Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Uszczelka pod głowicą do wymiany w K24A3?

VII uszczelka przegrzanie wywalaiło płyn k24a3

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:34, 28.08.2016

ok. 6000km. temu wymieniona chłodnica, świeży płyn, auto nie kopci, nie dymi, ładnie odpala, ma pełną moc, płynu nie ubywa, olej czysty (bez masełka i nie przybywa). Dzisiaj ok. +32`C jechałem 50km. w trasie-do 160km/h, następnie 6km. miasta. Żadnych złych objawów. Wskazówka od temp. w połowie- jak należy.  Zatrzymuję się, czuć płyn chłodzący. Podnoszę maskę, płyn wywaliło górą przez zbiorniczek wyrównawczy.  Przewody do chłodnicy góra i dół bardzo twarde -wcześniej też były twarde. Zostawiłem auto na 3godz., ostygło. Wracam, w zbiorniczku  ok. 4cm. ponad max. Odpalam, podjechałem 500m. do garażu i takie oto video nagrałem:

 

Zacznij od 0:44

 

 

Zacznij od 0:40

 

 

 

Widać bąbelki we wskazanych czasach powyżej. Czy to na pewno uszczelka pod głowicą?


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 20:47, 29.08.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#2 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 22:14, 28.08.2016

Zdjecie reduktora mozesz wrzucic? Gdzie jest zamontowany. I od jak dawna go masz.


O uszczelce raczej nie mysl-plywalby Ci na przyklad olej w plynie...
  • 0

#3 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:42, 28.08.2016

Podjedz na sprawdzenie uszczelki głowicy na zawartość spalin w układzie chłodzenia i wszystko się wyjaśni


  • 0

#4 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 05:44, 29.08.2016

Zdjecie reduktora mozesz wrzucic? Gdzie jest zamontowany. I od jak dawna go masz.
O uszczelce raczej nie mysl-plywalby Ci na przyklad olej w plynie...

Zdjęcie wkleję później. Reduktor firmy AC jest w standardowym miejscu-gdzieś pod skrzynką bezpiecznikow.
Gaz od ok.6-7tys.km. Olej nie musi być w płynie chyba, gdy pada uszczelka...?
A co sugerujesz w związku z reduktorem?

Podjedz na sprawdzenie uszczelki głowicy na zawartość spalin w układzie chłodzenia i wszystko się wyjaśni


Na pewno to zrobię. Na Allegro sa testery, ale ja mam zielony płyn-na jaki powinien się odbarwić?
  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#5 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:06, 29.08.2016

Albo parownik puszcza gaz w układ chłodzenia albo walnięta UPG.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#6 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:24, 29.08.2016



Albo parownik puszcza gaz w układ chłodzenia albo walnięta UPG.

Śmierdziało by gazem jak lecą bąbelki pod korkiem, nie?

 

 

Są fotki-czerwone to parownik:

n3kidx.jpg

211l5vp.jpg

 

Od spodu:

1o5zt4.jpg

 

 

Wokół parownika, parownik-wszystkie przewody suche. Może gdzieś łapać lewe powietrze do układu chłodzenia?

To chyba jakiś odpowietrznik na parowniku (mosiężny króciec):

2emh20n.jpg


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#7 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:33, 29.08.2016

Śmierdziało by gazem jak lecą bąbelki pod korkiem, nie?

 

Pewnie, że by śmierdziało a jak nie śmierdzi gazem to tylko UPG albo pęknięty blok/głowica.

 

W układzie chłodzenia panuje ciśnienie ok 1.1 bar więc jak może łapać lewe powietrze? :om:


Użytkownik h1tman edytował ten post 09:34, 29.08.2016

  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#8 blow

blow
  • Forumowicz
  • 1733 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exec
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 23
Super

Napisano 14:14, 29.08.2016

a spróbuj po odpaleniu na PB, nie przełączać się na LPG, i wtedy masz identyczne objawy?

 

 

co sugeruje-zapowietrzający się układ/puszczanie bąków przed reduktor.


  • 0

#9 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:10, 29.08.2016

a spróbuj po odpaleniu na PB, nie przełączać się na LPG, i wtedy masz identyczne objawy?

 

 

co sugeruje-zapowietrzający się układ/puszczanie bąków przed reduktor.

Niestety, na Pb jest to samo ;(

Zauważyłem dzisiaj, przy odkręconym korku chłodnicy , gdy silnik się nagrzewał taka mgiełkę z ponad korka...

Zrobiłem 15km do pracy z czego 10km po trasie. Tam i z powrotem nic się nie wydarzyło, temp. ok, płynu nie wywaliło.

Jutro dojedzie do mnie tester zawartości CO2 w płynie chłodniczym i wszystko się wyjaśni.  Powoli rozglądam się za  dobrym warsztatem w Lubelskim, znający się na silnikach Hondy.

Ktoś coś poleci? Lublin?

Kylo Garage ktoś słyszał i poleci? (mają profil na FB)


Użytkownik Vice edytował ten post 12:49, 16.01.2018

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#10 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:46, 30.08.2016

Test wykonany. Niestety spaliny wydobywają się przez korek chłodnicy :(

Po wlaniu:

2rxw944.jpg

 

I po ok. 1 minucie:

30daueq.jpg

 

a tak wyglądają świece-na 2 cylindrze delikatnie przykopcona olejem:

2rdykx2.jpg33x9gfs.jpg

 

Sprawdzałem też ciśnienie w cylindrach na gorącym silniku:

34ipbmb.jpg

 

Przy próbie olejowej wlewałem kolejno po 5ml. oleju do cylindrów-nie wiem czy to nie za mało. Ciśnienie wzrosło najbardziej na

4-tym cylindrze - o 1.6bar.,

na 3-im 1.1bar,

na 2-im 1bar

na 1-ym 0.6bar

 

Co sugerujecie? Albo wlałem za mało oleju-albo do roboty głowica-bo powinno chyba wzrosnąć ciśn.  ok.2-3bar. przy próbie olejowej - gdy dól do roboty (pierścienie, cylindry). Na pewno wiadomo, że to uszczelka...


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:39, 30.08.2016

Ciśnienie jest ok nie jest po niżej 9.3 i to jest już dobrze .Zauważ że masz równo na każdym z delikatnymi różnicami. Próbę olejową robisz jak masz duże różnice w ciśnieniu na konkretnym cylindrze.Po próbie olejowej zawsze pokaże większe ciśnienie .Jak oddasz głowicę do planowania to szlifierz niech Ci od razu sprawdzi szczelność zaworów dodatkowo szczelność głowicy (obowiązkowo) niczego nie pomijaj.


  • 0

#12 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:22, 31.08.2016

LordV-TEC, miałem dokładnie to samo i nie byłem pierwszy na forum z tym problemem... Wybijanie płynu na autostradzie, CO2 w chłodnicy. UPG do wymiany i będzie po sprawie.

W czasie jazdy do pewniej prędkości (ok. 150km/h) nic się nie działo ale węże były twarde nawet jak jeździłem po mieście bo ciśnienie spalin było w układzie chłodzenia ale nie aż takie żeby zawór w korku chłodnicy się otworzył. Przekroczysz pewną prędkość, ciśnienie jest już na tyle duże, że korek się otwiera, wypycha płyn do zbiornika i w końcu zaczyna się wylewać.

W warsztacie w którym to robiłem też problem był im znany i nie byłem pierwszy który przyjechał z K24A3 z uwaloną UPG (choć na forum były głosy że w tym silniku to niemożliwe) ale mówili też że z drugiej strony nie jest to częsty problem w tym silniku.

 

Z ciekawości, jaki masz przebieg ?


Użytkownik klosz007 edytował ten post 20:27, 31.08.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#13 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:11, 01.09.2016

Ciśnienie jest ok nie jest po niżej 9.3 i to jest już dobrze .Zauważ że masz równo na każdym z delikatnymi różnicami. Próbę olejową robisz jak masz duże różnice w ciśnieniu na konkretnym cylindrze.Po próbie olejowej zawsze pokaże większe ciśnienie .Jak oddasz głowicę do planowania to szlifierz niech Ci od razu sprawdzi szczelność zaworów dodatkowo szczelność głowicy (obowiązkowo) niczego nie pomijaj.

 

Obawiam się jednego. Jak zrobię głowicę i uszczelkę to dół poleci... Panewki główne na wale przy takim remoncie zawsze trzeba zmieniać?

 

A zrobić całość, to same części ok.5-6tys. 

 

 

 

 

 

LordV-TEC, miałem dokładnie to samo i nie byłem pierwszy na forum z tym problemem... Wybijanie płynu na autostradzie, CO2 w chłodnicy. UPG do wymiany i będzie po sprawie.

W czasie jazdy do pewniej prędkości (ok. 150km/h) nic się nie działo ale węże były twarde nawet jak jeździłem po mieście bo ciśnienie spalin było w układzie chłodzenia ale nie aż takie żeby zawór w korku chłodnicy się otworzył. Przekroczysz pewną prędkość, ciśnienie jest już na tyle duże, że korek się otwiera, wypycha płyn do zbiornika i w końcu zaczyna się wylewać.

W warsztacie w którym to robiłem też problem był im znany i nie byłem pierwszy który przyjechał z K24A3 z uwaloną UPG (choć na forum były głosy że w tym silniku to niemożliwe) ale mówili też że z drugiej strony nie jest to częsty problem w tym silniku.

 

Z ciekawości, jaki masz przebieg ?

 

To, że UPG to się już z tym pogodziłem. Szukam na razie części i dobrego fachowca. Auto ma 230tys. na blacie, ale czy nie został przez handlarza cofnięty ...


Użytkownik LordV-TEC edytował ten post 06:14, 01.09.2016

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#14 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 07:27, 01.09.2016

A silnik bierze olej?

Jak bierze to przy okazji można by się pokusić o wymianę pierścieni to i sie wtedy panewki oblooka. Jakby były w dobrym stanie to nie trzeba wymieniać.

 

Jak kolega chciałby wymieniać od razu śruby głowicy na OEM (co według mnie jest zbędne) to już bym proponował zakup szpilek ARP.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#15 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 10:05, 01.09.2016

Jeżeli chcesz wymienić pierścienie to nie zostawiaj starych panewek.Przy takiej operacji przed montażem korbowodów pomiar śrub w dwóch miejscach.Na podstawie pomiaru określasz ich przydatność.Dodatkowo pomiar luzu panewki paskami plastigage i skręcenie tego wszystkiego według fabrycznych momentów.Panewek głównych nie ruszasz przy takiej operacji .Co do szpilek zamiast śrub to nie widzę potrzeby no chyba że będziesz ,,zakuwał,, silnik ale wtedy to wszystko do wymiany i gruby portfel.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 11:17, 01.09.2016

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, uszczelka, przegrzanie, wywalaiło płyn, k24a3

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq