Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji TYMCZASOWY

all_gen olej zużycie jaki

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
186 odpowiedzi w tym temacie

#1 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 21:14, 07.09.2016

Koledzy
Zgodnie z Waszymi sugestiami powstaje ten wątek, w którym możecie podzielić się Waszymi wrażeniami i faktami z eksploatacji olejów w Waszych Accordach.
Bardzo proszę, aby informacje te były zwięzłe, konkretne i krótkie (no i przede wszystkim prawdziwe), by dzięki temu mogły być użyteczne dla innych.
Oto przykład (dane prawdziwe dotyczące mojego Accorda):

Accord VII gen., rocznik 2004, silnik 2.0, bez żadnych przeróbek/poprawek, wcześniej prawdopodobnie był zalewany olejem 5W30 (jak wynika z historii serwisowej często Shell'a)
- przy przebiegu 148 800 (2011-08-05) wlany olej Mobil1 5W50 (niezgodny z zaleceniami Hondy), przejechane na nim 9 000 km (miasto/trasa 50/50; 20% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: poniżej 1l, styl jazdy: normalny
- przy przebiegu 157 768 (2012-05-30) wlany olej Millers XF LongLife 5W30, przejechane na nim 13 000 km (miasto/trasa 60/40; 30% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: poniżej 1l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 170 702 (2013-07-19) wlany olej Millers CFS 0W20, przejechane na nim 6 200km (miasto/trasa 70/30; 20% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: poniżej 1l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 176 950 (2014-05-15) wlany olej Amsoil 0W20, przejechane na nim 12 000 km (miasto/trasa 50/50; 30% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: ok. 2,5l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 188 958 (2015-05-15) wlany olej Amsoil 0W20, przejechane na nim 9 800 km (miasto/trasa 50/50; 70% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek: ok. 2,5l, styl jazdy: dynamiczny
- przy przebiegu 198 729 (2016-07-26) wlany olej Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W40, przejechane dotychczas 2 500 km (miasto/trasa 10/90; 50% trasy po autostradach/ekspresówkach), ubytek ok. 100-200ml (nieco ponad 1mm na bagnecie), styl jazdy: dynamiczny
Podczas eksploatowania AMSOIL'a delikatnie 'pociła się' miska olejowa (auto nie zostawiało żadnych śladów nawet przy długotrwałym postoju, ale trochę oleju pewnie 'uciekło').
Na olejach 0Wxx trochę łatwiejszy rozruch zimą i zdecydowanie szybsze rozgrzewanie silnika/oleju - w zasadzie po maksymalnie 1 minucie i 1 km jazdy osiąga temperaturę roboczą (oczywiście zimą nieco dłużej, ale zdecydowanie krócej, niż na 5Wxx).
Do ostatniej wymiany zawsze stosowałem filtry MANN'a, ostatnio OEM (Made in Japan).
Różnicy w kulturze pracy nie zauważyłem, różnic w spalaniu również.


Bardzo proszę o podawanie rzeczywistych wartości, bez ukrywania czegokolwiek.
Posty, które zdaniem Moderatorów będą wartościowe zostaną przeniesione do wątku Olej silnikowy - opinie/fakty z eksploatacji, pozostałe będą systematycznie kasowane, tak by wątek zajmował nie więcej niż 1-2 strony.

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 08:06, 08.09.2016

no to proszę zobaczymy jak to się sprawdzi:)

 

Accord CG8 F18B2 - sedan silnik 1.8 - przedlift- rocznik 2000

 

Do początku zalewany mobilem 10w40 jak wynika z historii serwisowej

Przy 159 tys km zalałem go olejem Motul 5w40 8100 XCESS - spalanie oleju na  przy różnej jeździe 50%miasto 50% trasa - 0,5l/10tyskm - zmiana oleju co 10 tys km

Przy 250 tys km zalany Shell Helix Ultra 5w40 - spalanie oleju - 1,5l na 15 tys km- zmiana co 15 tys km-  50% miasto/50% trasa

Przy 280 tys km zalany spowrotem Motul 5w40 8100 XCESS- spalanie po 5tys km - 0,2l na te 5 tys km przejechane - 80%miasto 20% trasa

 

Nigdy nie stosowałem żadnej płukanki silnika

 

Wycieki drobne jeśli były to naprawiane na bierząco- bez wpływu na pomiary olejowe

 

Po przejsciu z Mobila10w40 na Motula 5w40 - zdecydowanie ułatwiony rozruch w mrozy -10 i poniżej 

- klawiatura przy regulacji zawroów po Mobilu ciemna , brązowo-bursztynowa

-po pierwszej wymianie na Motula widać było ,że klawiatura jest czystsza, ale dalej był bursztynowy osad

- po dwóch wymianach Motula klawiatura srebrna błyszcząca- zero osadów

Wg mnie po przejściu na Shella spalanie delikatnie wzrosło j.w.- poza tym nic się nie zmieniło- klawaiatura czyściutka, praca silnika bez zmian


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:15, 08.09.2016

Accord CL9 '04 seria

1. Zakup przy przebiegu 218000km (05.2014) zalany Mobil1 5w50, brak danych do oceny zużycia z uwagi na krótką eksploatację.

2. Przy przebiegu 219933 (06.2014) zalany Castrol 5w30, zużycie poniżej 1l/1tkm, jazda normalna.

3. Przy przebiegu 230160 (05.2015) płukanka millers i zalany Millers Longlife Eco 5w30, zużycie poniżej 1l/10tkm, jazda normalna.

4. Przy przebiegu 241404 (01.2016) płukanka amsoil i zalany Amsoil 0w20, zużycie poniżej 3l/10tkm, jazda nieco bardziej dynamiczna niż poprzednio.

Jazda w cyklu mieszanym z przewagą trasy (ok 70%:30%) choć jest to bardzo luźny szacunek.

Jeśli idzie o spalanie PB to po przeglądnięciu aplikacji wychodzi na Millersie średnia 8,49l/100km (na podstawie przejechanych 11244km) a na Amsoilu 8,31l/100km (na podstawie przejechanych 9268km). Z tego wynika oszczędność ok 18l/10tkm na korzyść tego drugiego, co w sumie pokrywa koszty dolewek ;-)

Użytkownik tolakowy edytował ten post 12:29, 09.09.2016

  • 0

pzdr


#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:21, 16.09.2016

Accord Aerodeck CE2

1. Zakup przy ok 123kkm - zalany Valvoline Max Life 10W40, zrobione ok 12kkm, dolane ok litra i na koniec stan minimum (czyli całkowite żużycie ok 2l)

2. ok 135kkm płukanka + Valvo Max Life 10W40 zrobione ok 12kkm, dolane ok litra i na koniec stan minimum (czyli całkowite żużycie ok 2l)

3. ok 147kkm płukanka + Valvo Max Life 10W40 zrobione ok 12kkm, dolane ok litra (całkowite żużycie ok 1,5l)

4. ok 159kkm płukanka + Motul 10W40, jak zwykle ok 12kkm zrobione, pobór poniżej litra.

................

W międzyczasie

Fuchs 10W40 z molibdenem. Zauważalnie głośniejsza praca zimą (klekotał jak diesel po odpaleniu)

powrót do Motula, pobór przy utrzymywaniu max stanu poniżej 0,5L

Nawinął się ENEOS Premium 10w40 - jednorazowo, pobór przy utrzymywaniu max stanu poniżej 0,5L

MILLERS EE SEMI SYNTHETIC 10W40 - jednorazowo, pobór przy utrzymywaniu max stanu poniżej 0,5L

Shell Helix HX7 10W40 - - jednorazowo, pobór przy utrzymywaniu max stanu poniżej 0,5L - przy zmianie zauważono znacznie więcej metalu wyłapanego przez korek magnetyczny

Ok 249kkm - Motul 10W40,


Ogólnie ze wszystkich olejów najlepiej sprawował się Eneos oraz Motul.
Shell - jak opisano - nagle ok 2x więcej syfu wyłapane.
Valvo Max Life - po przekroczeniu ok 6-7kkm zaczyna znikać. Wcześniej stan ani drgie.

Dlaczego powrót do Motula?
Bo wg mnie był najlepszy, chociaż nie wykluczam testów Mobila 5w50 na zimę.


Edit
258 888
Nagle motula trzeba było dolać 2.5l na 10kkm. Wcześniej brał ok 0.5l na 10kkm.

Wpadł Nestee 5w50.
  • 0

#5 Gu-Ardian

Gu-Ardian
  • Klubowicz
  • 123 postów
  • Skąd:Przeworsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:17, 16.01.2017

Auto kupione w maju z przebiegiem około 221 000 km 

Brak informacji na temat zalanego oleju, od razu wymiana na Shell 5W30.

 

Po pierwszych 5k km ubytków brak. 

Założona instalacja LPG Stag.

Przejechane 10k km po założeniu, ubytek około 1l/10k km.

Pokrywa zaworów czysta, brak wycieków.

 

Zmiana oleju była 13.01.2017. Wlałem Castrol 5W40 (taki dostałem za free)

 

Będę aktualizował wraz z wyjeżdżonymi kilometrami.


  • 0

#6 MarcinF18B2

MarcinF18B2
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:36, 17.01.2017

Witam.
Mój Accord to VI gen z silnikiem F18B2, 2002 rok, sama benzyna.
Jeżdżę nim od trzech lat na oleju Motul 10W40 Synergie 6100. Nigdy nie stosowałem żadnych płukanek. Przebieg aktualnie 170000km (podobno) ;)
Olej wymieniany co 10-12 tyś. km. Przy mieszanej jeździe, czasem na czerwonym polu, pobiera około 1l oleju od wymiany do wymiany.

Pozdrawiam

Użytkownik Seth edytował ten post 07:25, 18.01.2017

  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:11, 18.01.2017

za kolejny post nie na temat daje z miejsca ostrzeżenie!!!!


  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:57, 18.01.2017

Accord VII K24A3.

1. Zakup przy ok 136tkm - w papierach napisane że jeździł na 10W40

2. Wymiana przy ok.138 tkm na Mobil 0W20 + płukanka LIQUI MOLLY Pro-Line Engine Flusch - zużycie ok 3,5l / 10tkm - Jazda dynamiczna czasami na czerwonej kresce

3. Wymiana przy ok 148 tkm na Valvoline Synpower ENV C2 5W30 + płukanka LIQUI MOLLY Pro-Line Engine Flusch - prognozowane zużycie takie same ok 3,5l / 10tkm (narazie przejechałem ok 8 tkm) - Jazda dynamiczna czasami na czerwonej kresce

 

Zużycie oleju zależy dużo od stylu jazdy i wielu czynników (zima, lato, samopoczucie do dynamicznej jazdy itp) dlatego ciężko jest powiedzieć ile oleju zużywa moja Hania.

Np jak było ciepło (lato), jazda często powyżej 4 tys obrotów i częściej wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu to oleju szybko ubywało.

Natomiast teraz jest zima i jeżdżę spokojnie do 3-4 tyś obrotów (sporadycznie wskazówka obrotomierza na czerwonym polu) to ubytek oleju jest minimalny.

 

Post będę starał się aktualizować.


Użytkownik Chmielo1 edytował ten post 13:58, 18.01.2017

  • 1

#9 JanekWLKP

JanekWLKP
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 23.01.2017

Obecnie świeżo zalany olejem Petronas Syntium 0w20 wcześniej był Castrol Edge 0w30 

 

Pierwsze wrażenie i spostrzeżenie  - przełączenie na gaz następuje szybciej niż na Castrolu (o dobre 500 m) i wcześniejsze uzyskiwanie temperatury optymalnej przez silnik.

 

Mam wrażenie że silnik ciszej chodzi ale jest to bardzo subiektywne bo w ogóle te silniki na wolnych obrotach są cichsze.


  • 0

#10 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:33, 25.01.2017

Accord VI 1999 2.0 ES:

273 000km - olej obecny przy zakupie Castrol Magnatec 10W40, ubytek widoczny na bagnecie

273 400km - wymiana na Valvoline SynPower 5W40 (z płukanką Valvoline), ubytek:

-0,1l/1000km przy jeździe spokojnej

-do 0,2l/1000km podczas jazdy dynamicznej

288 000km - wymiana na świezy Valvoline SynPower 5w40, bez płukania

292 000km (aktualnie) - brak zmian w poborze oleju

Jestem na 100% pewny, że tego Castrola brał na początku więcej, ale za krótko na nim jeździłem, żeby dokładnie zmierzyć. Ogólnie jestem zadowolony ze zmiany i efektów :)


Użytkownik kslavek edytował ten post 19:35, 25.01.2017

  • 0

#11 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:48, 26.01.2017

Accord R20A3 CU1 2010, jeżdżę od dwóch lat, obecny przebieg prawie 190kkm, kupiony ok. 160kkm, z faktur wynika, że jeżdżony był od początku na oryginalnym, syntetycznym oleju Honda 5W40.
1. Po kupnie wypłukałem silnik Motul'em Engine Flush, wymieniłem olej na Motula 5W30 i pierwszą wymianę komputer zgłosił mi po 7,5 kkm! Wtedy nie dolewałem nic.
2. Następna wymiana przy przebiegu ok. 167,5 kkm, płukanie Motulem i olej Motul 0W30. Po tej wymianie, z tego co pamiętam, dolałem jakieś 0,5 L.
3. Kolejna wymiana przy przebiegu ok.179,4 kkm, ta sama płukanka z tym, że olej Amsoil 0W20. Po tym dolałem łącznie 0,5 L.
4. Dzisiaj wymiana przy przebiegu widocznym na foto, płukanka Archoil, olej Amsoil 0W20. Spożycie oleju - jeszcze nieznane ale mam nadzieję, że utrzyma się na podobnym poziomie
2ba9d2b0c5a99096ae8671568239cf9e.jpg

Pisane z RN3P SE


Użytkownik lajsta edytował ten post 13:19, 26.01.2017

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#12 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:40, 26.01.2017

Accord VII Tourer 2,0 2005r. kupiony przy przebiegu 151 kkm do tego czasu lany castrol 10w60 i przy ostatniej wymianie Mobil 5W50

159 kkm - płukanka milers - wlany Motul 0W20 dolane około 0,8L

176 kkm - wlany Neste 0W20 - dolane około 0,8L

192 kkm - wlany Total Quartz 0W20 - dolane około 0,5 L

207 kkm - wlany Shell 0W20 + płukanka- aktualnie około 212kkm jeszcze nie dolewałem ale już zeszło poniżej połowy.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#13 Burza

Burza
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Śląsk/Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:44, 20.03.2017

Witam. U mnie tak od nowości do 75000 tys km był zalewany olej Shell Helix Ultra Racing 10w60 (taki lali w ASO  :depresja: )

Od 75 tys do teraz (obecnie 112 tys) Motul 0w20  8100 Eco Lite ubytek ok 0,5 litra na 10 tys km.

Wymiany co 10-12 tys km - tryb jazdy mieszany z przewagą miasto 60% do 40%

Obecnie szykuję się do kolejnej wymiany -  Motul lub Valvoline


  • 0

"W Hondzie jest tak. Wrzucasz 3 biegi i nie ma kolegi"


#14 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:43, 28.07.2017

ACCORD VII 2004r. krajowka kupiony w 210r   6 latek przebiego 172 tys  Obecnie ma 326tys.

Aso zalało go mobilem 5w/50 nie wiem czemu

 

 

173 tys olej Shell 5w/40 15 tys pobór 1l litr przy czestym katowaniu pod czerwone pole

188 tys olej Amsoil polecany przez was 5w/30 tym razem wymiana po 20 tys dolewka 2x  w sumie ok 1.2l

208 tys        Amsoil 5w/30 załozony gaz !  nie zauwazyłem roznicy w pobore oleju też ok 1L +

228 tys amsoil 5w/30 tak samo

248 tys amsoil 5/w30 tak samo

272 tys Amsoil 5w/30 kolo 1.5l wiecej niz 20 tys

292 tys amsoil 5w/30 1.2L 19 tys

301 tys AMSOIL   5w/40 TANSZY troche wiec kupiłem zrobione 20 tys dolewka nie cały LITR 

321 tys AMSOIL  5w/40        

 

nie wiem czy fantazjuje ale na oleju 5w/30 silnik jak by mnie palił i dół silnika jak by ciut mocniejszy jezdze tyle lat i tak mi sie wydaje /

5w/40 tanszy ciut mniejsza dolewka czy warto??   Nie wiem ogolnie jestem zdziwiony małym poborem oleju nawet na 5w/30

 

Olej zmieniany co 20 tys wiec zadko nie zauważyłem zmiany w osiagach ITP. Czasem filtr oleju nie ma tu duzego znaczenia?? zamiast filtrona zakładałem te lepsze niby bawełniane.


 


  • 0
CBR

#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:32, 14.08.2017

Accord VII, 2.4 z LPG, przebieg na ten moment 286k km.

Zalany olej Specol Spec Gold Synthetic SN/CF FE 0W/30 + filtr olejowy OEM Honda

Zrobione póki co ok 7k na tym oleju, dolałem nieco ponad 0.5l

Aktualnie planuję zrobić kolejną płukankę, zalać ten sam olej, znowu filtr OEM a potem zapodać Ceramizer. Zobaczymy jak się to będzie zachowywać.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen, olej, zużycie, jaki

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq