Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
329 odpowiedzi w tym temacie

#61 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 15:39, 25.11.2016

Klosz007
Dolewaleś ale suma sumarum olej robił się coraz starszy i bardziej zużyty, a tu też zachodzi korelacja z jego zużyciem w sensie przepalaniem


Użytkownik Wlodar edytował ten post 22:13, 03.01.2017

  • 0
                       

#62 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:04, 25.11.2016

Od wymiany przejechałem już 9000km :-o Komputer na razie dopomina się regulacji zaworów. Patrząc w historię serwisu wymiany oleju były wcześniej co rok co wypadało co ~20000km co jak dla mnie to chyba jest trochę za rzadko... Myślę, że niedługo zmienię pomimo tego, że komputer nic o tym jeszcze nie mówi.

Olej się zużywa ale skoro dolewam to w sumie się częściowo odświeża. Oczywiście nie zmierzam do tego, żeby z tego powodu go nie wymieniać....

Zastanawiam się tylko na ile ma znaczenie mieszanie olejów dwóch zupełnie różnych klas ACEA.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#63 PrimoMas

PrimoMas
  • Klubowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Radoszyce/Kielce
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:14, 26.11.2016

Zawsze to będzie inny olej, tragedii nie ma bo klasa ta sama a mieszanie jest dopuszczalne. Kiedyś miałem rover 214 Si i przy jeździe miejskiej i trasy nie przekraczając 120km/h mogłem od wymiany do wymiany bez dołek ale jak.mi się chciało pojeździć i podkręcić auto w zakresie 3,5-5 tys obrotów frajda super ale wtedy 2 setki na 1000km. Kolejna sprawa to tak na prawdę kupując auto nie wiemy jak ktoś go traktował wcześniej, kiedyś spotkałem się z bmw m5 dopóki olej nie osiągnął swojej temperatury nie pojeździło się tym autem była blokada elektroniczna aby mu nie butować. Wracają cv do kolegi któremu pije olej musiał być trochę katowany najpewniej na zimnym silniku stąd teraz takie objawy. Np w moim moto też Japończyk kawasaki vn 1600 jak się go nie rozgrzeje a za mocno manetke od gazu przekręcisz to wywala olej przez odpowietrzenie i olej jest w części zasysanego powietrza. Dlatego warto naszej maszynie się rozgrzać i naśladować a dopiero mieć frajdę z jazdy:-)

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#64 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:26, 26.11.2016

Witam mi auto paliło 0,1 litra na 1000 km, po ostatniej wymianie nagły skok do 0,3 litra na 1000 km... Badziewny olej, czy mogło coś nagle kucnąć w silniku ??? pozdr

 

ps. jest w VII jakiś czujnik zbyt niskiego poziomu oliwy? Bo przypadkiem odkryłem jego niski poziom, ciekawi mnie czy można w VII zatrzeć silnik z tego powodu(brak lampki alladyna w odpowiednim momencie)... pozdr


Użytkownik sebasto edytował ten post 09:29, 26.11.2016

  • 0

#65 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:20, 26.11.2016

Mówisz o dwóch innych lampkach, kontrolkach
W VII nie ma poziomu oleju
Tzw. alladyna zacznie się zapalać jak już będzie bardzo niski stan a ciśnienie zacznie się gubić w układzie.. Także dość późno i jakieś krzywdy i razy dostanie silnik.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 10:20, 26.11.2016

  • 0
                       

#66 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:15, 26.11.2016

Witam mi auto paliło 0,1 litra na 1000 km, po ostatniej wymianie nagły skok do 0,3 litra na 1000 km... Badziewny olej, czy mogło coś nagle kucnąć w silniku ??? pozdr

 

ps. jest w VII jakiś czujnik zbyt niskiego poziomu oliwy? Bo przypadkiem odkryłem jego niski poziom, ciekawi mnie czy można w VII zatrzeć silnik z tego powodu(brak lampki alladyna w odpowiednim momencie)... pozdr

 

Miałem tak w VII-ce. Zmieniłem 0W40 na 0W30 i w dość szybkim czasie zużycie mi skoczyło do góry prawie dwukrotnie. Przy kolejnej zmianie wróciłem do 0W40 i zmniejszyło się ale nie do tego co było wcześniej. Może to miało związek z olejem, może nie. Cięzko wyczuć.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:15, 26.11.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#67 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 16:10, 08.12.2016

Co do głównego wątku to rozmawiałem dziś o tym ze swoim mechanikiem przy okazji regulacji zaworów. Niestety potwierdza, że jest to bolączka wielu współczesnych silników (szczególnie VAG ma tu dużo wpadek) które są robione tak, żeby były eco/fuel efficient a nie żeby były trwałe i dobre itp itd. W Accordzie się nie spotkał z tym problemem ale do niego raczej przyjeżdża mało Hond, jeśli już to VII gen.

Główne wnioski:

- te eco silniki są robione na rzadkie oleje o niskiej lepkości (aby ograniczyć straty w silniku) więc wszystkie pasowania muszą być ciasne, także pierścieni w rowkach tłoków

- pierścienie są cienkie i mało sprężyste - też po to aby ograniczyć tarcie (pierścieni o gładź)

- w efekcie cienkie pierścienie olejowe mają tendencję do zacinania się w rowkach co powoduje wiadome problemy. ze zużyciem oleju

 

Czy robić czy nie robić coś z tym - nie miał zdania. (Inny spec od Hond z którym rozmawiałem odradzał wyminę pierścienia aż nie będzie jakiegoś dramatycznego zużycia, czytaj >1l/1000km)

Jeśli nie robić to mówi, żeby nalewać oleje C3 (niskopopiołowe, wysokie HTHS). Z "niewiadomego powodu" taki olej w tym moim samochodzie był zalewany w ASO od samego początku, choć Honda nie zaleca/nie wymaga C3.

To że nie wiadomo co się stanie od takiego zużycia oleju to nieprawda. Oglądaliśmy świece, nie ma żadnego nagaru ani nic, jedynie odrobinę inny kolor izolatora po którym twierdzi, że poznałby zużywanie oleju przy normalnej wymianie świec. Ten spec tylko od Hond mówił to samo - nic się od tego nie stanie...


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#68 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:46, 08.12.2016

A co powiecie o zużyciu oleju w silniku R20 (VIIIgen) rzędu 1l/3500km? Kolegę dopadł ten problem. Auto zasilane gazem.
  • 0

#69 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:23, 08.12.2016

A co powiecie o zużyciu oleju w silniku R20 (VIIIgen) rzędu 1l/3500km? Kolegę dopadł ten problem. Auto zasilane gazem.



Jak nie jeździ po autostradach to dużo. Przy jeździe po autostradzie to nie tak dużo 😄

Przed założeniem LPG brał coś ?
  • 0

#70 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:59, 08.12.2016

Brał "trochę". Kolega ma cieżką nogę to fakt. Jazda dynamiczna w mieście i trasa. Kapelusza nie ma że tak powiem ;)

Pytam, bo sam jako drugie auto mam CRV z silnikiem K20. Przed założeniem LPG nie brała oleju, a po zamontowaniu wypije ok. 1l ale na 10000km....

Użytkownik mafia35 edytował ten post 22:00, 08.12.2016

  • 0

#71 Adekkeda2

Adekkeda2
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Pl
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CL
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:JHMCL75203
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:51, 03.01.2017

Jeśli już jesteśmy przy VIII gen. to tylko silniki 2.4 miały problem z olejem czy 2.0 benzyny też?


  • 0

#72 Artur P

Artur P
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:32, 03.01.2017

z tego co czytam to po piszesz kolego marcin ch87  to na rozruch auto zalene było jakąs wodą a nie olejem 0w 20 masakra i przebieg miedzy pierwszą  wymianą przeszło23 tys na oleju typu long gdzie wszystko się dociera a potem wymiany co 20  parę tys i pewnie kontrola poziomu oleju między wymianami jak już na bagnecie nie było nic widać bo niektórzy o auta lisingowe tak właśnie dbają i wychodzą potem takie chocki klocki  ja jeżdżę na castrol edge 5 w 40 i ubytek oleju jest na poziomie 0.5 litra na 10 tys km dlatego bardzo mnie dziwi taki ubytk olejuw takim aucie dodam że auto ma przejechane 154 tys km w większości trasa bez katowania silnika a wymiany oleju co max 15 tys km


ja na razie nie mam ale może przez to że mały przebieg 154tys km  wym oleju max co 15 tys km a olej to castrol edge 5w 40 


  • 0

#73 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:56, 03.01.2017

Nie żebym się czepiał
Ale 5w40 jeszcze castrol ..to raczej i szybciej można nazwać masakrą niż 0W20
W dobie gdzie tyle olei jest dostępnych na rynku jeździć na jakimś pseudosyntetyku

Użytkownik Wlodar edytował ten post 00:12, 04.01.2017

  • 0
                       

#74 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:02, 04.01.2017

na rozruch auto zalene było jakąs wodą a nie olejem 0w 20 masakra

 

Parametr oleju to gęstość czy lepkość? Pytam bo porównujesz olej do wody. Trochę herezje :(

 

 

Ale 5w40 jeszcze castrol ..to raczej i szybciej można nazwać masakrą niż 0W20

 

Jeśli to nie podróba to będzie na nim jeździł do końca świata i dzień dłużej.


  • 0

#75 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:33, 04.01.2017

Daj Bóg :-)

Pierwszy z brzegu link luźnych rozmów
http://www.a6klub.pl...t=59987&start=0
Kłania się wątek olejowy ...niestety ...albo stety dla kolegi ArturP...bo dla niego 0w20 to woda nieprzeznaczona dla silnika. Jak Cię interesuje to lektura na ponad 500 stron

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:41, 04.01.2017

  • 0
                       





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq