Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

zbyt częsta zmiana oleju

VIII olej wymiana oleju jaki olej jak często olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:24, 25.08.2016

Witam,
mam jedno pytanie - z góry przepraszam jeśli już było, ale nie znalazłem;

a pytanie brzmi - czy zbyt częsta wymiana oleju może szkodzić silnikowi?

może śmieszne dla większości, może lamerskie idt. - zdaje sobie z tego sprawę;

na moim przykładzie - mam od nowości accorda, z niedużym przebiegiem (rocznik 2012, niedawno nabiłem 40 tys km), nie jest to jedyne auto w domu i dbam o niego jak mogę;
m.in. jeśli chodzi o wymianę oleju - zmieniam olej co 5-6 tys. km;
w dużej mierze ze względu na DPF - który wypala się co ok. 1200 km;

i co zauważyłem - po wymianie oleju przez pierwsze 2-3 tys. km silnik na zimno, zaraz po starcie klekocze w okolicach 2000-2300 obrotów; po rozgrzaniu silnika klekot ustaje;

natomiast po przejechaniu 2-3 tys. km od wymiany oleju w/w efekt ustaje - albo staje się trudny do zauważenia; silnik nawet na zimno nie klekocze albo klekot jest prawie niesłyszalny; czyli - na moje ucho - silnik po 2-3 tys. km od wymiany ma lepszą kulturę pracy?

ten efekt występuje jedynie na zimnym silniku, przy przyspieszaniu - dopóki, że tak powiem, nie zacznie podnosić się wskazówka temperatury;

jeśli chodzi o olej - to dopóki auto było na gwarancji, ASO wlewało w niego swojego Shella 5w30 - podobno dedykowanego do Hond, potem sam zacząłem zmieniać olej i lałem:

Motul 8100 Eco-clean C2 5W30
albo
Motul 8100 X-clean FE C2/C3 5W30

czyli to co poleca Motul - a to, że tak powiem, moja marka olejowa

na obu olejach silnik (wg mnie) chodzi identycznie;

ale wracając do pytania - czy zbyt częsta wymiana oleju może szkodzić silnikowi?

pozdrawiam


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 20:30, 25.08.2016

  • 0

#2 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:34, 25.08.2016

A co mialo by szkodzic im olej czysciejszy nie przepalony tym lepiej jak by mnie bylo stac to bym zmianial co miesiac :)
  • 0

#3 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:41, 25.08.2016

zbyt częsta wymiana oleju może szkodzić tyko i wyłącznie Twojej kieszeni, ale skoro masz gesta to nie widzę przeciwwskazań :)


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#4 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:46, 25.08.2016

Moim zdaniem nie, choć nie potrafię wytłumaczyć zachowań silnika które opisałeś. Teoretycznie świeży=rzadszy olej może mnjej tłumić pracę silnika ale nie szedł bym tym tropem. Generalnie im olej świeższy tym lepszy. Nie znam charakterystyk Twoich olejów w funkcji czasu/przebiegu ale krzywe są z reguły, że tak to ujmę "równią pochyłą", czyli najlepsze parametry przy najniższym zużyciu.

Użytkownik blow edytował ten post 21:15, 25.08.2016

  • 0

pzdr


#5 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:51, 25.08.2016

w dieslu nie reguluje się zaworów bo ma on samoregulujące, a co do klekotania to taki jego urok, każdy diesel klekoce.

ps. a ja zapytam tak, czy tej twój diesel klekotał tak również na tym oleju z ASO ? czy dopiero zaczął klekotać jak mu motula wlałeś? bo motul jest jednym z najbardziej podrabianych olejów i może tym tropem trzeba by iść.


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:55, 25.08.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#6 tolakowy

tolakowy
  • Forumowicz
  • 236 postów
  • Skąd:Nowa Dęba
  • Silnik:2,4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:57, 25.08.2016

w dieslu nie reguluje się zaworów bo ma on samoregulujące


Poprawione, przeoczenie ;-)
  • 0

pzdr


#7 mirro32

mirro32
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:53, 25.08.2016

W nawiazaniu do pytania autora podpiana sie i potwierdzam opinie kolegow iz wymiana oleju nawet cotydzien nic nie szkodzi silnikowi a jedynie poprawia czystosc calego ukladu.

Efekt ktory jest slyszalny i opisany kojarzy mi sie jedynie ze starymi dieslami gdzie zimny silnik ma braki uszczelnienia i slychac glosniejsza prace ale jak sie juz uszczelnil nastepowalo samoczynne wyciszenie.

Osobiscie polecilbym zmiane oleju na test millers z serii nanodrive moze byc 5w30 dla pelnego porownania efektu.

I dla racjonalnoscie utrzymanie interwalu wymiany oleju w rozsadku tj co 10-15tys lub co rok i najlepiej przed zima.

Jest inna moze tansza opcja tj haparts i olej hondy 5w30 ktory rowniez mozesz przetestowac -filterek mona za jednym razem u nich pobrac.

pozdr.


  • 0

#8 piotr2012

piotr2012
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:30, 31.08.2016

Witam,

@Maxell - szczerze mówiąc nie wiem jak było na oleju z ASO w okresie gwarancyjnym, nie pamiętam - nie zwracałem na to uwagi, więc może faktycznie tego nie było, ale równie dobrze mogłem wcześniej na to nie zwracać uwagi; nasłuch - że tak powiem - włączył  mi się dopiero po gwarancji, kiedy sam zacząłem zmieniać olej

 

reasumując - zbliża się wymiana i na kolejną zaopatruję się w ten olej:

 

Millers XF Longlife 5W30 C2

 

niedawno w mailu również zmienolej.pl mi go polecał - miałem nie mieszać już sobie w głowie i zostać przy którymś Motulu, ale jednak sprawdzę; nie wiem, czy ma te cząstki nano, o których pisze mirro32, ale znowu padła nazwa Millers'a więc sprawdzę;

 

po przejechaniu 1-2 tys. km odkopię wątek i dam znać jak się olej sprawuje;

 

@damian18wdz & @Maxell - względy ekonomiczne też biorę pod uwagę; m.in dlatego zdecydowałem się wlewać Motula - uznałem po prostu, że lepiej wlewać co 5 tys. np. Motula FE za 150zł , niż co 15 tys. jakiś superextrawypasiony inny olej za 400 zł;

 

w tym roku zacząłem trochę więcej jeździć samochodem (gwarancja się skończyła, po trzech latach, jak miał tylko 27 tys); na tę chwilę - od grudnia - ma już prawie 44 tys. Więc można powiedzieć, w tym roku przejadę tyle, ile przez poprzednie 3 lata :) Jak się to podzieli przez 5 tys. km - to tych wymian kilka rocznie będzie  ;)

 

dzięki i pozdrawiam


Użytkownik piotr2012 edytował ten post 13:39, 31.08.2016

  • 0

#9 rafiii

rafiii
  • Forumowicz
  • 270 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:17, 31.08.2016

Jeśli chodzi o Motul to był bardzo dobrym środkiem smarnym jeszcze jakieś 5 lat temu, niestety dzisiaj nie jest oparty o bazy estrowe, tylko tanie bazy HC/GTL z niewielkimi dodatkami estrów dlatego z niego zrezygnowałem. Na Motulu miałem okopcone końcówki wydechowe po 1000km i wziął 300ml na 1000. Teraz zalałem Fuchsa titan race oparty na PAO końcówki po 1000km czyste dolałem 100ml. Kultura pracy silnika lepsza tylko ze ja przeszedłem z Motul Eco nergy 5W30 na 5W40
  • 0

#10 mirro32

mirro32
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:50, 31.08.2016

Witam,

@Maxell - szczerze mówiąc nie wiem jak było na oleju z ASO w okresie gwarancyjnym, nie pamiętam - nie zwracałem na to uwagi, więc może faktycznie tego nie było, ale równie dobrze mogłem wcześniej na to nie zwracać uwagi; nasłuch - że tak powiem - włączył  mi się dopiero po gwarancji, kiedy sam zacząłem zmieniać olej

 

reasumując - zbliża się wymiana i na kolejną zaopatruję się w ten olej:

 

Millers XF Longlife 5W30 C2

 

niedawno w mailu również zmienolej.pl mi go polecał - miałem nie mieszać już sobie w głowie i zostać przy którymś Motulu, ale jednak sprawdzę; nie wiem, czy ma te cząstki nano, o których pisze mirro32, ale znowu padła nazwa Millers'a więc sprawdzę;

 

po przejechaniu 1-2 tys. km odkopię wątek i dam znać jak się olej sprawuje;

 

@damian18wdz & @Maxell - względy ekonomiczne też biorę pod uwagę; m.in dlatego zdecydowałem się wlewać Motula - uznałem po prostu, że lepiej wlewać co 5 tys. np. Motula FE za 150zł , niż co 15 tys. jakiś superextrawypasiony inny olej za 400 zł;

 

w tym roku zacząłem trochę więcej jeździć samochodem (gwarancja się skończyła, po trzech latach, jak miał tylko 27 tys); na tę chwilę - od grudnia - ma już prawie 44 tys. Więc można powiedzieć, w tym roku przejadę tyle, ile przez poprzednie 3 lata :) Jak się to podzieli przez 5 tys. km - to tych wymian kilka rocznie będzie  ;)

 

dzięki i pozdrawiam

Witam,

 

W nawiazaniu do Twojej sytuacji tj zwiekszonych przebiegow to polecam stosowac normalne czasookresy wymian oleju tj. co 15tyskm mozna spokojnie ustalic. Rozumiem iz przy takich przebiegach spory % to trasy bez czestego zatrzymywania silnika.

Generalizujac wymiana oleju co 5tyskm jest praktycznie bezpodstawna chyba ze praca silnika byla wykonywana w ekstremalnych warunkach lub minelo 12miesiecy. Ustalone jest iz w warunkach tylko miejskich olej powinno sie wymieniac w interwale nie wiecej niz co 10tyskm bo najgorsze dla silnika i oleju jest przemiana temperaturowa zimno/cieplo i tak w kolo. Po przejsciu pewnej ilosci takich cyklow olej nie potrafi utrzymac juz swoich parametrow. Dodatkowo do tego dochodzi wilgoc gdzie olej jest ciecza higroskopijna wiec czas i wspomniane cykle mu szkodza. Nastepne czynniki to odkladajace sie zanieczyszczenia i ewentualne punktowe przegrzania ktore powstaja najczesciej po zatrzymaniu silnika gdzie obieg chlodzenia zastaje tarzymany.

Oj moznaby pisac w tej tematyce sporo.

Tak czy inaczej wazny w tym wszystkim jest zdrowy rozsadek i stosowanie bazowych zalecen producenta samochodu.

Poprawianie projektu auta po przez swoje decyzje czesto przynosza wiecej strat niz zyskow.

Rowniez stosowanie oleju innego nizeli jest dopuszczony moze spowodowac powazne problemy.

 

pozd


  • 0

#11 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:16, 31.08.2016

Zalewam Motul Eco- Nergy 0W-30 .Nic nie okopcone nic nie dolewam przebieg 80 tyś z groszami.Wymiana co 8-10 tyś.Ten sam olej zalewam u kolegi w takiej samej VIII generacji i nie ma się do czego przyczepić.


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:20, 31.08.2016

  • 0

#12 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:00, 01.09.2016

181K mil leje 5w30 motula i od wymiany do wymiany (zmieniam co 8kmil) nie ubywa wiecej niz 50ml bo nawet nie dolewam
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej, wymiana oleju, jaki olej, jak często olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq