Witam, posiadam Honde accord 2009, 2.2 diesel przebieg 178 tys. 2 miesiące po kupnie sprzęgło zaczęło się ślizgać na 6 i 5 biegu po kolejnym miesiącu slizganie bylo odczuwalne na 4 i 3 biegu. Byłem pewny, że trzeba wymienić sprzęgło. Przy wymianie mechanik powiedział mi że stare sprzeglo jest w stanie idealnym i czy na pewno wymieniać. Pojąłem decyzje o wymianie. Po wymianie wszystko było ok ale po przejechanie ok 5 tys km znowu jest to samo. Sprzęgło zaczyna się ślizgać na 6 i 5 biegu? Co może być przyczyną czy to wina sprzęgła czy może coś innego?
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1
Napisano 18:59, 04.09.2016
#2
Napisano 19:33, 04.09.2016
Wymieniałeś kolego same tarcze sprzęgła? Jak tak to najwyraźniej docisk masz wadliwy. Wybacz jeżeli twój mechanik sądzi, że sprzęgło po około 180 tys przebiegu jest w stanie idealnym, to chyba on pije "ace wybielacz" lub płyn do spryskiwaczy. Bardzo często w accordach VIII gen. siadają dociski, podczas kiedy tarcze są w stanie do dalszego użytku.
Użytkownik gany edytował ten post 19:38, 04.09.2016
#3
Napisano 19:44, 04.09.2016
Wymieniałeś kolego same tarcze sprzęgła? Jak tak to najwyraźniej docisk masz wadliwy. Wybacz jeżeli twój mechanik sądzi, że sprzęgło po około 180 tys przebiegu jest w stanie idealnym, to chyba on pije "ace wybielacz" lub płyn do spryskiwaczy. Bardzo często w accordach VIII gen. siadają dociski, podczas kiedy tarcze są w stanie do dalszego użytku.
wymieniałem kompletne sprzeglo bez dwumasu, a stare sprzęgło nie bylo oryginalne wiec nie wiem kiedy było wymieniane.
Użytkownik matteo edytował ten post 19:46, 04.09.2016
#4
Napisano 19:58, 04.09.2016
Byłeś przy mechaniku jak ci wymieniał zestaw?
#5
Napisano 20:48, 04.09.2016
Byłeś przy mechaniku jak ci wymieniał zestaw?
Tak
Tak
Kilka osób mówiło, że to może być wina wysprzęglika.
#6
Napisano 23:58, 04.09.2016
Matteo zrób tak
1- jedź w miarę dynamicznie ale nie na Maxa i gdy zmieniasz bieg z 4 na 5 , puść nagle gaz całkowicie i wciśnij sprzęgło ( jeżeli nastąpi wycie obrotów to ewidentnie docisk),-to była pierwsza faza diagnozy,
2-to samo co w pkt. 1 tylko, jedziesz w miarę dynamicznie, zmieniasz bieg z 4 na 5-ty, i teraz puszczasz całkowicie gaz i po około 0.5 sec, zwalniasz szybko pedał sprzęgła, jeżeli nastąpi zawycie obrotów( nazwa żargonowa), to znaczy, że tarcze są do wymiany,
3-piszę o skrzyni 6 biegowej, ponieważ moment obrotowy przekazywany na skrzynię podczas przełączania tych biegów jest najbardziej optymalny dla testu.
Oczywiście nie poruszamy tematu dwumasy która ze względu na twojego diesla, ma redukować właśnie ten moment obrotowy. Reasumując producenci dokładają turbiny, wyciągają max moment w dieslach na niskich obrotach i przesz to muszą stosować dwumasy by sprzęgła były w stanie wytrzymać przeciążenia i drgania wytwarzane przez silniki..
Użytkownik gany edytował ten post 00:03, 05.09.2016
#7
Napisano 07:18, 05.09.2016
ok dzięki, sprawdzę. Czyli to może być też problem dwumasy? Mechanik mówił, że lekko się już rusza ale poza tym żadnych objawów typowych dla dwumasu nie mam.
#8
Napisano 20:37, 06.09.2016
Ładny mechanik, robił robotę i stwierdził , ze lekko już się dwumasa rusza. Na domiar złego złożył skrzynię i nie zaproponował rozwiązania. Zdziel go z liścia. Niech w końcu wytrzeźwieje albo przestanie pić płyn do spryskiwaczy.
#9
Napisano 20:59, 10.09.2016
Matteo, nie trać czasu na jakieś testy ślizgania sprzęgła tylko mechanik musi zrzucić skrzynie i sprawdzić czy założył poprawnie tarczę sprzęgła (napis transmission side) i jeszcze raz niech przykręci docisk używając przy tym narzędzie do sprzęgieł samonastawnych SAC.
Happy Owner Never Drives Anything else.
#10
Napisano 08:27, 13.12.2016
#11
Napisano 08:38, 13.12.2016
A ja zapytam jaki jest koszt sprzegla lub samego docisku w 2.2 150KM?
Pierwsza lepsza aukcja kompletnego sprzegla:
http://allegro.pl/lu...6388083516.html
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#12
Napisano 11:59, 13.12.2016
Poza tym widze ceny czesci itp, ale interesuje mnie calkowity koszt lacznie z robocizna.
Moze ktos wymienial, wiec moze podzieli sie jak to finansowo wyglada.
Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 12:02, 13.12.2016
#13
Napisano 12:21, 13.12.2016
Jak masz wersje 150PS, to sprzglo jest takie same jak w i-ctdi.
Co do wymiany akurat w Accordzie w dieslu sprzeglo wymienia sie dosc latwo, ja osobiscie wymienialem sobie sam. Jak wczesniej sie dowiadywalem w niezaleznym warsztacie wymiana okolo 400-500zl, w ASO jak dobrze pamietam cos okolice tysiaca. Jak masz zamiar sobie chipowac, to pomysl o sprzegle z type-s. Jest na forum oddzielny temat o tym sprzegle.
Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7
#14
Napisano 12:27, 13.12.2016
Czyli w sumie tragedii wielkiej nie ma jeśli chodzi o ceny poza ASO.
Trzeba będzie na przyszły rok pomyśleć o wymianie, bo nieco się ślizga na wyższych biegach, tak od ok 2,5, moze 3 tys. obrotów.
#15
Napisano 10:58, 05.01.2017
Kolego miałem to samo, przy wymianie sprzęgła mechanik stwierdził że sprzęgło nie jest aż tak zużyte, ale stwierdziłem że jak już jest wszystko wyciągnięte to wymienię na nowe. A najlepsze że dwa komplety sprzęgła które były zamawiane przez intercar nie pasowały, mechanik stwierdził że na upartego da się je zamontować, chodziło coś o odstępy pomiędzy tarczą, dociskiem i dwumasą i po przejechaniu kilku tysięcy objawy ślizgania mogą znowu wyskoczyć,. Okazało się że dopiero sprzęgło dobrane w salonie hondy pasuje idealnie.
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sprzęgło
|
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych