Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#16 mikaaeel

mikaaeel
  • Młodszy Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 14.08.2017

K20A6 rocznik 05.2003, LPG STAG Hana

 

144 tys. zalany przed sprzedażą przez poprzedniego właściciela Motul 5w30 X-Clean pobór ok. 1 litr

154 tys. Neste 5w30 CityPro + filtr Knecht, zrobione obecnie 1 700 km, trzyma się poziom górnej lini, może minimalnie mniej czyli 50-100 ml ubytku


Użytkownik mikaaeel edytował ten post 14:23, 14.08.2017

  • 0

#17 Jacek1983

Jacek1983
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:40, 20.08.2017

Też się chętnie wypowiem w temacie.

Auto kupione w maju 2015 r. z przebiegiem 248 kkm. Zalane olejem Castrol Edge 5W30 /taki olej wlewany przez ASO Hondy/.

- przy 249 tys. km zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr OEM Honda 15400RBAF01 /maj 2015- przy okazji dużego przeglądu/

- przy 259  tys. km zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr OEM Honda 15400RTA003 - /grudzień 2015 - między poprzednią wymianą jazda urlopowa "75% trasa, dużo autostrad, trochę w korkach, reszta jazda miejska, stwierdziłem UBYTEK między wymianami 1,2 litra/10 kkm, oczywiście dolewka tego samego oleju/

- przy 269  tys.km zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr OEM Honda 15400RTA003 /czerwiec 2016, duży przegląd, między poprzednią wymianą jazda pół na pół trasa/miasto, mało autostrad i ekspresówek, stwierdziłem UBYTEK między wymianami 0,6 litra/10 kkm - ponad połowa między kreskami, BEZ dolewki/

- przy 281 tys. km, zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr HAMP H1540RTA515 - /kwiecień 2017, znów załapany na wakacyjną jazdę, później na zimową, trasa 70%, sporo ekspresówek, parę razy autostrada, stwierdziłem ubytek między wymianami 1,5/12 kkm, oczywiście uzupełniony/

 

Na dzień dzisiejszy stan licznika 286 tys. km. Ubytek od ostatniej wymiany 0,6 litra /praktycznie cały czas trasa/, dla spokoju uzupełniony pod MAX, bo mam jeszcze kilka tras do zrobienia w sierpniu i wrześniu.

Przy wymianach zawszę leję na pozycję MAX.

Podczas eksploatacji NIGDY nie kręcę na czerwone ani nawet POD czerwone.

Na autostradach lub przy wyprzedzaniu zdarza się kręcić do 6 tys.

Leję cały czas ten sam olej z tego samego źródła.

Staram się jeździć płynnie, w mieście taki delikatny ECO, w trasie szybko osiągam założoną prędkość, potem najwyższy bieg.

 

WNIOSEK z mojej jazdy - spalanie oleju zależy od sposobu eksploatacji lub jak kto woli, dynamiczności jazdy:

- lato, więcej autostrad, ekspresówek, trasy, wyprzedzania = więcej spali oleju;

- zima, więcej miasta, korki, niskie obroty, nie kręcę wysoko silnika, do 3 max 3,5 tys. i zmiana biegu = mniej spali oleju.

 

Jako ciekawostkę napiszę, iż na tym samym oleju, między przebiegami 210 - 290 tys. km, w Civicu EJ9 z silnikiem D14A4, nie trzeba było dolewać nic /ubytki MAX rzędu 0,4 litra/10 kkm - przy LPG/.


Użytkownik Jacek1983 edytował ten post 18:46, 20.08.2017

  • 0

#18 sadam_gizycko

sadam_gizycko
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:GIŻYCKO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:50, 21.08.2017

Witam.

Accord VII gen. 2.0 benz. 2003

1. Auto kupione w kwietniu 2017 przy przebiegu 287 000 km.

2. Zalany był castrol edge 5W30, wymieniany co 15 000.

3. Przy 290 016 km olej wymieniony na Motul eco - nergy 5W30. Zalany pod górną kreskę, od wymiany przejechałem 3 000 km, minimalnie może ubyło, nic nie dolewane.


4. Styl jazdy raczej normalnie, czasem bardziej dynamicznie pod czerwoną kreskę.


  • 0

#19 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:35, 28.09.2017

Kolejna wymiana oleju, serwis A - wg wskazania komputera. Jazda mieszana ale tym razem było sporo szybciej na trasach. Ubyło z górnej kreski do 2/3 stanu. Żadnych dolewek. Tym razem zapodałem 0W30 z uwagi na szybsze przemieszczanie się. Zobaczymy jak będzie się sprawował. f710a3fd208a35f2dbac630359b8d283.jpg

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik lajsta edytował ten post 12:38, 28.09.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#20 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:00, 24.11.2017

Witam Accord Viii R20A3 2009 Comfort.Sprowadziłem w listopadzie 2015r. Przebieg 58000km.Według książki zalewany był olej 10W40. Pierwsza wymiana 12.12.2015 przebieg 60500 olej total 10W40.Pobór oleju około.600ml. Następna wymiana 3.12.2017.Przebieg 71000 km.olej Shell 5W40.Pobór oleju 300 ml.reszta co z bańki 4L.zostało. Następna wymiana 22.08.2018.Przebieg 82000 km.olej Shell 5W30.Pobór oleju prawie niezauważalny do dziś.Aktualny przebieg 85800km.Auto na lpg jazda spokojna czasami szybsza jazda autostradowa 150/170 km/h.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I747 using Tapatalk
  • 0

#21 sadam_gizycko

sadam_gizycko
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:GIŻYCKO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 27.12.2017

Witam.

Accord VII gen. 2.0 benz. 2003

1. Auto kupione w kwietniu 2017 przy przebiegu 287 000 km.

2. Zalany był castrol edge 5W30, wymieniany co 15 000.

3. Przy 290 016 km olej wymieniony na Motul eco - nergy 5W30. Zalany pod górną kreskę, od wymiany przejechałem 3 000 km, minimalnie może ubyło, nic nie dolewane.


4. Styl jazdy raczej normalnie, czasem bardziej dynamicznie pod czerwoną kreskę.

Dzisiaj przy przebiegu 300 177 km zrobiona płukanka motulem i zalany olej Motul eco-nergy 5W30. ubytek przez 10 000 km około 700 ml oleju.


  • 0

#22 Vister81

Vister81
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:16, 14.03.2018

Accord VI generacji F18B2, benzyna 2002 rok + instalacja LPG.

 

1. Zakup w styczniu bieżącego roku przy przebiegu 259.000 kilometrów, zalany Mobil 5W30 i poziom oleju na bagnecie mniej więcej na 3/4 między min - max.
2. W tej chwili przebieg 262.500 kilometrów, stan oleju przy około 261 tysięcy był już poniżej połowy między minimum a maximum, dolałem więc jakieś 600ml Castrol Edge Titanium 5W30.
     Wymiana oleju na Valvoline MaxLife 5W40.

 

Zobaczymy jak będzie teraz, przy następnej wymianie (i następnym wpisie) zalewam Ceratec lub Ceramizer.

 

Średnie spalanie 10.69l/100km LPG.


Użytkownik Vister81 edytował ten post 21:16, 14.03.2018

  • 0

#23 dEboo

dEboo
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Świnoujście
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:54, 18.04.2018

Accord VI generacji F20B6, benzyna 2000r. + LPG od 4 lat.

 

-Zakup styczeń 2018 z przebiegiem 291 000 oryginalny od nowości w Polsce, spożycie 1l  2500KM

-Wymiana luty 2018 razem z rozrządem na Milersa Trident 5w30 w mieście nic mi nie ubywało, po wyjechaniu na trasę załamka 700kilometrów prędkośc 120/130km/h (3500obr/min)znikneło 1litr oleju, brak wycieków z silnika, zero dymka przy odpalaniu auto nie kopci za sobą(sprawdzone kolega za mną jechał). Kupuje olej z biedronki i leje i mam gdzieś tego trupa.

 

Spalanie lpg przy 120km/h 11l w mieście ok 13/13,5l lpg.


Użytkownik dEboo edytował ten post 14:55, 18.04.2018

  • 0

#24 Gr3at

Gr3at
  • Forumowicz
  • 190 postów
  • Skąd:Swobnica
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:14, 10.08.2018

Accord VI 1.8 po remoncie ok 60 tys km temu

Zużycie max 0,6 l na 10 tys. przy 5W40 i dynamicznej jeździe (czasami do czerwonego pola) i to na LPG. Ubywa prawdopodobnie przez duże pocenie pokrywy zaworów (muszę poprawić uszczelnienie) i chyba delikatnie z simmeringu od rozrządu (mimo zmiany).

Kiedyś za to miałem masakrę z poborem oleju, min 1 l na 1 tys, potem chyba doszło do 2-3 l na 1 tys przy dynamicznej jeździe ;)

Jestem bardzo zadowolony. Olej to Valvoline 5W40 All Climate Diesel, zmiana co 10 tys. Silnik klepie, ale chyba ten typ tak ma, bo nic poza tym się nie dzieje.

Użytkownik Gr3at edytował ten post 22:16, 10.08.2018

  • 0

#25 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:56, 21.02.2019

Posprzątane- dla jasności zapraszam to przeczytania pierwszego posta - wyraźnie napisane czego temat dotyczy :)


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#26 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:14, 22.02.2019

Jak posprzątałeś to mogłeś chociaż podać gdzie te wpisy przeniosłeś, bo jeżeli usunąłeś to jest to nie na miejscu.


  • 0

#27 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:09, 22.02.2019

Wpisy były nic nie wnoszące i tworzyły ogólny śmietnik w tym temacie

Dla mnie nie na miejscu było nie czytanie pierwszego postu , który wyraźnie mówi czego temat ma dotyczyć i czemu ma służyć.


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#28 Antau

Antau
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU1
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 08.12.2019

Accord VIII r20a3.

Kupiony z przebiegiem 147 xxx w aso jako używane. Olej rzekomo był wymieniony przed moim kupnem lecz wymieniłem zaraz po przyjeździe do domu i...

-przy 148 tyś. wlany Valvoline 5w30, pobór ok 4l na 10 000 km,

-przy 159 tyś. wlany Motul Ecoenergy 0w20, 

Od wymiany zrobione ok 3 tyś. i  1.5l (bierze i to dużo). Dodam, że co każdą wymianę oleju zalewam płukankę LM.


  • 0

#29 Paciu

Paciu
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Hannover
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:20, 08.12.2019

Accord VIII K24z3 olej od kupna przez 3 lata na poczatku 2 razy motul x cess 5w40 potem x-max 0w40 zrobilem autem w tym czasie ok 70 tys km olej co 10 tys wymiana. I zawsze 1 litr poboru na 10 tys km. Jazda przewaznie autostrada.(35km codziennie do pracy).
  • 0

#30 typer2014

typer2014
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:-----
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:19, 18.12.2019

niedawno oglądałem filmik jakiegos yt ubera który mówił o tym jak silniki poddają sie przez olej 5w 30 i nie moge go znalesc. ale ze panewki potrafią sie obrócić i zeby lepiej zalewać 10w 60 poniewż szybciej sie rozprowadza po magistrali itd prosze mnie nie hejtowac niejestem mechanikiem pisze to co sm gdzies usłyszałem ile w tym prawdy nie wiem ale chetnie sie dowiem  


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq