Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Zmiana przełożenia głównego w U2Q7

VI Zmiana U2Q7

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#16 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciÄ…gle maÅ‚o
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:06, 01.09.2016

M2B4 to nie jest czasem wiskoza? Honda raczej nie stosowaÅ‚a pÅ‚ytkowych szper ( w cywilach) = zbyt drogie rozwiÄ…zanie jeżeli chodzi o serwis. U2Q7 to szpera typu  torsen. 


Użytkownik spurek edytował ten post 17:43, 09.09.2016

  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#17 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 19:45, 01.09.2016

Hmm a może mi się pochrzanilo i faktycznie wiskoza... Jeśli tak to przepraszam za wprowadzenie w błąd.
  • 0

#18 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw/ GÅ‚uchoÅ‚azy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:35, 01.09.2016

też uważam, że to płytkowa :) swego czasu to właśnie ustaliłem :)


  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#19 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 09:00, 09.09.2016

Tak, M2B4 jest na 100% płytkowa dlatego trzeba dokładnie sprawdzić jest stan przed zakupem.

 

Podobnie jak M2A4, M2B4 była oferowana na rynku japońskim a w europie jakieś badziewne M2F5 / M2V5 bez szpery i z przełożeniem głównym 4.062 itp. ;)


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#20 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciÄ…gle maÅ‚o
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:27, 09.09.2016

Szpera pÅ‚ytkowÄ… w najprostszy sposób można odrożnić od klasycznej LSD visco po satelitach. 

Zasada dziaÅ‚ania obu szper  jest bardzo podobna... obie majÄ… pÅ‚ytki "cierne".

Szpera visco , czy też poprawnie pisząc sprzęgło lepkościowe ma w swojej budowie tylko płytki, które topią się w oleju. Tutaj jest to bardzo ładnie opisane:

 

 

Szpera płytkowa ma dwie róznice względem klasycznej LSD visco :

1. ma krzyżak i satelity.

2. ma regulowane spięcie - tzw preload

 

tutaj pokazane jest jak wygląda szpera płytkowa:

http://traxracing.ho...a295b80978c.jpg

http://quaife.co.uk/...LSD-978x500.jpg

 

a tutaj w realu.

http://rennlist.com/...sd-rebuild.html

 

Widać odrazu różnicÄ™, że szpera M2B4 nie może być pÅ‚ytkowa. 

 

 

Druga sprawa...żeby rozwiać resztÄ™ wÄ…tpliwoÅ›ci szpera pÅ‚ytkowa pracuje na dużo bardziej gÄ™stym oleju niż MTF!. MTF hondowski ma bodajże 75w90, a olej do pÅ‚ytek 70W140! 

Jakbyś nie jeździł autem...nie zrobisz na szperze płytkowej więcej niż 100kkm.... dlatego nie są stosowane cywilnie.


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#21 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • SkÄ…d:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:39, 09.09.2016

W każdym razie układ w M2B4 zużywa się szybciej od torsena w U2Q7 i trzeba uważać przy zakupie a MTF to jest syntetyk 75W80 i może rzeczywiście nie nadaje się do szper płytkowych.


  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#22 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:57, 10.09.2016

Cóż, i tak i tak robiąc skrzynie hybrydową zrobił bym jej remont. Zależy mi na polepszeniu prowadzenia i zniwelowaniu podsterowności dlatego pytam którą lepiej wybrać. Miałem B18C4 i S9B w której to LSD jest takie samo jak w U2Q7 ale civic był lekki i miał mniej mocy więc fajnie się jeździło. Acco to ciężki kloc.
  • 0

#23 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • SkÄ…d:PoznaÅ„/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciÄ…gle maÅ‚o
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 09:49, 10.09.2016

Genralnie nie wiem jak to racjonalnie wytłumaczyć, ale LSD skrzyń spiętych z B serią wg mnie słabiej "spina" niż torsen z U2Q7. Bardzo dużo jeździłem na obu szperach i od razu to czuć.

CiekawostkÄ… jest też cena..... szpera z ATRa  jest ponda dwa razy droższa niż z szpera z ITRa

 

ITR:

https://www.lingshon...64&block_05=hcr

 

ATR:

https://www.lingshon...7&block_05=hcr 


  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#24 Sysunia

Sysunia
  • Forumowicz
  • 681 postów
  • SkÄ…d:MiÅ„sk Mazowiecki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:TITANIUM
  • KM:180/400
  • Paliwo:ON
  • Rok:2017
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:13, 10.09.2016

Mówisz? Z U2Q7 miałem bardzo mało doczynienia i nie mogłem sprawdzić jak zachowuje się w różnych warunkach. Cóż, dzięki wielkie za cenne info :-)
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Zmiana U2Q7

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq