Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
329 odpowiedzi w tym temacie

#121 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:59, 12.12.2017

Jak jeszcze nie miałem acco to słyszałem, o pijaństwie K24 w 7genie i to wiele lat temu jak te auta były nowe.

Styl jazdy i wymiany oleju mają kolosalne znaczenie.

U mnie w lecie ciężka noga (już na oleju miał ok 10 000km nalotu) - autostrada/miasto 0,35-0,4l/ 1000km

W okresie jesień/zima/miasto spokojniejsza jazda i po wymianie oleju wychodzi ok 0,1-0,15l/1000km (przejechane już ze 3tyś km)

Im starszy olej i bardziej cisne tym więcej go łyka.Jakoś mi to nie przeszkadza, można czasem zajrzeć pod maskę zobaczyć co słychać :D


prosze bardzo kolejna zbiezna opinia o k24a3... dodam od siebie iz zamontowany mam drugi silnik z przebiegiem ok 168tys km i konsumpcja rowniez wystepuje przy moich dynamicznych szybkich przejazdach po autostradach/ekspresowkach w zakresie 160-180 km/h w miesice tak jak kolega pisze ani poprzedni ani obwcny silnik nie qykazuja konsumpcji oleju
  • 0

#122 gigi6

gigi6
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:Katalogowo - 201, realnie - ???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:49, 13.12.2017

Silnik K24Z3 - ile oleju jest między "oczkiem" maxymalnego, a minimalnego poziomu na bagnecie?

Podczas sprawdzania poziomu oleju po dokładnym wytarciu bagnetu po obu stronach mam poziom ok 80% do full, a poniżej "oczka" min. jest ciemniejsza duża kropla. Co jest poziomem - cienna kopa czy nalot na płaskim między min., a max.?
  • 0

#123 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:10, 13.12.2017

Jest jeden litr.. Kontrolka oleju zapala się jak poziom jest w połowie..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#124 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:17, 13.12.2017

Jest jeden litr.. Kontrolka oleju zapala się jak poziom jest w połowie..

 

Hej,

mam dodatkowe pytanie. Czy jak już się kontrolka oleju zaświeci, można spokojnie pojeździć aż na bagnecie poziom nie spadnie do minimum, czy też wskazane jest niezwłocznie uzupełnić olej?


  • 0

#125 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 17:27, 13.12.2017

W zależności od podboru..mimo wszystko zgodnie z zaleceniami polecam dolać odrazu lub max do 100km
  • 1

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#126 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:35, 15.12.2017

prosze bardzo kolejna zbiezna opinia o k24a3... dodam od siebie iz zamontowany mam drugi silnik z przebiegiem ok 168tys km i konsumpcja rowniez wystepuje przy moich dynamicznych szybkich przejazdach po autostradach/ekspresowkach w zakresie 160-180 km/h w miesice tak jak kolega pisze ani poprzedni ani obwcny silnik nie qykazuja konsumpcji oleju

 

Ja też tak miałem w K24A3 ale to nie ma związku z tematem który dotyczy K24Z3 z VIII gena który w wielu istotnych punktach (np. tłoki) różni się od K24A3. I jeśli jest jednym z egzemplarzy który ma problem to zużycia są znacznie większe niż w K24A3.


Hej,

mam dodatkowe pytanie. Czy jak już się kontrolka oleju zaświeci, można spokojnie pojeździć aż na bagnecie poziom nie spadnie do minimum, czy też wskazane jest niezwłocznie uzupełnić olej?

 

Choćby z powodu drażniącej kontrolki ja dolewam gdy spadnie do połowy. Nigdy nie czekam do minimum. Niezwłocznie (tzn. tak żeby się zatrzymywać na stacji i dolewać bo się zaświeciła) to może nie ale przy najbliższej okazji (dojechanie do domu) to już tak. No chyba, że ta najbliższa okazja miałaby być odległa w sensie czasu lub odległości...


  • 1

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#127 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:51, 30.12.2017

Taka ciekawostka, nie wiem ile w tym prawdy. Mechanik mówił mi, ze widział to wielokrotnie. Wczoraj wymieniałem świece (po 120kkm) tak wygląda jedna ze starych świec (pokazanie dwie strony jednej tej samej świecy, każda z czterech wygląda identycznie):

 

https://1drv.ms/i/s!...xkBCepfhs1T4fU2

https://1drv.ms/i/s!...xphLA65tz3jpdK9

 

Mechanik twierdzi, że po tym można poznać że silnik spala dużo oleju - z jednej strony izolator wygląda normalnie (biało-beżowy) a z drugiej jest jakby przysypany śniegiem i to jest popiół ze spalonego oleju.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#128 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:03, 30.12.2017

To prawda u mnie w 2.0 jest identycznie. Pali mi 1l na 15000 i świece wyglądają identycznie.
  • 0

#129 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:25, 30.12.2017

Fotki masz na prywatnym koncie onedrive, my ich nie widzimy. A biala świeca to nie jest uboga mieszanka? Czarna swieca nie oznacza nadmiernego spalania oleju?


  • 0

#130 wariat

wariat
  • Klubowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + (Navi+ACC+LKAS) manual
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:49, 30.12.2017

Fotki masz na prywatnym koncie onedrive, my ich nie widzimy. A biala świeca to nie jest uboga mieszanka? Czarna swieca nie oznacza nadmiernego spalania oleju?

U mnie fotki normalnie się otwierają.
Czekam z niecierpliwością aż ktoś mądrzejszy od nas wypowie się na temat tych osadów na świecach :)
  • 0

#131 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5249 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:12, 30.12.2017

To prawda u mnie w 2.0 jest identycznie. Pali mi 1l na 15000 i świece wyglądają identycznie.

Tyle co nic
  • 0
                       

#132 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 00:47, 31.12.2017

Fotki masz na prywatnym koncie onedrive, my ich nie widzimy. A biala świeca to nie jest uboga mieszanka? Czarna swieca nie oznacza nadmiernego spalania oleju?

Wszystkie konta tam są prywatne :-) Jeśli link prosi o zalogowanie to kliknij na dole "Nie, dziękuję, przejdź do widoku" czy jakoś tak.


To prawda u mnie w 2.0 jest identycznie. Pali mi 1l na 15000 i świece wyglądają identycznie.

Ale to by znaczyło że teoria mojego mechanika jest błędna skoro każdy tak ma - 1l/15000 to jest symboliczne zużycie. U mnie jest to bliżej 0,5/1000 czyli kilka razy więcej.

Ja szczerze mówiąc widziałem świece ze wszystkich swoich poprzednich Accordów (bo w każdym je choć raz wymieniałem, a spalały co najwyżej połowę tej ilości lub mniej) - czarna od nagaru krawędź gwintu i biało-beżowy izolator to norma, tak powinno być ale tego jakby szronu czy śniegu to nie przypominam sobie z wcześniejszych aut.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 00:51, 31.12.2017

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#133 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:15, 31.12.2017

Skoro spala Ci 0,5L/1000km to w/g mnie już sporo. Na standardowy cykl wymiany 10k km potrzebujesz prawie 10L. Ale co do barwy świec to wyglądają bardzo podobnie do moich gdzie zużycie oliwy po 10k km z max stanu na miarce zeszło do ¼.
  • 0

#134 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 18:27, 31.12.2017

Skoro spala Ci 0,5L/1000km to w/g mnie już sporo. Na standardowy cykl wymiany 10k km potrzebujesz prawie 10L. Ale co do barwy świec to wyglądają bardzo podobnie do moich gdzie zużycie oliwy po 10k km z max stanu na miarce zeszło do ¼.

Wymiana to wymiana każdy robi. Na dolewki potrzeba banke 4l....na 10 000km,nie jest to jeszcze rozpacz. Jak silnik pracuje dobrze to na pewno bym go nie rozbieral,martwilbym sie przy 1l/1000km i wtedy cos robił.

 

 

Zrob najwyżej jedna czy dwie płukanki jak chcesz i bym jezdzil...


  • 0

#135 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:59, 20.03.2018

Koledzy, jak czytam te ilości spalanej oliwy, to aż za głowę się łapię :)

Nabywam dopiero swój samochód, więc za miesiąc czy dwa będę mógł się wypowiedzieć w tym temacie, choć szczerze, to wolałbym to nie zaglądać....:)

 

Przeraziła mnie myśl, że pod maską na zawieszce widniał napis 5w40... więc jak sadzę był problem ze spalaniem oleju....Obym się mylił 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq