Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Hałasowanie, przestaje podczas hamowania

VII hałasowanie hamulce

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:39, 02.09.2016

Witajcie,

mam taki przypadek, wydaje mi się, że się to nasiliło lub w ogóle powstało po wymianie tarcz i klocków, po ruszeniu samochodem i jeździe przy niskich prędkościach przez miasto słychać to najbardziej, takie jakby hałasowanie, chrupotanie, ciągłe i zależne od prędkości, myślałem, że to mogą być łożyska wyeksploatowane bo słyszałem, że często się to zdarza w acco. VII, ale z drugiej strony łożyska chyba dopiero rozpoczynają się przy troszkę większych prędkościach powiedzmy 70km/h i nasila wraz z prędkością, a u mnie raczej przy wyższych prędkościach już tego nie słychać poprzez zagłuszenia spowodowane szumem opon i przepływu powietrza.

Wydaje mi się, że ten wydźwięk który słyszę jest od przodu z lewej strony, najważniejsze co dopiero dziś dostrzegłem to to, że podczas hamowania ustaje, przy niższych prędkościach wystarczy dotknąć pedała hamulca i już tego nie słychać, a przy trochę wyższych powiedzmy 60km/h trzeba go już wcisnąć ale też nie trzeba dużej siły. 

 

Pytanie moje brzmi, czy jakiś element układu może ocierać i powodować ten hałas? Miał ktoś taki przypadek? Przez chwilę pomyślałem, że może klocki się muszą dotrzeć ale od ich wymiany przejechałem co najmniej 1500km, ktoś ma jakiś pomysł?


  • 0

#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 08:29, 02.09.2016

podnieś auto i zakręć oponą którą podejrzewasz o hałas...


  • 0

#3 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:36, 02.09.2016

tak zamierzam zrobić właśnie jutro, kręciłem nią zaraz po wymianie klocków i tarcz i wtedy było słychać że trze lekko ale to było zaraz po wymianie więc wiadomo, że potrzeba trochę czasu żeby ułożył odpowiednio się klocek z tarczą, a zobaczymy jak teraz będzie


  • 0

#4 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 06.09.2016

Po inspekcji stwierdzam, że.... wszystkie łożyska mi huczą :) ale lewe przednie i prawe tylne co najmniej kilka razy głośniej niż dwa pozostałe więc zdecyduje się na razie na wymianę dwóch. 

Łożysko na przód i piasta na tył firmy SKN - NTN już zamówione.

Co ciekawe jeśli chodzi o lewy przód to do samego końca nie bylem pewny czy huczy pasta czy może coś w skrzyni, dopiero jak rozkręciłem sworzeń i półoś a następnie ją wyciągnąłem to mogłem stwierdzić jednoznacznie.

Obecnie zastanawiam się z jakim momentem dokręcić nakrętki centralne aby napięcie łożysk było odpowiednie, ale na rozmowę na ten temat zapraszam do założonego tematu:

 

http://www.accordklu...łożyska-piasty/


  • 0

#5 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 12.09.2016

Jednak to było łożysko przednie lewe, zostało wymienione i zrobiło się cicho :)


  • 0

#6 maniekk1905

maniekk1905
  • Forumowicz
  • 52 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:35, 26.09.2016

Przy jakim przebiegu łożyska poszły do wymiany? Zastanawiam się czy u mnie też mogą być łożyska bo coś trze zwłaszcza jak skręcamy koła.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#7 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:39, 26.09.2016

Nie ma reguły co do przebiegu, po którym łożyska definitywnie padną. Wystarczy mocniej najechać na krawężnik, tak że felga uderzy, i teoretycznie po łożysku w piaście.


  • 0

#8 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:35, 26.09.2016

Przy jakim przebiegu łożyska poszły do wymiany? Zastanawiam się czy u mnie też mogą być łożyska bo coś trze zwłaszcza jak skręcamy koła.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

przy przebiegu 210 tys wymieniałem, ale przez ostatnich 50 tys samochód jeździł na felgach 19' co ma wpływ na szybkość zużycia łożysk.

 

Nie ma reguły co do przebiegu, po którym łożyska definitywnie padną. Wystarczy mocniej najechać na krawężnik, tak że felga uderzy, i teoretycznie po łożysku w piaście.

masz racje, reguły nie ma. Ale jeśli chodzi o najechanie na krawężnik to wątpię aby siła była wystarczająca aby przeszła przez felgę na piastę i uszkodziła ją wraz z łożyskiem, chyba, że nie jest to po prostu najechanie a mocne uderzenie kołem o krawężnik łamiące felgę :)


  • 0

#9 Majkelowski

Majkelowski
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:42, 26.09.2016

Czy przy wymianie łożyska musiałeś wymieniać czujnik ABS?


  • 0

#10 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:53, 26.09.2016

Czy przy wymianie łożyska musiałeś wymieniać czujnik ABS?

nie, wystarczy go odpiąć aby wyciągnąć zwrotnicę, jego kostka jest zaraz po wejściu kabla w karoserię, zaglądasz od strony komory silnika i zobaczysz jego wtyczkę, u mnie jest pomarańczowa. 


  • 0

#11 Majkelowski

Majkelowski
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:WWL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 26.09.2016

nie, wystarczy go odpiąć aby wyciągnąć zwrotnicę, jego kostka jest zaraz po wejściu kabla w karoserię, zaglądasz od strony komory silnika i zobaczysz jego wtyczkę, u mnie jest pomarańczowa. 

Dzięki za odpowiedź. Niestety u mnie mechanik ma problem z odpięciem czujnika i twierdzi, że niezbędna będzie wymiana czujnika razem z wymianą łożyska (co nie bardzo mnie cieszy, bo koszt OEM to 800 zł!).


  • 0

#12 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:21, 26.09.2016

Dzięki za odpowiedź. Niestety u mnie mechanik ma problem z odpięciem czujnika i twierdzi, że niezbędna będzie wymiana czujnika razem z wymianą łożyska (co nie bardzo mnie cieszy, bo koszt OEM to 800 zł!).

nie ma sensu kupować nowego OEM, są zamienniki za 50zł które dają rade. Fakt faktem ten czujnik ciężko zdemontować z piasty bez jego uszkodzenia, ale w tym przypadku nie trzeba do demontować, wystarczy go odpiąć tak jak mówiłem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, hałasowanie, hamulce

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq