Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ślizgające się sprzęgło 2.2 diesel

VIII sprzęgło

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 matteo

matteo
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:59, 04.09.2016

Witam, posiadam Honde accord 2009, 2.2 diesel przebieg 178 tys. 2 miesiące po kupnie sprzęgło zaczęło się ślizgać na 6 i 5 biegu po kolejnym miesiącu slizganie bylo odczuwalne na 4 i 3 biegu. Byłem pewny, że trzeba wymienić sprzęgło. Przy wymianie mechanik powiedział mi że stare sprzeglo jest w stanie idealnym i czy na pewno wymieniać. Pojąłem decyzje o wymianie. Po wymianie wszystko było ok ale po przejechanie ok 5 tys km znowu jest to samo. Sprzęgło zaczyna się ślizgać na 6 i 5 biegu? Co może być przyczyną czy to wina sprzęgła czy może coś innego? 


  • 0

#2 gany

gany
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:33, 04.09.2016

Wymieniałeś kolego same tarcze sprzęgła? Jak tak to najwyraźniej docisk masz wadliwy. Wybacz jeżeli twój mechanik sądzi, że sprzęgło po około 180 tys przebiegu jest w stanie idealnym, to chyba on pije "ace wybielacz" lub płyn do spryskiwaczy. Bardzo często w accordach VIII gen. siadają dociski, podczas kiedy tarcze są w stanie do dalszego użytku.


Użytkownik gany edytował ten post 19:38, 04.09.2016

  • 0

#3 matteo

matteo
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 04.09.2016

Wymieniałeś kolego same tarcze sprzęgła? Jak tak to najwyraźniej docisk masz wadliwy. Wybacz jeżeli twój mechanik sądzi, że sprzęgło po około 180 tys przebiegu jest w stanie idealnym, to chyba on pije "ace wybielacz" lub płyn do spryskiwaczy. Bardzo często w accordach VIII gen. siadają dociski, podczas kiedy tarcze są w stanie do dalszego użytku.

wymieniałem kompletne sprzeglo bez dwumasu, a stare sprzęgło nie bylo oryginalne wiec nie wiem kiedy było wymieniane. 


Użytkownik matteo edytował ten post 19:46, 04.09.2016

  • 0

#4 gany

gany
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:58, 04.09.2016

Byłeś przy mechaniku jak ci wymieniał zestaw?


  • 0

#5 matteo

matteo
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 04.09.2016

Byłeś przy mechaniku jak ci wymieniał zestaw?

Tak


Tak

Kilka osób mówiło, że to może być wina wysprzęglika. 


  • 0

#6 gany

gany
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:58, 04.09.2016

Matteo zrób tak

1- jedź w miarę dynamicznie ale nie na Maxa i gdy zmieniasz bieg  z 4 na 5 , puść nagle gaz całkowicie i wciśnij sprzęgło ( jeżeli nastąpi wycie obrotów to ewidentnie docisk),-to była pierwsza faza diagnozy,

2-to samo co w pkt. 1 tylko, jedziesz w miarę dynamicznie, zmieniasz bieg z 4 na 5-ty, i teraz puszczasz całkowicie gaz i po około 0.5 sec, zwalniasz szybko pedał sprzęgła, jeżeli nastąpi zawycie obrotów( nazwa żargonowa), to znaczy, że tarcze są do wymiany,

3-piszę o skrzyni 6 biegowej, ponieważ moment obrotowy przekazywany na skrzynię podczas przełączania tych biegów jest najbardziej optymalny dla testu.

 

Oczywiście nie poruszamy tematu dwumasy która ze względu na twojego diesla, ma redukować właśnie ten moment obrotowy. Reasumując producenci dokładają turbiny, wyciągają max moment w dieslach na niskich obrotach i przesz to muszą stosować dwumasy by sprzęgła były w stanie wytrzymać przeciążenia i drgania wytwarzane przez silniki..


Użytkownik gany edytował ten post 00:03, 05.09.2016

  • 0

#7 matteo

matteo
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:18, 05.09.2016

ok dzięki, sprawdzę. Czyli to może być też  problem dwumasy? Mechanik mówił, że lekko się już rusza ale poza tym żadnych objawów typowych dla dwumasu nie mam. 


  • 0

#8 gany

gany
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Warmia i Mazury
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:134000
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:37, 06.09.2016

Ładny mechanik, robił robotę i stwierdził , ze lekko już się dwumasa rusza. Na domiar złego złożył skrzynię i nie zaproponował rozwiązania. Zdziel go z liścia. Niech w końcu wytrzeźwieje albo przestanie pić płyn do spryskiwaczy.


  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 20:59, 10.09.2016

Matteo, nie trać czasu na jakieś testy ślizgania sprzęgła tylko mechanik musi zrzucić skrzynie i sprawdzić czy założył poprawnie tarczę sprzęgła (napis transmission side) i jeszcze raz niech przykręci docisk używając przy tym narzędzie do sprzęgieł samonastawnych SAC.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:27, 13.12.2016

A ja zapytam jaki jest koszt sprzegla lub samego docisku w 2.2 150KM?
  • 0

#11 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1757 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 31
Super

Napisano 08:38, 13.12.2016

A ja zapytam jaki jest koszt sprzegla lub samego docisku w 2.2 150KM?

Pierwsza lepsza aukcja kompletnego sprzegla:

http://allegro.pl/lu...6388083516.html


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#12 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:59, 13.12.2016

To jest do i ctdi, chyba ze jest to samo.

Poza tym widze ceny czesci itp, ale interesuje mnie calkowity koszt lacznie z robocizna.

Moze ktos wymienial, wiec moze podzieli sie jak to finansowo wyglada.

Użytkownik Tyberiusz edytował ten post 12:02, 13.12.2016

  • 0

#13 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 1757 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type S
  • KM:201KM 415Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 31
Super

Napisano 12:21, 13.12.2016

Jak masz wersje 150PS, to sprzglo jest takie same jak w i-ctdi. 

Co do wymiany akurat w Accordzie w dieslu sprzeglo wymienia sie dosc latwo, ja osobiscie wymienialem sobie sam. Jak wczesniej sie dowiadywalem w niezaleznym warsztacie wymiana okolo 400-500zl, w ASO jak dobrze pamietam cos okolice tysiaca. Jak masz zamiar sobie chipowac, to pomysl o sprzegle z type-s. Jest na forum oddzielny temat o tym sprzegle.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2, 

Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B

 


#14 Tyberiusz

Tyberiusz
  • Forumowicz
  • 379 postów
  • Skąd:Elbląg
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:27, 13.12.2016

No właśnie wyczytałem, że te od Type S różni się mocniejszą sprężyną na docisku, a poza tym to samo.

Czyli w sumie tragedii wielkiej nie ma jeśli chodzi o ceny poza ASO.

Trzeba będzie na przyszły rok pomyśleć o wymianie, bo nieco się ślizga na wyższych biegach, tak od ok 2,5, moze 3 tys. obrotów.
  • 0

#15 skipper1863

skipper1863
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Krosno
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 05.01.2017

Kolego miałem to samo, przy wymianie sprzęgła mechanik stwierdził że sprzęgło nie jest aż tak zużyte, ale stwierdziłem że jak już jest wszystko wyciągnięte to wymienię na nowe. A najlepsze że dwa komplety sprzęgła które były zamawiane przez intercar nie pasowały, mechanik stwierdził że na upartego da się je zamontować, chodziło coś o odstępy pomiędzy tarczą, dociskiem i dwumasą i po przejechaniu kilku tysięcy objawy ślizgania mogą znowu wyskoczyć,. Okazało się że dopiero sprzęgło dobrane w salonie hondy pasuje idealnie.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, sprzęgło

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq