Też się chętnie wypowiem w temacie.
Auto kupione w maju 2015 r. z przebiegiem 248 kkm. Zalane olejem Castrol Edge 5W30 /taki olej wlewany przez ASO Hondy/.
- przy 249 tys. km zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr OEM Honda 15400RBAF01 /maj 2015- przy okazji dużego przeglądu/
- przy 259 tys. km zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr OEM Honda 15400RTA003 - /grudzień 2015 - między poprzednią wymianą jazda urlopowa "75% trasa, dużo autostrad, trochę w korkach, reszta jazda miejska, stwierdziłem UBYTEK między wymianami 1,2 litra/10 kkm, oczywiście dolewka tego samego oleju/
- przy 269 tys.km zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr OEM Honda 15400RTA003 /czerwiec 2016, duży przegląd, między poprzednią wymianą jazda pół na pół trasa/miasto, mało autostrad i ekspresówek, stwierdziłem UBYTEK między wymianami 0,6 litra/10 kkm - ponad połowa między kreskami, BEZ dolewki/
- przy 281 tys. km, zalany Valvoline Max Life 5W40 + filtr HAMP H1540RTA515 - /kwiecień 2017, znów załapany na wakacyjną jazdę, później na zimową, trasa 70%, sporo ekspresówek, parę razy autostrada, stwierdziłem ubytek między wymianami 1,5/12 kkm, oczywiście uzupełniony/
Na dzień dzisiejszy stan licznika 286 tys. km. Ubytek od ostatniej wymiany 0,6 litra /praktycznie cały czas trasa/, dla spokoju uzupełniony pod MAX, bo mam jeszcze kilka tras do zrobienia w sierpniu i wrześniu.
Przy wymianach zawszę leję na pozycję MAX.
Podczas eksploatacji NIGDY nie kręcę na czerwone ani nawet POD czerwone.
Na autostradach lub przy wyprzedzaniu zdarza się kręcić do 6 tys.
Leję cały czas ten sam olej z tego samego źródła.
Staram się jeździć płynnie, w mieście taki delikatny ECO, w trasie szybko osiągam założoną prędkość, potem najwyższy bieg.
WNIOSEK z mojej jazdy - spalanie oleju zależy od sposobu eksploatacji lub jak kto woli, dynamiczności jazdy:
- lato, więcej autostrad, ekspresówek, trasy, wyprzedzania = więcej spali oleju;
- zima, więcej miasta, korki, niskie obroty, nie kręcę wysoko silnika, do 3 max 3,5 tys. i zmiana biegu = mniej spali oleju.
Jako ciekawostkę napiszę, iż na tym samym oleju, między przebiegami 210 - 290 tys. km, w Civicu EJ9 z silnikiem D14A4, nie trzeba było dolewać nic /ubytki MAX rzędu 0,4 litra/10 kkm - przy LPG/.
Użytkownik Jacek1983 edytował ten post 18:46, 20.08.2017