Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#76 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:01, 09.01.2017

z tego co czytam to po piszesz kolego marcin ch87  to na rozruch auto zalene było jakąs wodą a nie olejem 0w 20 masakra i przebieg miedzy pierwszą  wymianą przeszło23 tys na oleju typu long gdzie wszystko się dociera a potem wymiany co 20  parę tys i pewnie kontrola poziomu oleju między wymianami jak już na bagnecie nie było nic widać bo niektórzy o auta lisingowe tak właśnie dbają i wychodzą potem takie chocki klocki  ja jeżdżę na castrol edge 5 w 40 i ubytek oleju jest na poziomie 0.5 litra na 10 tys km dlatego bardzo mnie dziwi taki ubytk olejuw takim aucie dodam że auto ma przejechane 154 tys km w większości trasa bez katowania silnika a wymiany oleju co max 15 tys km


ja na razie nie mam ale może przez to że mały przebieg 154tys km  wym oleju max co 15 tys km a olej to castrol edge 5w 40 

Zacznijmy od tego ze porównujesz moja honde z silnikiem 2.4 do swojej z silnikiem 2.0. Było o tym już mówione kilka razy, w tym też w tym wątku żeby tych silników nie porównywać, bo to inna historia. Co więcej, jakbyś przyjrzał sie instrukcji użytkowania swojego samochodu to byś zobaczył że olej którego używasz przekracza normy zalecane przez producenta. Olej o lepkości 0W20 z kolei jest przez producenta (i wiele osób znających się na Hondach) polecany, więc nie pisz o wodzie bo to jakieś nieporozumienie. Co do oleju long life to nie wiem skąd wziąłes te informacje. Te wymiany co 23 tys to w przypadku mojego samochodu wymiany co 6 miesięcy bo takie przebiegi robił. Nie zmienia to faktu, że ja sam wymieniałbym częściej patrząc też na przebieg między wymianami.

 

Nie za bardzo chce mi sie też wierzyć, żeby poprzedni właścicel ignorował kontrolke niskiego poziomu oleju bo to jest po prostu irytujące, a dolewka to koszt 30 zł. Zreszta pełno osób ma ten problem, także będących pierwszym właścicielem, więc twoje rozumowanie nie za bardzo trzyma sie kupy. 

Jeżeli miałbym szukać jakiegoś winowajcy zwiększonego zużycia to poza wadą fabryczną tych silników, upatrywałbym go może też właśnie w oleju Castrol który tak wychwalasz, bo niestety ASO Hondy lubią go lać (u mnie w Szczecinie leja tylko Castrol, chybą że klient da coś swojego), a opinia o nim jest u większości mechaników zgodnie wyjątkowo krytyczna.

 

Generalnie wszyscy mechanicy znający się na Hondach z którymi rozmawiałem powiedzieli żeby przy takim zużyciu jak u mnie (0,15l/1000 km w mieście, 0,35l/100 km w trasie) silnika nie ruszać bo "one tak mają" a grzebiąc łątwo coś spieprzyć. 

 

Pozdrawiam 


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 23:02, 09.01.2017


#77 mafia35

mafia35
  • Klubowicz
  • 289 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:29, 10.01.2017

O to to. Ja przeszedłem z 5W40 Shella na 0w20 Hondy i jest dużo lepiej. Mniejsze zużycie oleju, a i kultura pracy silnika lepsza.

#78 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 703 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:36, 10.01.2017

O to to. Ja przeszedłem z 5W40 Shella na 0w20 Hondy i jest dużo lepiej. Mniejsze zużycie oleju, a i kultura pracy silnika lepsza.

przy "deptaniu" tez mniejszy pobor ? czy tylko przy spokojnej jezdzie ?



#79 Ed$on

Ed$on
  • Moderator
  • 1899 postów
  • Skąd:Warszawa/Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS+dodatki
  • KM:201+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan/CU2
Reputacja: 41
Super

Napisano 10:37, 10.01.2017

O to to. Ja przeszedłem z 5W40 Shella na 0w20 Hondy i jest dużo lepiej. Mniejsze zużycie oleju, a i kultura pracy silnika lepsza.


Dodaj jeszcze, że Masz zalany ceramizer, to też robi swoje..Zresztą dzięki za namiar!!😉

Pomoc w różnych aspektach związanych z "Hondą": sprawdzenia przed zakupowe do 200km od W-wa, regulacja zaworów, ozonowanie..etc, opinie: tu kliknij

moja Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

miniaturka17022017_zpszcryzwhl.jpg

 


#80 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1146 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive manual Navi+ACC+LKAS
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 10.01.2017

Zacznijmy od tego ze porównujesz moja honde z silnikiem 2.4 do swojej z silnikiem 2.0. Było o tym już mówione kilka razy, w tym też w tym wątku żeby tych silników nie porównywać, bo to inna historia. Co więcej, jakbyś przyjrzał sie instrukcji użytkowania swojego samochodu to byś zobaczył że olej którego używasz przekracza normy zalecane przez producenta. Olej o lepkości 0W20 z kolei jest przez producenta (i wiele osób znających się na Hondach) polecany, więc nie pisz o wodzie bo to jakieś nieporozumienie. Co do oleju long life to nie wiem skąd wziąłes te informacje. Te wymiany co 23 tys to w przypadku mojego samochodu wymiany co 6 miesięcy bo takie przebiegi robił. Nie zmienia to faktu, że ja sam wymieniałbym częściej patrząc też na przebieg między wymianami.

 

Nie za bardzo chce mi sie też wierzyć, żeby poprzedni właścicel ignorował kontrolke niskiego poziomu oleju bo to jest po prostu irytujące, a dolewka to koszt 30 zł. Zreszta pełno osób ma ten problem, także będących pierwszym właścicielem, więc twoje rozumowanie nie za bardzo trzyma sie kupy. 

Jeżeli miałbym szukać jakiegoś winowajcy zwiększonego zużycia to poza wadą fabryczną tych silników, upatrywałbym go może też właśnie w oleju Castrol który tak wychwalasz, bo niestety ASO Hondy lubią go lać (u mnie w Szczecinie leja tylko Castrol, chybą że klient da coś swojego), a opinia o nim jest u większości mechaników zgodnie wyjątkowo krytyczna.

 

Generalnie wszyscy mechanicy znający się na Hondach z którymi rozmawiałem powiedzieli żeby przy takim zużyciu jak u mnie (0,15l/1000 km w mieście, 0,35l/100 km w trasie) silnika nie ruszać bo "one tak mają" a grzebiąc łątwo coś spieprzyć. 

 

Pozdrawiam 

 

Czy problem dotyczy tylko 2.4 czy 2.0 też to nie wiemy. Honda się przyznała oficjalnie do problemu w 2.4. Możliwe, że 2.0 ma podobne tłoki/pierścienie i też problem występuje.

U mnie olej za poprzedniego właściciela wymieniany równo co rok - wg. wskazań komputera - co oznaczało przebiegi 20-23 tys. między wymianami co też mi się nie podoba. Nie wiem w jakim stopniu takie rzadkie wymiany przyczyniły się do problemu ale zdaje się, że pojawił się on b. szybko. ASO od samego początku lało Shella w różnych wersjach. Ja mam obecnie 5W30 ale zamierzam przy kolejnej zmianie przesiąść się na coś lepszego (tj. nie Shell ale lepkość to nie wiem czy raczej iść w stronę 0w20 czy 5W40 czy może zostać na 5W30).

 

U mnie na początku (czerwiec/lipiec) zużycie było takie jak piszesz ale chyba w miarę zużywania/przepracowywania się oleju znacznie wzrosło - nawet do 0,6/1000 przy jeździe autostradowej, prawie jak w VAGu 2.0 TFSI :) Ktoś tutaj pisał, że na Shellu miał ten sam problem (tj. wzrost zużycia w miarę zużywania się oleju) więc liczę że przesiadka na coś innego/lepszego niż Shell poprawi sytuację. Nie wiem tylko czy zalanie 0W20 nie spowoduje jeszcze większego zużycia wskutek rzadszego oleju.

 

Pomimo tego jedyny warsztat któremu mógłbym powierzyć naprawę odradza mi ją. Także używając argumentów ekonomicznych, tj. że za koszt naprawy kupię dwie beczki oleju które wystarczą na pół miliona kilometrów. Twierdzą, że konsekwencji nawet takiego zużycia, poza koniecznością dolewania, nie ma.


Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#81 mafia35

mafia35
  • Klubowicz
  • 289 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:01, 10.01.2017

Dodaj jeszcze, że Masz zalany ceramizer, to też robi swoje..Zresztą dzięki za namiar!!😉

Mam zalany to fakt ;)
Problem występuje w R20. Znajomy ma w VIII i chleje mu więcej niż mi bez ceramizera, a przebieg ma ponad 2x mniejszy.
Ja się tym nie przejmuje, jeżdżę jak zawsze. Przeważnie spokojnie, ale do odcinki też się zdarza. Zwłaszcza teraz, po reflashu.
Jak tam Ed$on wrażenia?

#82 Ed$on

Ed$on
  • Moderator
  • 1899 postów
  • Skąd:Warszawa/Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS+dodatki
  • KM:201+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan/CU2
Reputacja: 41
Super

Napisano 18:10, 10.01.2017

wlałem do K20Z2 i jest o ponad połowa mniejszy zużycie oleju niż było..co do kwestii zmniejszenia spalania, nie zauważyłem tego..

 

co do do Białasa to K24Z3 po przejechaniu 2tkm zerowy ubytek oleju - a dawałam mu mocno w palnik...jeszcze go sprawdzam i testuję ;)


Pomoc w różnych aspektach związanych z "Hondą": sprawdzenia przed zakupowe do 200km od W-wa, regulacja zaworów, ozonowanie..etc, opinie: tu kliknij

moja Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

miniaturka17022017_zpszcryzwhl.jpg

 


#83 mafia35

mafia35
  • Klubowicz
  • 289 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:21, 10.01.2017

A jaki olej masz?

#84 Ed$on

Ed$on
  • Moderator
  • 1899 postów
  • Skąd:Warszawa/Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS+dodatki
  • KM:201+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan/CU2
Reputacja: 41
Super

Napisano 18:22, 10.01.2017

napiszę Ci na PW - usuńmy dwa ostatnie posty - nie śmiećmy tematu ;)


Pomoc w różnych aspektach związanych z "Hondą": sprawdzenia przed zakupowe do 200km od W-wa, regulacja zaworów, ozonowanie..etc, opinie: tu kliknij

moja Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

miniaturka17022017_zpszcryzwhl.jpg

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq