Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Dolot do 2.4

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 Milczar1989

Milczar1989
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:braak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 05.09.2016

Witam, od roku mam accorda 2.4 typ s i coraz bardziej zastanawiam sie nad zrobieniem dolotu. Widziałem ze są K&N i Injen , długie ramie i krótkie, które bardziej polecacie? Gdzie można kupic.? Auto ma niecałe 11 tys przebiegu i nie wiem czy jest sens cos zmieniac. Moze wypowie sie ktos kto ma zrobiony cały dolot, jakie są plusy i minusy. Pozdrawiam


  • 0

#2 Karbala

Karbala
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:217
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 42
Super

Napisano 16:39, 05.09.2016

Ja mam wkladke k&n do filtra... I jak dla mnie dzwiek jest fajny a cały dolot CAI czy injen to dla mnie wioska zalatuje i za bardzo glosny jest. To jest tylko moje zdanie! A ty zrob jak chcesz
  • 0

No Red Line no Fun :)


#3 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 17:24, 05.09.2016

Na ebay jest spory wybór tylko szukaj "cold air intake acura tsx" jako, że większość to z rynku amerykańskiego, a tam wersja europejska jest niedostępna, a Acura TSX to klon Accorda. Polecam wersję długą, ale koniecznie dokup skarpetę hydro aby silnik nie zassał wody. Wersja krótka, czyli "short ram" zasysa nagrzane powietrze w związku z tym nie ma takiego zysku jak z długiej rury. Te zestawy z US są zresztą konwertowalne 2 in 1 więc latem można jeździć na wersji długiej, a w sezonie deszczowym na krótkiej. Firmy: Injen, Takeda i jeszcze kilka innych.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik rhaegar edytował ten post 17:25, 05.09.2016

  • 0

#4 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:57, 05.09.2016

Ja też mam wkładkę K&N i jest spoko. Jeśli chcesz sprawdzić jak chodzi na dolocie ze stożkiem to zdejmij rurę ssące przed filtrem i się przejedz.

Jak dla mnie,jest za głośno.

Gdybym używał tego auta jako zabawki,to zapewne bym się skusił,bo w Crx tak mam i jest frajda,bo pięknie V-tec-a słychać,ale jeżdżąc w trasy to przeszkadza.


  • 0

#5 tshooda

tshooda
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Borowa k. Dębicy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:~200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:23, 05.09.2016

Ups! Nie ten gen :) Choć może do VII będzie podobnie :)

 

Też się zastanawiam nad modyfikacją dolotu. Aktualnie latam z wkładką K&N. Trochę poczytałem i w sumie sam już nie wiem. Założyłbym CAI z możliwością przepięcia na Short Ram jednak obawiam się trochę tego zassania do K24A3 wody.. wiem, jest Hydroshield tylko pytanie czy on się sprawdza? Ta "skarpeta" nie ma żadnego wpływu na ilość przepuszczanego powietrza? Zna ktoś może przypadki w K20/24 zassania wody do cylindrów przez CAI? Noi sam dźwięk, czy nie będzie za głośno w przedziale do 4 tys. obr.

 

Autkiem jeżdżę na codzień, raczej bez "offroadów". Zdaża się dość często też wozić dwójkę maluchów na kanapie :)

 

Noi jeszcze jedno pytanie, można jeździć na seryjnej puszce bez rezonatora? Jakbym się już zdecydował to przed zakupem wydarłbym rezonator żeby sprawdzić głośność a żeby nie musieć zakładać od nowa do czasu założenia CAI/Short'a jeżeli głośność będzie OK.

 

Pzdr!


Użytkownik tshooda edytował ten post 19:24, 05.09.2016

  • 0

#6 paragraf

paragraf
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Olsztyn
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 05.09.2016

Od 2 lat mam zamontowany Icebox z firmy CT-Engineering. Dzięki temu do silnika nie dostaje się już gorące powietrze z komory silnika, co było szczególnie uciążliwe latem i powodowało irytujące opóźnienie reakcji auta na wciśnięcie pedału gazu i w mojej ocenie pogarszało osiągi. Ponadto dźwięk zmienił się na plus (warczy jak złe :-)), im więcej obrotów tym lepiej :) Dolot konstrukcyjnie zbliżony do fabrycznego, stąd nie jest potrzebny hydroshield. Z testu zamieszczonego na stronie  https://www.heeltoea...acura-tsx.html. wynika, że ten dolot jako jeden z nielicznych istotnie poprawia moment obrotowy poniżej 3000 obrotów - i dlatego jest polecany do aut ze skrzynią automatyczną.

Na minus - na autostradach i drogach ekspresowych jest trochę głośniej w środku (wyjęty rezonator).

 

 


  • 0

#7 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:00, 05.09.2016

tshooda tak jak pisałem wyżej: Jeśli chcesz zbadać głośność zdejmij rurę dolotową przed filtrem,przejedz się kawałek i ocenisz.

Ogólnie jazda ze stałym obciążeniem nie jest głośna,ale jak obciążenie wzrasta ,szczególnie na wysokich biegach,to jest zbyt głośno.

Oczywiście jest to przyjemny dzwięk,ale na dłuższą metę męczący.


  • 0

#8 Milczar1989

Milczar1989
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:braak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:31, 10.09.2016

jest gdzies instrukcja jak wyjac rezonator ?


  • 0

#9 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:38, 11.09.2016

Jeździłem bez tej rury łączącej rezonator z filtrem jeden dzień i to wystarczy. Hałas taki że wszystko w środku się trzęsie. Nie wiem czy taki sam jest ze stożkiem w miejscu rezonatora czy w środku jest ciszej.
  • 0

#10 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:14, 11.09.2016

Troszkę ciszej,ale niewiele.

Najgłośniej przy przyspieszaniu,jak pedał w podłodze to jest baaardzo głośno.

Jak jezdziłeś bez rury,to wiesz o czym mówię :cwaniak: .


  • 0

#11 TomekRaku

TomekRaku
  • Młodszy Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Czestochowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:22, 12.09.2016

Jest glosniej wtedy kiedy ma byc czyli jak but idzie w podloge przy agresywnym przyspieszaniu i otwartej 100% przepustnicy. Przy normalnej jezdzie jest kulturalnie lub rasowo kiedy spod maski/nadkola slychac pomruk stozka a ludzie wokol rozgladaja sie co za V6-8 przejezdza hehe :) moze zalezy tez od filtra, w Preludzie mialem gabke HKSa i byla glosniejsza. Ale jesli ktos sie zastanawia czy zalozyc do 2.4 (ja mamm w CL9) to uspokajam nie ma powodow do obaw przed glosna praca, nawet w trasie, chyba ze butujecie non topem ;)

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 pawel84

pawel84
  • Forumowicz
  • 277 postów
  • Skąd:Devizes .UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:25, 12.09.2016

Skoro komuś jazda bez rury ssącej przeszkadza,to i ze stożka też nie będzie zadowolony.

Akurat w trasie też przeszkadza,bo jak masz przyspieszyć z np.150 do 180 na 6 biegu,to buczy strasznie.

Zależy też jaka trasa ,bo jak 200-300km,to jeszcze ok,ale jak ja miałbym  jechać 2000km do Polski ze stożkiem,to chyba bym ogłupiał.

Wiem bo mam taki dolocik: http://www.ebay.co.u...LYAAOSwT~9Wl63J

Ale nie da się jezdzić w dłuższe trasy na tym,choć brzmienie naprawdę przyjemne,ale nie na tak długie trasy.Dlatego przed wyjazdem do Polski zarzucam seryjną puszkę z wkładką K&N i jest spokój.

A szczerze to poza brzmieniem nie odczuwam wielkiej różnicy w osiągach,więc polecam wkładkę K&N.Na  seryjnym filtrze nie jezdziłem.

Każdy ma auto o innym przeznaczeniu ,więc każdy musi indywidualnie rozpatrzyć temat


  • 0

#13 jay11

jay11
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:10, 12.09.2016

Też myślałem nad jakąś wkładką do oryginalnej puszki. Bardziej mi chodzi o elastyczność niż o hałas. W 101 napraw było porównanie filtrów i w porównaniu do OEM to sportowa wkładka dużo lepszy przepływ powietrza miała.
  • 0

#14 raczyk

raczyk
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Busko Zdrój
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:45, 12.09.2016

znalazł może ktoś ten dolot CT ale do VIII ??


  • 0

#15 tobwac

tobwac
  • Forumowicz
  • 63 postów
  • Skąd:KGR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE-S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:57, 13.09.2016

Ja mam short ram Takedy mam go juz kilka lat i jestem zadowlony

jak koledzy wyzej napisali napewno jest glosniej zwlaszcza na wysokich obrotach jezeli jestes zwolennikiem takiego dzwieku polecam banan podczas dynamiczniejszej jazdy nie zejdzie CI z twarzy :D

 

 

 

dolot CT jest narazie niedostepny tlumacza to zbyt malym zainteresowaniem ale nie wykluczaja ze bedzie znowu w sprzedazy jak sie komus poszczesci to znajdzie uzwany ale w wysokiej cenie :P

 

co do samego dolotu nie ma sesu go wstawiac jezeli nie planujecie zrobić mapy

zostało potwierdzone przez Vit Tuned ze samo zalozenie dolotu powoduje utratę mocy

jedyna zaleta jest brzmienie silnika :D


Użytkownik tobwac edytował ten post 11:02, 13.09.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq