Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
329 odpowiedzi w tym temacie

#46 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 857 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:24, 24.11.2016

U mnie jest podobnie jak u kolegi wyżej 0,6l oleju na 10000km utostrada, miasto. Może zamiast tych 100-u paru tysięcy masz przelatane 2 razy więcej.

Przebieg nie jest wyznacznikiem ja mam 331 tys i auto spala tyle samo co przy 150
  • 0

#47 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:41, 24.11.2016

W innych wątkach chyba o tym pisałem. Czy problem dotyczy 2.0 nie wiem ale 2.4 (K24Z3) tak. Koledzy posiadający VII gen są proszeni o nie zabieranie głosu ;) bo K20 czy K24A3 problem nie dotyczy... W USA Honda za duże zużycie oleju w K24Z3 (był tam wkładany w Accordach i CR-V, R20 chyba nigdzie w USA nie kładli) miała pozew zbiorowy i przyznała że wina leży w pierścieniach tłokowych (olejowych) choć przyczyny opisane w TSB są niejasne (na zasadzie, że w niekorzystnych warunkach może się robić duża ilość nagaru na pierścieniach). Moim zdaniem coś dali ciała z jakością lub ich konstrukcją. W efekcie ugody przedłużyli na ten problem gwarancję do 8 lat i 150000 mil choć warunkiem tego, żeby coś zrobili jest przekraczanie tamtejszej normy zużycia z instrukcji obsługi (=kwarta na 1000mil czyli ok . 0,65l/1000km co i tak jest dużo, u nas w instrukcji Hondowska europejska 'norma' to litr na 1000km). Naprawa polega na wymianie pierścieni i tłoków.

 

U nas żadnego pozwu nie było i problem 'oficjalnie' nie istnieje... Można zrobić na własny koszt... Nawet gdyby istniał/była przedłużona gwarancja itp. to stanowisko Hondy było by zapewne jak wyżej tj. do 1l/1000km 'może być'.

 

Mój 2.4 zużywa w zależności od warunków 0,3 do 0,7 na 1000km czyli mało nie jest. Pytałem chyba najlepszego 'magika' od Hond w Łodzi i radził tego nie dotykać. Dolewać olej i jeździć. Szczególnie, że auto samo przypomina jak jest mało oleju. Argumentacja była bardzo prosta - koszt naprawy (4-5 tys) pokrywa koszt oleju na przejechanie jakichś 400 tys km (i to przy założeniu 0,7/1000 a tyle to mam jeżdżąc tylko po autostradzie)... Twierdził, że skutków ubocznych przy takim zużyciu jeszcze nie ma.

 

Problemy z pierścieniami powodującymi zużycie oleju są w ostatnich czasach 'popularne'. Żeby wspomnieć VAGowskie TSI/TFSI do 2012 roku (TSI to nawet później) czy też silniki FB20/FB25 w Subaru (kolega ma FB25 i litr na 1000 wciąga...). W USA wszystko oczywiście producenci usuwają na własny koszt nawet po gwarancji a u nas nic z tych rzeczy. Oczywiście małe to pocieszenie, że 'inne' auta też tak mają.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 12:45, 24.11.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#48 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:39, 24.11.2016

Dzięki za opis klosz007, gdzieś właśnie czytałem, że k24 w VIII ma wadę konstrukcyjną i bierze olej. Może w późniejszych latach coś poprawili, może w poliftach. Była ostatnio dyskusja, że branie oleju w 2.4 VIII to bzdura. Seria R w VIII raczej nie bierze, większość przecież ósemek jest z tym silnikiem i byłoby widać na forum gdyby brały, pojawiają się jakieś wyjątki, R-ki w civicach też chyba nie biorą.


  • 0

#49 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 14:47, 24.11.2016

To jakich wy macie mechaników, że za wymiane pierścieni chcą 4-5 tysięcy?

Ściągasz głowice> zdejmujeszcz miskę>  wyciągasz tłoki > czyścisz rowki w tłokach > zakładasz nowe pierścienie> składasz do kupy i auto śmiga.

Przy okazji można wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory.

 

I zostaje tylko lać dobry olej i zmieniać go co max 10k km (lub co 12 miesięcy).

I o tym, że jakakolwiek płukanka tu pomoże to możecie zapomnieć.  Tylko mechaniczną ingerencją da się usunąć ten nagar spod pierścieni i kanalików odprowadzających olej.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#50 frajcik

frajcik
  • Forumowicz
  • 380 postów
  • Skąd:Susz / Gdańsk
  • Silnik:...
  • Wersja:...
  • KM:...
  • Paliwo:PB
  • Rok:0000
  • Nadwozie:CE9/BB9/KA8/KA9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:18, 24.11.2016

może to prozaiczne, ale widzę że tą kwestię zupełnie pominięto - czy któryś z kolegów mających problem z poborem oliwy próbował wymienić zaworek PCV? :)


  • 0

#51 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:52, 24.11.2016

może to prozaiczne, ale widzę że tą kwestię zupełnie pominięto - czy któryś z kolegów mających problem z poborem oliwy próbował wymienić zaworek PCV? :)

Mam zamiar go sprawdzić. W BMW zużycie oleju jest często powodowane przez zatykający się PCV.


To jakich wy macie mechaników, że za wymiane pierścieni chcą 4-5 tysięcy?

Ściągasz głowice> zdejmujeszcz miskę>  wyciągasz tłoki > czyścisz rowki w tłokach > zakładasz nowe pierścienie> składasz do kupy i auto śmiga.

Przy okazji można wymienić uszczelniacze zaworowe i dotrzeć zawory.

 

I zostaje tylko lać dobry olej i zmieniać go co max 10k km (lub co 12 miesięcy).

I o tym, że jakakolwiek płukanka tu pomoże to możecie zapomnieć.  Tylko mechaniczną ingerencją da się usunąć ten nagar spod pierścieni i kanalików odprowadzających olej.

 

Wymiana uszczelki głowicy w VII kosztowała mnie 1700zł z czego 780zł to była robocizna z planowaniem, reszta części, płyny. I nie wymieniałem szpilek głowicy ani uszczelniaczy zaworów. Z wymianą pierścieni jest znacznie więcej pracy, nie tylko zdjęcie miski ale i pompy oleju żeby się dobrać do tłoków. Same pierścienie stawiam podejdą pod 1000zł. Gdyby korzystać z okazji i wymieniać uszczelniacze zaworów to dochodzi kolejne set złoty. A może się okazać że jeszcze panewki by było warto i śruby korbowodów też. Myślę, że w wariancie oszczędnościowym 3-4 tys jak nic pęknie a porządnie to tak jak mi powiedzieli 4-5. Na razie mi się to nie uśmiecha ale jeśli by się pogarszało to pewnie trzeba będzie.

 

Nie wiem czy problem nie zaczyna się tak naprawdę od oleju. U mnie wymieniany był zgodnie z wskazaniami komputera czyli prawie dokładnie co rok. Tyle, że to auto jeździło ok. 20 tys rocznie...


Dzięki za opis klosz007, gdzieś właśnie czytałem, że k24 w VIII ma wadę konstrukcyjną i bierze olej. Może w późniejszych latach coś poprawili, może w poliftach. Była ostatnio dyskusja, że branie oleju w 2.4 VIII to bzdura. Seria R w VIII raczej nie bierze, większość przecież ósemek jest z tym silnikiem i byłoby widać na forum gdyby brały, pojawiają się jakieś wyjątki, R-ki w civicach też chyba nie biorą.

Ja mam polifta... Według amerykańskiego TSB 12-087 problem dotyczy CRV i Accordów z K24Z3 wyprodukowanych 2008-2011 czyli pierwsze polifty też się łapią. Później musieli coś poprawić bo ich to TSB już nie dotyczy. Choć mówią o autach składanych w USA (VIN 1...) to silnik jest dokładnie ten sam bo numery części które podają są identyczne z tymi które można znaleźć na hondaworld.ru czy podobnych stronach w odniesieniu do europejskich Accordów.


  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#52 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:25, 24.11.2016

W związku z problemem brania oleju w VIII kach, będę miał mały dylemat i nie wiem jak go rozwiązać, jeśli zdecydowałbym się na zamianę mojego acco VII na VIII ke.
Za tydzień mam umówione spotkanie w sprawie obejrzenia i zrobienia jazdy próbnej w Niemczech u dużego sprzedawcy zajmującego się sprzedażą aut nowych i używanych głównie marek niemieckich, mają tam też między innymi jednego acco z 2009 roku z silnikiem 2.4 z przebiegiem 30 tys, auto jest od pierwszego właściciela i będzie na nie wystawiona gwarancja na rok czasu od momentu kupna. I teraz mam pytanie, bo nie wiem co zrobić, gdybym się zdecydował na nie i jeśliby się okazało że pobór oleju jest spory na 1000 km?
Czy domagać się obniżenia ceny związku z tym za auto, dochodzić praw gwarancyjnych czy zwrócić auto jeśliby się okazało, że pobór oleju wynosi blisko litr lub grubo ponad pół litra na tysiąc km?
Czy niech pierścienie wymieniają?
Nieakceptowalne byłoby to, gdyby przy takim stanie kilometrów brał dużo oleju...

Użytkownik Heromin edytował ten post 21:46, 24.11.2016

  • 0

#53 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:55, 24.11.2016

Ciężko coś doradzić bo to trochę loteria, nawet jeśli jest gwarancja to raczej nikt jej nie uzna jeśli nie będzie więcej niż mówi Honda że może być (1l/1000). Nie dowiesz się aż nie przejedziesz tych kilkuset km.

 

Te limity są śmieszne trochę i widać, że do 'lokalnych' okrągłych liczb robione bo skoro to ten sam silnik to dlaczego w Europie jest litr na 1000km a w USA kwarta na 1000mil (czyli zdecydowanie mniej choć i tak dużo) a nie dokładnie przeliczony litr na 1000 do lokalnych jednostek (czyli pewnie gdzieś kwarta na 600mil).

Ja muszę powiedzieć, że kupowałem to auto z połowiczną świadomością problemu tj. nie wiedziałem, że tym silnikom to się zdarza. Gdybym wiedział to byłbym bardziej ostrożny. Pytałem sprzedającego czy nie zużywa oleju i mówił, że czasem musi dolewać. Czasem musiałem dolewać i ja w VII bo tam od samego początku miałem zużycie na poziomie 0,2/1000 (pod koniec 0,3/1000). W książce serwisowej też było odnotowane, że właściciel mówił, że musi dolewać oleju między wymianami i to już po 40000km. Mógł nie wiedzieć jaka jest skala problemu jeśli nie zapylał non stop po autostradach tak jak ja. Po posiadaniu VII uznał bym, że 0,2 czy 0,3 na 1000 to norma ale tutaj jest tyle tylko jeśli nie jeździ się po autostradzie. Poza tym kiedyś mogło być niższe zużycie.

Innymi słowy gdybym wiedział, że K24Z3 cierpi czasem na taką przypadłość, to widząc taki wpis w książce raczej bym zrezygnował.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 23:57, 24.11.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#54 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 02:09, 25.11.2016

Dzięki za sugestię kolego klosz007, w moim obecnym acco 7 zużycie oleju na 10 tys kilometrów wynosi w przedziale 0.8 do około 1 litra, z tych kilometrów połowa to dosyć szybka jazda po autostradach ale bez nadmiernego katowania silnika bez częstego załączania się vteca a połowa to drogi krajowe tak mniej więcej, przebieg auta jest obecnie 157 tys i jest on oryginalny.
Jeżeli mam kupić auto z przebiegiem 30 tys. które będzie mi brało tyle albo więcej oleju co obecny mój acco, to chyba zrezygnuję bo co to będzie, jak będzie miał ponad sto tys. przebiegu ile wtedy będzie go pił?
Chyba, że to przypadłość nie wszystkich silników, będę musiał o to dokładnie sprzedawcę wypytac a najlepiej właściciela auta.
Pamiętam, że jak kupowałem yarisa nowego w 2004 roku w dieslu to te silniki z tego roku produkcyjnego niektóre miały problem z tłokami i był problem dużego poboru oleju strasznie przez ten silnik ale producent zaslanial się normą 1 litra poboru na 1000 km i ludzie nic nie mogli z tym zrobić, bo litra nie przekraczał na 1000 km w poborze, ale grubo ponad 0.5 już tak.
Miałem to szczęście, że trafiłem na dobry egzemplarz który po każdej wymianie oleju co 15 tys brał maksymalnie litr i tak zostało do dzisiaj pomimo przebiegu dochodzącego do 300 tys.
Świadczy to chyba o tym, że seryjnie albo wychodziła tandeta na linii produkcyjnej, albo produkt najwyższej jakości, nie wiem, od czego to zależało, czy od jakości materiałów użytych, czy od czynnika ludzkiego, itp.??
Dlatego ciekaw jestem, czy acco VIII z silnikiem 2.4 ma podobnie, czyli też jak u toyoty że tylko niektóre egzemplarze piją dużo oleju, czy może jednak wszystkie silniki jak lecą o tej pojemności w Acco VIII mają ten problem i złopią dużo oliwy??
  • 0

#55 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:31, 25.11.2016

Przeczytaj uważnie co napisał klosz007, do rocznika 2011 włącznie pobór oleju masz pewny, z nowymi nie do końca wiadomo, za mało danych, nie wiadomo, czy można stawiać znak równości miedzy tym co było na rynku USA i UE. Ja przed zakupem wiedziałem, że 2.4 bierze olej , może gdyby mnie było na niego stać to bym kupił i tak, ale stanęło na 2.0
  • 0

#56 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:25, 25.11.2016

Przeczytalem wcześniej uważnie cały post, jednak nasuwa mi się pytanie typu czyżby wszystkie 2.4 w ósemkach do 2011 roku jak leci brały olej niezależnie od przebiegu i rocznika auta?
Jak w niektórych autach, może był to tylko problem pewnej partii silników i jest jeszcze jedna kwestia, bo o tym też trzeba byłoby wspomnieć, wiadomo że ludzie hondy w wielu przypadkach nie kupują do spokojnej jazdy i kręcą je niemiłosiernie do czerwonego pola, te problemy z poborem dużej ilości oleju może wynikają stąd, że wiele osób na zimnym silniku od razu dają ostro w gaz i potem zdziwienie, że auto olej bierze, chyba tutaj bym szukał też problemu, brak odpowiedniej kultury traktowania auta nie rozgrzanego, przykładem mój kolega, odpalił audi A5 2.7 tdi i na zimnym silniku od razu w buta ostro a ja mu mówię, stary spokojnie, daj się silnikowi rozgrzać...
Bo jeśliby faktycznie to była wada fabryczna u hondy stąd też może to jest powód, że sprzedaż VIII generacji ostatnio była według hondy na Europę za mała bo ludzie pomyśleli, ku...a jak mam dolewać na 1000 km prawie litr oleju do nowego auta to za to dziękuję, firma wniosków nie wyciągnęła i zostawiła dalej normę litr na 1000 km a ludzie nie głupi byli i się odwrócili od tego auta...
Wizualnie ładne auto, wnętrze dopracowane i naprawdę dziwne, że sprzedaż jego w Europie się skończyła. Na tle konkurencji ceny też chyba przecież złe nie były...
  • 0

#57 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:59, 25.11.2016

Branie oleju nie było problemem złej sprzedaży Accorda. Głównie sprzedawało się 2.0 które oleju nie bierze, 2.4 i 2.2 diesle byłby bardzo drogie ze względu na akcyzę. Auto oferuje bardzo mało miejsca w środku w porównaniu do konkurencji, jest temat o tym na forum. Auto jest "charakterne", niskie, nie wszystkim odpowiada taki rodzaj aut, ludzie oczekują od sedana klasy D dupowozu, brak było silników doładowanych, trudno powiedzieć, pewnie sporo rzeczy się nałożyło na taką słabą sprzedaż.


  • 0

#58 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:56, 25.11.2016

To raczej nie jest powszechny problem, na forach amerykańskich jest opisywany ale na pewno nie jest to coś na co cierpi każdy K24Z3.

 

Natomiast - w sumie to może głupie pytanie... Ja sobie zapisuję kiedy dolewałem oleju i ile i pamiętam gdzie jeździłem kiedy. I tak mi wychodzi korelacja pomiędzy zużyciem a typem jazdy (miasto/trasa poza terenem zabudowanym/autostrady). I tak wychodzi wprost że czym więcej autostrad tym więcej zużywa oleju.

Ale zauważyłem niedawno, że można to skojarzyć też z czymś zupełnie innym....

Auto kupiłem w czerwcu a w maju miało przegląd AB2 - mam na niego fakturę z ASO. Jak kupiłem oleju było na max. Pierwsze odnotowane zużycie miałem 0,25/1000 (czyli powiedzmy poziom HA VII) - tak było do pierwszej dolewki. Ale praktycznie zero jazdy autostradowej.

 

I dopiero po jakimś czasie dolewania zauważyłem, że dolewam inny olej niż nalało ASO w maju. ASO nalało Shella Helix 5W30 ECT (wecześniej nalewali 5W30 ECT lub gdy go jeszcze nie było to jakiś Helix 5W30 AV-G Professional - w każdym razie też klasy C3, nie wiem po co tutaj C3 ale nic). A ja dolewam od samego początku "zwykłego" (nie ECT) Helixa 5W30.

I teraz w miarę jak dolewałem oleju, tak też wzrastało zużycie. Od pierwszej dolewki dolałem już pewnie ze 4l więc wymieniłem praktycznie cały olej. I pech chce, że wraz z dolewkami jeździłem też coraz więcej po autostradach. Więc skojarzyłem to ze stylem/typem jazdy a może problem jest w tym, że zmieszałem dwa różne oleje lub że zmieniłem z low SAPS na high SAPS ? Choć nie wydaję mi się, żeby to mogło mieć aż takie znaczenie...


Użytkownik klosz007 edytował ten post 14:59, 25.11.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#59 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:02, 25.11.2016

Ostatnio wymieniałem sprzęgło u mechanika który specjalizuje się w serwisowaniu Hond.

Powiedział że 8 gen benzyny biorą wszystkie olej, tylko Diesel nie bierze w 8 gen.


  • 0

#60 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 346 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:34, 25.11.2016

Ostatnio wymieniałem sprzęgło u mechanika który specjalizuje się w serwisowaniu Hond.

Powiedział że 8 gen benzyny biorą wszystkie olej, tylko Diesel nie bierze w 8 gen.

Zmień mechanika :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq