Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana sprzęgła VIII gen.

VIII Sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 gany

gany
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:180000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CL-1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:26, 04.09.2016

Witam wszystkich forumowiczów

Zakupiłem właśnie swoją następna hondę. Jest to accord 2.0 w wersji tourer. Auto jest z 2010 roku, przebieg 115000 i zakupiony od pierwszego właściciela z polski, który serwisował je w ASO. Zrobiłem duży przegląd i w serwisie potwierdzili moje przypuszczenia, że sprzęgło posiada objawy niewielkiego zużycia. Osobiście uważam, że to nie tarcze ale docisk. Moje pytanie:

 

1-Gdzie dokonać wymiany ASO czy warsztat,

2-Jeżeli warsztat to proszę o polecenie takowego. Jestem z okolic Olsztyna,

3-Komplet sprzęgła to tarcza, docisk i łożysko oporowe. Co jeszcze przy okazji wymienić,

4-Jakie sprzęgło polecacie.

 

Dziękuję wszystkim za odpowiedź i życzę bezawaryjnego użytkowania swoich hond.


  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2133 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K20
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:54, 04.09.2016

Jak akceptujesz ceny ASO to tam jedź. Przy tak małym przebiegu sprzęgło wymaga wymiany?

Jakie masz objawy niewielkiego zużycia?


  • 0

#3 Heka

Heka
  • Moderator
  • 1536 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 50
Super

Napisano 20:57, 04.09.2016

1 - To zależy od kasy

2 - Pytaj w dziale regionalnym

3 i4 - opcja "Szukaj". :)


  • 0

Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód :zoltek:

Obecnie

Było

 


#4 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1027 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:25, 04.09.2016

I tulejka wałka w wale korbowym.Dodatkowo olej do skrzyni bo  po przebiegu widać że będzie do wymiany (120 tyś)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:28, 04.09.2016

  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 3877 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:52, 04.09.2016

Tzn. ...co przez to rozumiesz?.Objawy lekkiego zużycia ? Jakie są objawy ?
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#6 gany

gany
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:180000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CL-1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 04.09.2016

1- choć nie było potrzeby zrobiłem duży przegląd koszt 2100 w Honda Daszuta,

2-tak myślałem że tulejka wałka, uszczelniacz lepiej tez wymienić,

3- samochodem jeździł mąż i zona więc sprzęgło będzie  do wymiany "daj kobiecie samochód" :)

4- na jedynce muszę trzymać pedał sprzęgła w połowie i dawać dużo gazu bo szarpie lub gaśnie, to oznaka wadliwego docisku i dobrych tarcz,

5-problem pkt.4 pogłębia się wraz ze wzrostem czasu jazdy, na zimnym ok-docisk to nie korek i temperaturę łapie szybko,

6-przy szybkim przyspieszeniu i zmianie biegu z 4-5 , obroty szaleją do góry, tzw, zawycie mówiąc w żargonie, to znak że docisk nie działa prawidłowo i działa skokowo-moim zdaniem :)

7-na sprzęgło szykuję gdzieś 2-2,5 tysiąca

8-sprzegło to nie konstelacja oriona, że przesunie się za jakieś około 10 miliardów lat, lichy użytkownik może rozwalić sprzęgło robiąc 20 tys.

9-wlodar sprzęgło to element eksploatacyjny i jego praca zależna jest od użytkownika oraz stylu jazdy, a co za tym idzie  tarcze mogą być ok a docisk rozwalony przez trzymanie nogi na sprzęgle, docisk może być ok a tarcze spalone, od nieumiejętnego wyczucia obrotów silnika i zmiany biegów.


Użytkownik gany edytował ten post 23:20, 04.09.2016

  • 0

#7 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 3877 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:04, 04.09.2016

Zgadza się sprzęgło można wykończyć jednej nocy .
2,5 tyś to chyba aż nadto za sprzęgło ,tulejkę ,uszczelniacz i wymianę
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#8 gany

gany
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:180000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CL-1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:34, 04.09.2016

Zgadza się sprzęgło można wykończyć jednej nocy .
2,5 tyś to chyba aż nadto za sprzęgło ,tulejkę ,uszczelniacz i wymianę

Wlodar, hmmm ja miałem 3 hondy i nigdy nie sprzedawałem auta dłużej jak 30 godzin. Moja auto musi być tip top, inaczej nie jeżdżę. Mówi się o takich jak ja "zawirusowani". Zapytałem o aso bo ponoć tam też mogą mi zepsuć moje cacko :), a do tej pory wszystko robił mi nieżyjący ojciec. Pytam więc o solidny warsztat bym był pewny naprawy.

 

PS. Śmieję się bo zona do mnie mówi "znów przestaniesz do mnie mówić kochanie i zaczniesz rano przywitanie od słowa Basia". hahahaahah


Użytkownik gany edytował ten post 23:37, 04.09.2016

  • 0

#9 gany

gany
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:180000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CL-1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:33, 06.09.2016

Witam wszystkich

 

Sprzęgło kpl. zostanie wymienione w Honda Daszuta Olsztyn. Koszt 2500 zł i w cenie czynności extra.


  • 0

#10 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:Puławy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 06.09.2016

Nie ma co sie oszukiwać ale nowe hondy sprzęgło maja nie za bogate. U mojego brata w civicu 1.4 z 2009r orginalne sprzęgło valeo poleciało po 95tyś. przebiegu(prawdziwego).
A brat cale życie hondami jeździ i biegi zmieniać umie.
  • 0
Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r

#11 gany

gany
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:180000
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:CL-1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:54, 06.09.2016

Słusznie prawisz.


  • 0

#12 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 3877 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:55, 06.09.2016

valeo   

jest dobrze ale nie wzorowo

Niestety to nie lata 90 -te  produkcji HONDY

od kiedy samochody składane są z tego co jest "pod ręką" już tak będzie


Użytkownik Wlodar edytował ten post 20:55, 06.09.2016

  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#13 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 404 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 26.09.2016

Zgadza się sprzęgło można wykończyć jednej nocy .
2,5 tyś to chyba aż nadto za sprzęgło ,tulejkę ,uszczelniacz i wymianę

Zależy od ceny robocizny. Oryginalne kompletne sprzęgło kosztuje ok. 1,1 tys., Exedy ok. 9 stówek. Tulejka ok. 25 zł, uszczelniacz ok. 50 zł ale jeśli nie cieknie nie ruszałbym. Olej do skrzyni (jeśli już czas) ok. 120 zł. Reszta to robocizna. W ASO raczej braknie 2,5 tyś. Mnie udało się wymienić za niecałe 400 stówki. W ASO zaśpiewali mi 1,3 tys. za komplet sprzęgła i 1,6 tys. za robotę (wymiana tulejki gratis - sic!) - dramat!

Pisane z RN3P SE
  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#14 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1027 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:08, 30.09.2016

lajsta przy jakim przebiegu wymieniałeś sprzęgło?


  • 0

#15 lajsta

lajsta
  • Klubowicz
  • 404 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:27, 30.09.2016

185kkm i w zasadzie powodem była tulejka i jej popiskiwanie, bo poza tym z przekazywaniem napędu wszystko było ok. Po rozbiórce okazało się jednak, że w zasadzie dobrze, że kupiłem sprzęgło gdyż w niedalekiej przyszłości i tak tarcza dałaby o sobie znać.

Pisane z RN3P SE

Użytkownik lajsta edytował ten post 10:32, 30.09.2016

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, Sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq