Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
329 odpowiedzi w tym temacie

#226 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 16:17, 20.02.2020

Czyli od 2014 można brać? ;)
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#227 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:13, 20.02.2020

Nie no do VW to nie porównujmy VW to nowe jeżdżące szroty. Wole dolewac oleju w Hondzie niż w VW


Czyli jeśli R20A3 to tylko od 2014 w górę?
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#228 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 17:54, 20.02.2020

Nie no do VW to nie porównujmy VW to nowe jeżdżące szroty. Wole dolewac oleju w Hondzie niż w VW


Czyli jeśli R20A3 to tylko od 2014 w górę?

Te badziewne pierścienie mam w garażu i uwierz mi są o wiele gorsze niż w vag ponieważ:
1. Pierścień nr 1 kompresyjny ma wysokość 1,0mm w vag 1,2 mm
2. Pierścień nr 2 ma wysokość 0,8 mm i pełni tylko funkcje uszczelniająca. W vag ma wysokość 1,5 mm, pełni funkcję uszczelniajaco-zgarniajaca.
3. Pierścień nr 3 olejowy 2 częściowy identyczny jak w vagu.
Niestety ale TSI i tfsi jak się dba jak o hondę to oleju nie biorą, ponieważ układ pierścieni mniej przepuszcza produktów spalania niż te wadliwe w R20A3 i R18Z4, a konkretnie dochodzi do zakoksowania pierścieni olejowych. Ten kto ma choć trochę pojęcia o pierścieniach tłokowych i remontach silników to wie o co chodzi. Oczywiście żywotność i niezawodność vag jest na niższym poziomie.

Użytkownik gkill edytował ten post 17:59, 20.02.2020

  • 0

#229 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 18:00, 20.02.2020

Ok, ale to jak jest z tymi poliftami. Z wszystkimi są lub będzie problem z poborem oleju czy jakaś partia jest już bez tej przypadłości?
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#230 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 19:08, 20.02.2020

Gkill, doskonale znam pierścienie i w Hondzie i VW tj i Oplu czy BMW. Honda pomimo niższych pierścieni i tak bije na łeb VAGa pod względem kultury pracy.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#231 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:12, 20.02.2020

Gkill, doskonale znam pierścienie i w Hondzie i VW tj i Oplu czy BMW. Honda pomimo niższych pierścieni i tak bije na łeb VAGa pod względem kultury pracy.

Ale mi się rozchodzi o te wadliwe pierścienie, trzymałeś je w dłoni i porównywałeś z tym standardowymi w hondzie? One nie mają pierścienia uuszczelniajaco-zgarniajacego z tzw noskiem który służy do zgarniania oleju z gładzi cylindra do tego jego sprężystość jest tak mała, że przepuszcza produkty spalania, które prowadzą do zakoksowania pierscienia olejowego, który ma tak małe
otwory, że klinuje się szpilka. Ja zmieniłem te wadliwe tłoki wraz z pierścieniami, wstawiłem tłoki od r18z4 z 2014 roku z pierścieniami standardowymi z olejowym 3 częściowym. O tych wadliwych można powiedzieć: biją cały świat pod względem zmniejszenia tarcia na gładzi cylindra i to jest jedna bdb cecha a druga to ponadprzeciętnie niska masa.


Użytkownik gkill edytował ten post 07:44, 21.02.2020

  • 0

#232 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:54, 20.02.2020

Czyli reasumując, które R20A3 lepsze? Do 2013r czy od 2013r?

Ja z tych praktycznych, nie teoretycznych


Ja też z praktyków, nie mam w zwyczaju pisać bzdur
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#233 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:59, 20.02.2020

Dużo pierścieni uszczelniajaco-zgarniajacych nie ma noska, stożka, np. Opel.

Pierścieni z tych wadliwych R20A3 jeszcze nie miałem w ręku, bo nie było okazji rozbierać takiego silnika. Mam co prawda R20A3 w garażu, został mi po wymianie silnika, tam z kolei stuka tłok. Znajdzie się chwilą to rozbiore go w końcu, i obadam ten silnik od środka po swojemu :)
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#234 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:02, 20.02.2020

Ja też z tych praktycznych, mechanikom moich aut nie daje.

Dużo pierścieni uszczelniajaco-zgarniajacych nie ma noska, stożka, np. Opel.

Pierścieni z tych wadliwych R20A3 jeszcze nie miałem w ręku, bo nie było okazji rozbierać takiego silnika. Mam co prawda R20A3 w garażu, został mi po wymianie silnika, tam z kolei stuka tłok. Znajdzie się chwilą to rozbiore go w końcu, i obadam ten silnik od środka po swojemu :)

I widzisz teraz mamy odpowiedź na to czemu tak opel pije olej.
  • 0

#235 morfi24

morfi24
  • Forumowicz
  • 73 postów
  • Skąd:Szczucin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:17, 20.02.2020

Nie wsadzaj wszystkich do jednego worka z tsi tfsi Chyba nie wszystkie. moj z z wrzesnia 2012r r20a3. 80tys nalotu od 50tys lpg i zrobiony reflash. Pobor na 10tys 0.5l 5w30 millers.z tego co widze autostrada daje po dupie dlugie dystanse po 180kmh.
  • 0

#236 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:23, 20.02.2020

Widzisz... Ten silnik co zmienialem ma udokumentowane 124tys km i tłok stuka głosniej niż panewka w K24 :)
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#237 gkill

gkill
  • Forumowicz
  • 723 postów
  • Skąd:Pomorskie
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CU1 polift elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 21:27, 20.02.2020

Chłopie ale ty nie masz przebiegu, jak zacznie pić więcej to płukanka nie do oleju silnikowego tylko bezpośrednio w letnie cylindry profilaktycznie tak jak się to z nafta robi a jest szansa, że będzie jeszcze długo jezdzil. Mój rozbierałem przy 190 tys. A TSI i tfsi przeważnie olej mają wymieniany powyżej 20 tys km więc nie ma się dziwić że piją olej, te co mają częściej zmieniany nie piją. Obecnie mój bierze 0,2l na 10000 km mimo że zawsze przy wymianie zalewam tak by oleju było około 8 mm ponad max i zauważyłem że najbardziej optymalnie to 5mm ponad max bo te 3mm przez około 4 tys km przepala a później stoi w miejscu. Oczywiście ciężka stopa i częste kręcenie wysoko silnika.
Nie wrzucam hondy i vaga do jednego worka, tylko porównuje pierścienie tłokowe te wadliwe w hondzie do tych w vagu i tu te drugie są lepsze i to nie zmienia faktu za same silniki od konkurencyjnej marki są znacznie bardziej awaryjne niż te nasze.

Użytkownik gkill edytował ten post 21:56, 20.02.2020

  • 0

#238 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:26, 20.02.2020

Nie ma oleju, który utrzyma swoje właściwości przez 20tys km. Max 12tysi ostatecznie z jakiś powodów 15kkm. Ja swoim klientom robię co 10kkm i nikt nie marudzi, że powinno się zmieniać co 15 czy nawet 20 tysi
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#239 crony

crony
  • Forumowicz
  • 267 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:36, 20.02.2020

pojedz do serwisu z autem na gwarancji to ci kaza placic za przedterminowa wymiane oleju, mimo ze masz zapisane ze takie przeglady sa na koszt aso, bo wg manuala jest co 20 tys albo i wiecej i wtedy wielu klientow daje sobie spokoj


  • 0

#240 darioo55

darioo55
  • Forumowicz
  • 732 postów
  • Skąd:łódz-górna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:livestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:00, 20.02.2020

Ok, ale to jak jest z tymi poliftami. Z wszystkimi są lub będzie problem z poborem oleju czy jakaś partia jest już bez tej przypadłości?

Ja mam polifta 2011 , i jakoś dolalem raz 0,6 między wymiana i to po wojażach w Aplach 🤣🤣, wiec na szczęście nie wszystkie chleją oliwe🤣
  • 0

Czarne jest piękne !!!






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq