Nie jest to typowa przypadłość, tylko najprawdopodobniej efekt wyrobienia lub mechaniczna usterka.
Na końcu ramienia połączonego z klapą zamontowany jest przycisk zatrzaskowy, coś a'la włącznik w kompie. W nim jest sprężyna, która mogła się wyrobić lub jakoś wygiąć. Jako, że jest mocowany na zatrzaski, najlepiej go wyjąć i sprawdzić jak działa. Jeśli jest ok. to winowajcą najprawdopodobniej jest zamocowany na nieruchomej części tunelu podłużny kawałek plastiku, z zaczepem w kształcie trójkąta na końcu. Zaczep ten wchodzi w przycisk (a właściwie obok) i się w nim zaczepia. Jeśli ten "haczyk" jest zjechany, to wtedy zapewne nie złapie i w konsekwencji nie trzyma klapy.
Regulacji w tym przypadku nie istnieje, a jeśli chodzi o wymianę to wątpię, że coś takiego np. w aso mają.Prędzej wymieniają całą część tunelu. O zamiennik też może być ciężko, bo przycisk ma raczej nietypową budowę, ale zawsze można poszukać w motoryzacyjnych i w necie.
Najlepiej najpierw zobacz czy nie dasz rady sam tego naprawić.