Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Spostrzeżenie po wymianie oleju

VIII olej

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:06, 25.08.2016

Witam

Ostatnio zmieniłem olej na motul ow30 z castrol edge 0w30 i zauważałem ciekawą sytuację. na wcześniejszym oleju wyraźnie było słychać załączający się VTEC powiem nawet że ładnie to brzmiało, przy motulu efekt znikł :( 

Czy ktoś miał podobne spostrzeżenia ?

pozdrawiam


  • 0

#2 krzyzak24

krzyzak24
  • Forumowicz
  • 306 postów
  • Skąd:-
  • Silnik:-
  • Wersja:-
  • KM:-
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1111
  • Nadwozie:-
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:28, 25.08.2016

Silnik się wyciszył na lepszym oleju ??????


  • 0

#3 premier

premier
  • Forumowicz
  • 284 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:40, 25.08.2016

Subiektywnie musze przyznac że po zalaniu 0w30 eco-nergy silnik chodzi rzeczywiscie ciszej.


  • 0

#4 mirro32

mirro32
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 25.08.2016

Witam,

Nawiazujac do tematu oleju to Castrol Edge 0w30/40 mialem przypadek testowac i potwierdzam iz praca silnika byla znacznie glosniejsza od np Fuchsa czy Shell wtej samej specyfice.
Testowalismy na kilku rodzajach samochodow i najbardziej bylo to widac na Civicu 1.4 90km gdzie na zimnym silniku zawory mogly budzic rano sasiadow :) w przypadku Edga.
Mam mozliwosc testow olejow poniewaz robie w tym przemysle wiec dlaczego nie.
Osobiscie wg mnie nr 1 to Millers z serii nonodrive.
Przeskok technologi ktory sam sprawdzilem w labie na testach dynamiczny w zmianach temperatury.
Cena jest ale ze technologie niestety trzeba zaplacic.
  • 0

#5 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:06, 25.08.2016

Żebyście wiedzieli ile ciszej mam po zmianie 5w40 shella na Honda 0w20... A ile równiej pracuje i szybciej, plynniej odpala...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#6 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:57, 25.08.2016

Mafia, oem honda? Po ile i skąd? Ja jestem nastawiony na castrol Professional H 0w20, ponoć z honda stworzony i nawet logo hondy ma :D bo oem w takiej cenie ze z butów można wyskoczyć
  • 0

#7 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:44, 25.08.2016

Haparts. Ori Honda USA
49zł za 0.95l.
Jak zobaczyłem w ASO ten olej z logiem Castrola to podziękowałem z automatu. Podobno na EU nie ma ori oleju Hondy tylko właśnie Castrol H. W USA pozostał OEM.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik mafia35 edytował ten post 20:47, 25.08.2016

  • 0

#8 mirro32

mirro32
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 25.08.2016

Żebyście wiedzieli ile ciszej mam po zmianie 5w40 shella na Honda 0w20... A ile równiej pracuje i szybciej, plynniej odpala...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

No nie dziwota ze rowniej pracuje i plunniej odpala poniewaz 0w20 to klasa oleji niskooporowych ktorych celem jest redukcja tarcia a co zatym idzie limitacja emisji spalin. Takie oleje sa zalecane min przez Honde ,Toyote, Mazde a szczegolnie wszystkie hybrydy dla prostego wysrubowania niskiej emisji spalin bez wiekszych modyfikacji dla norm spalin.

Shell 5w40 to bazowy olej z bardzo wysoka wartoscia tzw detergentow tj technologia cleanactive miala to na celu ale gdybys zastosowal np shell 0w20 w technologi purpluse nie bylo by roznicy miedzy oem i shell no chyba ze cena.

Jesli ktos ma troche wolnych srodkow polecam millers ale w najwyzszej klasie i to jest przeskok do zupelnie innej klasy olejow.

Faktem jest iz honda podpisala umowe wspolpracy z Castrolem i calu w tym marketing ale kidys byl to shell ktory obecnie wspiera min BMW, Hyunday,Ferrari itd bo taki jest marketing.

To nie ma nic wspolnego z racjonalnoscia jakosci tylko czysty marketing i kooperacja rozwoju.

Np Mclaren zasilany jest silnikiem hondy projektowany w japoni i doskonalany w angli a olej stosowany jest Mobil1 gdzie cala reszta motorsportu hondy fabrycznej to Castrol np wttc,Gp itd. Wiec marketing i tylko marketing.

pozdr.


  • 0

#9 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:58, 25.08.2016

A ten Millers jest lepszej kategorii niż oem honda?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#10 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 09:46, 26.08.2016

W gorszej kategorii finansowej :) 360 zł za 5 L


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 09:47, 26.08.2016

  • 0

#11 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:09, 26.08.2016

A to ja dziekuje

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#12 5150

5150
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Birmingham
  • Silnik:2.4
  • Wersja:VIII
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 26.08.2016

Osobiście uważam ze w UK przy zarobkach nie ma co oszczędzać na oleju. Mam ledwie przejechane 35k mil.
Oem hondy "castrol" jest dostępny na cox motor parts podajże i wcale nie jest drogi ale jak pisałem wyżej jest dość głośny. Mimo ze zalałem 0w30 a nie 0w20 jest to ta sama specyfikacja
A czy ten Millers jest w specyfikacji a5b5?
A co sądzicie o liquid Molly albo valvoline ?

Użytkownik 5150 edytował ten post 10:37, 26.08.2016

  • 0

#13 qronax

qronax
  • Forumowicz
  • 389 postów
  • Skąd:Waw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:18, 26.08.2016

ten temat odpływa w stronę tego: http://www.accordklu...wy-temat/page-1


  • 0

#14 mirro32

mirro32
  • Forumowicz
  • 59 postów
  • Skąd:Silesia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 26.08.2016

Panowie,

 

Produkcja olejow scisle specyfikowanych jest procesem bardzo skomplikowanym gdzie produkcja bazy tj organicznej i syntetycznej odbywa sie tylko w kilku powaznych koncernach min Mobil, Shell a np wspomniany Castrol nalezy do grupy BP.

Kazdaz tych poteznych korporacji ma swoje patenty np na pozyskiwanie oleju pure z gazu ziemnego.

Sam olej w oleju to jakies 70-80% wsadu wlewanego do naszych silnikow a reszta do komponenty zwane dodatkami ktore sa sciale tajne i czesto opatentowane. Podobnie jest z benzyna na stajach paliw gdzie baza jest wspolna a roznice to wspomniane dodatki.

Co do Millersa to jak kolega wspomnial 360pln za 5l samo sie wie przez ze cena okresla jakosc.

Technologia nano struktur jest droga gdziekolwiek popatrzymy np pasty polerskie,produkcje optyki, spieki weglikow itd.

Znanym rowniez na rynku olejowym jest producent Amsoil ktory rowniez trzyma wysoka jakosc i obstawia duza partie rynku Ameryki.

Tak z ciekawostek rodzina krolewska wizytowala w fabryce Amsa wiec .....

Temat oleji to temat rzeka a sprawa jest prosta:

1)stosowac olej zgodnie z zaleceniem producenta

2)wymieniac zgodnie z zaleceniami lub czesciej w przypadku pracy w trudnych wafunkach

3)marki olejow maja znikome znaczenie jesli mamy oleje o scisle tej samej specycji technicznej

4)dobierac olej w przypadkach sczegolnych zaleznie od trybu pracy jednostki np rajdy lub praca taxi

Wiec decyzje nalezy podejmowac tytulem majetnosci portfela i rozsadkiem.


  • 0

#15 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:44, 27.08.2016

A teraz z innej beczki. Jak często czyścicie końcówki wydechów? Legenda głosi, że im bardziej bierze tym są bardziej okopcome i np. przy zakupie takie należy omijać. U mnie pobór jest znikomy, a końcówki do czyszczenia średnio co 2-3 tygodnie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, olej

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq