpędzić, max 4-5 tysięcy obrotów. Jazda głównie po mieście i kawałek poza miastem. Wymiana co 10 tyś lub co rok.


AMSoil oe, to chyba nie jest pełen syntetyk, chociaż na butelce napisane 100%. Na niemieckiej stronie naklejka wygląda inaczej i nie ma napisu 100%. Więc nie wiem. Pełen syntetyk jest chyba tylko w amsoil signature series, dlatego seria oe jest tańsza.

FO RAVENOL to chyba już nie syntetyk?

Jak by co A7/B7 nie zaszkodzi? To nie jest już specyfikacja typowo nastawiona na oszczędność paliwa, a nie na ochronę? Czy lepiej szukać coś pewnego w a5, a3 nawet nie syntetyk np ten ravenol fo?

Oleje pmo też patrzyłem. Pmo extreme 5w30 a3b4, chyba że ten zamiast ravenola.


Właśnie czytając na forum o olejach dowiedziałem się jak producenci oszukują. Posprawdzałem sobie na niemieckiej stronie co jest co. I przez to mam teraz problem z wyborem.

Miałem kupić do hondy motula, bo do dwóch innych samochodów jest zalewany od kilku lat i wszystko jest z nimi w porządku. Motul był kupywany ze względu na to, że na opakowaniu pisze 100% syntetyczny. I tak do niedawna myślałem, że jest w pełni syntetyczny, dopóki nie poczytałem o tych olejach i jak oszukują.

Więc nie wiem czy jest sens zawracać sobie głowę tymi w pełni syntetycznymi olejami i przepłacać, jak te zwykłe nie są złe, skoro nic się z silnikami od kilku lat nie dzieje? Większość ludzi je używa i nie są tego świadomi.

Gdybym się nie dowiedział, to bym dalej zalewał ten zwykły olej myśląc, że kupuję 100% syntetyczny, a teraz nie wiem.

A może Shell helix ultra 5w30 a3/b4? Teraz widziałem na forum, że jedna osoba zalała już do drugiej hondy. To też zwykły olej? Na opakowaniu napisane kłamstwo?
  • 0

#119 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:44, 03.05.2022

Shell Helix Ultra 5W30 i 5W40 to jedne z lepszych olejów z tych popularnych i niedrogich. Nie są to pełne syntetyki ale nie ma co tutaj być jakimś strasznie dogmatycznym i radykalnym że "tylko syntetyk" - oleje na bazie mineralnej, te z gr. III (w przypadku Shella technologia GTL - gas-to-liquid) też potrafią mieć świetne parametry (czasem przewyższające tańsze syntetyki), dobrze się sprawują i nie bardzo jest się do czego przyczepić.
Hydrokraki zrobiły spory postęp, to już nie jest przepaść w stosunku do olejów syntetycznych.
  • 1

#120 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:49, 04.05.2022

A może Shell helix ultra 5w30 a3/b4? Teraz widziałem na forum, że jedna osoba zalała już do drugiej hondy. To też zwykły olej? Na opakowaniu napisane kłamstwo?

 

Mój Acco od nowości był nim zalewany w ASO. Przy przebiegu 160 tyś km zacząłem zmieniać na Amsoil, Fuchs itp. tyle, że 0w30

Przy regulacji zaworów przy tym przebiegu, silnik był czyściutki. Chyba wrócę do niego. 

 

To samo Jazzie. Był lany Shell a ja zacząłem kombinować z Ravenolem i Neste. Też chyba wrócę do niego. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq