Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana pierścieni czy dolewki Accord VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#31 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:05, 03.09.2016

Marcinie Accord VIII

 

Honda nigdy ale to przenigdy nie zalecala 10W40 do silnika R20A3.

Wg normalnej nomenklatury polsyntetyczny olej to tak naprawde mineralny w ~80% wiec okreslienie polsyntetyczny jest niezgodne ze zwykla matematyka ktora dobrze znac w zyciu by sie nie dac wykiwac :)

Dla tego silnika fabrycznie zalewany jest wspomniany i wspomniany i .... 0w20 a nastepnie ASO generalnie zaleca owe 5W40 kompromisu a czym jest kompromis..... strata dla obojga stron czyli samochodu i uzytkownika.

Oczywiscie taki wariant jest akceptowalny jednak dlaczego nie czytac prostej instrukcji albo odpalic neta i sprawdzic.

Olej 10W40 byl akceptowalny dla Civica VI i byl rowniez stosowany warunkowo do zalewania skrzyni biegow.

Generalnie przejscie w strone syntetyka np do 5W30 na poczatek nie sprawi problemu zupelnie.

Mity opowiadaja o wyplukiwaniach itp brrrry a co robi plukanka ? wlasnie plucze i to jest zaleta je dzialania ale syntetyk dla mitomanow beeeee. Oj Polacy ........

W USA stosowanie olejow syntetycznych i niskooporowych jest juz od dawna a jest dalszy plan jest rozwoju o powstanie olejow serii 0W10 moze  nawet OW5. 

Wiec bez obaw mozesz krokowo zmieniac pewnie dla dobra Acco.

 

Oleje Total hmm nie sa zle bo tak naprawde o czym pisalem rowniez nie ma przepasci jakosciowej w olejach bo nia mozliwosci wyprodukowac wpelnisyntetyczny olej tanio i w garazu.

Jednak jest to olej marketowy i marketingowo zwiazany z grupa PSA czyli Citroen i Peugeot a Renault to Elf a to znowu to samo :) bo ten sam koncert rafinerski.

To tak dla redukcji kosztow doprowasza sie do wspolnej dzialalnosci.

Jednak Honda i total hmmmm nie slyszalem nie podejmuje tematu a osobiscie Ams,Millers,Valvoline itp ale nie Total.

 

raz jeszcze pozd.

Dziekuje za podpowiedz.Jezdzilem na totalu 10w40 a teraz przejde na 5w30.A wlasnie zbliza sie wymiana.Jak bede mial wiecej doswiadczenia podziele sie na forum.A co do totala na 8 tys dolalem ok. 300ml a zdarzalo mi sie jechac 210km/h Rzeszow-Krakow kilka razy



#32 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:31, 22.10.2016

Hej.

 

Zrobiłem 2 000 zł po wymianie oleju z zastosowaniem płukanki BG 109. Dzisiaj zrobiłem pomiary. Po wymianie oleju miałem stan na poziomie 80% paska. Mechanik który wymieniał nalał 3,8 l oleju Amsoil Signature Series 5W30. Porównanie ilości oleju jaki wchodzi do mojego Accorda (4,2 l) z wielkością jednej dużej bańki Amsoila wskazuje, że powinno to być raczej coś bliżej 60% ale może przez jakieś pozostałości starego oleju tak wyszło. Na pewno było min. 80% stanu między min. a max.

 

Dzisiaj sprawdziłem i stan jest na poziomie 50/55%. Wychodzi, że na tysiąc kilometrów zeszło miedzy 0,1 a 0,2 litra. Wniosek jest taki, że płukanka na zapieczone pierścienie raczej nie pomogła. Co prawda nie mierzyłem dokładnie zużycia w mieście przed płukanką (spalaniem oleju zaniepokoiłem się po podróży powrotnej z Chorwacji czyli typowo autostradowej trasie), ale jeśli mnie pamięć nie myli zużycie w mieście przed płukanką było podobne.

 

Na pewno jeżeli w tej chwili w mieście mam zużycie na poziomie 0,15/1000 km, to w trasie bedzie przynajmniej razy 2 więc jest to wartość zbliżona do tego co było wcześniej.

 

Jakby zdarzyło mi się znowu robić jakąś dłuższą trase autostrada (choć się na razie nie zapowiada) to dam znać jak to wygląda.

 

Pozdrawiam


Użytkownik MarcinCh87 edytował ten post 17:35, 22.10.2016


#33 Ed$on

Ed$on
  • Moderator
  • 2114 postów
  • Skąd:Warszawa/Otwock
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS+dodatki
  • KM:201+reflash
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan/CU2
Reputacja: 48
Super

Napisano 19:37, 22.10.2016

Zużycie na poziomie 150ml na tysiaka to jest norma😉

Pomoc w różnych aspektach związanych z "Hondą": inspekcje przed zakupowe do 200km od Warszawy, regulacja zaworów,  wymiana hebli, wymiana płynów, ozonowanie..etc, opinie: tu kliknij

moja Biała Dama w Type-sie, CU2: klik ;)

miniaturka17022017_zpszcryzwhl.jpg

 


#34 MarcinCh87

MarcinCh87
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EX
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:03, 22.10.2016

Tak tylko to jest zużycie miejskie. Mam przeczucie graniczące z pewnością, że jakbym pojechal w trase i jechal znowu z obrotami na poziomie 4 000 rpm to pewnie znowu byloby blizej 0,5l, chociaż mam nadzieje że nie. 

 

To zużycie miejskie ktore mam teraz może jest troche mniejsze niz bylo ale cieżko mi powiedzieć. Wiem że po jakim czasie po zakupie dolałem pół litra tylko nie pamiętam ile od zakupu wtedy przejechałem. 



#35 Vodzu

Vodzu
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:opolskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 22.11.2016

Witam. Mam Accorda z 2012r , 140 000 km przejechane, dwa miesiące temu kupiłem. Zalany został olejem Motul Eco nergy 0w30 przy 136620km , do tej pory dolałem 2 litry i brakło mi oleju do max (poziom gdzieś w 2/3 bagnetu na zimnym). Przejechane 3600km i dwa litry dolane, nie ma stanu. Czy w oparciu o doświadczenia opisane powyżej, mogę liczyć na radę co mam teraz zrobić? Czy udać się do serwisu, czy do jakiegoś magika (może znacie jakiegoś z okolic woj opolskiego, śląskiego lub dolnośląskiego). Zamierzałem zrobić płukankę, ale po tym co przeczytałem wyżej już nie wiem co robić .

#36 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 512 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:13, 22.11.2016

Witam. Mam Accorda z 2012r , 140 000 km przejechane, dwa miesiące temu kupiłem. Zalany został olejem Motul Eco nergy 0w30 przy 136620km , do tej pory dolałem 2 litry i brakło mi oleju do max (poziom gdzieś w 2/3 bagnetu na zimnym). Przejechane 3600km i dwa litry dolane, nie ma stanu. Czy w oparciu o doświadczenia opisane powyżej, mogę liczyć na radę co mam teraz zrobić? Czy udać się do serwisu, czy do jakiegoś magika (może znacie jakiegoś z okolic woj opolskiego, śląskiego lub dolnośląskiego). Zamierzałem zrobić płukankę, ale po tym co przeczytałem wyżej już nie wiem co robić .

To wychodzi około 0.7 itra na 1 tys km.
Pytanie podstawowe jaki jest Twój styl jazdy i czy przejechałeś ten odcinek po mieście czy autostradami.
Jeśli autostradami to z jakimi prędkościami.

Mi np na autostradzie jak jechałem 180 - 220 to nawet 1 litr na 1000 km. Jak zwolniłem do 140-160 km/h to spadło do 250ml na 1000 km. Po mieście jakieś 100ml albo wcale na 1000km.

8 gen 2.4 biorą olej a jak ktoś mówi że nie to znaczy że ściemnia. 7 gen miała dużo mniejszy z tym problem ale też występował.

Użytkownik flashmaniac edytował ten post 22:23, 22.11.2016


#37 Vodzu

Vodzu
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:opolskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:39, 22.11.2016

No to trochę mnie pocieszyłeś. Jazda głównie na miejscu, w promieniu 5-10km, może dwa razy go przegoniłem pod 200km/h na obwodnicy. Ze 2 razy na autostradzie po ok 300km tak 140-160km/h. Ze spalaniem Pb udało mi się zejść na trasie do 6,7l/100km, średnio mam 7,7-8 a tu taki motyw z olejem .

#38 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 23.11.2016

Witam. Mam Accorda z 2012r , 140 000 km przejechane, dwa miesiące temu kupiłem. Zalany został olejem Motul Eco nergy 0w30 przy 136620km , do tej pory dolałem 2 litry i brakło mi oleju do max (poziom gdzieś w 2/3 bagnetu na zimnym). Przejechane 3600km i dwa litry dolane, nie ma stanu. Czy w oparciu o doświadczenia opisane powyżej, mogę liczyć na radę co mam teraz zrobić? Czy udać się do serwisu, czy do jakiegoś magika (może znacie jakiegoś z okolic woj opolskiego, śląskiego lub dolnośląskiego). Zamierzałem zrobić płukankę, ale po tym co przeczytałem wyżej już nie wiem co robić .

 

Zastanowiłbym się nad zmianą oleju na np motul x-cess 5w40 i płukanką przed zmianą.

Pałujesz silnik na zimnym? W 13sto letnim acco 2.0 o przelocie 180kkm schodzi mi motula 5w40 mniej niż 100ml/1000km.


Użytkownik kuba_ce edytował ten post 08:40, 23.11.2016


#39 lakatus

lakatus
  • Forumowicz
  • 728 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:51, 23.11.2016

Taki zużycie na ocinku 3400 km to już dosx znaczne ja jedząc w trasy i utrzymując pręż większość odcinka obroty w okolicy 4000tys RPM mam ponad połowę mniejsze zuYcie

Użytkownik lakatus edytował ten post 10:52, 23.11.2016


#40 Vodzu

Vodzu
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:opolskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 23.11.2016

Nie kręcę zimnego, obroty na jakich glownie jeżdże oscylują w okolicach 2k ... jak mi ecostrzałka pokazuje, chyba ze wyprzedzic trzeba to trójka i te 4-6 wskakuje.

#41 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:32, 23.11.2016

Przejechane 3600km i dwa litry dolane, nie ma stanu.

patrząc że u mnie ten sam silnik/rocznik/olej (różnica tylko w budzie + u mnie LPG i mam 0w20) to zużycie oleju masz ogromne! u mnie wychodzi litr na 10 tys km przy jeździe 20% miasto, 40 % autostrady/ekspresówki (150-160 na tempomacie) + reszta drogi lokalne (90-120)

nie znam się na tyle by podpowiedzieć co powinieneś zrobić, ale sam bym tego tak po prostu nie zostawił...



#42 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 304 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:05, 23.11.2016

U mnie jest podobnie jak u kolegi wyżej 0,6l oleju na 10000km utostrada, miasto. Może zamiast tych 100-u paru tysięcy masz przelatane 2 razy więcej.

#43 Jańcio

Jańcio
  • Forumowicz
  • 170 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:PB
  • Rok:1410
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:42, 23.11.2016

Vodzu może jeździsz na zbyt niskich obrotach, strzałki podpowiadają trochę za nisko. Z drugiej strony piszesz, że auto dopiero kupiłeś, ciekawe jaka była historia serwisowa, co ile tyś km był zmieniany olej. Istotne też jak auto było eksploatowane przez poprzednika, moze było eksploatowane w trasach i dużo latało z wysokimi prędkościami.

#44 Vodzu

Vodzu
  • Nowy
  • 14 postów
  • Skąd:opolskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:18, 23.11.2016

Jezeli jest przelatane dwa razy wiecej, to na to nie wygląda ... zreszta 30k na rok jest w miare chyba realnym przebiegiem. Bardziej teraz sie zastanawiam co zrobic, pogodzic sie i lac olej az za 3-4 lata bez problemu u zwyklego mechanika zrobie kapitalke moze juz nie za tak duze pieniadze jak teraz i tylko w serwisie ...

#45 novi

novi
  • Forumowicz
  • 152 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 24.11.2016

 

Wszystkie przeglądy przed tym jak kupiłem samochód były robione w ASO. Nie wiem czy to jest jednoznaczne z tym, że zawsze był zalewany Castrol. U mnie w Szczecinie leją tylko Castrola tłumacząc, że "od zawsze lejemy i nic sie nie dzieje". 

Castrola nie polecam. U mnie Avensis na tym oleju swego czasu zaczął brać olej, po ponad 2 latach zerowego brania. Teraz jak u Ciebie bierze.

Sprawa swego czasu znana, ASO problem pod dywan i jak kto nie wiedział i nie był uparty to zbywało, jak i teraz to robi widzę.

Co do castrola wystarczy zapytać google: 
Castrol toyota zapieczone pierścienie 
albo castrol syf w silniku 
albo castro zatarte panewki 
albo castrol korozja panewek 
castrol to inaczej BP 
po tym jak bp wykupiła castol zamieszała w olejach. teraz tws nie jest taki dobry jak kilka lat temu 
cięcie kosztów. nazwa ta sama a inne parametry

 

Tylko pełny syntetyk, ja już kilka lat do accorda i avensis leje Millers 5W-30


Użytkownik novi edytował ten post 09:56, 24.11.2016

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to najpierw przez inflację, później przez deflację, banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq