Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uszczelka pod głowicą do wymiany w K24A3?

VII uszczelka przegrzanie wywalaiło płyn k24a3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#46 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:05, 12.09.2016

Zgodzili się na montaż u nich silnika. 1200zł./netto + płyny.  Na sprawdzenie gładzi (endoskopem), zdjęcie pokrywy zaworów i ocenę stanu wałków.

"Gwarancja bez limitu kilometrów dotyczy silnika z zasilaniem benzynowym, jeśli zamontowano instalację gazową, gwarancja ograniczona jest limitem do 40 tys. km.

Nie wyrażamy zgody na ingerencję mechanika w trzpień napinacza. Pozostałe  wymienione przez Pana pozycje mechanik może sprawdzić.  Endoskopem można jedynie sprawdzić stan gładzi cylindra."

 

Na wszystko się zgadzają oprócz demontażu napinacza. A jest to chyba najbardziej adekwatny sposób na sprawdzenie rozciągu łańcucha = przebieg pi razy drzwi.  Z drugiej strony-wiem po swoim przykładzie-jak łatwo jest o "przeskoczenie" łańcucha przy demontażu napinacza.


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 20:06, 12.09.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#47 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:48, 22.03.2017

Silnik o którym pisałem powyżej został sprzedany. Kupiłem z Allegro od "o-michal" rzekomo z przebiegiem 78.000mil. Niestety okazał kolejnym szrotem. Walnięta uszczelka UPG. Ale nie bierze oleju-tyle dobrze. Płynu jeszcze mi nie wywaliło do zbiorniczka, ale przewody do chłodnicy twarde jak baranie jaja.  Test na CO2 w spalinach niestety wyszedł pozytywnie :(  Wpiąłem w układ chłodzenia manometr. W miarę nagrzewania ciśnienie powyżej 92`C wynosi 1.05bar.

 

Jakie powinno być max. w tym silniku?

Wszystko znowu wskazuje na uszczelkę. Nie ma żadnych innych złych czy niepokojących objawów. Jeżdżę głównie "wokół  komina" i do pracy 30km. dziennie, 1-2 razy w miesiącu trasa. 

Robić to jak najszybciej ? A może to nie UPG tylko głowica lub blok?

 

Kto w lubelskim mi to ogarnie-wymiana uszczelki pod głowicą w K24A3 -rzetelnie, pewnie i z gwarancją?

 

 

Stary silnik nie rozbierany stoi w garażu w razie "W" ;)


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 22:00, 22.03.2017

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#48 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 23:43, 22.03.2017

No to normalne, że masz ciśnienie w układzie chłodzenia  i 1.05 bara jest można rzec idealne. Jakby było powyżej 1.1 bar  i wywalało płyn to by się można było zastanawiać nad wadliwym korkiem i uszczelką pod głowicą.

Martwić się można co do tego testu spalin w chłodziwie. Dla pewności można wymienić płyn i po jakimś czasie znowu zrobić test. Może jakiś stary albo co.


Użytkownik h1tman edytował ten post 23:45, 22.03.2017

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#49 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 01:27, 23.03.2017

LordV-TEC, przejedź się autostradą, u mnie przy walniętej UPG w K24A3 płyn zaczęło wywalać dopiero na autostradzie, gdzieś powyżej 140km/h.

Nie wiem czy to ciśnienie jest normalne, u siebie nie mierzyłem. Ale węże też były twarde, nawet na mój gust i test CO2 był pozytywny. Mechanik po dotknięciu węży od razu wiedział co jest grane, nawet bez sprawdzania CO2, które było zrobione i tak, dla pewności.

Warsztat w którym robiłem (specjalizacja Honda) mówił, że mieli trochę przypadków walniętej UPG w tym silniku, pękniętej głowicy ani razu, tym bardziej bloku.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 01:29, 23.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#50 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:09, 23.03.2017

No to normalne, że masz ciśnienie w układzie chłodzenia  i 1.05 bara jest można rzec idealne. Jakby było powyżej 1.1 bar  i wywalało płyn to by się można było zastanawiać nad wadliwym korkiem i uszczelką pod głowicą.

Martwić się można co do tego testu spalin w chłodziwie. Dla pewności można wymienić płyn i po jakimś czasie znowu zrobić test. Może jakiś stary albo co.

Korek dla pewności kupiłem nowy OEM 1.1bar.  Płyn jest nowy Prestone zielony. 

 

 

LordV-TEC, przejedź się autostradą, u mnie przy walniętej UPG w K24A3 płyn zaczęło wywalać dopiero na autostradzie, gdzieś powyżej 140km/h.

Nie wiem czy to ciśnienie jest normalne, u siebie nie mierzyłem. Ale węże też były twarde, nawet na mój gust i test CO2 był pozytywny. Mechanik po dotknięciu węży od razu wiedział co jest grane, nawet bez sprawdzania CO2, które było zrobione i tak, dla pewności.

Warsztat w którym robiłem (specjalizacja Honda) mówił, że mieli trochę przypadków walniętej UPG w tym silniku, pękniętej głowicy ani razu, tym bardziej bloku.

Rano przegoniłem go trochę szybciej ok.150km/h ale tylko przez krótki odcinek 2-3km. Temperatura równo 90`C. Zatrzymałem się, dolny wąż od chłodnicy zimny. Jeżdżę z wpiętym manometrem :) Ciśn. ok. 0.8bar. Wężę normalne, nie za twarde.  Podjechałem powoli do celu ok. 2km. zaparkowałem, temp. 92-94`C i ciśnienie wzrosło do prawie 1.2bar, korek zaczął powoli puszczać ciśnienie do zbiorniczka wyrównawczego. Tu chyba wszystko jest normalne i działa tak jak ma działać  :niepewny: ? Ale przewody do chłodnicy mocno twarde.  Może ja się czepiam i jestem już przewrażliwiony na ich punkcie.

Kolega mechanik zasugerował mi jeszcze wymianę termostatu-może nie otwiera do końca - może też być przyczyną?

 

Klosz 007 jaki koszt wymiany uszczelki+cena części? Czy przewody zmiękły? Robiłeś ponownie test CO2 i czy wszystko jest w porządku, ile km. zrobiłeś od naprawy?


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 07:11, 23.03.2017

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#51 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:17, 23.03.2017

Dokłanie jak pisze klosz007 przegoń go dłużej po autostradzie tak 160-170 km/h ale tak z 20 km. Dwóch kumpli miałem co mieli problem z uszczelką i obum właśnie wtedy wywalało płyn. W mieście i na trasie przy spokojnej jeździe wszystko grało. Co do ciśnienia to węże muszą być twarde, w końcu 1.1 bar tam jest.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#52 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 10:19, 23.03.2017

Pierwsze co zrobiłem po tym jak mi wylało pół płynu przy powrocie z Warszawy to była wymiana korka na OEM ale nic to nie dało. 

Następnego robiłem próbę na odcinku ok. 20km pomiędzy dwoma zjazdami z autostrady na północ od Łodzi. Raz jechałem 'spokojnie' czyli do max 140km/h. Zatrzymałem się i patrzę czy płynu nie przybyło w zbiorniku - nie. Powrót w drugą stronę z prędkością 160+, na zjeździe znów staję - zbiorniczek wyrównawczy już prawie pełny.

Oczywiście że po nagrzaniu silnika węże robią się twarde ale są sprężyste. Gdy miałem uwaloną UPG to były tak twarde że nie dało się łatwo ścisnąć.

Przy uwalonej UPG spaliny są tam cały czas i cały czas napierają na płyn, w pewnym momencie (odpowiednia prędkość) ciśnienie jest na tyle duże że korek się otwiera i płyn zaczyna wychodzić.

 

Zacięty termostat powodował by przegrzewanie silnik w czasie jazdy. W czasie feralnego powrotu z Warszawy temperatura u mnie była OK i nic nie wiedziałem że coś jest nie tak a płyn się wylewał. Temperatura za to szybko szła do góry gdy się zatrzymałem w korku na zjeździe - bąble spalin które zastąpiły płyn wypływały zapewne do góry, blokowały cyrkulację płynu. Gdy ruszałem to temperatura wracała do normy bo pompa je przepychała.

 

IMHO wątpliwości można mieć do momentu jak nie wyjdzie pozytywnie test CO2. On jest ostateczną wyrocznią czy są spaliny w płynie czy nie. Może go powtórz ? Silnik musi być gorący, trzeba trochę pojeździć, następnie trzeba zgasić, odczekać parę minut, następnie będąc zabezpieczonym przed ochlapaniem powolutku odkręcić korek tak żeby uszło ciśnienie i nie wychlapać połowy gorącego płynu na siebie. Można odpalić silnik przy zdjętym korku i zacząć dodawać gazu. W tym momencie u mnie leciały już bąbelki, mechanik przyłożył gumowy korek z syfonem i po chwili płyn z niebieskiego się robił zielony. Wtedy nie było już wątpliwości co jest grane (choć jak mówię, gdy mechanik ścisnął węże to od prazu powiedział że UPG). W warsztacie gdzie to robiłem (mój mechanik nie chciał się podjąć) nie mierzyli już CO2, wziął tylko wąż do ręki i pokiwał głową że uszczelka.

 

Było tu kilka wątków o padniętej UPG w K24A3, objawy były różne ale koniec końców zawsze wychodził CO2 w płynie.

 

Koszt wymiany to jak pamiętam 800+70zł za planowanie. UPG i wszystkie potrzebne uszczelki (wszystko OEM) to wyszło ok. 500zł (sama UPG wcale nie jest droga). Tylko uszczelki w połowie kolektora ssącego nie wymieniłem bo była wymieniona parę miesięcy wcześniej przy czyszczeniu rozrusznika. Do tego płyn chłodzący, olej i dodatkowo tak za zapas korzystając z okazji wymienili mi termostat (zamiennik). Suma total wyszła 1700zł.

Awaria UPG była dla mnie znakiem że czas zmienić auto. I tak się przymierzałem bo miało już 11lat i jeździłem nim rok dłużej niż było w planie. Nie byłem takim co sprzedaje auto z uwalonym silnikiem nic nie mówiąc kupującemu, tak że mówię wszystko zrobiłem elegancko na OEM częściach, później przejechałem się próbnie po autostradzie w podobny sposób jak podałem na początku - wszystko już było OK. Nie wiem czy zrobiłem 100km po wymianie i auto sprzedałem.

Gdy auto czekało 2 tyg w kolejce w warsztacie na naprawę i kolejny tydzień w naprawie to w międzyczasie szukałem i kupiłem już HA VIII...


Użytkownik klosz007 edytował ten post 10:25, 23.03.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#53 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 16:10, 27.03.2017

Test robiłem i wyszedł pozytywnie. Na wolnych obrotach trwało to co najmniej minutę. Ale jak sam w niego dmuchnę (w rurkę z płynem), to płyn też z niebieskiego robi się zielony. Nie wiem czy te testy to nie lipa jakaś.

 

Wczoraj przegoniłem samochód ekspresówką  ok.18km. - od 160-190km/h i się zatrzymałem-było płynu prawie max, ale nie wywaliło, być może na kolejnych kilometrach by było ponad stan.

Póki co, nic się złego nie dzieje. Na co dzień nie jeżdżę z takimi prędkościami więc chyba nie ma co się na zapas martwić ;)


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#54 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:27, 27.03.2017

Przecież w wydychanym powietrzu masz CO2 :) Dlatego się robi zielony. Dmuchnij powietrzem atmosferycznym i zobacz.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#55 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:07, 29.03.2017

Tak też myślałem, odnośnie dmuchania. Sporo CO2 w wydychanym powietrzu barwi na zielono. A powietrze ze sprężarki juz nie barwi. Test jest wiec wiarygodny ;)
  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#56 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 08:20, 29.03.2017

Używam w akwarium testu na co2, tam podobnie płyn zmienia kolor.
Żółty, limonkowy, zielony, niebieski w zależności od ilości CO2 w mg/l 😊

Sorki za OT 😎 test/płyn ma szerokie zastosowanie.

Użytkownik Sacrum edytował ten post 08:21, 29.03.2017

  • 0

#57 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 07:57, 01.05.2017

Znasz Hond Car w Lublinie? Na ul. Męczenników majdanka? Śmiem twierdzić ze jeden z najlepszych zakładów na Lubelszczyźnie. Robie tam Hondy od ponad 10lat. Remontowal mi Artur silnik H22A1 bo bral olej jak dwusow. Po remoncie gory i dolu nic nie bral. Artur oraz reszta ekipy naprawde maja pojecie o Hondach. Pojedz do nich i porozmawiaj! Powiedz ze polecil Lukasz. Porozmawiasz jak czlowiek z czlowiekiem a nie typowym mechanikiem😁


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, uszczelka, przegrzanie, wywalaiło płyn, k24a3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq