Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uszczelka pod głowicą do wymiany w K24A3?

VII uszczelka przegrzanie wywalaiło płyn k24a3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#16 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:04, 01.09.2016

LordV-TEC, jak napisał przedmówca - w przypadku śrub korbowodów i głowicy nawet sama Honda nie nakazuje ich bezwzględnie wymieniać lecz tylko na podstawie pomiaru wg. instrukcji. U mnie w VII śruby głowicy zostały te same.

Przy przebiegu 230tys zdjęcie głowicy to b. dobra okazja do wymiany pierścieni, szczególnie jeśli jest już widoczne zużycie oleju (czyli powiedzmy >0,1-0,2/1000).

Panewki korbowodowe (o ile robisz pierścienie) - w przypadku case'a z braniem oleju przez 2.4 w VIII genie Honda mówi, żeby zostawić jeśli nie są porysowane ale tam to się robi zwykle przy niskich przebiegach. W Twoim wypadku (przebieg 230tys+) tak jak radzi przedmówca - chyba bym wymienił.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#17 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 12:18, 01.09.2016

Zrobi co zechce.Przy tym przebiegu nie sprawdzenie luzu na panewkach to błąd tak jak założenie starych panewek.Nie znam nikogo kto ma w ,,oku,, mikrometr dlatego należy do tego wykorzystać paski wtedy dokładnie określimy zużycie którego nie widać gołym okiem.Prawda jest taka że on sam tego nie będzie robił tylko warsztat a na to już nie ma wpływu jak ktoś to zrobi :( .Prawda jest taka że mało kto mierzy śruby, używa pasków, mierzy czopy i używa fabrycznych momentów przy składaniu


  • 0

#18 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:37, 01.09.2016

A silnik bierze olej?

Jak bierze to przy okazji można by się pokusić o wymianę pierścieni to i sie wtedy panewki oblooka. Jakby były w dobrym stanie to nie trzeba wymieniać.

 

Jak kolega chciałby wymieniać od razu śruby głowicy na OEM (co według mnie jest zbędne) to już bym proponował zakup szpilek ARP.

Bierze, i to nie mało. 0.7l/1000km. Pierścienie to chyba tez konieczność, bo pewnie są zapieczone. ARP to jakieś tuningowe, pewnie droższe? 

 

 

Jeżeli chcesz wymienić pierścienie to nie zostawiaj starych panewek.Przy takiej operacji przed montażem korbowodów pomiar śrub w dwóch miejscach.Na podstawie pomiaru określasz ich przydatność.Dodatkowo pomiar luzu panewki paskami plastigage i skręcenie tego wszystkiego według fabrycznych momentów.Panewek głównych nie ruszasz przy takiej operacji .Co do szpilek zamiast śrub to nie widzę potrzeby no chyba że będziesz ,,zakuwał,, silnik ale wtedy to wszystko do wymiany i gruby portfel.

Portfel to raczej z dziurami ;)

Myślałem nad używanym silnikiem, ale 100% pewniaka to raczej nie kupię, a z niewiadomego źródła to loteria.

Panewki tez wymienię. ASO panewka CZARNY DAIDO 600PLN. Wkleję później wstępny kosztorys z ASO.


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#19 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:51, 01.09.2016

w dziale sprzedam ktos chce opchnąć K24a3 ..


  • 0

#20 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:22, 01.09.2016

Dla mnie swap silnika jest bez sensu.

Wymieniasz pierścienie, uszczelke głowicy, planujeszcze głowice i ewentualnie panewki jak potrzeba i jeździsz dalej.

To tak po taniości.

Przy okazji można skontrolować stan łańcucha i ewentualnie też powymieniać zużyte części.

 

A z używanym silnikiem jest loteria......

 

Kupisz a po 30k km znowu poleci uszczelka i powtórka zabawy.


Użytkownik h1tman edytował ten post 13:24, 01.09.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#21 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 13:28, 01.09.2016

Odpuść sobie używkę bo stracisz dwa razy więcej pieniążków.Zainwestuj w swój.Skoro bierze olej to wyciągaj tłoki i weryfikacja co jest przyczyną.Już wyciągnąłeś panewki że określiłeś jakie?Panewki są selekcjonowane.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 13:30, 01.09.2016

  • 0

#22 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:36, 02.09.2016

Dla mnie swap silnika jest bez sensu.

Wymieniasz pierścienie, uszczelke głowicy, planujeszcze głowice i ewentualnie panewki jak potrzeba i jeździsz dalej.

To tak po taniości.

Przy okazji można skontrolować stan łańcucha i ewentualnie też powymieniać zużyte części.

 

A z używanym silnikiem jest loteria......

 

Kupisz a po 30k km znowu poleci uszczelka i powtórka zabawy.

 

 

Odpuść sobie używkę bo stracisz dwa razy więcej pieniążków.Zainwestuj w swój.Skoro bierze olej to wyciągaj tłoki i weryfikacja co jest przyczyną.Już wyciągnąłeś panewki że określiłeś jakie?Panewki są selekcjonowane.

Macie rację. Mogę kupić to co mam, albo gorszy.

Silnik jeszcze nie ruszany. 

Panewki OEM to koszt. ok.568zł na HAPARTS. Jaruś sprzedaje Taiho po 80zł./kpl. Zna ktoś te panewki i stosował? Jak z ich jakością i trwałością?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#23 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:25, 02.09.2016

Do Hond na pierwszy montaż idą panewki Taiho lub Daido z tym że gdy są znakowane jako OEM mają kilka grup selekcyjnych.

Zatem aby dobrać poprawnie panewki OEM trzeba zobaczyć jakie aktualnie siedzą.

 

Zwykłe Taiho jak i inne np Clevite czy King Racing przychodzą tylko w jednym wymiarze nominalnym (wypośrodkowany OEM) i mogą pasować ale nie muszą.

 

Dla tego najpierw proponuje sprawdzić stan aktualnych i dopiero potem ewentualnie dobierać nowe.

 

A co do śrub głowicy ich wymiana nie jest wymagana ale jeśli chcesz je wymieniać według mnie lepiej wziąć szpilki ARP które są znaaaaaacznie lepsze. Cenowo są niestety droższe ale nie na tyle, żeby nie było warto.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#24 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:04, 09.09.2016

Znalazłem silnik z pisemną roczną gwarancją za niecałe 3000PLN. A za 2700zł. z 3mies. gwarancją. "Rzekomo" z aut testowych Hondy i ma przejechane  tylko 45.000km. Duża firma handlująca silnikami.

Tylko nie chcą sami go zakładać.

Podesłał mi gość kilka fotek. Co o tym sądzicie?

Wstępnie remont silnika będzie kosztował ok. 6-7tys. Kylo -hondziarz z Lublina odradza remont. Rzadko kiedy się udaje.

 

1.2d8jlz9.jpg

2. juvbqe.jpg

3. 2qbc26b.jpg

4. 2e4m9v9.jpg

5. n5iwwg.jpg

 

Jedynie co można stwierdzić, to dość mało rdzy (opaski, itd.). Wyplakowane wszystkie gumy i plastiki.

Po kołach pasowych jaki widać przebieg?


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#25 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:38, 09.09.2016

6-7 tys jakas masakra ...kola pasowe wygladaja na prawde swiezo ...wez kamere endoskopowa kogos obeznanego i zerknij do srodka cylindrow jak wygladaja gladzie zawory no i glowice w tym wałki tez mozna oblukac sciagajac pokrywe 


Użytkownik lakatus edytował ten post 16:38, 09.09.2016

  • 0

#26 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:27, 09.09.2016

Ciśnienie sprężania ponoć 12.5bar na każdym cylindrze.
  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#27 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:30, 09.09.2016

no to tyle ile byc chyba powinno mi wyskoczylo 12,5 -12,6 na kazdym przy przebiegu ponad 300 tys km wiec to tez nie wyznacznik przebiegu :) 


daleko masz po tem silnik ? Jesli nie to jechac i ogladać najlepiej z taka inspekcja od srodka ..


  • 0

#28 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:51, 09.09.2016



460km. Sosnowiec. Moze ktoś z forum z Górnego Śląska znający się by zechciał podjechac i sprawdzic ten silnik? :)
Oczywiście nie za darmo -dogadamy sie ;)

no to tyle ile byc chyba powinno mi wyskoczylo 12,5 -12,6 na kazdym przy przebiegu ponad 300 tys km wiec to tez nie wyznacznik przebiegu :) 
daleko masz po tem silnik ? Jesli nie to jechac i ogladać najlepiej z taka inspekcja od srodka ..

Masz rzut beretem! :)
  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#29 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:08, 09.09.2016

szkoda ze sie nie znam bo bym Ci pomogl, w niedziele przez 3 kolejne drnie bede w Katowicach :/


tzn rysy  jesli by takie byly na gladziach na pewno bym zoabczyk gdybym mial endoskop :D


Użytkownik lakatus edytował ten post 18:07, 09.09.2016

  • 0

#30 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:07, 10.09.2016

Jak chcesz go sprawdzić jak nie jest zamontowany w samochodzie. Sprzedający jeśli się zgodzi i pozwoli jak koledzy wcześniej wspomnieli sprawdzić wałki ,napinacz łańcucha i tyle możesz zrobić.Mało kto ma endoskop .


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, uszczelka, przegrzanie, wywalaiło płyn, k24a3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq