Klosz007
Dolewaleś ale suma sumarum olej robił się coraz starszy i bardziej zużyty, a tu też zachodzi korelacja z jego zużyciem w sensie przepalaniem
Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:13, 03.01.2017
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Napisano 15:39, 25.11.2016
Klosz007
Dolewaleś ale suma sumarum olej robił się coraz starszy i bardziej zużyty, a tu też zachodzi korelacja z jego zużyciem w sensie przepalaniem
Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:13, 03.01.2017
Napisano 16:04, 25.11.2016
Od wymiany przejechałem już 9000km Komputer na razie dopomina się regulacji zaworów. Patrząc w historię serwisu wymiany oleju były wcześniej co rok co wypadało co ~20000km co jak dla mnie to chyba jest trochę za rzadko... Myślę, że niedługo zmienię pomimo tego, że komputer nic o tym jeszcze nie mówi.
Olej się zużywa ale skoro dolewam to w sumie się częściowo odświeża. Oczywiście nie zmierzam do tego, żeby z tego powodu go nie wymieniać....
Zastanawiam się tylko na ile ma znaczenie mieszanie olejów dwóch zupełnie różnych klas ACEA.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 00:14, 26.11.2016
Napisano 09:26, 26.11.2016
Witam mi auto paliło 0,1 litra na 1000 km, po ostatniej wymianie nagły skok do 0,3 litra na 1000 km... Badziewny olej, czy mogło coś nagle kucnąć w silniku ? pozdr
ps. jest w VII jakiś czujnik zbyt niskiego poziomu oliwy? Bo przypadkiem odkryłem jego niski poziom, ciekawi mnie czy można w VII zatrzeć silnik z tego powodu(brak lampki alladyna w odpowiednim momencie)... pozdr
Użytkownik sebasto edytował ten post 09:29, 26.11.2016
Napisano 10:20, 26.11.2016
Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:20, 26.11.2016
Napisano 19:15, 26.11.2016
Witam mi auto paliło 0,1 litra na 1000 km, po ostatniej wymianie nagły skok do 0,3 litra na 1000 km... Badziewny olej, czy mogło coś nagle kucnąć w silniku ? pozdr
ps. jest w VII jakiś czujnik zbyt niskiego poziomu oliwy? Bo przypadkiem odkryłem jego niski poziom, ciekawi mnie czy można w VII zatrzeć silnik z tego powodu(brak lampki alladyna w odpowiednim momencie)... pozdr
Miałem tak w VII-ce. Zmieniłem 0W40 na 0W30 i w dość szybkim czasie zużycie mi skoczyło do góry prawie dwukrotnie. Przy kolejnej zmianie wróciłem do 0W40 i zmniejszyło się ale nie do tego co było wcześniej. Może to miało związek z olejem, może nie. Cięzko wyczuć.
Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:15, 26.11.2016
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 16:10, 08.12.2016
Co do głównego wątku to rozmawiałem dziś o tym ze swoim mechanikiem przy okazji regulacji zaworów. Niestety potwierdza, że jest to bolączka wielu współczesnych silników (szczególnie VAG ma tu dużo wpadek) które są robione tak, żeby były eco/fuel efficient a nie żeby były trwałe i dobre itp itd. W Accordzie się nie spotkał z tym problemem ale do niego raczej przyjeżdża mało Hond, jeśli już to VII gen.
Główne wnioski:
- te eco silniki są robione na rzadkie oleje o niskiej lepkości (aby ograniczyć straty w silniku) więc wszystkie pasowania muszą być ciasne, także pierścieni w rowkach tłoków
- pierścienie są cienkie i mało sprężyste - też po to aby ograniczyć tarcie (pierścieni o gładź)
- w efekcie cienkie pierścienie olejowe mają tendencję do zacinania się w rowkach co powoduje wiadome problemy. ze zużyciem oleju
Czy robić czy nie robić coś z tym - nie miał zdania. (Inny spec od Hond z którym rozmawiałem odradzał wyminę pierścienia aż nie będzie jakiegoś dramatycznego zużycia, czytaj >1l/1000km)
Jeśli nie robić to mówi, żeby nalewać oleje C3 (niskopopiołowe, wysokie HTHS). Z "niewiadomego powodu" taki olej w tym moim samochodzie był zalewany w ASO od samego początku, choć Honda nie zaleca/nie wymaga C3.
To że nie wiadomo co się stanie od takiego zużycia oleju to nieprawda. Oglądaliśmy świece, nie ma żadnego nagaru ani nic, jedynie odrobinę inny kolor izolatora po którym twierdzi, że poznałby zużywanie oleju przy normalnej wymianie świec. Ten spec tylko od Hond mówił to samo - nic się od tego nie stanie...
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
Napisano 20:46, 08.12.2016
Napisano 21:23, 08.12.2016
A co powiecie o zużyciu oleju w silniku R20 (VIIIgen) rzędu 1l/3500km? Kolegę dopadł ten problem. Auto zasilane gazem.
Napisano 21:59, 08.12.2016
Użytkownik mafia35 edytował ten post 22:00, 08.12.2016
Napisano 21:51, 03.01.2017
Jeśli już jesteśmy przy VIII gen. to tylko silniki 2.4 miały problem z olejem czy 2.0 benzyny też?
Napisano 23:32, 03.01.2017
z tego co czytam to po piszesz kolego marcin ch87 to na rozruch auto zalene było jakąs wodą a nie olejem 0w 20 masakra i przebieg miedzy pierwszą wymianą przeszło23 tys na oleju typu long gdzie wszystko się dociera a potem wymiany co 20 parę tys i pewnie kontrola poziomu oleju między wymianami jak już na bagnecie nie było nic widać bo niektórzy o auta lisingowe tak właśnie dbają i wychodzą potem takie chocki klocki ja jeżdżę na castrol edge 5 w 40 i ubytek oleju jest na poziomie 0.5 litra na 10 tys km dlatego bardzo mnie dziwi taki ubytk olejuw takim aucie dodam że auto ma przejechane 154 tys km w większości trasa bez katowania silnika a wymiany oleju co max 15 tys km
ja na razie nie mam ale może przez to że mały przebieg 154tys km wym oleju max co 15 tys km a olej to castrol edge 5w 40
Napisano 23:56, 03.01.2017
Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:12, 04.01.2017
Napisano 12:02, 04.01.2017
na rozruch auto zalene było jakąs wodą a nie olejem 0w 20 masakra
Parametr oleju to gęstość czy lepkość? Pytam bo porównujesz olej do wody. Trochę herezje
Ale 5w40 jeszcze castrol ..to raczej i szybciej można nazwać masakrą niż 0W20
Jeśli to nie podróba to będzie na nim jeździł do końca świata i dzień dłużej.
Napisano 12:33, 04.01.2017
Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:41, 04.01.2017
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Układ elektryczny →
Nie działająca szyba kierowcyNapisany przez kapsel98 , 29 mar 2024 VIII |
|
|
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych